رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری


رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

رژیم مار یک رژیم روزه داری است که در بین افرادی که می خواهند یک راه حل سریع برای کاهش وزن اضافی داشته باشند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حالی که  شبیه رژیم‌های غذایی ۵:۲ و ۱۶:۸ است که باعث روزه‌داری طولانی‌مدت و به دنبال آن یک دوره کوتاه غذا خوردن می‌شود، اما بسیار شدیدتر از آنهاست. به ویژه به دلیل پروتکل های روزه تهاجمی و رویکرد غیر متعارف خود برای کاهش وزن شناخته شده است. در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری ، همه چیزهایی را که باید در مورد رژیم مار بدانید، از جمله فواید رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری، عوارض جانبی و غذاهایی که می‌توانید در زمان مصرف آن بخورید، آشنا می‌کنیم. 

این رژیم بر اساس عادات غذایی اولیه بوده و نوید نتایج سریع و شدید را می دهد. اما، آیا این واقعا مؤثر است؟ آیا واقعاً می تواند برای سلامتی شما مفید باشد

رژیم غذایی مار در یک نگاه

  • اصل: برای ترویج چربی سوزی و سم زدایی، دوره های روزه داری طولانی مدت و یک پنجره غذایی بسیار کوتاه را معرفی کنید.
  • هدف: کمک به کاهش وزن سریع
  • برای چه کسی است: هر کسی که به دنبال روشی برای کاهش وزن سریع است.
  • مدت زمان: کوتاه مدت.
  • چه کسانی باید اجتناب کنند: کودکان، زنان باردار و شیرده، و هر کسی که دارای اختلالات تغذیه ای یا بیماری زمینه ای مانند دیابت و فشار خون است.
  • معایب: باعث ایجاد رابطه ناسالم با غذا می شود و ممکن است منجر به سوء تغذیه شود.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

رژیم مار چیست؟

رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری
رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

این رژیم مار یک رژیم روزه متناوب بحث برانگیز و شدید است که توسط کول رابینسون، مربی خودخوانده روزه داری بدون هیچ پیش زمینه ای در زمینه تغذیه ایجاد شده است. او حدس می‌زند که از آنجایی که انسان‌ها در طول تاریخ دوره‌های قحطی را تحمل کرده‌اند، بدن ما می‌تواند خود را با یک وعده غذایی چند بار در هفته حفظ کند.

این رژیم از طریق رسانه های اجتماعی محبوبیت پیدا کرد و طرفداران آن این الگوی غذایی را به عنوان یک سبک زندگی به جای یک رژیم غذایی محدود ترویج می کنند. گفته می شود که با ایجاد حالت کتوز  که در طی آن بدن چربی های ذخیره شده را برای انرژی می سوزاند، باعث کاهش وزن سریع می شود. با این حال، هیچ تحقیقی در مورد رژیم غذایی وجود ندارد که ادعاهای موثر بودن آن را تأیید کند.

آیا میدانستید؟ روزه‌داری را می‌توان به قرن پنجم ردیابی کرد، زمانی که بقراط، خود پدر علم پزشکی، از آن برای درمان بیمارانش استفاده می‌کرد.

اگرچه رژیم مار به عنوان یک سبک زندگی مبتنی بر روزه داری که باعث کاهش وزن سریع می شود، تبلیغ می شود، اما به دلیل ماهیت محدود کننده و عدم پشتوانه علمی، بیشتر با رژیم های غذایی مد روز مرتبط است. 

فواید رژیم مار

به گفته کول رابینسون، برنامه رژیم غذایی مار مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • باعث ایجاد کتوز می شود که منجر به کاهش وزن و چربی می شود
  • ممکن است دیابت نوع ۲ را معکوس کند
  • ممکن است تولید HGH  را افزایش دهد 
  • ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهد
  • ممکن است باعث پاکسازی سلولی شود
  • ممکن است پوست شما را پاک کند
  • ممکن است باعث سفت شدن پوست شود

رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

اگرچه رابینسون این فواید بالقوه را با روزه داری و کاهش وزن مرتبط می کند، اما هیچ مدرک علمی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. به عنوان مثال، کاهش وزن و مدیریت عمومی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است یا یک روزه ۲۴ ساعته ممکن است به افزایش تولید هورمون های رشد کمک کند . با این حال، هیچ تحقیقی مبنی بر اینکه رژیم مار دیابت را معکوس می کند یا متابولیسم را افزایش می دهد، وجود ندارد. در واقع، به ندرت مطالعه ای در مورد روزه داری با مدت زمان طولانی در رژیم غذایی مار وجود دارد.

مطالعه‌ای که اخیراً روی ۱۴۲۲ بزرگسال در ۴ تا ۲۱ روز روزه‌داری طولانی انجام شد، نشان داد که منجر به کاهش وزن می‌شود. این شرکت کنندگان مجاز به دریافت ۲۵۰ کالری در روز بودند. آنها همچنین تحت نظارت مداوم پزشکی و یک برنامه بهداشتی و فیزیکی بودند. این مطالعه بهبود عوامل خطر قلبی عروقی مانند فشار خون را مشاهده کرد. با این حال، یک مطالعه مانند این برای تأیید اثربخشی هر رژیم غذایی که مستلزم روزه‌داری طولانی‌مدت و رژیم غذایی بسیار محدودکننده است، کافی نیست. تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثرات بلندمدت آن مورد نیاز است.

در حالی که رژیم مار برخی از عناصر روزه داری متناوب را تقلید می کند، بسیار سخت گیرانه تر است و به نظر می رسد هیچ مزیتی که توسط تحقیقات تأیید شده است ندارد. بعید است که نیازهای غذایی روزانه بدن شما را برآورده کند و مراحل مختلف رژیم نیز گواه همین موضوع است. 

چگونه رژیم مار را شروع کنیم؟

فاز ۱ رژیم غذایی ما

این مرحله برای مبتدیان رژیم است. برای شروع کتوز به شما نیاز دارد که حداقل ۴۸ ساعت ناشتا باشید. شما می توانید در این دوره روزه داری “آب مار” را مصرف کنید که به عنوان یک نوشیدنی سم زدایی به بازار عرضه می شود همچنین ممکن است نوشیدنی حاوی سرکه سیب، قهوه سیاه شیرین نشده یا چای مصرف کنید. آب ساده توصیه نمی شود.

پس از تکمیل پنجره ۴۸ ساعته، وارد یک دوره غذایی مختصر ۱-۲ ساعتی می شوید. هیچ دستورالعملی در مورد اینکه در این مدت چه چیزی بخورید یا محدود کنید وجود ندارد. این رژیم فقط به شما پیشنهاد می‌کند که باید در این دو ساعت با دقت غذا بخورید و از خوردن غذا غافل نشوید.

بعد از اینکه به خودتان غذا دادید، ۷۲ ساعت ناشتا را شروع می کنید. پنجره غذا خوردن بعد از این روزه ثابت می ماند. شواهد حکایتی نشان می دهد که مرحله اولیه رژیم غذایی ممکن است به سم زدایی کبد شما کمک کند. با این حال، چیزی در مورد سمومی که فرآیند هدف قرار می دهد، مشخص نمی کند.

با این حال، به یاد داشته باشید که مطالعات در مورد اثربخشی نوشیدنی‌های سم‌زدایی تجاری و رژیم‌های غذایی در سم‌زدایی بدن انسان کم و ناکافی است.

فاز ۲ رژیم غذایی مار

مرحله دوم رژیم مستلزم آن است که شما تقریباً ۴۸ تا ۹۶ ساعت ناشتا باشید و پس از آن یک وعده غذایی تک وعده داده شود و تا رسیدن به وزن دلخواه ادامه یابد. این رژیم همچنین شما را تشویق می کند که گرسنگی خود را نادیده بگیرید و تا زمانی که دیگر نتوانید آن را تحمل کنید روزه بگیرید.

در حالی که ادعا می کند که انجام این کار هیچ عارضه جانبی ندارد، مطالعات در مورد گرسنگی خلاف آن را ادعا می کنند. برای مثال، مطالعه‌ای که ارتباط بین گرسنگی و متابولیسم استخوان را بررسی می‌کند نشان داد که دوره‌های طولانی‌تر گرسنگی ممکن است منجر به توقف رشد استخوان و کاهش تراکم معدنی استخوان شود. علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان می دهد که کاهش دریافت رژیم غذایی، همانطور که در طول این رژیم معمول است، ممکن است منجر به سوء تغذیه نیز شود.

فاز ۳ رژیم غذایی مار

این مرحله نگهداری است که پس از رسیدن به وزن دلخواه خود می آید و از شما می خواهد ۲۴ تا ۴۸ ساعت ناشتا باشید. برنامه رژیم غذایی به شما پیشنهاد می کند در این مرحله به بدن خود گوش دهید و نشانه های طبیعی گرسنگی خود را دنبال کنید. این تغییر ناگهانی در رویکرد با اصرار اولیه رژیم غذایی بر نادیده گرفتن گرسنگی تا زمانی که می توانید تناقض دارد و ممکن است نه تنها پس از یک دوره گرسنگی به دست آوردن آن دشوار باشد، بلکه ممکن است تأثیر شدیدی بر بدن داشته باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، باترکیباتی ارگانیک، باعث درمان کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می شود.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

این سه مرحله از رژیم غذایی مار بسیار محدود کننده و سخت است. بخش بعدی را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا واقعاً می توانید آنها را برای کاهش وزن دنبال کنید.

رژیم مار برای کاهش وزن: آیا موثر است؟

رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری
رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

وقتی صحبت از رژیم مار می شود، کاهش وزن سریع تنها فایده ای است که آشکار به نظر می رسد. از این گذشته، هنگامی که بدن خود را با خوردن تنها ۱ تا ۳ وعده غذایی در هفته به گرسنگی می‌کشید، به شما امکان کاهش وزن داده می‌شود. یک مطالعه نشان می دهد که کاهش وزن در اوایل روزه داری سریع است و ممکن است بین ۰٫۹ کیلوگرم در روز در هفته اولیه و ۰٫۳ کیلوگرم در روز تا هفته سوم متغیر باشد .

اما سوال اصلی این است که به چه قیمتی؟ آیا واقعاً می توانید برای این مدت روزه بگیرید و ۹۰ تا ۹۵ درصد از وعده های غذایی خود را نخورید؟ برای قرار دادن این موضوع، اجازه دهید نگاهی به آنچه که باید در فاز ۱ این رژیم انجام دهید بیاندازیم.

روز اول: روزه گرفتن

  • روزه گرفتن را شروع کنید و در طول روز فقط آب مار مصرف کنید. هیچ کالری دریافتی مجاز نیست.

روزه گرفتن روز دوم:

  • ناشتا را ادامه دهید و آب مار را بدون کالری مصرف کنید.

روز ۳: پنجره غذا خوردن

  • در طول ۱ تا ۲ ساعت پنجره غذا خوردن ۱ وعده غذایی مصرف کنید.
  • به روزه برگرد؛ این بار به مدت ۷۲ ساعت

تأثیر رژیم مار بر کاهش وزن

این روند تا زمانی که به وزن دلخواه خود برسید تکرار می شود. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که گرسنگی طولانی مدت ممکن است سطح فشار خون را کاهش دهد زیرا بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را برای مدت طولانی دریافت نمی کند. یک مطالعه موردی روی یک دختر نوجوان ۱۷ ساله مبتلا به اختلال خوردن، فشار خون بسیار پایین و نبض نامنظم تنها ۴۷ ضربان در دقیقه را نشان داد. دختر همچنین از سرگیجه، خستگی، سردی دست و پا، یبوست و سردرد شکایت داشت. علاوه بر این، گرسنگی طولانی مدت ممکن است منجر به کاهش سرعت متابولیک توده بدون چربی شود. به عبارت دیگر، بدن سرعت کالری سوزی خود را کاهش می دهد. از این رو، در حالی که رژیم مار ممکن است منجر به کاهش وزن شود، بر عوارض جانبی ناشی از آن برتری ندارد.

protip_iconبه جای پیروی از یک رژیم غذایی محدود، سعی کنید کمبود کالری داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید.  سبک زندگی بهتری انتخاب کنید.

روش کاهش وزن رژیم مار بسیار بحث برانگیز است و توسط متخصصان توصیه نمی شود. اما اگر تصمیم گرفتید با آن همراه شوید، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه چیزی بخورید و در صورت پیروی از این رژیم محدود کنید.

غذاهایی که در رژیم مار باید خورد و از آنها اجتناب کرد

رژیم مار به فرد اجازه می دهد در ۴۸ ساعت اول فقط “آب مار” یا یک نوشیدنی سم زدایی مشابه مصرف کند. رژیم غذایی لیستی از مواد غذایی توصیه شده ندارد، بنابراین فرض بر این است که شما می توانید در طول دوره کوتاه غذا خوردن هر چیزی مصرف کنید.

با این حال، با چنین پنجره کوچکی برای غذا خوردن، انتخاب مواد غذایی مغذی کاملا ضروری است. از غذاهای پر کالری، از جمله غذاهای سریع و سرخ شده، گوشت های فرآوری شده، نوشیدنی های گازدار و الکل، چیپس و تنقلات فرآوری شده و شکر و شیرین کننده ها اجتناب کنید. در عوض، آووکادو، ماهی، تخم‌مرغ، دانه‌ها، آجیل و سبزیجات غیرنشاسته‌ای برخی از غذاهایی هستند که می‌توانید به برنامه‌های غذایی رژیم مار اضافه کنید.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب و خوشرنگ را بر روی بدن دارد.

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده ، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا ۴ ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

در طول روزه داری فقط «آب مار» برای مصرف توصیه می شود. اگر تمایلی به خرید آن ندارید، می توانید آن را در خانه نیز تهیه کنید. 

دستور العمل تهیه آب مار در خانه

عناصر

  • ۲ لیتر آب معمولی
  • ۱ قاشق غذاخوری کلرید پتاسیم (بدون نمک)
  • ½ قاشق غذاخوری نمک صورتی هیمالیا (کلرید سدیم)
  • ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین (بی کربنات سدیم)
  • ½ قاشق غذاخوری نمک اپسوم درجه غذایی (سولفات منیزیم)

نحوه تهیه

  1. آب معمولی را در یک کوزه بریزید و همه مواد را به آن اضافه کنید.
  2. مواد را با قاشق هم بزنید.
  3. برای تکمیل الکترولیت در طول روز هر چقدر که می خواهید بنوشید.

همانطور که می بینیم رژیم مار ممکن است منجر به کاهش وزن سریع شود اما مطمئناً ایمن ترین رویکرد برای آن نیست. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به استفاده از آن بگیرید، توصیه می شود به عوارض جانبی زیر توجه داشته باشید.

عوارض رژیم مار

رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری
رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

طبق وب سایت رسمی رژیم مار، شایع ترین عارضه جانبی که ممکن است تجربه کنید سردردهای ناشی از ترک قند و کافئین است. ادعا می کند که با تمدید روزه اینها از بین می روند. علاوه بر این، ادعا می کند که رژیم غذایی هیچ عوارض جانبی دیگری مانند سرگیجه، خستگی و گرفتگی عضلات در صورت نوشیدن آب مار ندارد.

صرف نظر از این ادعاها، رژیم های غذایی مبتنی بر گرسنگی و روزه متناوب شدید عوارض جانبی شدیدی دارند:

۱٫ رابطه ناسالم با غذا را ترویج می کند

کول رابینسون در ویدیوهای یوتیوب خود از عباراتی مانند “روزه گرفتن تا زمانی که احساس مرگ کنید” استفاده می کند. این نوع ایدئولوژی مردم را تشویق می‌کند که نشانه‌های گرسنگی را نادیده بگیرند و باعث ایجاد رابطه ناسالم با غذا می‌شوند. رابینسون همچنین در ویدیوهای خود از زبان تحقیر آمیز استفاده می‌کند که می‌تواند برای افرادی که مشکلات مربوط به تصویر بدن و اختلالات خوردن، مانند بی‌اشتهایی عصبی را  دارند، تحریک‌کننده باشد .

۲٫ ممکن است منجر به سوء تغذیه شود

بر اساس مطالعات انجام شده، کاهش دریافت رژیم غذایی یکی از علل شایع سوء تغذیه است. از آنجایی که بدن نمی تواند نیازهای متابولیکی خود را برآورده کند، ممکن است بر عملکردهای تنفسی، قلبی و گوارشی تأثیر بگذارد .

از آنجایی که رژیم مار دقیقاً این کار را انجام می دهد، ممکن است منجر به حذف بسیاری از مواد مغذی و ویتامین های ضروری از رژیم غذایی شما شود. این ممکن است خطرناک باشد، به ویژه برای افرادی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون بالا دارند. این رژیم همچنین ممکن است باعث عدم تعادل الکترولیت شود، زیرا “آب مار” به تنهایی برای جایگزینی آنچه در طول روزه های طولانی از دست می رود کافی نیست.

۳٫ ناپایدار است

پیروی از این رژیم غذایی مبتنی بر گرسنگی ممکن است منجر به کاهش سرعت متابولیسم و ​​علائمی مانند سرگیجه، خستگی، یبوست و سردرد شود. به جای تشویق به تغییر شیوه زندگی سالم، رژیم مار از مراحل محدودیت غذایی طولانی‌مدت بدون تحقیق پیروی می‌کند. در نهایت، تقریباً غیرممکن است که بدن از رژیم غذایی پیروی کند که به طور مداوم گرسنگی می‌کشد و همین موضوع آن را ناپایدار می‌کند.

با توجه به همه این دلایل، دستورالعمل های رایج پزشکی یا تغذیه، از رژیم مار پشتیبانی نمی کند. قبل از اقدام به رژیم های افراطی مانند این، مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید تا مطمئن شوید که این رژیم غذایی ایمن و متناسب با نیازها و اهداف سلامتی شما است.

رژیم غذایی مار چیست؟ فواید و عوارض رژیم غذایی مار برای کاهش وزن فوری

رژیم مار یک رویکرد رژیم غذایی افراطی است که دوره های شدید و طولانی روزه داری را با یک وعده غذایی در بین آن تشویق می کند. در حالی که به شما توصیه می شود فقط در طول روزه داری «آب مار» مصرف کنید، رژیم غذایی فاقد مقرراتی در مورد آنچه می توانید در طول پنجره غذا خوردن می خورید وجود ندارد. فقط توصیه می کند که به اندازه کافی غذا بخورد. از آنجایی که رژیم غذایی پشتوانه علمی ندارد و اصرار دارد که پیروان آن خود را تا حد زیادی تحت فشار قرار دهند، اکثر متخصصان مراقبت های بهداشتی آن را توصیه نمی کنند.

 اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است از شیوه های زندگی سالم و ایمن مانند ورزش منظم، پرهیز از غذاهای شیرین و فرآوری شده و کاهش کالری دریافتی خود پیروی کنید. اگر همچنان می خواهید سایر اشکال روزه داری متناوب را امتحان کنید، پس از مشورت با پزشک و زیر نظر یک متخصص تغذیه ثبت شده این کار را انجام دهید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا رعایت رژیم مار با روزه یکی است؟

خیر، رژیم مار روزه را به عنوان یکی از اجزای اصلی رویکرد خود گنجانده است. با این حال، این همان روزه داری سنتی یا سایر پروتکل های روزه نیست. این شامل دوره های روزه داری طولانی تر و شدیدتر و یک دوره غذایی محدود ۱-۲ ساعته است.

چه مدت رژیم مار را انجام می دهید؟

مدت زمان رژیم مار می تواند بسته به اهداف، ترجیحات و تحمل فردی متفاوت باشد. کول رابینسون، بنیانگذار این رژیم، توصیه می کند تا زمانی که به وزن دلخواه خود نرسیده اید، آن را دنبال کنید. با این حال، همیشه قبل از شروع هر رژیم غذایی جدید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

آیا “آب مار” شما را کم آب می کند؟

خیر، این یک نوشیدنی الکترولیتی است که ممکن است به جبران مایعات بدن و حفظ سطح مناسب هیدراتاسیون در طول روزه کمک کند. با این حال، از آنجایی که این تنها چیزی است که می توانید در طول روزه داشته باشید، ممکن است به تنهایی برای مقابله با کم آبی و عدم تعادل الکترولیت کافی نباشد.

رژیم روغن مار چیست؟

هیچ روش غذایی شناخته شده ای وجود ندارد که با نام “رژیم غذایی روغن مار” شناخته شود. اصطلاح روغن مار معمولاً به کلاهبرداری های مراقبت های بهداشتی، کلاهبرداری و بازاریابی فریبنده اشاره دارد. هنگامی که با اصطلاح “رژیم غذایی” ترکیب می شود، ممکن است زمانی استفاده شود که رژیم یک رژیم غذایی مد روز باشد.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، با ترکیباتی ارگانیک، پوششی جذاب و یکدست را بر روی لب ها دارد.

رژ لب میبلین اصل
رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با  با ویتامین E , A است.

سخن پایانی
  • رژیم مار شامل دوره‌های طولانی‌مدت روزه‌داری است که معمولاً بین ۴۸ ساعت تا چند روز یا حتی بیشتر طول می‌کشد، با یک پنجره غذا خوردن تنها ۱ تا ۲ ساعت.
  • بنیانگذار این رژیم آن را به عنوان یک سبک زندگی ترویج می کند که به کاهش وزن سریع کمک می کند، اما ارتباط نزدیکتری با رژیم های غذایی مد روز دارد.
  • این نوشیدنی با “آب مار”، یک نوشیدنی الکترولیت و سم زدایی توصیه شده برای مصرف در دوره روزه داری تکمیل می شود.
  • کارشناسان بهداشتی آن را به دلیل ماهیت شدید، عوارض جانبی و خطر بالای ایجاد رابطه ناسالم با غذا و سوء تغذیه برای تمرین‌کنندگان توصیه نمی‌کنند.

منبع



Source link