ریزش مو فولیکولیت چیست؟ علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن


ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن

فولیکولیت التهاب فولیکول های مو است و اغلب ممکن است منجر به ریزش مو و رکود خط مو شود. این بیماری با شرایط ریزش موی عمومی مانند آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی آره آتا که در آن کاهش خط مو یا طاسی با الگوی مشخص مردانه و زنانه رخ می دهد، متفاوت است. فولیکولیت، برخلاف این شرایط، عموماً ژنتیکی نیست و علل خارجی دارد. اگر از علل ریزش موی فولیکولیت، علائم و درمان فولیکولیت بی اطلاع هستید در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن همراه ما باشید.

ریزش مو فولیکولیت یک بیماری التهابی است که در آن فولیکول های مو ملتهب و خارش می کنند. این ناشی از عواملی مانند عفونت باکتریایی، اصطکاک بیش از حد، کثیفی و اصلاح است. در بیشتر موارد، این بیماری در عرض دو هفته خود به خود بهبود می یابد. اگر نمی توانید آنقدر صبر کنید، می توانید از شامپوی دارویی یا کمپرس سرکه برای تسکین خارش و التهاب استفاده کنید. رعایت بهداشت فردی و اجتناب از کمبود مواد مغذی می تواند در وهله اول از بروز ریزش موی فولیکولیت جلوگیری کند. در صورت ایجاد جوش ها، خارش بیش از حد و چرک، اینها می تواند علائم بیماری هایی مانند پسوریازیس باشد که یک بیماری خودایمنی و درماتیت سبورئیک است. در چنین مواردی، لطفاً برای دریافت دارو با پزشک خود مشورت کنید.

پایان ریزش مو ، رشد مجدد مو ، زیبایی و زندگی دوباره مو تنها با شامپو رشد مو بایوفل

شامپو ضد ریزش بایوفل محصول کاملا حرفه ای و یک درمان کننده قطعی برای ریزش مو و همچنین رشد مجدد مو می باشد .

درمان هر نوع الگوی ریزش مو در زنان و مردان بدون محدودیت سنی با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل به راحتی محقق می شود.

ترکیبات کاملا ارگانیک و بدون مواد شیمایی و پارابن و عدم استفاده از ماینوکسیدیل در بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادایی ، این محصول را بهترین انتخاب برای درمان موهای شما کرده است .

خرید بهترین شامپو رشد مو ، یعنی زندگی بخشیدن به مو

فولیکولیت چیست؟

ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن
ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن

هر رشته مو از یک ساختار کیسه مانند که به عنوان فولیکول مو شناخته می شود رشد می کند. در نمودارهای مو، پیازی که رشته در آن به پایان می رسد، فولیکول است. فولیکولیت وضعیتی است که در آن این پیاز به دلیل برخی از عوامل پوستی پایدار مانند خشکی پوست، یا زمانی که اصطکاک بین مو و لباس در ناحیه خاصی از بدن وجود دارد، ملتهب می‌شود. مورد دوم در مکان هایی مانند کشاله ران یا ران که به طور معمول همیشه پوشیده است رایج است. با این حال، فولیکولیت همانطور که می‌دانیم در پوست سر و ناحیه صورت شایع است.

انواع فولیکولیت

انواع مختلفی از فولیکولیت ها بر اساس عفونت های باکتریایی یا قارچی دسته بندی می شوند. در زیر برخی از انواع رایج ذکر شده است:

  • فولیکولیت باکتریایی

به طور معمول توسط باکتری استافیلوکوکوس اورئوس ایجاد می شود، که بر روی پوست ساکن است و یکی از شایع ترین مقصران فولیکولیت است.

  • فولیکولیت پیتیروسپوروم

توسط مخمری به نام Pitysporum ایجاد می شود که به سمت فولیکول های مو حرکت می کند و عفونت را پخش می کند. این می تواند توسط شرایط مرطوب، لباس های تنگ، پوست چرب و غیره ایجاد شود.

  • فولیکولیت وان داغ

به دلیل گذراندن زمان زیادی در جکوزی که ممکن است توسط باکتری سودوموناس آئروژینوزا آلوده شده باشد، ایجاد می شود.

این فولیکولیت های رایج می توانند مو را در ریشه ضعیف کنند و ممکن است یک یا چند مورد از محرک ها را داشته باشند.

مقاله پیشنهادی سایت سلامتی و زیبایی: آیا دیابت باعث ریزش مو می شود؟ علل، درمان و پیشگیری

علل ریزش موی فولیکولیت

ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن
ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن

دلایل زیادی وجود دارد که باعث تحریک فولیکول های مو و تحریک و قرمز شدن آنها می شود. برخی از آنها به شرح زیر است:

  • باکتری ها و انواع خاصی از عفونت های قارچی می توانند به فولیکول های مو حمله کنند. در چنین مواردی متورم شده و ملتهب می شوند.
  • گاهی اوقات، اصطکاک بیش از حد فولیکول‌های مو با لباس‌ها می‌تواند دلیلی برای ملتهب شدن آن‌ها باشد و حتی می‌تواند باعث تشدید یک مورد کامل فولیکولیت شود.
  • عرق و کثیفی می تواند منافذ پوست را مسدود کند و منجر به التهاب و عفونت فولیکول های مو شود.
  • اصلاح، به خصوص اصلاح منظم با تیغ کند، می تواند آسیب زیادی به فولیکول های مو وارد کند . آنها به وضوح قرمز، ملتهب و خارش دار خواهند شد.

یک موی زیبا ، یک موی سالم است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو بایوفل علاوه بر درخشندگی و لطافت موهای شما باعث تقویت و تغذیه مو نیز می شود.

ماسک  مو کراتینه اولتراشاین علاوه  بر جنبه زیبایی مو ، از لحاظ درمانی نیز یک محصول بی نظیر است که  باعث نرم و درخشش مو، درمان وزی و کدری موها می شود.

این ماسک ضد موخوره بایوفل یک محصول فوق العاده موثر در درمان موخوره مو نیز می باشد. دقت کنید !! این محصول اصلا مشابه ماینوکسیدیل نیست و شما به استفاده دائمی از آن نیاز نخواهید داشت.

ترکیباتی از دل طبیعت بدون درصدی مواد شیمایی و اثر بخشی خیلی سریع و ماندگار و بدون استفاده همیشگی از مهم ترین ویژگی های بهترین ماسک کراتینه مو  اولترا شاین می باشد.

با خرید بهترین ماسک کراتینه مو اولتراشاین موهایی ابریشمی و فوق العاده سالم را تجربه خواهید کرد.

برخی از علل دیگر فولیکولیت و ریزش مو

  • پوشیدن لباس‌های تنگ که دائماً به پوست مالیده می‌شوند، استفاده از آبی که به‌درستی با کلر تصفیه نشده است، استفاده بیش از حد از برخی محصولات خاص مانند آرایش، کره کاکائو، روغن موتور، کرم‌های استروئیدی که منافذ پوست را می‌بندند و به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند. برخی از علل دیگر فولیکولیت این وضعیتی است که با کمی مراقبت هم قابل اجتناب و هم قابل برگشت است.

در صورت عفونت یا بریدگی قبلی، آسیب می تواند به فولیکول های موی مجاور سرایت کند. به همین دلیل است که باید مراقب زخم ها یا بخیه هایی باشید که هنوز خشک نشده اند. بیماری هایی مانند اچ آی وی یا دیابت که باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود نیز گاهی خود را به صورت فولیکولیت نشان می دهد.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن
ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن
  • شما در سرتاسر پوست خود جوش هایی دارید که مویی در وسط آن قرار دارد. اینها همان چیزی است که فولیکول های مو ملتهب به نظر می رسند.
  • این فولیکول های ملتهب مو به ترشح خون یا چرک از آن ها تمایل دارند. این بدان معناست که وقت آن رسیده است که با متخصص پوست خود تماس بگیرید.
  • فولیکول‌های مو دیوانه‌وار خارش می‌کنند و شما تمام وقت خود را صرف این می‌کنید که در لباس‌هایتان راحت باشید در حالی که بدنتان احساس می‌کند در حال سوختن است.
  • اگر فولیکولیت دو روز پس از اینکه در وان آب گرم یا استخر شنا بوده اید شروع شود، احتمال بروز التهاب در ناحیه معده وجود دارد.

protip_iconهمیشه پس از استفاده از جکوزی و استخرهای شنا، بدن و پوست سر خود را کاملاً بشویید تا از ریزش موی فولیکولیت جلوگیری کنید.

فولیکولیت درمان ریزش مو

ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن
ریزش مو فولیکولیت چیست؟ انواع فولیکولیت، علل و علائم ریزش موی فولیکولیت و درمان آن
  • معمولاً تنها خوبی این عارضه این است که خود به خود بهبود می یابد. صبر داشته باشید و حدود دو هفته به آن فرصت دهید. اگر خارش واقعاً به سراغ شما می‌آید، می‌توانید از کمپرس گرم با استفاده از سرکه سفید یا محلول بورو برای تسکین فوری استفاده کنید.
  • برای درمان این عارضه زمانی که روی پوست سر ایجاد می شود، می توان از شامپوی دارویی استفاده کرد.

این یک بیماری معمولی است که نباید از آن وحشت داشته باشید. با این حال، ممکن است زندگی با ریزش موی مکرر فولیکولیت یا نازک شدن مو دشوار باشد. در چنین مواردی بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

رعایت بهداشت خوب به جلوگیری از فولیکولیت کمک می کند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای کنترل شیوع عفونت انجام دهید.

  • از مواد صابون ضد عفونی کننده استفاده کنید.
  • لوسیون های ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک روی ناحیه آسیب دیده بمالید. این به درمان فولیکول های عفونی کمک می کند.
  • یک کمپرسور گرم و مرطوب را روی نواحی آسیب دیده بمالید، زیرا این کار باعث کنترل گسترش عفونت به سایر مناطق آسیب‌دیده می‌شود.
  • بعد از حمام از داروهای بدون نسخه مانند کرم کورتیزون استفاده کنید.
  • قبل از پوشیدن لباس، پودر دارویی را روی فولیکول های آسیب دیده بپاشید.
  • هفته ای سه بار چند قطره کلر به حمام آب گرم خود اضافه کنید.
  • حوله خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

protip_iconاز به اشتراک گذاشتن تیغ، قیچی مو، برس مو یا هر وسیله دیگری که برای مدیریت موهایتان استفاده می شود با دیگران خودداری کنید.
یک مطالعه نشان داد که هیدروکورتیزون می تواند به درمان فولیکولیت کمک کند. بنابراین، بیایید نگاهی به درمان های خانگی با این ماده داشته باشیم که به صدها نفر از مبتلایان به فولیکولیت کمک کرده است.

آ. آب و هیدروکورتیزون:

۱٫ از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و مناطق آسیب دیده را با آب گرم خیس کنید.

۲٫ محل را با مقدار زیادی صابون ضد باکتری معروف کف کنید. این می تواند به صورت مایع یا صابون باشد.

۳٫ پوست صابونی را با یک پارچه شستشوی نرم به مدت ۳۰ ثانیه به آرامی مالش دهید. این کار سلول های مرده پوست نزدیک فولیکول ها را لایه برداری می کند.

۴٫ پوست را با آب گرم کاملاً بشویید و سپس خشک کنید.

۵٫ این جلسه را با درمان پوست با لایه نازکی از کرم هیدروکورتیزون به عنوان درمان موضعی دنبال کنید که هم التهاب و هم خارش حاد را تسکین می دهد.

ب کمپرس سرکه:

۱٫ چهار قسمت آب را با یک قسمت سرکه سفید مرغوب مخلوط کنید. حالا یک پارچه شستشوی تمیز را خیس کنید و آن را فشار دهید تا تقریباً خشک شود.

۲٫ حالا این پارچه آغشته به سرکه را به مدت نیم ساعت روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. برای بهترین نتیجه این کار را دو بار در روز انجام دهید.

۳٫ این جلسه کمپرس سرکه را با استفاده از یک لایه نازک هیدروکورتیزون برای نتایج سریع دنبال کنید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت.

محلول ضد ریزش مو شوک

تونیک ضد ریزش مو بایوفل علاوه بر درمان ریزش مو ،تقویت و رشد مجدد موهای شما باعث شادابی و درخشش نیز در مو می شود.

تونیک ضد ریزش مو گیاهی بایوفل محصولی کاملا تخصصی و حاصل سالها تحقیق بهترین پزشکان کانادا می باشد. دوره درمان طولانی مدت ندارد ، و نیاز به استفاده دائمی نخواهید داشت.

درمان انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان با استفاده بسیار آسان و بدون نیاز به آبکشی گوشه ای از نکات مثبت بهترین محلول ضد ریزش می باشد .

با خرید محلول ضد ریزش مو زندگی دوباره را به موهای خود بازگردانید .

پاسخ به سوالات متداول

آیا فولیکولیت به طور کامل قابل درمان است؟

بله، با درمان و مراقبت صحیح می توان فولیکولیت را مدیریت و به طور کامل درمان کرد.

آیا استرس باعث فولیکولیت می شود؟

اگر چه استرس عامل بسیاری از موارد ریزش مو است، اما باعث فولیکولیت نمی شود. با این حال، استرس عامل اصلی ایجاد تلوژن افلوویوم است.

کمبود کدام ویتامین می تواند باعث فولیکولیت شود؟

کمبود ویتامین های C و A ممکن است باعث مشکلات فولیکولی مانند خونریزی فولیکول ها شود که منجر به فولیکولیت می شود.

آیا می توانید سال ها فولیکولیت داشته باشید؟

بدون درمان های پزشکی مناسب، شیوه های آرایش مو و مراقبت از مو، فولیکولیت می تواند یک مشکل شدید و طولانی مدت مو باشد.

اگر فولیکولیت درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

فولیکولیت در صورت عدم درمان می تواند بدتر شود. کورک های دردناک می تواند در ناحیه عفونی ایجاد شود که منجر به عفونت، التهاب و گاهی آلوپسی کششی شود.

مقاله پیشنهادی سایت سلامتی و زیبایی: آیا یبوست می تواند باعث ریزش مو شود؟

سخن پایانی
  • فولیکولیت التهاب فولیکول‌های مو است که می‌تواند در اثر عفونت‌های باکتریایی یا مخمری، اصطکاک بیش از حد فولیکول‌های مو، عرق و کثیفی یا اصلاح ایجاد شود.
  • در صورت مشاهده خونریزی، جوش یا خارش بیش از حد در ناحیه آسیب دیده باید با پزشک مشورت کنید.
  • این عارضه معمولاً در عرض ۲ هفته خود به خود بهبود می یابد. برای تسکین خارش از کمپرس گرم و سرکه سفید استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از فولیکولیت، اقدامات بهداشتی را رعایت کنید. از شامپوهای دارویی یا لوسیون های ضد عفونی کننده برای تسکین خارش استفاده کنید.

منبع



Source link