غذاهای چربی سوز شکم بهترین غذاها برای کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی


غذاهای چربی سوز شکم

چربی شکم می تواند سلامت شما را تهدید کند. این چربی با مقاومت به انسولین، بیماری قلبی و دیابت مرتبط است و می تواند برای افراد با هر ژنتیک و سنی خطرناک باشد. با درک شدت این وضعیت، امروز در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی شما را با غذاهای چربی سوز شکم برای کاهش وزن و چربی سوزی آشنا می کنیم. مطمئناً با این غذاها در رژیم غذایی خود زندگی سالمی خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

در این مقاله

  • ۲۵ بهترین غذایی که چربی شکم را سریع می سوزاند
  • چرا چربی در اطراف شکم شما جمع می شود؟
  • سایر کارهایی که برای از بین بردن چربی شکم باید انجام دهید
  • سوالات متداول

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی برای چربی سوزی موضعی و لاغری و کاهش وزن فوری توصیه سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی میباشد.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل لاغری هات چیلی

کرم لاغری هات چیلی، محصول کشور تایوان بوده و و با داشتن ترکیباتی کاملا گیاهی و قوی از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین شروع به چربیسوزی موضعی میکند.

ژل لاغری هات چیلی، بدون ایجاد حساسیت از طریق منافذ باز پوست به عمق چربیها نفوذ کرده و در نتیجه منجر به چربیسوزی موضعی میشود.

جلوگیری از افتادگی بافت پس از کاهش وزن با ژل لاغر کننده هات چیلی

کرم لاغری موضعی هات چیلی، با داشتن ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین از افتادگی پوست پس از کاهش وزن موضعی، پیشگیری کرده و در نتیجه به اندام شما پس از کاهش وزن فرم زیبایی میدهد.

رفع سلولیت با ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری موضعی بدن هات چیلی با داشتن ترکیباتی که به آن اشاره شد چون کافئین، کاتچین و الکارنتین، چربیهای موضعی را از بین برده و از این نظر کرم ضد سلولیت بوده و برای درمان سلولیت های بدن قابل استفاده میباشد.

۲۵ بهترین غذایی که چربی شکم را سریع می سوزاند

غذاهای چربی سوز شکم، کاهش وزن

۱٫ میوه ها

میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر غذایی و آنتی اکسیدان ها هستند.  فیبر غذایی هضم را بهبود می بخشد، تعداد و تنوع میکروب های خوب روده را افزایش می دهد، متابولیسم را بهبود می بخشد و به کاهش فشار خون کمک می کند.

مرکبات مانند پرتقال، لیمو، کیوی، نارنگی و لیموترش تازه منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند و خواص ضد میکروبی دارند.

سایر میوه های چربی سوز عبارتند از سیب، هندوانه، انگور و توت فرنگی. با این حال، مطمئن شوید که در مصرف میوه ها زیاده روی نکنید. اگرچه آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند، اما حاوی قند نیز هستند.

۲٫ حبوبات

حبوبات (یا دال ) سرشار از پروتئین و کم کالری و چربی هستند. پروتئین بدون چربی موجود در حبوبات به ساخت توده عضلانی بدون چربی، سرعت بخشیدن به متابولیسم و ​​بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند. دال ساده آب پز سالم تر از دال سرخ شده یا ادویه دار است.

۳٫ غذاهای چربی سوز شکم، ماهی

ماهی ها منابع عالی پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. پروتئین ها به ساخت ماهیچه ها کمک می کنند و اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش التهاب در بدن و افزایش سرعت متابولیسم می شوند. همچنین، هر چه میزان التهاب کمتر باشد، احتمال افزایش وزن که در اثر استرس و التهاب ایجاد می شود، کاهش می یابد.

۴٫ بادام

بادام به دلیل داشتن چربی و پروتئین سالم معده شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. آنها منابع خوبی از مواد مغذی برای گیاهخواران برای چربی سوزی و کاهش وزن هستند. آنها همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که انرژی و متابولیسم را افزایش می دهند.

۵٫ لوبیا و حبوبات

لوبیا و حبوبات منابع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. مصرف منظم آنها می تواند به سرکوب گرسنگی کمک کند و در نتیجه از پرخوری جلوگیری کند. آنها همچنین منابع عالی پروتئین برای وگان ها و گیاهخواران هستند. سعی کنید سه حبوبات مختلف را مخلوط کنید تا بدن خود را با ریز مغذی های مختلف تامین کنید.

۶٫ اسفناج و سایر سبزیجات سبز

سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، سبزیجات کلم، سبزی تربچه، هویج، کلم بروکلی و شلغم سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر غذایی هستند. این سبزیجات می توانند با افزایش سیری، کاهش التهاب و کمک به هضم به کاهش چربی شکم و کاهش وزن کمک کنند.

۷٫ محصولات لبنی

محصولات لبنی پرچرب توصیه می شوند زیرا سرشار از مواد مغذی هستند و می توانند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند و در نتیجه به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کنند. شیر بدون چربی فاقد این مواد مغذی است و به اندازه لبنیات پرچرب از گرسنگی شما جلوگیری نمی کند.

۸٫ بلغور جو دوسر

جو دوسر سرشار از فیبر است و به هضم غذا کمک می کند. آنها حاوی فیبر نامحلول و کربوهیدرات هایی هستند که گرسنگی شما را مهار می کنند و برای تمرین به شما انرژی می دهند. صبح ها بلغور جو دوسر را با مقداری کره آجیل یا آجیل برای پروتئین اضافه میل کنید . هنگام خرید بلغور جو دوسر، مطمئن شوید که جو دوسر بدون طعم را انتخاب کنید زیرا جو دوسر طعم‌دار حاوی قند و مواد شیمیایی است.

۹٫ کره بادام زمینی

کره بادام زمینی یک گزینه عالی برای شیرین کردن صبحانه یا اسموتی های شماست.  سرشار از پروتئین، ویتامین E، آهن، پتاسیم، روی، آنتی اکسیدان ها، فیبر غذایی و پلی فنل ها است . برای رفع گرسنگی یک مشت بادام زمینی خیس خورده یا آب پز را به عنوان میان وعده مصرف کنید. زیاده روی نکنید و بادام زمینی را زیاد مصرف کنید زیرا کالری زیادی دارند.

۱۰٫ غذاهای چربی سوز شکم، روغن زیتون فوق بکر

غذاهای چربی سوز شکم، کاهش وزن
غذاهای چربی سوز

پخت و پز با روغن زیتون فرابکر برای کاهش وزن و سلامت عمومی مفید است زیرا به کاهش کلسترول LDL (بد) و افزایش سطح کلسترول HDL (خوب) کمک می کند. این روغن دوستدار کاهش وزن و قلب است که می توانید از آن برای طبخ یا چاشنی غذا استفاده کنید.

۱۱٫ غلات کامل

غلات کامل، مانند ارزن، کینوا و برنج قهوه ای، منابع خوبی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند. مصرف آنها می تواند گرسنگی شما را از بین ببرد، به هضم غذا کمک کند و از یبوست جلوگیری کند. این به نوبه خود می تواند به شما کمک کند چربی شکم را به راحتی از بین ببرید.

۱۲٫ پودر پروتئین

اگر نمی توانید غذاهای کامل سرشار از پروتئین را مصرف کنید، پودرهای پروتئین گزینه خوبی هستند. برای کمک به بهبود توده عضلانی و افزایش متابولیسم خود می توانید پروتئین آب پنیر، پودر پروتئین گیاهی یا پودر پروتئین خانگی مصرف کنید .

۱۳٫ دانه چیا

امروزه استفاده از دانه‌های چیا در اسموتی‌ها، سالادها و کاسه‌های صبحانه به یک روند تبدیل شده است. آنها منبع عالی پروتئین و چربی های سالم هستند و دو قاشق غذاخوری دانه چیا حاوی تقریباً ۱۰ گرم فیبر رژیمی است . دانه های چیا فاقد گلوتن هستند، سیری را افزایش می دهند و دارای خواص ضد التهابی، ضد دیابتی، آنتی اکسیدانی و ملین هستند و در نتیجه به چربی سوزی و کاهش وزن کمک میکند.

۱۴٫ قارچ

به گفته Kayleen St.John، RD، مدیر اجرایی تغذیه و توسعه استراتژیک Euphebe، سطوح پایین ویتامین D با چاقی شکمی مرتبط است . قارچ ها منابع خوبی از ویتامین D هستند. آنها کالری کمی دارند، پروتئین و آب زیادی دارند و بسیار خوشمزه هستند. می توانید به راحتی سوپ قارچ تهیه کنید یا به سالاد و ساندویچ اضافه کنید تا یک ناهار یا شام لذیذ را بدون نگرانی از کالری تهیه کنید.

۱۵٫ تمشک

تمشک سرشار از فیبر غذایی و پلی فنول هایی مانند آنتوسیانین و الاژیتانین است. فیبر غذایی به حجیم شدن مدفوع کمک می کند، حرکت روده را بهبود می بخشد و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آنها به از بین بردن رادیکال های مضر اکسیژن آزاد کمک می کند و در نتیجه التهاب و چاقی ناشی از التهاب را کاهش می دهد. تمشک را در کاسه های صبحانه یا اسموتی ها مصرف کنید.

۱۶٫ روغن نارگیل

روغن نارگیل بکر سطح کلسترول خوب (کلسترول HDL) را افزایش می دهد. از روغن نارگیل خوراکی برای پخت و پز استفاده کنید. همچنین می‌توانید قهوه گلوله‌ای را به عنوان نوشیدنی صبحگاهی خود میل کنید تا تمام روز را شارژ کنید.

توجه: قبل از مصرف منظم روغن نارگیل با پزشک خود صحبت کنید.

۱۷٫ سوپ

به گفته جولیانا هور، نویسنده کتاب رژیم گیاهخواری، خوردن سوپ قبل از غذا به کاهش کالری مصرفی شما کمک می کند. این به نوبه خود می تواند به جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم کمک کند. شما باید سبزیجات، مرغ یا سوپ شفاف قارچ مصرف کنید. در حالت ایده آل، سوپ ها را در خانه درست کنید تا بیشترین فواید را ببرید.

۱۸٫ غذاهای چربی سوز شکم، تخم مرغ

مطالعه ای که در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است، کاهش وزن بعد از صبحانه تخم مرغ را با صبحانه شیرینی حاوی کالری مشابه مقایسه کرده است. شرکت‌کنندگانی که دو تخم‌مرغ برای صبحانه مصرف کردند، ۶۵ درصد وزن بیشتری از دست دادند و دور کمرشان تا ۳۴ درصد کاهش یافت . این به این دلیل است که تخم مرغ منبع عالی پروتئین و ویتامین های محلول در آب و چربی است که به جلوگیری از گرسنگی و ساخت عضلات بدون چربی کمک می کند.

۱۹٫ فلفل چیلی تند

فلفل چیلی مانند کاین، چیلی سبز و فلفل قرمز سرشار از ویتامین C و کپسایسین است که به افزایش سرعت متابولیسم و ​​حساسیت به انسولین کمک می کند و به چربی سوزی شکم کمک می کند. میتوانید فلفل قرمز را به سالاد خود اضافه کنید و فلفل سبز را به املت اضافه کنید. آنها نه تنها طعم را افزایش می دهند بلکه می توانند به کاهش وزن نیز کمک کنند.

۲۰٫ کلم بروکلی

از کاهش چاقی تا کاهش خطر سرطان سینه، بروکلی طیف گسترده ای از فواید را ارائه می دهد . در واقع، کارشناسان معتقدند که مصرف بروکلی ممکن است مقاومت به انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود بخشد. مواد مغذی گیاهی موجود در بروکلی پتانسیل دفع سموم، کاهش التهاب، کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش سلامت کلی را دارند . برای کاهش وزن، کلم بروکلی بلانچ شده یا کبابی را با سالاد و سوپ مصرف کنید.

۲۱٫ آجیل

غذاهای چربی سوز شکم،کاهش وزن

آجیل هایی مانند گردو، آجیل ماکادمیا، آجیل کاج و پسته برای کاهش وزن و چربی سوزی مفید هستند. آنها سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین هستند که سطح سیری شما را افزایش می‌دهند، طعم غذا را بهبود می‌بخشند و از خوردن تنقلات دیگر غذاهای ناسالم پر از چربی ترانس جلوگیری می‌کنند. مصرف منظم آجیل به پیشگیری از چاقی و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

۲۲٫ فرارو

فرارو یا اِمر محصولی گندم است که خشک می شود و به فروش می رسد. پس از پختن در آب و افزودن به سوپ و سالاد قابل مصرف است. سرشار از فیبر غذایی ، آهن و کلسیم است و سدیم کمی دارد. فیبر رژیمی شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و روده بزرگ را با بهبود حرکت روده و جلوگیری از یبوست پاک می کند. برای صبحانه، ناهار یا شام فارو مصرف کنید و بلافاصله متوجه تفاوت در چرخه گرسنگی خود خواهید شد.

۲۳٫ ماست

ماست مملو از باکتری های خوب روده است که به هضم غذا کمک می کند و از سلامت روده شما مراقبت می کند. در مطالعه‌ای که در مجله بریتانیایی تغذیه منتشر شد ، دانشمندان دریافتند زنانی که پروبیوتیک مصرف می‌کنند دو برابر بیشتر از آنهایی که مصرف نمی‌کنند وزن کم می‌کنند. ماست را با استفاده از آن برای تهیه اسموتی و سس سالاد در رژیم غذایی خود قرار دهید.

۲۴٫ غذاهای چربی سوز شکم،کلم ترش

کلم ترش یک غذای تخمیر شده است. کیمچی (سبزیجات ترشی) منبع خوبی از پروبیوتیک ها یا باکتری های خوب روده است که به کاهش نفخ و بهبود هضم کمک می کند. به گفته فرانک لیپمن، MD، بنیانگذار مرکز سلامت Eleven Eleven در شهر نیویورک، گنجاندن کلم ترش در رژیم غذایی شما می تواند به محافظت از روده شما در برابر غلبه بر باکتری های بیماری زا که باعث مشکلات سلامتی می شوند، کمک کند. بنابراین، برای کاهش وزن، کمی کیمچی یا کلم ترش لبو بخورید.

۲۵٫ اسپیرولینا

اسپیرولینا یک پروتئین تک سلولی کم کالری، غنی از پروتئین، ضد التهاب، محرک سیستم ایمنی، کاهش دهنده چربی خون و کاهش دهنده فشار خون است. پس از مشورت با پزشک، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. می توانید آن را به سالاد، اسموتی و آب میوه اضافه کنید.

اینها ۲۵ غذای چربی سوز شکم هستند که میتوانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. 

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا چربی در شکم شما جمع می شود؟ 

چرا چربی در اطراف شکم شما جمع می شود؟

غذاهای چربی سوز شکم،کاهش وزن
  • تغییرات هورمونی

هورمون ها نقش عمده ای در تعیین توزیع چربی در بدن دارند. عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به افزایش گرسنگی، متابولیسم کند و افزایش سطح استرس شود که منجر به تجمع چربی در شکم می شود.

اگر چاقی در ژن های شما وجود دارد، ممکن است بیشتر مستعد تجمع چربی در ناحیه شکم خود باشید.

استرس می تواند خطر تجمع چربی شکم را از طریق افزایش سطح کورتیزول یا افزایش مصرف غذا افزایش دهد.

کمبود خواب باعث افزایش تولید هورمون های استرس در بدن می شود که می تواند منجر به افزایش وزن کلی شود.

  • غذاها و نوشیدنی های شیرین

غذاها و نوشیدنی های شیرین در ظاهر شیطانی هستند. آنها حاوی مقادیر بالایی از افزودنی ها، مواد نگهدارنده و رنگ های مصنوعی هستند که سهم عمده ای در ایجاد چربی شکم دارند.

غذاهای چربی سوز شکم

الکل در بدن به قند تجزیه می شود و قند اضافی به چربی تبدیل می شود. قند اضافی از الکل همچنین می تواند منجر به التهاب و چاقی شکمی ناشی از التهاب شود.

  • چربی های ترانس

چربی های ترانس چربی های ناسالمی هستند که در غذاهای فرآوری شده و سرخ شده یافت می شوند. آنها تمایل به تجمع چربی در ناحیه شکم و کاهش متابولیسم چربی دارند.

غیر فعال بودن همچنین می تواند منجر به تجمع چربی شکم شود . سبک زندگی بی تحرک یکی از دلایل اصلی افزایش بروز چاقی در سراسر جهان است. مشاغل پشت میز و بی حالی مردم را بیشتر و بیشتر به سمت چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی سوق می دهد.

  • رژیم های کم پروتئین

داشتن یک رژیم غذایی کم پروتئین نیز می تواند برای از بین بردن چربی شکم مضر باشد. کمبود پروتئین در رژیم غذایی شما می تواند منجر به استرس و التهاب بالا، افزایش سمیت و متابولیسم کند شود.

غذاهای چربی سوز شکم

زنانی که در دوران یائسگی هستند، تغییرات هورمونی را تجربه می کنند. سطوح بالای کورتیزول (یا هورمون استرس) می تواند مسئول افزایش چربی شکم زنان در این دوره باشد.

  • رژیم های کم فیبر

رژیم های غذایی کم فیبر می توانند منجر به افزایش وزن، به ویژه در ناحیه شکم شوند. غذاهای کم فیبر شامل برنج سفید، آرد و میوه های پوست کنده است. فیبر غذایی به افزایش سیری کمک می کند و به حرکت مدفوع در روده بزرگ کمک می کند و از تجمع چربی شکم جلوگیری می کند.

اما اجازه ندهید این دلایل شما را از سوزاندن این نوع خطرناک چربی منصرف کند. در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می توانید برای از بین بردن چربی شکم انجام دهید.

در صورت ناامیدی رژیم های غذایی مد روز را انتخاب نکنید. وعده های غذایی سالم و متعادل بخورید، به طور منظم ورزش کنید و از کاهش وزن خودداری کنید.

کاهش وزن یکی از دلایل کوچک شدن سینه و افتادگی سینه است، سایت سلامتی و زیبایی برای درمان کوچکی سینه، درمان شلی سینه، درمان افتادگی سینه و به طور کلی برای اصلاح فرم سینه ها
کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا را به شما همراهان گرامی توصیه میکند.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

کرم حجم دهنده سینه میبلین

کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه و باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

سایر کارهایی که برای از بین بردن چربی شکم باید انجام دهید

  • از آب میوه های بسته بندی شده، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنید.
  • در هر وعده غذایی و میان وعده پروتئین داشته باشید.
  • کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.
  • غذاهای غنی از فیبر به خصوص فیبر چسبناک مصرف کنید.
  • ورزش در کاهش چربی شکم بسیار موثر است. بنابراین، شما باید به طور منظم ورزش کنید.
  • وعده های غذایی خود را دنبال کنید و بفهمید چه چیزی و چه مقدار می خورید.

پاسخ به سوالات متداول

برای از بین بردن چربی شکم در شب چه چیزی بنوشم؟

نوشیدنی هایی مانند آب آلوئه ورا یا چای سبز برای مصرف در هنگام خواب بی خطر هستند. آب آلوئه ورا حاوی خواص آنتی اکسیدانی است در حالی که چای سبز منبعی غنی از فلاونوئیدها است که میتواند به کاهش چربی شکم کمک کند.

آیا آب گرم با لیمو باعث کاهش چربی شکم می شود؟

بله، لیمو منبع غنی از آنتی اکسیدان است که به بهبود متابولیسم کمک می کند. این ممکن است تجمع چربی بدن را سرکوب کرده و از چاقی جلوگیری کند.

چگونه می توانم از دارچین برای از بین بردن چربی شکم استفاده کنم؟

می توانید دارچین را به شکل چای مصرف کنید. یک چوب از آن را بجوشانید و ۱ قاشق چایخوری عسل و چند قطره آبلیمو (اختیاری) به آن اضافه کنید تا اثر آن بیشتر شود.

منبع: stylecraze.com



Source link