تحقیقات نشان می‌دهد که محصولات تازه هفتگی و رایگان رژیم غذایی، فعالیت بدنی را بهبود می‌بخشد و عوامل خطر CVD را کاهش می‌دهد


میوه ها و سبزیجات تازه

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

طبق تحقیقات اولیه ارائه شده در اپیدمیولوژی و پیشگیری انجمن قلب آمریکا، برنامه هایی که تحویل رایگان و هفتگی میوه و سبزیجات تازه از مزارع محلی را در خانه ارائه می کردند، به بهبود سطح تغذیه گیرندگان، سطح فعالیت بدنی و عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کردند. جلسات 2024، 18 تا 21 مارس، در شیکاگو برگزار شد.

لیزا گلدمن روزاس، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «همه ما می دانیم که خوردن غذاهای سالم تر، مانند میوه ها و سبزیجات، برای شما مفید است، با این حال، گاهی اوقات ما بیش از حد روی یافتن یک راه حل ساده به جای انجام اقدامات پیشگیرانه کوچک برای بهبود سلامت تمرکز می کنیم. ، دکترا، MPH، استادیار در بخش اپیدمیولوژی و سلامت جمعیت و گروه پزشکی در دانشکده پزشکی استنفورد در پالو آلتو، کالیفرنیا.

“برنامه های “غذا به عنوان دارو”، مانند برنامه Recipe4Health که ما مطالعه کردیم، با هدف تغییر تمرکز به حصول اطمینان از اینکه یک رژیم غذایی سالم از جمله میوه ها و سبزیجات تازه به طور مداوم در دسترس و مقرون به صرفه برای همه مردم باشد، برای کمک به بهبود نتایج سلامتی است.”

Recipe4Health برنامه‌ای در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا است که به بزرگسالانی که مراقبت‌های بهداشتی را در یک مرکز بهداشت محلی فدرال واجد شرایط دریافت می‌کردند، تحویل هفتگی و رایگان محصولات محلی را ارائه می‌کرد. به مدت 16 هفته، شرکت کنندگان تقریبا 16 وعده میوه و سبزیجات تازه را در خانه تحویل گرفتند. مراکز بهداشتی دارای بودجه فدرال هستند و تسهیلات غیرانتفاعی ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به مردم جوامعی هستند که از نظر پزشکی ضعیف هستند.

محققان شرکت کنندگان را در مورد رژیم غذایی، فعالیت بدنی و سطح ناامنی غذایی آنها قبل و بعد از برنامه 16 هفته ای تحویل محصولات رایگان مورد نظرسنجی قرار دادند. برای ارزیابی ناامنی غذایی، سؤالات شامل، به عنوان مثال، این است که هر چند وقت یک‌بار غذای آنها تمام می‌شود و هر چند وقت یک‌بار برای خرید غذای بیشتر کمبود پول دارند.

تجزیه و تحلیل پاسخ‌های نظرسنجی شرکت‌کنندگان نشان داد که در پایان برنامه ۱۶ هفته‌ای تولید رایگان، آنها دارای موارد زیر بودند:

  • مصرف میوه و سبزیجات خود را تقریباً ½ از یک وعده در روز افزایش دادند.
  • فعالیت بدنی خود را تقریباً 42 دقیقه در هفته افزایش دادند. و
  • ناامنی غذایی کمتر – از 59٪ گزارش ناامنی غذایی در هنگام ثبت نام به 48٪ پس از پایان برنامه 16 هفته ای کاهش یافت.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد هر روز چهار تا پنج وعده سبزیجات و میوه ها مصرف کنند و حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​داشته باشند.

“من واقعا هیجان زده بودم که دیدم که ارائه مقدار متوسطی از محصولات محلی به بیماران منجر به بهبود ناامنی غذایی، رژیم غذایی و شاخص های سلامت قلبی عروقی می شود. این مطالعه در طول همه گیری COVID-19 انجام شد، زمانی که بسیاری از این پیامدها در حال بدتر شدن بودند. روزاس گفت، به ویژه در میان بیمارانی که در مراکز بهداشتی فدرال تحت مراقبت قرار می گیرند و به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار گرفته اند.

در تجزیه و تحلیل دوم، محققان تغییرات در عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی را یک سال پس از شروع برنامه محصولات رایگان و تازه، که پس از 16 هفته پایان یافت، تجزیه و تحلیل کردند. هنگام مقایسه شرکت کنندگان Recipe4Health با بزرگسالانی که در سایر مراکز بهداشتی فدرال واجد شرایط در همان شهرستانی که تحویل محصولات رایگان را انجام نداده بودند، مراقبت می کردند، محققان دریافتند که پس از یک سال، شرکت کنندگان در برنامه محصولات رایگان:

  • کاهش قابل توجهی در کلسترول غیر HDL (کلسترول کل منهای کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا “خوب”). میانگین کاهش کلسترول غیر HDL 17.1 میلی گرم در دسی لیتر بود. با توجه به انجمن قلب آمریکا، سطح مطلوب کلسترول تام حدود 150 میلی گرم در دسی لیتر، با سطوح لیپوپروتئین های با چگالی کم (کلسترول “بد”) کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر است.
  • روزاس خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان در برنامه تحویل محصول رایگان به طور متوسط ​​​​کاهش سطح HbA1c 0.37٪ داشتند، کاهشی کمتر از آنچه ممکن است با داروهای دیابت نوع 2 در همان بازه زمانی مشاهده شود. یک محدوده سالم برای سطح A1c در هموگلوبین 4 تا 6/5 درصد است که دامنه آن بین 7/5 تا 4/6 درصد نشان دهنده پیش دیابت و سطوح بالای 6/5 درصد نشان دهنده دیابت نوع 2 است.
  • هیچ تغییر قابل توجهی در فشار خون یا شاخص توده بدنی در بین شرکت کنندگان برنامه تولید مشاهده نشد.

روزاس گفت: “این امکان وجود دارد که استراتژی های بیشتری برای تغییر شاخص توده بدن و فشار خون مورد نیاز باشد. استراتژی های اضافی ممکن است شامل مداخلات رفتاری و دارودرمانی در ارتباط با برنامه غذا به عنوان دارو باشد.”

جزئیات مطالعه و پیشینه:

  • محققان اطلاعات سلامتی 5286 بزرگسال در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا را تجزیه و تحلیل کردند که نیمی از آنها در برنامه Recipe4Health شرکت داشتند. میانگین سنی 51 سال بود.
  • تقریباً 68٪ از شرکت کنندگان خود را زن و 32٪ خود را به عنوان مرد معرفی کردند. 51% از شرکت کنندگان خود را بزرگسالان لاتین تکس، 21% خود را بزرگسالان سیاه پوست، 11% خود را بزرگسالان سفیدپوست، 8% خود را بزرگسالان آسیایی آمریکایی/جزیره اقیانوس آرام، 6% را به عنوان نژاد/قومیت ناشناخته معرفی کردند. و 2.5٪ به عنوان بزرگسالان مخلوط نژاد/قومیت شناسایی شدند. (درصدها به دلیل گرد کردن تا 100٪ اضافه نمی شوند.)
  • همه شرکت کنندگان مراقبت های پزشکی را در یک مرکز بهداشتی فدرال واجد شرایط در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا دریافت کردند.
  • بیماری عروق کرونر قبلاً در 45٪ از شرکت کنندگان هنگام ثبت نام تشخیص داده شده بود و حدود نیمی از کل شرکت کنندگان در مطالعه با کلسترول بالا تشخیص داده شده بودند.
  • برخی از مراکز بهداشتی دارای صلاحیت فدرال، برنامه Recipe4Health را برای ارائه 16 تحویل رایگان و هفتگی محصولات محلی تازه در خانه اجرا کردند.
  • با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت، تغییرات در عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی در طول یک سال بین شرکت کنندگان Recipe4Health و بیماران مشابه، با چندین ویژگی جمعیت شناختی و سلامت، که مراقبت در مراکزی که در برنامه Recipe4Health شرکت نمی کنند، مطابقت داده شد، مقایسه شد.

این مطالعه دارای محدودیت‌های متعددی از جمله اندازه نمونه کوچک برای برخی از اقدامات آزمایش خون بود، زیرا بسیاری از شرکت‌کنندگان در طول همه‌گیری به آزمایشگاه مراجعه نکردند. علاوه بر این، یافته‌های مربوط به رژیم غذایی و سطوح فعالیت بدنی از نظرسنجی‌های تکمیل‌شده توسط شرکت‌کنندگان برنامه Recipe4Health بود، اما این اطلاعات از یک گروه کنترل جمع‌آوری نشد.

محققان خاطرنشان کردند که کار آینده آنها شامل بررسی استراتژی‌های مختلف برای تحویل غذا، ارزیابی اثرات خواربارهای حمایتی پزشکی (غذاهایی است که توسط یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه تایید شده است)، درگیر کردن گروه‌های مختلف بیمار، مانند افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا سرطان. ، افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کنند و کودکان.

انجمن در تلاش است تا دسترسی به غذای سالم را در میان افرادی که برای بیماری‌های مزمن درمان می‌شوند و افرادی که در معرض خطر بالای چنین شرایطی قرار دارند، بهبود بخشد. ابتکار انجمن مراقبت بهداشتی توسط غذا در حال سرمایه گذاری در تحقیق، حمایت و آموزش است تا نشان دهد سود بالینی و مقرون به صرفه بودن مداخلاتی که از غذا به عنوان دارو استفاده می شود تحت پوشش بیمه سلامت دولتی و خصوصی است.

کوین ولپ، MD، Ph.D.، پروفسور Mark V. Pauly در دانشگاه می گوید: “این تحقیق پتانسیل تجویز غذا را نشان می دهد که از طریق بازدید از مراقبت های بهداشتی قابل دسترسی است، تا نتایج سلامت بخش قابل توجهی از جمعیت ایالات متحده را بهبود بخشد.” دانشکده پزشکی پرلمن و مدرسه وارتون، مدیر مرکز پن برای مشوق‌های سلامت و اقتصاد رفتاری و رهبری تحقیقاتی برای ابتکار انجمن مراقبت‌های بهداشتی توسط غذا.

یک رویکرد تحقیقاتی هماهنگ برای تعریف دقیق‌تر و سیستماتیک‌تر مورد نیاز است که مداخلات دارویی در مقایسه با مراقبت‌های پزشکی استاندارد تا چه اندازه از بیماری پیشگیری و درمان می‌کنند.

ارائه شده توسط انجمن قلب آمریکا

نقل قول: تحقیقات نشان می‌دهد که محصولات تازه هفتگی و رایگان رژیم غذایی، فعالیت بدنی را بهبود می‌بخشد و عوامل خطر CVD را کاهش می‌دهد (2024، 20 مارس) بازیابی شده در 20 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-free-weekly-fresh-diet -physical.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.