با کلستریدیوم بوتیریکوم آشنا شوید – باکتری که به ما کمک می کند بهترین احساس را داشته باشیم


میکروب

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

دوست ما در اینجا، کلستریدیوم بوتیریکوم (همچنین به عنوان C butyricum شناخته می شود)، یکی از سخت ترین میکروب هایی است که در روده ما زندگی می کند. بدون کار جامع آن، ممکن است متوجه شویم که دائماً کمی زیر آب و هوا احساس می کنیم.

سی بوتیریکوم میکروبی است که در خاک و همچنین روده ما زندگی می کند. معمولا در سبزیجات و شیر ترش یافت می شود. این میکروب ترجیح می‌دهد در محیط‌های فاقد اکسیژن رشد کند و در یک رابطه متقابل با میزبان انسان وجود دارد، به این معنی که بدن انسان به رشد و بقای آن کمک می‌کند و در مقابل فوایدی برای بدن ما فراهم می‌کند.

سی بوتیریکوم به دلیل توانایی آن در تولید اسید چرب با زنجیره کوتاه بوتیرات، که منبع اصلی انرژی برای سلول های روده ما است، به این نام خوانده شده است. بوتیرات را در روده با تخمیر فیبر از غذاهایی مانند غلات کامل، میوه ها و سبزیجات تولید می کند.

این اسید چرب با زنجیره کوتاه با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است – همه اینها به لطف کار سخت C butyricum است.

پیشنهاد شده است که C butyricum با افزایش تعداد میکروب های مفید در روده مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم که به هضم غذا کمک می کنند و در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنند، به تغییر ترکیب میکروبیوم روده کمک می کند.

این یک عملکرد بسیار مفید است زیرا به بازیابی میکرو فلور روده در صورتی که توسط دوره ای از آنتی بیوتیک ها مختل شده باشد، کمک می کند. سویه C butyricum MIYARI حتی برای حمایت از درمان اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک استفاده شده است.

C butyricum همچنین با بهبود عملکرد سد روده، سیستم ایمنی قوی را تقویت می کند و از استعمار پاتوژن های مضر در روده جلوگیری می کند. التهاب روده (کولیت) را کاهش می دهد و با خطر کمتر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

این میکروب همچنین با کمک به تجزیه و جذب مواد مغذی از غذاهای پیچیده مانند غلات کامل و سبزیجات، از سلامت گوارش ما حمایت می کند.

جالب اینجاست که بین میکروبیوم غیرطبیعی روده و افسردگی ارتباط وجود دارد. برخی تحقیقات نشان داده اند که C butyricum ممکن است در محافظت در برابر افسردگی نقش داشته باشد. تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است تا بفهمیم دقیقاً چگونه بوتیریکوم به حمایت از سلامت روان کمک می کند.

مکمل سلامت

برخی از سویه‌های C butyricum به عنوان پروبیوتیک استفاده می‌شوند که میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در صورت مصرف به مقدار کافی، فواید سلامتی دارند. C butyricum به طور گسترده در بسیاری از پروبیوتیک های تجاری در سراسر ژاپن، کره جنوبی و چین یافت می شود. همچنین برای استفاده به عنوان مکمل غذایی در اروپا مجاز است.

یکی دیگر از حوزه‌های تحقیقاتی در حال انجام، بررسی این موضوع است که آیا C butyricum می‌تواند برای تولید واکسن‌های خوراکی علیه عفونت‌هایی که باعث استفراغ و اسهال می‌شوند، از جمله روتاویروس و وبا، استفاده شود.

با مهندسی ژنتیکی این میکروارگانیسم برای حمل آنتی‌ژن‌های خاص (ماده‌ای که سیستم ایمنی را تحریک می‌کند)، C. butyricum می‌تواند برای رساندن واکسن به روده، بدون سوزن، تغییر کاربری داده و در مقابل بیماری‌ها ایمنی ایجاد کند.

استفاده از یک سویه مهندسی شده ژنتیکی C butyricum به عنوان یک پلت فرم تحویل واکسن بی خطر تلقی می شود زیرا خود ارگانیسم یک پروبیوتیک است و در حال حاضر بدون خطر به عنوان یک مکمل غذایی بدون عوارض جانبی مصرف می شود. همچنین برای توزیع جهانی مناسب است، زیرا برای نگهداری و ارسال آن به یخچال و فریزر پرهزینه نیاز ندارد.

در حالی که هنوز چیزهای بیشتری در مورد این میکروب و فواید بالقوه آن برای سلامتی و تندرستی ما وجود دارد، اما مطمئناً می دانیم که شامل غذاهای غنی از فیبر و یک رژیم غذایی متعادل می تواند به حمایت از روده ما کمک کند و C بوتیریکوم را به میکروب ها برساند. زندگی در آنجا

این مقاله بخشی از Meet Your Gut Microbes است، مجموعه‌ای درباره صورت فلکی غنی از باکتری‌ها، ویروس‌ها، باستان‌شناسی و قارچ‌هایی که در دستگاه گوارش افراد زندگی می‌کنند. دانشمندان به طور فزاینده ای به اهمیت آن ها در شکل دادن به سلامت ما – چه جسمی و چه روانی – پی می برند. هر هفته ما به میکروب های مختلف نگاه می کنیم و به روزترین تحقیقات را در مورد آنها برای شما ارائه می کنیم.

ارائه شده توسط The Conversation

این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.گفتگو

نقل قول: با کلستریدیوم بوتیریکوم آشنا شوید—باکتری که به ما کمک می کند بهترین احساس را داشته باشیم (2024، 7 آوریل) در 7 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-clostridium-butyricum-bacteria.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.