مطالعه 9 ساله نشان می دهد واکسن خوراکی UTI جایگزین بالقوه ای برای آنتی بیوتیک ها است


فرد مبتلا به گرفتگی معده

اعتبار: Sora Shimazaki از Pexels

تحقیقات نشان می دهد که عفونت های مکرر دستگاه ادراری (UTIs) تا 9 سال در بیش از نیمی از افرادی که واکسن خوراکی مبتنی بر اسپری دریافت می کنند قابل پیشگیری است و جایگزین بالقوه ای برای درمان های آنتی بیوتیکی است.

نتایج اولیه از اولین مطالعه پیگیری طولانی مدت در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن MV140 برای عفونت های ادراری مکرر، آخر این هفته در کنگره انجمن اروپایی اورولوژی (EAU) در پاریس ارائه شد.

آنها نشان می دهند که در مردان و زنان مبتلا به عفونت ادراری مکرر، 54 درصد از شرکت کنندگان در مطالعه به مدت 9 سال پس از واکسن بدون عفونت ادراری بدون عوارض جانبی قابل توجه گزارش شده بودند. انتظار می رود نتایج کامل این مطالعه تا پایان سال 2024 منتشر شود.

UTI شایع ترین عفونت باکتریایی است. نیمی از زنان و یک مرد از هر پنج مرد آنها را تجربه می کنند و می توانند دردناک و ناراحت کننده باشند. عفونت های مکرر که نیاز به درمان کوتاه مدت آنتی بیوتیکی دارند، در 20 تا 30 درصد موارد ایجاد می شوند. با توجه به اینکه UTI های مقاوم به آنتی بیوتیک در حال حاضر رو به افزایش است و داروها اثربخشی کمتری دارند، راه های جدیدی برای پیشگیری و درمان این عفونت ها مورد نیاز است.

این پیگیری طولانی‌مدت که توسط پزشکان بیمارستان رویال برکشایر بریتانیا انجام شد، ایمنی و اثربخشی واکسن MV140 را در 89 بیمار مورد بررسی قرار داد که در ابتدا به‌صورت خصوصی در The Urology Partnership Reading درمان می‌شدند.

MV140 یک واکسن جدید برای عفونت های عود کننده عفونت ادراری است و هر روز به مدت سه ماه با دو اسپری سوسپانسیون با طعم آناناس زیر زبان تجویز می شود. در حالی که محققان قبلاً ایمنی و اثربخشی کوتاه مدت MV140 را مطالعه کرده بودند، این اولین مطالعه پیگیری بلندمدت است که در سطح جهانی گزارش می شود.

دکتر باب یانگ، مشاور اورولوژیست در بنیاد رویال برکشایر NHS، که سرپرستی این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: “قبل از تزریق واکسن، همه شرکت کنندگان ما از عفونت های ادراری مکرر رنج می بردند و برای بسیاری از زنان، درمان این موارد می تواند دشوار باشد. سال‌ها پس از دریافت این واکسن جدید UTI، حدود نیمی از شرکت‌کنندگان عاری از عفونت باقی ماندند.

“به طور کلی، این واکسن در درازمدت بی خطر است و شرکت کنندگان ما گزارش دادند که عفونت های مجاری ادراری کمتری داشتند که شدت کمتری داشتند. بسیاری از کسانی که UTI دریافت کردند به ما گفتند که نوشیدن آب فراوان برای درمان آن کافی است.

“این یک واکسن بسیار آسان برای تجویز است و می تواند توسط پزشکان عمومی به عنوان یک دوره 3 ماهه تجویز شود. بسیاری از شرکت کنندگان ما به ما گفتند که داشتن واکسن کیفیت زندگی آنها را بازیابی می کند. در حالی که ما هنوز به تأثیر این موضوع نگاه نکرده ایم. واکسن در گروه‌های مختلف بیماران، این داده‌های پیگیری نشان می‌دهد که اگر به‌طور گسترده ارائه شود، می‌تواند یک تغییر بازی برای پیشگیری از عفونت ادراری باشد و نیاز به درمان‌های آنتی‌بیوتیکی را کاهش دهد.»

در کارآزمایی اولیه، بیماران در ابتدا به مدت 12 ماه پیگیری شدند و داده‌های مربوط به زنان همگروه در سال 2017 در BJU International منتشر شد. محققان برای مطالعه پیگیری 9 ساله خود، داده‌های پرونده سلامت الکترونیکی را تجزیه و تحلیل کردند. گروه اصلی آنها آنها با شرکت کنندگان در مورد تجربه آنها از UTI از زمان دریافت واکسن مصاحبه کردند و از آنها در مورد عوارض جانبی سوال کردند.

چهل و هشت شرکت‌کننده در طول 9 سال پیگیری کاملاً عاری از عفونت باقی ماندند. میانگین دوره بدون عفونت در سراسر گروه 54.7 ماه (چهار سال و نیم) – 56.7 ماه برای زنان و 44.3 ماه، یک سال کمتر، برای مردان بود. 40 درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که دوزهای تکراری واکسن را پس از یک یا دو سال دریافت کرده اند.

گرنوت بونکات، پروفسور اورولوژی در مرکز پزشکی آلتا اورو برای اورولوژی در سوئیس، و رئیس EAU دستورالعمل ها در مورد عفونت های اورولوژیکی، گفت: “این یافته ها امیدوارکننده هستند. عفونت های ادراری مکرر بار اقتصادی قابل توجهی هستند و استفاده بیش از حد از درمان های آنتی بیوتیکی می تواند منجر شود. به عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک

“این مطالعه بعدی داده‌های دلگرم‌کننده را در مورد ایمنی و اثربخشی طولانی‌مدت واکسن MV140 نشان می‌دهد. تحقیقات بیشتری در مورد عفونت‌های ادراری پیچیده‌تر و همچنین تحقیقات در مورد گروه‌های مختلف بیماران مورد نیاز است تا بتوانیم نحوه استفاده را بهتر بهینه کنیم. این واکسن

در حالی که ما باید عملگرا باشیم، این واکسن یک پیشرفت بالقوه در پیشگیری از عفونت های ادراری است و می تواند جایگزین ایمن و موثر برای درمان های مرسوم باشد.

MV140 که توسط شرکت دارویی Immunotek مستقر در اسپانیا ساخته شده است، حاوی چهار گونه باکتری در یک سوسپانسیون با آب است. بدون مجوز در 26 کشور در دسترس است.

شرکت کنندگان در این کارآزمایی همگی بالای 18 سال سن داشتند و زمانی که واکسن اولیه به آنها پیشنهاد شد، فاقد عفونت ادراری بودند. هیچ یک از شرکت کنندگان دیگر ناهنجاری های ادراری مانند کاتتر، تومور یا سنگ نداشتند. مطالعه پیگیری شامل 72 زن و 17 مرد بود و پیامدها خود گزارش شدند.

اطلاعات بیشتر:
ارزیابی اثربخشی و ایمنی طولانی‌مدت واکسن باکتریایی Uromune در گروه اولیه: یک مطالعه 9 ساله در بریتانیا برای درمان عفونت‌های مکرر دستگاه ادراری در مردان و زنان توسط Kanabar S., Foley S., Yang B. ارائه شده است. EAU24

ارائه شده توسط انجمن اروپایی اورولوژی

نقل قولمطالعه 9 ساله (2024، 6 آوریل) در 7 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-oral-vaccine-uti-potential-alternative نشان می دهد که واکسن خوراکی UTI جایگزین بالقوه ای برای آنتی بیوتیک ها است. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.