محققان دریافتند که کووید طولانی “غیرقابل تشخیص” از سایر سندرم های پس از ویروس یک سال پس از ابتلا


کووید طولانی «غیرقابل تشخیص» از سایر سندرم‌های پس از ویروس یک سال پس از عفونت

اعتبار: چکیده

بر اساس تحقیقات جدیدی که در کنگره بالینی اروپایی امسال ارائه شده است، به نظر می رسد کووید طولانی مدت به عنوان یک سندرم پس از ویروسی غیرقابل تشخیص از آنفولانزای فصلی و سایر بیماری های تنفسی، بدون هیچ مدرکی دال بر افزایش محدودیت های عملکردی متوسط ​​تا شدید یک سال پس از ابتلا ظاهر می شود. میکروبیولوژی و بیماری های عفونی (ECCMID 2024) در بارسلون، اسپانیا (27-30 آوریل).

مطالعه محققان بهداشت کوئینزلند نشان می دهد که در جمعیت بسیار واکسینه شده کوئینزلند که در معرض نوع omicron قرار دارند، تأثیر طولانی مدت کووید بر سیستم سلامت احتمالاً ناشی از تعداد زیادی از افراد آلوده به SARS-CoV-2 در مدت کوتاهی است. زمان به جای شدت علائم طولانی کووید یا اختلال عملکردی.

این یافته ها به تحقیقات قبلی توسط همان نویسندگان اضافه شده و در منتشر شده است بهداشت عمومی BMJ، که در مقایسه با کووید-19 با آنفولانزا 12 هفته پس از عفونت تفاوتی در علائم مداوم و اختلال عملکردی پیدا نکرد.

نرخ‌های طولانی‌مدت COVID-19 در استرالیا به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون پس از کاهش محدودیت‌های کووید و مواجهه بعدی جمعیت با نوع omicron پایین است. علائم گزارش شده با این بیماری شامل خستگی، مه مغزی، سرفه، تنگی نفس، تغییر در بو و مزه، سرگیجه و ضربان قلب سریع یا نامنظم است.

برای درک بیشتر در مورد تأثیر کووید طولانی مدت بر ایالت کوئینزلند استرالیا، محققان 5112 فرد دارای علامت 18 سال و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند که شامل افراد مبتلا به عفونت تایید شده با PCR برای COVID-19 (2399 بزرگسال) و افرادی که PCR برای COVID-19 منفی بودند را شامل می شد. -19 (2713 بزرگسال: 995 آنفولانزا مثبت و 1718 PCR منفی برای هر دو اما علامتدار با بیماری تنفسی) بین 29 می تا 25 ژوئن 2022.

گزارش آزمایشگاهی برای COVID-19 و آنفولانزا بر اساس درخواست آزمایش PCR طبق قانون بهداشت عمومی کوئینزلند الزامی است و نتایج در سیستم شرایط قابل اطلاع وزارت بهداشت کوئینزلند ثبت می شود.

یک سال پس از آزمایش PCR، در ماه مه و ژوئن 2023، از شرکت کنندگان در مورد علائم مداوم و میزان اختلال عملکردی با استفاده از پرسشنامه ای که از طریق لینک پیامکی ارائه شد، سؤال شد.

به طور کلی، 16٪ (834/5112) از همه پاسخ دهندگان علائم مداوم را یک سال بعد گزارش کردند و 3.6٪ (184) اختلال عملکردی متوسط ​​تا شدید را در فعالیت های زندگی روزمره خود گزارش کردند.

پس از کنترل عوامل تأثیرگذار از جمله سن، جنس، و وضعیت ملت اول، تجزیه و تحلیل هیچ مدرکی مبنی بر اینکه بزرگسالان مثبت به کووید-19 یک سال پس از تشخیص خود نسبت به بزرگسالان علامت دار که منفی بودند، بیشتر احتمال دارد محدودیت های عملکردی متوسط ​​تا شدید داشته باشند، پیدا نکرد. COVID-19 (3.0٪ در مقابل 4.1٪).

علاوه بر این، نتایج در مقایسه با 995 بزرگسال علامت دار که آنفولانزا داشتند مشابه بود (3.0٪ در مقابل 3.4٪).

جالب توجه است، این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که کسانی که بیشتر احتمال دارد اختلال عملکردی متوسط ​​تا شدید را گزارش کنند، افراد 50 ساله یا بالاتر و کسانی بودند که علائم سرگیجه، درد عضلانی، تنگی نفس، ضعف پس از تمرین و خستگی داشتند. .

«در سیستم‌های بهداشتی با جمعیت‌های بسیار واکسینه‌شده، کووید طولانی مدت ممکن است به دلیل حجم بالای موارد COVID-19 در طول همه‌گیری، یک بیماری متمایز و شدید به نظر برسد. با این حال، ما دریافتیم که میزان علائم مداوم و اختلال عملکردی قابل تشخیص نیست. دکتر جان جرارد، مدیر ارشد بهداشت کوئینزلند می گوید: سایر بیماری های پس از ویروسی.

این یافته‌ها بر اهمیت مقایسه پیامدهای پس از کووید-۱۹ با نتایج سایر عفونت‌های تنفسی و تحقیقات بیشتر در مورد سندرم‌های پس از ویروس تأکید می‌کند.»

او می افزاید: «علاوه بر این، ما معتقدیم که زمان آن رسیده است که استفاده از اصطلاحاتی مانند «کووید طولانی» را متوقف کنیم. آنها به اشتباه نشان می‌دهند که چیزی منحصر به فرد و استثنایی در مورد علائم طولانی‌مدت مرتبط با این ویروس وجود دارد. این اصطلاح می‌تواند باعث ترس غیرضروری و در برخی موارد، هوشیاری بیش از حد نسبت به علائم طولانی‌تر شود که می‌تواند مانع از بهبودی شود.

نویسندگان هشدار می‌دهند که یافته‌ها مرتبط هستند و نشان دهنده شیوع نیستند. آنها به محدودیت‌های متعددی اشاره می‌کنند، از جمله اینکه شرکت‌کنندگانی که در بیمارستان بستری بودند یا بیماری‌های قبلی داشتند، در گروه قابل شناسایی نبودند.

آنها همچنین خاطرنشان می کنند که خطر ابتلا به کووید طولانی مدت در طول موج omicron در مقایسه با سایر انواع SARS-CoV-2 کمتر بوده است، و از آنجایی که 90٪ از مردم در کوئینزلند هنگام ظهور omicron واکسینه شدند، شدت کمتر کووید طولانی می تواند به دلیل این باشد. واکسیناسیون و/یا نوع آن

اطلاعات بیشتر:
چکیده مقاله: drive.google.com/file/d/12sjDX … 6W0y-WwLiGaRta_/view

ارائه شده توسط انجمن میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی اروپا

نقل قول: محققان دریافتند که کووید طولانی “قابل تشخیص” از سایر سندرم های پس از ویروس یک سال پس از عفونت (2024، 14 مارس) در 14 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-covid-indistinguishable-viral- syndromes-year.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.