رژیم غذایی روزه مانند عوامل خطر بیماری را کاهش می دهد و سن بیولوژیکی را در انسان کاهش می دهد: مطالعه


رژیم آب

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

طبق مطالعه جدید دانشکده پیری لئونارد دیویس USC، چرخه های رژیمی که روزه داری را تقلید می کند، می تواند علائم پیری سیستم ایمنی و همچنین مقاومت به انسولین و چربی کبد را در انسان کاهش دهد و در نتیجه سن بیولوژیکی را کاهش دهد.

این مطالعه، منتشر شده در ارتباطات طبیعت در 20 فوریه، به مجموعه شواهدی می افزاید که از اثرات مفید رژیم تقلید روزه (FMD) حمایت می کند.

FMD یک رژیم غذایی 5 روزه پر از چربی های اشباع نشده و کم کالری، پروتئین و کربوهیدرات است و به گونه ای طراحی شده است که اثرات یک روزه فقط با آب را تقلید کند و در عین حال مواد مغذی لازم را فراهم کند و انجام آن را برای افراد آسان تر کند. سریع. این رژیم توسط آزمایشگاه پروفسور والتر لونگو مدرسه لئونارد دیویس USC، نویسنده ارشد این مطالعه جدید، ایجاد شده است.

این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد مداخله مبتنی بر غذا که نیازی به تغییرات مزمن در رژیم غذایی یا سایر شیوه‌های زندگی ندارد، می‌تواند افراد را از نظر بیولوژیکی جوان‌تر کند، هم بر اساس تغییرات در عوامل خطر پیری و بیماری و هم بر اساس روش معتبر توسعه‌یافته توسط Levine. لونگو گفت: گروهی برای ارزیابی سن بیولوژیکی.

تحقیقات قبلی به رهبری Longo نشان داده است که چرخه های کوتاه مدت و دوره ای FMD با طیف وسیعی از اثرات مفید همراه است. آنها می توانند:

علاوه بر این، چرخه های FMD می توانند عوامل خطر سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مرتبط با سن را در انسان کاهش دهند.

آزمایشگاه Longo همچنین قبلاً نشان داده بود که یک یا دو چرخه FMD به مدت پنج روز در ماه باعث افزایش طول عمر و طول عمر موش‌ها با رژیم غذایی معمولی یا غربی می‌شود، اما اثرات FMD بر پیری و سن بیولوژیکی، چربی کبد، و پیری سیستم ایمنی در انسان تا کنون ناشناخته بود.

خطرات بیماری کمتر و سلول های جوان تر

این مطالعه اثرات رژیم غذایی را در دو جمعیت کارآزمایی بالینی، هر کدام با مردان و زنان بین 18 تا 70 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. سپس به مدت 25 روز از یک رژیم غذایی معمولی استفاده کرد.

FMD شامل سوپ‌های گیاهی، کافه‌های انرژی‌زا، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، اسنک‌های چیپس و چای است که به مدت 5 روز مصرف می‌شوند و همچنین مکملی است که سطوح بالایی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری را فراهم می‌کند. به بیماران گروه کنترل دستور داده شد که رژیم غذایی معمولی یا مدیترانه ای داشته باشند.

تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان در کارآزمایی نشان داد که بیماران گروه FMD دارای عوامل خطر کمتر دیابت از جمله مقاومت کمتر به انسولین و نتایج پایین‌تر HbA1c بودند. تصویربرداری رزونانس مغناطیسی همچنین کاهش چربی شکم و همچنین چربی در کبد را نشان داد که با کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک همراه بود. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که چرخه‌های FMD نسبت لنفوئید به میلوئید را افزایش می‌دهند که نشان‌دهنده یک سیستم ایمنی جوان‌تر است.

تجزیه و تحلیل آماری بیشتر از نتایج هر دو مطالعه بالینی نشان داد که شرکت کنندگان FMD سن بیولوژیکی خود را – معیاری برای عملکرد سلول ها و بافت های فرد، در مقایسه با سن تقویمی – به طور متوسط ​​2.5 سال کاهش داده اند.

لونگو گفت: “این مطالعه برای اولین بار شواهدی را برای کاهش سن بیولوژیکی از دو کارآزمایی بالینی مختلف نشان می دهد که با شواهدی از جوان سازی عملکرد متابولیک و ایمنی همراه است.”

این مطالعه توسط نویسندگان اول، سباستین برندهورست، دانشیار پژوهشی لئونارد دیویس USC، و مورگان ای. لوین، محقق اصلی مؤسس آزمایشگاه‌های Altos و دکترای USC Leonard Davis انجام شد. لونگو گفت که فارغ التحصیلان، از پتانسیل FMD به عنوان یک مداخله غذایی دوره ای و دست یافتنی کوتاه مدت حمایت بیشتری می کند که می تواند به افراد کمک کند تا خطر بیماری خود را کاهش دهند و سلامت خود را بدون تغییرات گسترده در شیوه زندگی بهبود بخشند.

اگرچه بسیاری از پزشکان در حال حاضر FMD را در ایالات متحده و اروپا توصیه می کنند، این یافته ها باید بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی را تشویق کند تا چرخه های FMD را به بیماران با سطوح بالاتر از حد مطلوب عوامل خطر بیماری و همچنین به جمعیت عمومی توصیه کنند. لانگو گفت: علاقه مند به افزایش عملکرد و سن جوان تر.

اطلاعات بیشتر:
رژیم غذایی تقلید کننده روزه باعث تغییرات کبدی و نشانگرهای خونی می شود که نشان دهنده کاهش سن بیولوژیکی و خطر بیماری است. ارتباطات طبیعت (2024). DOI: 10.1038/s41467-024-45260-9

ارائه شده توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

نقل قول: رژیم غذایی روزه مانند عوامل خطر بیماری را کاهش می دهد، سن بیولوژیکی را در انسان کاهش می دهد: مطالعه (2024، 20 فوریه) در 20 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-fasting-diet-lowers-factors بازیابی شده است. -disease.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.