محققان دریافتند فقدان مراقبت های زایمانی شخصی باعث “تولد رایگان” بدون کمک بیشتری می شود.


ماما

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

اعتقاد بر این است که تعداد زنانی که بدون کمک یا “تولد رایگان” در سراسر بریتانیا به دنیا می‌آیند، رو به افزایش است، زیرا مادران باردار بیشتری قادر به دسترسی به مراقبت‌های ویژه زایمان با کیفیت بالا نیستند.

یک دکترا مطالعه در دانشگاه رابرت گوردون در آبردین در حال بررسی تجربیات ماماها در سراسر انگلستان است تا دریابد که چرا زنان به “زایمان رایگان” ترجیح می دهند، به این معنی که آنها بدون کمک پزشکی یا مامایی زایمان را انتخاب می کنند.

ماماها متخصصان اصلی مراقبت های بهداشتی در دوران بارداری و خط مقدم نیروی کار زایمان هستند، بنابراین محققان می خواستند دیدگاه های خود را در مورد زایمان رایگان جمع آوری کنند تا دریابند چرا زایمان رایگان زنان افزایش می یابد.

بین اوت 22 و فوریه 23، محققان با 14 ماما بالینی در سراسر انگلیس، اسکاتلند و ولز با تجربیات و نقش های بالینی متنوع، از ماماهای تازه فارغ التحصیل گرفته تا ماماهایی در پست های ارشد در NHS و ماماهای مستقل مصاحبه کردند.

بسیاری از ماماهای مورد مصاحبه گفتند که برخی از زنان می‌خواهند زایمان حضوری در خانه داشته باشند، اما از آنجایی که بسیاری از خدمات زایمان در خانه به دلیل کمبود کارکنان لغو می‌شوند، زنان در عوض زایمان رایگان را به عنوان طرح B انتخاب می‌کنند.

ماماهای مورد مصاحبه همچنین گفتند که بسیاری از زنان پس از تجارب ضعیف مراقبت در خدمات زایمان یا پس از مواجهه با سیاست های انعطاف ناپذیر هنگام تلاش برای مذاکره در مورد برنامه های مراقبت شخصی، زایمان رایگان را انتخاب می کنند.

این مطالعه به رهبری ماریا ولو هیگوئراس، مامای ثبت‌شده و مدرس دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی در RGU، به دنبال نگرانی‌هایی است که سال گذشته از سوی کالج سلطنتی متخصصین زنان و زایمان در مورد ایمنی «زایمان رایگان» مطرح شد.

رگولاتور، شورای پرستاری و مامایی، همچنین گفته است که در مراحل اولیه همکاری با همکاران در سراسر این حرفه، از جمله کالج سلطنتی ماماها، متخصصین زنان و زایمان، و وزارت بهداشت، برای درک نگرانی‌ها در مورد زایمان رایگان و اقداماتی که سازمان ها ممکن است نیاز داشته باشند.

محقق ارشد، ماریا ولو هیگوئراس، گفت: “برای اکثر ماماها در مطالعه من، انتقال حمایت آنها از حق انتخاب زنان در دوران بارداری و اطمینان از اینکه زنان تحت مراقبت آنها این حمایت را احساس می کنند، حتی زمانی که در فکر زایمان رایگان هستند، مهم بود.

“در حالی که برخی از ماماهای مصاحبه شده نگرانی خود را در مورد پیامدهای منفی احتمالی برای مادر و نوزادان برای انتخاب زایمان رایگان ابراز کردند، نگرانی اصلی آنها این بود که بسیاری از زنان به زایمان رایگان فکر می کنند زیرا خدمات زایمان آنها را تحت مراقبت قرار نمی دهد و آنها نمی توانند به مراقبت های زایمان در خانه دسترسی پیدا کنند. یا مراقبت شخصی در بیمارستان

“سیاست گذاران باید هم به زنانی که رایگان زایمان می کنند و هم به ماماهایی که از آنها مراقبت می کنند گوش دهند. افزایش زایمان رایگان نشان دهنده یک شکست سیستماتیک در خدمات زایمان است که بر حق انتخاب زنان تأثیر می گذارد، بلکه بر توانایی ماماها برای حمایت از زنان با خدمات خود تأثیر می گذارد. انتخاب ها

“من ابتکار شورای پرستاری و مامایی، کالج سلطنتی ماماها و کالج سلطنتی متخصصین زنان و زایمان را برای بررسی جزئیات بیشتر زایمان آزاد و عوامل افزایش آشکار زایمان رایگان تحسین می کنم. با این حال توجه به آن نیز مهم است. از زبانی که هنگام انجام این کار استفاده می کنیم.

“تصمیم یک زن برای زایمان رایگان به ندرت تکانشی یا فی البداهه است، اما تصمیمی بسیار مراقبه و تحقیق شده است. زنان اغلب تمام گزینه های خود را بررسی می کنند. اگر نتوانند به مراقبت هایی که نیازهای آنها را برآورده می کند در خدمات زایمان دسترسی داشته باشند، راه هایی برای رفع نیازهای خود پیدا خواهند کرد. در جایی دیگر، با برخی از آنها به جای دسترسی به مراقبت های حرفه ای در هنگام تولد، خودمراقبتی را انتخاب می کنند.

“سیاست گذاران مادران باید به اشتباهات سیستماتیکی که زنان را وادار می کند احساس کنند زایمان آزاد تنها گزینه آنهاست، رسیدگی کنند، به جای اینکه زنان را به خاطر اعمال تنها گزینه ای که برای برخی از آنها باقی مانده است، مطرح کنند یا آنها را سرزنش کنند.”

این مطالعه هنوز ادامه دارد و به زودی یک نظرسنجی آنلاین برای جمع آوری تجربیات بیشتر از ماماها در چهار کشور بریتانیا راه اندازی خواهد شد.

ارائه شده توسط دانشگاه رابرت گوردون

نقل قول: محققان دریافته‌اند که فقدان مراقبت‌های زایمانی شخصی‌سازی شده باعث «تولد رایگان» بدون کمک بیشتر می‌شود (۲۰۲۴، ۱۴ مارس) که در ۱۴ مارس ۲۰۲۴ از https://medicalxpress.com/news/2024-03-lack-personalized-maternity-unassisted-freebirths بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.