مطالعه نشان می دهد که فعالیت بدنی سبک خطر را معکوس می کند


بی تحرکی دوران کودکی با آسیب زودرس قلبی مرتبط است - فعالیت بدنی سبک خطر را معکوس می کند

در 1682 کودک از سن 11 تا 24 سال پیگیری شدند، افزایش بی تحرکی از کودکی تا بزرگسالی باعث بزرگ شدن بیش از حد قلب، صرف نظر از چاقی یا دسته فشار خون بالا شد. فعالیت بدنی سبک به طور موثری خطر آسیب زودرس قلبی را معکوس کرد. اعتبار: اندرو آگباجه.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که افزایش زمان بی تحرکی از دوران کودکی باعث بزرگ شدن پیشرونده قلب می شود. با این حال، فعالیت بدنی سبک می تواند خطر را کاهش دهد. این مطالعه با همکاری دانشگاه های بریستول، اکستر و فنلاند شرقی انجام شد و نتایج در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری.

هیپتروفی بطن چپ به افزایش بیش از حد توده و اندازه قلب اشاره دارد. در بزرگسالان، افزایش خطر حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس شناخته شده است.

در مطالعه حاضر، 1682 کودک از گروه کودکان دهه 90 دانشگاه بریستول از سن 11 سالگی تا 24 سالگی پیگیری شدند. در ابتدا، آنها به طور متوسط ​​6 ساعت در روز را به فعالیت های بی تحرک می گذراندند که در بزرگسالی به 9 ساعت در روز افزایش یافت. این افزایش در زمان بی تحرکی با بزرگ شدن پیشرونده قلب همراه بود و 40 درصد به افزایش کل توده قلب در یک دوره رشد 7 ساله از نوجوانی تا بزرگسالی کمک کرد. بی تحرکی باعث افزایش توده قلب بدون توجه به چاقی یا وضعیت فشار خون بالا می شود.

در مقابل، به طور متوسط ​​سه تا چهار ساعت در روز فعالیت بدنی سبک (LPA) در طول پیگیری، افزایش توده قلب را تا 49 درصد کاهش داد. LPA بالاتر نیز با عملکرد بهتر قلب همراه بود.

شرکت در فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید (MVPA) نشانه هایی از افزایش جزئی اندازه قلب را تا 5 درصد نشان داد که تا حد زیادی فیزیولوژیک است.

مطالعات قبلی در همان جمعیت بی تحرکی بیش از حد را با افزایش التهاب، انسولین بالا، چاقی چربی، دیس لیپیدمی و سفتی شریان مرتبط دانسته اند. LPA به عنوان یک رویکرد موثر برای کاهش اثرات مضر بی تحرکی دوران کودکی ظاهر شده است. با این حال، هیچ مطالعه ای در جهان قبلاً بررسی نکرده بود که آیا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض LPA از دوران کودکی پتانسیل معکوس کردن افزایش توده قلبی را دارد یا خیر. این به این دلیل است که ارزیابی‌های مکرر اکوکاردیوگرافی قلب در جمعیت زیادی از جوانان سالم نادر است.

مطالعه حاضر بزرگترین و طولانی ترین پیگیری رفتار حرکتی و اکوکاردیوگرافی مکرر اندازه گیری شده با شتاب سنج در جهان است. شرکت کنندگان در سنین 11، 15 و 24 سالگی دستگاه های شتاب سنج را به مدت 4 تا 7 روز بر روی کمر خود قرار دادند و در سنین 17 و 24 سالگی ساختار و عملکرد قلب را با اکوکاردیوگرافی اندازه گیری کردند. نمونه های خون ناشتا آنها نیز مکرراً برای کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا، تری گلیسیرید، گلوکز، انسولین و پروتئین واکنشی C با حساسیت بالا اندازه گیری شد.

فشار خون، ضربان قلب، وضعیت سیگار کشیدن، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی، و همچنین توده چربی و توده بدون چربی اندازه گیری شده توسط اشعه ایکس با انرژی دوگانه در آنالیزها محاسبه شد.

اندرو آگباجه می گوید: “شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد بی تحرکی در دوران کودکی یک تهدید برای سلامتی است که باید جدی گرفته شود. باید یک تغییر پارادایم در نحوه نگرش ما به بی تحرکی دوران کودکی وجود داشته باشد، زیرا شواهد در حال افزایش به یک بمب ساعتی اشاره می کند.” پزشک و دانشیار (دکتر) اپیدمیولوژی بالینی و سلامت کودک در دانشگاه فنلاند شرقی.

“LPA یک پادزهر موثر برای بی تحرکی است. به راحتی می توان روزانه سه تا چهار ساعت LPA را جمع کرد. نمونه هایی از LPA عبارتند از بازی های خارج از منزل، بازی در زمین بازی، راه رفتن با سگ، دویدن کارهای والدین، پیاده روی و دوچرخه سواری تا مرکز خرید. یا به مدرسه، قدم زدن در پارک، بازی در جنگل، باغبانی، بسکتبال معمولی، فوتبال، فلوربال، گلف، فریزبی، و غیره. .

اطلاعات بیشتر:
اندرو او آگباجه، زمان بی تحرک و فعالیت بدنی مبتنی بر شتاب سنج از کودکی تا بزرگسالی با تغییرات پیشرونده قلبی: یک مطالعه طولی 13 ساله، مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیری (2024). DOI: 10.1093/eurjpc/zwae129

ارائه شده توسط دانشگاه فنلاند شرقی

نقل قول: بی تحرکی دوران کودکی با آسیب زودرس قلب مرتبط است: مطالعه نشان می دهد که فعالیت بدنی سبک خطر را معکوس می کند (2024، 7 مه) در 7 مه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-05-childhood-sedentariness-linked-premature- بازیابی شده است. heart.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.