مطالعه جدید افزایش قرار گرفتن در معرض تتراهیدروکانابینول های مصنوعی را در میان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نشان می دهد.


delta-8 THC

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

به گفته پزشکان اطفال و محققان در بیمارستان ملی کودکان و مرکز اوهایو، افزایش شدید مواجهه با محصولات حشیش مصنوعی در میان جوانان – که برخی منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود – نیاز به افزایش آموزش در مورد خطرات مواجهه و افزایش تمرکز بر نگهداری و بسته بندی ایمن را برجسته می کند. مرکز سموم.

مطالعه جدیدی که توسط محققان مرکز تحقیقات آسیب و سیاست موسسه تحقیقاتی ابیگیل وکسنر در بیمارستان کودکان سراسری و مرکز سموم مرکزی اوهایو انجام شد، روند تماس با مراکز سموم در سراسر کشور را برای قرار گرفتن در معرض انواع مختلف تتراهیدروکانابینول (THC) بررسی کرد. : delta-8 THC، delta-10 THC و THC-O acetate. این محصولات اغلب به عنوان “علف های هرز رژیمی” یا “محصولات کنف” شناخته می شوند، که منجر به این تصور نادرست می شود که آنها جایگزین های ایمن تر برای THC دلتا-9 تنظیم شده تر و فراوان تر هستند.

این مطالعه، منتشر شده در سم شناسی بالینی، افزایش در تعداد مواجهه در گروه های سنی مختلف را مشاهده کرد که مصرف ناخواسته کودکان خردسال به ویژه نگران کننده است.

هانا هیز، دکتر و یکی از نویسندگان این مطالعه، مدیر پزشکی مرکز اوهایو گفت: “بسیاری از مردم نمی دانند که این محصولات چقدر می توانند سمی باشند، به ویژه برای کودکان خردسال. از هر چهار کودک یک کودک پس از قرار گرفتن در معرض تماس باید در بیمارستان بستری شود.” مرکز مسمومیت و هیئت علمی مرکز تحقیقات و سیاستگذاری آسیب در کودکان سراسر کشور.

“اگر شخصی استعمال می کند، سیگار می کشد، خوراکی ها می خورد یا نوشیدنی های حاوی دلتا-8، دلتا-10 THC یا THC-O می نوشد، همه این محصولات باید دور، دور و دور از دید و دسترس کودکان، ترجیحا در مکانی نگهداری شوند. ظرف قفل شده

این محصولات هرگز نباید جلوی کودکانی استفاده شوند که ممکن است آنها را با غذا یا نوشیدنی هایی که مجاز به خوردن هستند اشتباه بگیرند.

طبق مطالعه انجام شده:

  • مراکز سمی ایالات متحده در سال 2021 1746 تماس مربوط به قرار گرفتن در معرض دلتا-8 THC، دلتا-10 THC و THC-O استات دریافت کردند. این تعداد با 88 درصد افزایش به 3276 در سال 2022 رسید – به طور متوسط ​​هر 2.6 ساعت یک تماس.
  • بیشتر موارد یک ماده (94%)، بلعیدن (94%) بود که در محل سکونت (96%) در افراد 20 تا 59 ساله (40%)، 6 ساله (31%) و 6 مورد بود. -19 ساله ها (25%). شایع ترین اثرات بالینی افسردگی خفیف سیستم عصبی مرکزی (زمانی که سیگنال های مغز و نخاع کاهش می یابد) (25%)، ضربان قلب سریع (23%) و بی قراری (16%) بود. سایر اثرات بالینی شامل افسردگی متوسط ​​سیستم عصبی مرکزی (11%)، گیجی (7%)، توهم/هذیان (4%) و آتاکسی (حرکت ناهماهنگ) (3%) بود.
  • بیش از یک سوم (38٪) موارد یک پیامد پزشکی جدی را تجربه کردند و 16٪ در یک مرکز مراقبت بهداشتی بستری شدند. کودکان کمتر از 6 سال تقریباً نیمی از این پذیرش ها را تشکیل می دهند (58٪ از پذیرش های مراقبت های ویژه و 49٪ از پذیرش های غیر ویژه).

ذخیره سازی ایمن

متخصصان توصیه می کنند که پزشکان اطفال و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید به مشاوره بیماران و خانواده های آنها در مورد خطرات احتمالی این محصولات و اهمیت شیوه های نگهداری ایمن ادامه دهند:

  • با کودکان در مورد محصولات مرتبط با حشیش صحبت کنید. با کودکان در مورد محصولات مرتبط با حشیش گفتگوهای مناسب سن داشته باشید و توضیح دهید که این محصولات چیست و چرا می توانند خطرناک باشند.
  • اگر این محصولات در خانه هستند، آنها را با خیال راحت نگهداری کنید. بهترین راه برای ایمن نگه داشتن کودکان از محصولات مرتبط با حشیش، دور نگه داشتن آنها از خانه است. اگر این محصولات در خانه نگهداری می‌شوند، آن‌ها را در مکانی امن و دور از دسترس فرزندانتان نگهداری کنید – در جایی دور از دید، دور از غذا و در صورت امکان در قفل.
  • از این محصولات در حضور کودکان استفاده نکنید. این مفید است که هرگز از این محصولات در جلوی چشم کودکان خود استفاده نکنید، به خصوص اگر بسته بندی شده باشند تا شبیه خوراکی به نظر برسند.
  • با دوستان، خانواده و سایر مراقبان صحبت کنید. با مراقبان اطراف فرزندتان در مورد محصولات مرتبط با حشیش و نحوه دور نگه داشتن این محصولات از فرزندانتان صحبت کنید. شماره ملی خط راهنمای Poison (1-800-222-1222) را در تلفن خود ذخیره کنید و آن را در مکانی قابل مشاهده در خانه خود قرار دهید. Poison Help Line مشاوره رایگان و محرمانه از کارشناسان، 24 ساعت در روز، هفت روز در هفته ارائه می دهد.

بسته بندی ایمن

محققین مطالعه همچنین قوانین متناقض این محصولات را از ایالت به ایالت دیگر برجسته می کنند. از آنجایی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده در حال حاضر تولید این محصولات را تنظیم نمی کند، ممکن است آلاینده هایی مانند فلزات سنگین، حلال ها یا آفت کش ها در آنها یافت شود و در بسته بندی محصول درج نشوند.

علاوه بر این، در بسیاری از ایالت‌ها، این محصولات ممکن است الزامات بسته‌بندی یا برچسب‌گذاری را که محصولات THC delta-9 دارند، نداشته باشند.

در حالی که حداقل 14 ایالت فروش این محصولات را ممنوع یا تنظیم کرده اند، اما همچنان به صورت آنلاین و در مکان هایی مانند پمپ بنزین ها و فروشگاه های کوچک رفاه در دسترس عموم هستند. در بسیاری از جاها، ممکن است مقررات کمی وجود داشته باشد، زیرا خرده فروشان اغلب حداقل سن خرید خود را تعیین می کنند.

دکتر کریستوفر گاو، یکی از نویسندگان این مطالعه، اورژانس اطفال، گفت: «تصله‌بندی فعلی مقررات دولتی منجر به ایجاد محیطی شده است که محصولاتی را که ممکن است دارای آلاینده‌های فهرست نشده، برچسب‌ها و بسته‌بندی‌های نادرست باشد که می‌تواند برای کودکان جذاب باشد به راحتی در دسترس باشد. پزشک پزشکی و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و سیاست گذاری آسیب در کودکان سراسر کشور.

ما به مقررات شفاف تری در مورد این محصولات با نظارت و اجرای بهتر نیاز داریم.»

اطلاعات بیشتر:
آلیس برگس و همکاران، تتراهیدروکانابینول دلتا-8، تتراهیدروکانابینول دلتا-10 و تتراهیدروکانابینول-O استات در معرض گزارش به مراکز سمی آمریکا، سم شناسی بالینی (2024). DOI: 10.1080/15563650.2024.2340115

ارائه شده توسط بیمارستان کودکان سراسر کشور

نقل قول: مطالعه جدید افزایش مواجهه با تتراهیدروکانابینول های مصنوعی را در میان کودکان خردسال، نوجوانان و بزرگسالان (2024، 7 مه) نشان می دهد که در 7 مه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-05-exposures-synthetic-tetrahydrocannabinols-young بازیابی شده است. -children.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.