برنامه های نظارت ضد میکروبی برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک مفید است


برنامه های نظارت ضد میکروبی برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک مفید است

بر اساس یک بررسی و متاآنالیز که به صورت آنلاین در 9 فوریه منتشر شد، برنامه های نظارت ضد میکروبی (ASPs) تجویز آنتی بیوتیک و مصرف آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهد. شبکه JAMA باز است.

Kyaw Zay Ya، MB، BS، MPH، از موسسه بهداشت عمومی و گرمسیری سوئیس در Allschwil، و همکارانش یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز برای بررسی ارتباط بین ASPs و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در سطح جهانی انجام دادند. در مجموع 52 مطالعه با 1,794,889 شرکت کننده شامل: 40 و 12 مطالعه به ترتیب در کشورهای با درآمد بالا و کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​انجام شد.

محققان دریافتند که ASP ها با کاهش 10 درصدی نسخه های آنتی بیوتیک و کاهش 28 درصدی در مصرف آنتی بیوتیک ها همراه است (نسبت نرخ 0.72). در بیمارستان های کودکان، کاهش 21 درصدی مصرف آنتی بیوتیک در ارتباط با ASP ها مشاهده شد. علاوه بر این، کاهش 28 درصدی در آنتی بیوتیک های گروه دیده بان سازمان بهداشت جهانی در ارتباط با ASP ها مشاهده شد (نسبت نرخ 0.72).

نویسندگان می نویسند: “ASP ها همچنین با کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها در لیست نظارت سازمان جهانی بهداشت، با خطر بالای انتخاب مقاومت باکتریایی همراه بودند.” با توجه به افزایش مصرف آنتی‌بیوتیک‌های Watch در سطح جهان، این خبر خوبی است، زیرا نشان می‌دهد که محافظت از این داروها از طریق ASPهای مناسب امکان‌پذیر است.

اطلاعات بیشتر:
Kyaw Zay Ya و همکاران، ارتباط بین برنامه‌های نظارت ضد میکروبی و مصرف آنتی‌بیوتیک در سطح جهانی، شبکه JAMA باز است (2023). DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2022.53806

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: برنامه های نظارت ضد میکروبی مفید برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک (2023، 11 فوریه) در 11 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-antimicrobial-stewardship-beneficial-antibiotic.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.