همه چیز درباره مواد مخدر غبار میمون


کاتینون مصنوعی یا نمک حمام محرک هایی می باشند، که به دست بشر ساخته شده اند و از لحاظ شیمیایی شباهت بسیاری به کاتیون ها دارند، این ماده به طور طبیعی در گیاه قات یا «خات» یافت می شود. گیاه قات بومی مناطق شرق آفریقا و جنوب عربستان می باشد و برخی از افراد این گیاه را به دلیل به دلیل اثرات جانبی محرک آن می جوند. در ادامه درباره مواد مخدر غبار میمون و تاثیرات منفی آن بر روان و جسم انسان بیشتر گفته میشود.

با سپری شدن زمان به تدریج تنوع بیشتری در ساخت کاتینون های آزمایشگاهی ایجاد شده است و این ماده با نام های مختلفی فروخته می شود.

آشنایی با مواد اصلی سازنده غبار میمون

مواد مخدر غبار میمون

کاتینون مصنوعی می توانند، تاثیرات به مراتب بیشتری از محصول طبیعی موجود در گیاه قات داشته باشند، بسیاری از افرادی که خود را گرفتار این ماده دیده اند، بیان می کنند، در توهمات، خود را شبیه میمون می دیده اند و الگوی آن ها میمون بوده است. این محرک مصنوعی ساخته شده به دست بشر، توهم زایی بسیاری در زمینه احساس قدرت کاذب ایجاد می کند و منشا آن از MDPV یا همان متیل دی اکسی پیرووالرون می باشد.

این ماده با ایجاد حس کاذب قدرتمند بودن موجب می شود، تا فرد تحت تاثیر این توهم خیالاتی شود و آسیب هایی به خود وارد سازد، همچنین مصرف آن عوارض جدی تری نیز در پی دارد، از جمله این عوارض می توان به صدمات مغزی و قلبی اشاره کرد. در صورتی که اقدام جدی برای حل این موضوع در نظر گرفته نشود، این ماده توهم زا می تواند، خطرات جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.

غبار میمون چیست

غبار میمون که با نام های دیگر غبار زامبی، غبار آدمخوار و متیلن دی اکسی پیرووالرون «MDPV» نیز شناخته می شود، یک کاتینون مصنوعی می باشد، که از لحاظ شیمیایی شبیه به محرک طبیعی به نام  کاتینون است. کاتینون های مصنوعی بخشی از دسته دارویی به نام مواد روانگردان جدید «NPS» هستند، NPS مواد روانگردان کنترل نشده می باشند، که در پزشکی هیچ گونه استفاده قابل قبولی ندارند.

هر گاه یک نوع NPA توسط قانون رد یابی و شناسایی می شود، به سرعت نوع جدیدی جایگزین آن می شود، کاتینون های مصنوعی به این دلیل استفاده می شوند، که اثرات سایر مواد کنترل کننده را تقلید می کنند، چرا که به دست آوردن آن مواد می تواند، سخت و یا پر هزینه باشد. این دارو معمولا به عنوان مواد ارزان تر برای محرک هایی مانند آمفتامین، کوکائین و مت آمفتامین به بازار عرضه می شوند.

عوارض جانبی

این ماده مخدر که غبار میمون نام دارد، با اتصال به دوپامین، نوراپی نفرین و ناقلان سروتونین عمل می کند، تا جذب این مواد شیمیایی را در مغز مهار یا مسدود کند. غبار میمون مشابه کوکائین یا مت می باشد، که جذب دوپامین و نوراپی مهار می کند و مغز را با این دارو ها پر می کند. توصیه می شود، با انواع قرص های روان گردان و تاثیرات مخرب آن ها آشنا شوید، تا عوارض مواد مخدر را بهتر درک کنید.

اثرات غبار میمون می تواند، شامل اعتیاد نیز شود، استفاده طولانی مدت از این ماده مخدر اعتیاد به آن را به دنبال دارد، افرادی که از این دارو مکررا یا برای مدت زمان طولانی استفاده می کنند، ممکن است تاثیرات داروی MDPV چون روان پریشی، هوس و وابستگی فیزیکی را نیز تجربه کنند.

عوارض جانبی مصرف این ماده می تواند، از دو تا سه ساعت و یا از شش تا هشت ساعت متغیر باشد. میزان علائم و شدت این علائم به دوز مصرفی بستگی دارد. میانگین دوز غبار میمون بیست و پنج میلی گرم می باشد، اما متاسفانه مصرف کنندگان مواد مخدر اغلب چندین دوز را در یک دوره مصرف می کنند.

آشنایی با مواد مخدر غبار میمون

از رایج ترین عوارض این ماده مخدر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارانویا
  • اضطراب
  • هذیان
  • تعرق
  • وحشت زدگی
  • گرفتگی عضلات
  • تحلیل عضلات
  • آسیب مغزی
  • مرگ
  • فشار خون بالا
  • انقباض عروق
  • تاکی کاردی یا ضربان قلب سریع

مواد سازنده

ماده اصلی سازنده مواد مخدر غبار میمون متیلن دی اکسی پیرووالرون «MDPV» می باشد، MDPV نوعی داروی طراحی شده از کلاس فن اتیل آمین می باشد، که از نظر ساختاری با کاتینون و سایر محرک های رایج مورد استفاده مانند MDMA  و مت آمفتامین مرتبط است.

غبار میمون برای سیستم عصبی مرکزی به مثابه یک توهم زا عمل می کند. همچنین MDPV برای استفاده در پزشکی در ایالات متحده تایید نشده است، اما در اغلب فروشگاه های خرده فروشی محلی به عنوان نمک حمام و غیره برچسب گذاری و فروخته می شود. علاوه بر این غبار میمون ممکن است، حاوی مواد شیمیایی یا افزودنی های بسیار دیگری باشد، که می تواند برای ذهن و جسم انسان خطر آفرین تلقی شود.

منبع :

برچسب :



Source link