استروئیدها با خطر طولانی مدت بیماری قلبی و کیفیت بدتر زندگی مرتبط هستند


آموزش قدرت

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

طبق دو مطالعه ارائه شده در بیست و پنجمین کنگره اروپایی غدد درون ریز در استانبول، استروئیدهای آنابولیک نه تنها می توانند عوارض جانبی جدی مانند نارسایی قلبی و افسردگی ایجاد کنند، بلکه می توانند سال ها پس از قطع مصرف نیز مضر باشند. این مطالعات توسط محققانی از بیمارستان دانشگاه کپنهاگ Rigshospitalet انجام شد که تأثیر استروئیدهای آنابولیک را در کاربران سابق بررسی کردند.

استروئیدهای آنابولیک – هورمون های مصنوعی که از هورمون جنسی طبیعی تستوسترون تقلید می کنند – برای افزایش توده عضلانی و افزایش عملکرد ورزشی استفاده می شوند. این داروهای افزایش دهنده عملکرد دارای عوارض جانبی مضری هستند، به عنوان مثال در مردان این عوارض شامل رشد سینه، ریزش مو، کاهش سطح تستوسترون، اختلال نعوظ، و افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و نارسایی کبد یا کلیه است. با این حال، سال‌ها پس از قطع مصرف آن‌ها اطلاعات زیادی در مورد اثرات آن وجود ندارد.

در یک مطالعه، محققان 64 مرد سالم را بین سنین 18 تا 50 سال که تمرینات قدرتی تفریحی را در دانمارک انجام دادند، مورد بررسی قرار دادند. از این مردان، 28 نفر از استروئیدهای آنابولیک استفاده می کردند، 22 نفر مصرف کننده سابق استروئید بودند و 14 نفر هرگز از این استروئیدها استفاده نکرده بودند. محققان با استفاده از اسکن توموگرافی کامپیوتری توموگرافی با گسیل پوزیترون (PET-CT) با ردیاب رادیواکتیو Rubidium-82، میزان خونی که در زمان استراحت و ورزش به عضله قلب آنها جریان می‌یابد، ارزیابی کردند و دریافتند که کاربران سابق و فعلی جریان خون ضعیفی داشتند. به قلب

یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان سابق استروئید در مقایسه با کسانی که هرگز از آن استفاده نکرده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند. «مطالعات قبلی نشان داده‌اند که پس از قطع مصرف استروئیدهای آنابولیک، عملکرد قلب تقریباً عادی می‌شود، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان سابق استروئید آنابولیک سال‌ها پس از توقف در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند، زیرا گردش خون از طریق کوچک‌ترین رگ‌های قلب متوقف می‌شود. دکتر یلیز بولوت، نویسنده اصلی این مقاله، گفت: سیستم گردش خون – به نظر می رسد دائماً دچار اختلال شده است. استفاده قبلی از استروئیدهای آنابولیک می تواند یک عامل خطر جدید برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی باشد.

در مطالعه دیگری، دکتر Bulut و همکارانش پرسشنامه ها و نمونه های خونی را برای اندازه گیری سطح تستوسترون از سه گروه از مردان 18 تا 50 ساله جمع آوری کردند: 89 مصرف کننده فعلی استروئید آنابولیک، 61 مصرف کننده سابق استروئید، و 30 مردی که قبلا هرگز از استروئید استفاده نکرده بودند. . آنها دریافتند که مصرف کنندگان سابق استروئیدهای آنابولیک کیفیت زندگی بدتری را در سلامت جسمی و روانی خود، مانند خستگی، عملکرد اجتماعی و رفاه عاطفی، علیرغم قطع سال ها قبل، گزارش کردند. علاوه بر این، همان گروه در مقایسه با افرادی که هرگز از استروئید استفاده نکرده بودند، سطح تستوسترون پایین تری داشتند.

مطالعات قبلی نشان داده است که مردان بلافاصله پس از قطع مصرف استروئیدها، علائم ترک، مانند افسردگی و انگیزه کم، و سطوح پایین‌تری از تستوسترون را تجربه می‌کنند. “مطالعه ما به ادبیات رو به رشد اضافه می کند که به نظر می رسد کیفیت زندگی مختل در مصرف کنندگان قبلی استروئید آنابولیک سال ها پس از قطع ادامه می یابد و می تواند ناشی از علائم ترک و/یا هیپوگنادال به دلیل کاهش ناگهانی سطح تستوسترون در خون باشد. دکتر بولوت گفت. متأسفانه، گزارش شده کیفیت زندگی بدتر می تواند دلیلی برای استفاده مجدد از این استروئیدها برای کاربران سابق باشد.

هر دو مطالعه شامل تعداد کمی از مصرف کنندگان استروئید آنابولیک، کاربران سابق و غیر مصرف کننده بودند. دکتر بولوت و تیمش اکنون قصد دارند مردان بیشتری را برای مطالعات برای ارزیابی هر دوی این پیوندها با سوء مصرف استروئیدهای سابق در مقیاس بزرگتر استخدام کنند. «یافته‌های اولیه ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان قبلی استروئید آنابولیک احتمالاً به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند و کیفیت زندگی پایین‌تری دارند، اما ما باید این نتایج را با مطالعات بزرگ‌تر تأیید کنیم و بررسی کنیم که چگونه این خطر در رابطه با سال‌های استفاده و/یا قطع تغییر می‌کند. دکتر بولوت گفت. “به نظر می رسد عوارض جانبی استروئید در بین کاربران سابق برای مدت طولانی تری از آنچه تاکنون می دانیم ادامه داشته باشد. امیدواریم نتایج ما در مورد این خطرات سلامتی طولانی مدت مانع از استفاده مردان از استروئیدهای آندروژنی آنابولیک شود.”

اطلاعات بیشتر:
مطالعه “استفاده قبلی از استروئیدهای آندروژنی آنابولیک با اختلال مداوم میکروسیرکولاسیون میوکارد مرتبط است” در روز سه شنبه 16 مه 2023 در کنگره اروپایی غدد درون ریز در مرکز کنگره هالیک در استانبول، ترکیه ارائه خواهد شد.

پوستر “کاهش کیفیت زندگی در مصرف کنندگان قبلی استروئیدهای آندروژنی آنابولیک سال ها پس از قطع” در روز شنبه 13 می 2023 در کنگره اروپای غدد درون ریز در مرکز کنگره هالیک در استانبول ترکیه ارائه می شود.

برنامه کامل علمی را اینجا ببینید.

ارائه شده توسط انجمن اروپایی غدد درون ریز

نقل قول: استروئیدهای مرتبط با خطر طولانی مدت بیماری قلبی و کیفیت بدتر زندگی (2023، 13 مه) در 13 مه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-05-steroids-linked-long-lasting-heart- بازیابی شده است. بیماری.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.