مطالعه جدید خطر طولانی مدت سرطان تهاجمی پستان را پس از بیماری پیش تهاجمی ارزیابی می کند


سرطان پستان

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

نتایج یک مطالعه منتشر شده نشان می‌دهد زنانی که خارج از برنامه غربالگری پستان NHS با سرطان مجرای درجا تشخیص داده می‌شوند، حدود چهار برابر بیشتر از زنان در جمعیت عمومی احتمال ابتلا به سرطان سینه مهاجم و مرگ ناشی از سرطان سینه دارند. BMJ.

به گفته محققان، این افزایش خطر حداقل 25 سال پس از تشخیص ادامه داشت و نشان می دهد که بازماندگان DCIS ممکن است حداقل برای سه دهه از معاینات منظم بهره مند شوند.

DCIS بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم پستان یافت می‌شوند اما به خارج از مجاری شیر گسترش نیافته‌اند. این فورا تهدید کننده زندگی نیست، اما می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه مهاجم را در آینده افزایش دهد.

DCIS اغلب توسط برنامه غربالگری پستان NHS تشخیص داده می شود، اما برخی از تشخیص ها خارج از برنامه رخ می دهد، یا به این دلیل که زنان در محدوده سنی 50 تا 70 سال واجد شرایط نیستند، یا به دعوت نامه غربالگری پاسخ نداده اند، یا به این دلیل که DCIS آنها بین بین ایجاد شده است. صفحه نمایش

مطالعه قبلی توسط همان نویسندگان نشان داد که DCIS تشخیص داده شده با صفحه نمایش با بیش از دو برابر خطر ابتلا به سرطان تهاجمی پستان و مرگ ناشی از سرطان سینه نسبت به جمعیت عمومی مرتبط است، اما میزان طولانی مدت پس از تشخیص بیماری بدون غربالگری هنوز نامشخص است. .

برای پرداختن به این موضوع، نویسندگان از داده‌های سرویس ملی ثبت بیماری برای مقایسه میزان سرطان سینه مهاجم و مرگ ناشی از سرطان سینه پس از تشخیص DCIS غیرغربال با نرخ ملی برای زنان همسن در همان سال تقویمی و با زنان استفاده کردند. توسط برنامه غربالگری پستان NHS با DCIS تشخیص داده شد.

یافته های آنها بر اساس تمام 27543 زن در انگلستان است که در خارج از برنامه غربالگری پستان NHS از سال 1990 تا 2018 مبتلا به DCIS تشخیص داده شده است.

آنها دریافتند که تا دسامبر 2018، 3651 زن به سرطان سینه تهاجمی مبتلا شده اند، نرخی که 13 مورد در هر 1000 نفر در سال و بیش از چهار برابر تعداد مورد انتظار از نرخ های ملی است.

در همین گروه از زنان، 908 نفر بر اثر سرطان سینه جان خود را از دست دادند، نرخی که سه نفر در هر 1000 نفر در سال و تقریباً چهار برابر تعداد مورد انتظار از نرخ های ملی است.

هم برای سرطان تهاجمی پستان و هم برای مرگ ناشی از سرطان سینه، افزایش خطر حداقل 25 سال پس از تشخیص DCIS ادامه داشت.

اینها یافته های مشاهده ای هستند و نویسندگان به اطلاعات محدودی در مورد شیوه زندگی و رفتارهای مرتبط با سلامت اشاره می کنند. اما آنها می گویند، “ما در نظر می گیریم که کیفیت کلی داده های زیربنای نتیجه گیری در مطالعه ما بالاست.”

آنها توضیح می‌دهند که پس از تشخیص DCIS، به زنان برای پنج سال اول ماموگرافی سالانه پیشنهاد می‌شود، با افرادی که 50 تا 70 سال سن دارند، وارد برنامه غربالگری پستان NHS می‌شوند و پس از آن در سه بازه زمانی سالیانه دعوت‌نامه‌هایی برای شرکت در غربالگری دریافت می‌کنند، تا زمانی که سنشان بالا برود. 70.

آنها می نویسند: “با این حال، ما شواهدی ارائه کرده ایم که نشان می دهد افزایش خطر ابتلا به بیماری تهاجمی و مرگ ناشی از سرطان پستان به دنبال تشخیص DCIS در هر دو DCIS شناسایی شده و غیرغربالگری تشخیص داده شده حداقل 25 سال طول می کشد.”

آنها نتیجه می گیرند: “این یافته ها باید ملاحظات مربوط به دفعات و مدت زمان مراقبت را پس از تشخیص DCIS، به ویژه برای زنانی که در سنین پایین تر تشخیص داده شده اند، ارائه دهد.”

آنها می گویند که فرصت هایی برای یک رویکرد مبتنی بر خطر شخصی تر برای غربالگری سرطان سینه ممکن است امکان پذیر باشد، به ویژه برای زنان جوان تر. عوامل دیگری که باید در نظر گرفته شوند شامل سابقه خانوادگی و انواع ژنتیکی ارثی است.

در نتیجه، آنها می گویند این مطالعه به سه دلیل بسیار مرتبط است. اولاً، برای نشان دادن خطرات اغلب نادیده گرفته شده DCIS شناسایی شده بدون صفحه در چارچوب بحث های جاری در مورد تشخیص بیش از حد و درمان بیش از حد DCIS.

ثانیاً، زیرا نتایج نشان می‌دهد که ممکن است پیگیری طولانی‌تر پس از DCIS توصیه شود، زیرا خطرات برای مدت طولانی پس از تشخیص بالا باقی می‌مانند، و در نهایت، به این دلیل که این مطالعه اطلاعات ضروری را برای توسعه بیشتر استراتژی‌های غربالگری مبتنی بر ریسک شخصی ارائه می‌دهد.

اطلاعات بیشتر:
سرطان تهاجمی پستان و مرگ ناشی از سرطان سینه پس از تشخیص کارسینوم مجرای غیر غربالگری در محل از سال 1990 تا 2018 در انگلستان: مطالعه کوهورت مبتنی بر جمعیت، BMJ (2024). DOI: 10.1136/bmj-2023-075498

ارائه شده توسط British Medical Journal

نقل قول: مطالعه جدید خطر طولانی مدت سرطان تهاجمی پستان را پس از بیماری پیش تهاجمی ارزیابی می کند (2024، 24 ژانویه) که در 24 ژانویه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-01-term-invasive-breast-cancer- بازیابی شده است. pre.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.