مطالعه نشان می دهد که پرورش یک گربه می تواند تنهایی را کاهش دهد


گربه ها

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

هیچ کس به علم نیاز ندارد تا به آنها بگوید که سگ ها همراهان وفادار و دوست داشتنی هستند. از سوی دیگر، گربه ها می توانند از تاییدیه استفاده کنند. دانشگاه جورجیا و دانشگاه برنائو در یک مطالعه آزمایشی که ثابت می‌کند پرورش یک گربه می‌تواند تنهایی را در میان سالمندان کاهش دهد، ارائه کرده‌اند.

سوزان کانن، یکی از 29 شرکت کننده در این مطالعه، در سال 2020 به تبلیغاتی پاسخ داد که به دنبال افراد انسانی برای پرورش گربه‌ها بود. داوطلبان باید 60 سال یا بیشتر می‌بودند و تنها و بدون هیچ حیوان خانگی دیگری در خانه زندگی می‌کردند.

کانون گفت: «نمی‌توانستم تحمل کنم که به خانه بیایم و چیزی جز خانه نداشته باشم. “داشتن کسی که می دانید منتظر شماست و از دیدن شما خوشحال است، تفاوت را ایجاد می کند.”

پس از اینکه کانن در یک آزمون شناختی و ارزیابی سلامت جسمی و روانی خود موفق شد، شری ساندرسون، استادیار بخش علوم زیست پزشکی کالج دامپزشکی، کانن را برای انتخاب گربه به انجمن انسانی منطقه آتن آورد.

ساندرسون مستقیماً به لانه بچه گربه‌ها رفت و علامت هشداری روی آن نوشته بود: “ما را اذیت نکن، ما استرس داریم.” او یک بچه گربه نر را بیرون کشید که به نظر کارشناسی او اصلا استرسی به نظر نمی رسید. کانون او را دید، او را دید، “و همین بود.” “عشق در نگاه اول بود.”

تنهایی یک بیماری همه گیر است

در می 2023، جراح عمومی ایالات متحده مطالعه ای را منتشر کرد که تنهایی و انزوا را یک بیماری همه گیر نامید. کرستین امرسون، دانشیار بالینی در مؤسسه پیری شناسی، سیاست و مدیریت بهداشت کالج بهداشت عمومی و یکی از محققین در مطالعه UGA، گفت که این گزارش بر نیاز فوری به یک درمان تاکید می کند.

او گفت: “در حالی که دلایل زیادی برای تنهایی وجود دارد، ما می دانیم که مداخلاتی وجود دارد که می تواند کمک کند.” ما می‌خواستیم بدانیم که آیا یک برنامه پرورش گربه می‌تواند مداخله‌ای باشد که می‌تواند به سالمندانی که تنهایی را تجربه می‌کنند کمک کند.

ساندرسون گفت که گربه ها گزینه خوبی برای افراد مسن هستند، زیرا آنها نسبت به سگ ها خودکفاتر هستند اما هنوز به اندازه کافی اجتماعی هستند که صاحبان خود را درگیر بازی و صحبت کنند. برخلاف سگ‌ها، آنها به پیاده‌روی یا ورزش شدید بدنی نیاز ندارند، که آنها را همراهان خوبی برای صاحبان مبتلا به آرتریت، بیماری قلبی و سایر شرایط سلامتی می‌کند.

دان اسکات، مدیر پردیس طب سالمندی و مراقبت های تسکینی و دانشیار پزشکی در مشارکت پزشکی دانشگاه آگوستا-دانشگاه جورجیا و یکی از محققین این مطالعه، گفت که مطالعه UGA به مجموعه تحقیقات رو به رشدی می افزاید که نشان دهنده مزایای حیوان خانگی است. مالکیت. اسکات گفت: “در حالی که تعداد زیادی از چنین تحقیقاتی بر روی سگ ها متمرکز شده است، مطالعه ما اولین مطالعه ای است که نشان می دهد همراهان گربه می توانند احساس تنهایی را در افراد مسن کاهش دهند.”

دلبستگی به حیوان خانگی می تواند سلامتی را بهبود بخشد

داوطلبان موافقت کردند که بچه گربه ها یا گربه های پناهگاه را برای حداقل چهار ماه با گزینه ای برای فرزندخواندگی پس از ماه اول پرورش دهند. در نظرسنجی‌هایی که در ماه‌های اول و چهارم ثبت‌نام در مطالعه انجام شد، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا آرامشی را که از گربه‌هایشان دریافت می‌کنند و تأثیر درک شده گربه‌ها بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها را تعیین کنند.

برای کسانی که قبول کردند، یک نظرسنجی سوم رضایت آنها را در 12 ماه اندازه گیری کرد. مراقبت‌های دامپزشکی و غذا در طول این مطالعه ارائه شد و هزینه‌های فرزندخواندگی برای کسانی که تصمیم گرفتند گربه‌های پرورش‌دهنده خود را نگه دارند، پرداخت شد و موانع مالی که اغلب افراد مسن را از پذیرش حیوانات سرپناه منصرف می‌کرد، از بین برد.

اسکات گفت که به نظر می رسد دلبستگی به حیوان خانگی واسطه رابطه بین تنهایی و سلامت عمومی زنان مسن است. با این حال، همه افراد مسن نمی توانند نیازهای فیزیکی یا شناختی مالکیت حیوان خانگی را برآورده کنند و خطرات بالقوه ای مانند گاز گرفتن، خراشیدگی یا افتادن وجود دارد.

اسکات گفت: «بنابراین، مالکیت حیوان خانگی باید با دقت در زمینه وضعیت سلامتی افراد مسن، هم برای رفاه انسان و هم برای حیوان مورد توجه قرار گیرد.

از نظر ظاهری، فرانکی – با نام مستعار، بهترین نوزاد، عزیزم، عزیزم، فرشته مامان – با ماریون نیوبرن همخوانی کاملی دارد. تابی نر توسط ساندرسون با راهنمایی نیوبرن انتخاب شد که نام گربه را فرانکی به افتخار همسر دومش فرانک کالینز گذاشت.

گربه‌ها در بهترین حالت می‌توانند عاشقان استراتژیک باشند و در مواقعی که به غذا یا توجه نیاز است، با انسان‌هایشان دلپذیر باشند. به عنوان یک قاعده، آنها به طور کلی به اندازه سگ ها مطیع نیستند، اما فرانکی مشتاقانه به درخواست نیوبرن برای “عشق” پاسخ می دهد، زمانی که او روی کاناپه می نشیند تا در شب بخواند. او ساعت‌ها سرگرمی را فراهم می‌کند، به‌ویژه زمانی که یک غذای گربه‌ای خورده باشد. او با خلاص کردن خانه از حشرات به دست می آورد.

این نیز مزیتی است که استارباکس، گربه کانن، به خانه اش آورده است. او یک بار مار کوچکی را گرفت که به داخل خانه سر خورده بود.

کانن در مورد زندگی از زمان پذیرش استارباکس گفت: «به سختی می توانم صبر کنم تا به خانه برگردم. اگر وقتی او وارد اتاق می شود، او در اتاق نباشد، به محض شنیدن او می دود.

اطلاعات بیشتر:
شری ال ساندرسون و همکاران، تأثیر پرورش گربه بر بهزیستی و تنهایی بزرگسالان مسن: یک مطالعه امکان سنجی، مجلات پیری: سری B (2023). DOI: 10.1093/geronb/gbad140

ارائه شده توسط دانشگاه جورجیا

نقل قول: پرورش یک گربه می تواند تنهایی را کاهش دهد، یافته های مطالعه (2023، 7 دسامبر) در 7 دسامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-12-fostering-cat-ease-loneliness.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.