مطالعه نشان می دهد که برنامه سلامت بریتانیا که زندگی را تغییر می دهد، می تواند با هماهنگی و منابع بهتر به خانواده های بیشتری دسترسی پیدا کند


غذای سالم

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

تحقیقات جدید سیتی، دانشگاه لندن و دانشگاه ساوتهمپتون، اهمیت شروع سالم را برای خانواده‌های کم‌درآمد برجسته می‌کند و چندین توصیه را برای دولت‌های محلی و ملی برای بهبود پذیرش این طرح ارائه می‌کند.

این مطالعه توسط پروفسور کریستینا ووگل، مدیر مرکز سیاست غذایی در سیتی، دانشگاه لندن انجام شد. هدف این کار ارزیابی طرح شروع سالم در انگلستان و درک چگونگی بهبود این طرح برای دستیابی به خانواده‌های واجد شرایط بیشتر است.

طرح شروع سالم در سال 2006 راه اندازی شد. این طرح حمایت مالی و ویتامین های رایگان را برای زنان باردار و خانواده های دارای فرزند زیر چهار سال که با درآمد کم زندگی می کنند، مطابق با معیار واجد شرایط بودن ارائه می دهد. قبل از مارس 2022، به خانواده‌ها کوپن‌های کاغذی ارائه می‌شد، اما بخش مالی این طرح اکنون یک کارت پیش‌پرداخت دیجیتال است.

این تحقیق نشان می دهد که دیجیتالی شدن قابلیت استفاده از این طرح را برای اکثر افراد بهبود بخشیده است. در حال حاضر حدود 366000 خانواده کارت پیش پرداخت را دریافت کرده اند. از مجموع 506309 خانواده که در حال حاضر واجد شرایط هستند. دارندگان کارت 4.25 پوند در هفته به ازای هر کودک یا هر هفته بارداری (یا 8.50 پوند در هفته برای هر کودک از بدو تولد تا 1 سالگی) دریافت می کنند و می توانند از کارت پیش پرداخت Healthy Start خود برای خرید میوه، سبزیجات، شیر، شیر خشک و حبوبات استفاده کنند.

مدیر پروژه و نویسنده اصلی مقاله میلی بارت گفت: “شروع سالم برای ما به عنوان “تغییر دهنده زندگی”، “تحول کننده” و “راه نجات” برای خانواده هایی که برای تهیه غذاهای اولیه سالم تلاش می کنند توصیف شده است. با توجه به اینکه یک پنجم از همه کودکان در بریتانیا در خانواده‌هایی که از نظر غذایی ناامن هستند زندگی می‌کنند و این سیاست می‌تواند کمک کند، کار سفارشی ما را بر آن داشته تا از تعداد زیادی از مردم بشنویم تا بهتر درک کنیم که چرا جذب شروع سالم کمتر از حد مطلوب باقی می‌ماند و شناسایی کنیم که برای افزایش چه کاری می‌توان انجام داد. استفاده از آن.”

این کار شامل شنیدن بیش از 100 نفر در سراسر انگلستان بود که این طرح را ترویج، اجرا یا استفاده می کردند، از جمله متخصصان بهداشت، خرده فروشان و خانواده های واجد شرایط. یافته‌ها نشان می‌دهد که در سراسر سیستم، مردم به طور جهانی از Healthy Start حمایت می‌کنند و آن را به عنوان حمایتی حیاتی برای زنان باردار و خانواده‌هایی که با درآمد پایین زندگی می‌کنند، می‌دانند.

اما با توجه به اینکه 3.5 نفر از هر 10 نفر واجد شرایط هنوز از Healthy Start استفاده نمی کنند، مصاحبه شوندگان معتقد بودند که بازنگری این طرح به عنوان حق کودک برای داشتن غذای خوب و رشد سالم – به جای یک مزایا، کوپن یا کمک هزینه – می تواند جذب را بهبود بخشد. آنها همچنین خواستار هماهنگی بهتر تلاش‌های تبلیغاتی و تامین منابع کافی بودند تا خانواده‌های واجد شرایط بتوانند برای تکمیل درخواست با افرادی که به آنها اعتماد دارند و در مکان‌هایی که مرتباً از آنها بازدید می‌کنند، مانند مراکز اجتماعی یا کودکان یا عبادت‌ها، کمکی داشته باشند.

جزئیات کامل مطالعه، از جمله هفت توصیه، در ارائه شده است BMC Medicine.

پروفسور کریستینا ووگل، مدیر مرکز سیاست غذایی در سیتی، دانشگاه لندن، گفت: “مطالعه ما بر اهمیت طرح و روش هایی تاکید می کند که در آن تلاش ها برای اجرای Healthy Start در سطح محلی و ملی می تواند بهتر هماهنگ شود تا خانواده های بیشتری بتوانند از آن بهره مند شوند. در زمینه نابرابری‌های بهداشتی در حال گسترش در بریتانیا، نباید در اجرای توصیه‌هایی که از مطالعه ما بیرون آمدند، طرحی بسیار محبوب و قابل قدردانی باشد که به همه کودکان کمک می‌کند در بهترین شروع زندگی.”

اطلاعات بیشتر:
طرح شروع سالم در انگلستان “یک راه نجات برای خانواده ها است اما بسیاری از آنها از دست می دهند”: یک تحلیل کیفی سریع، BMC Medicine (2024). DOI: 10.1186/s12916-024-03380-5

ارائه شده توسط دانشگاه سیتی لندن

نقل قول: مطالعه (2024، 7 مه) که در 7 مه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-05-life-uk-health- بازیابی شد، می گوید: برنامه سلامت بریتانیا که زندگی را تغییر می دهد می تواند با هماهنگی و منابع بهتر به خانواده های بیشتری دسترسی پیدا کند. family-resources.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.