والدین کودکان خردسال به طور فزاینده ای برای مشاوره والدین به رسانه های اجتماعی روی می آورند


نظرسنجی ملی: والدین کودکان خردسال به طور فزاینده ای برای مشاوره والدین به رسانه های اجتماعی روی می آورند

از هر پنج والدین چهار نفر در یک نظرسنجی ملی جدید می گویند که در شبکه های اجتماعی به دنبال مشاوره والدین هستند. اعتبار: نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott Health دانشگاه میشیگان در مورد سلامت کودکان.

آموزش سبک، خواباندن کودکان و عصبانیت کودکان نوپا تنها برخی از چالش هایی است که والدین کودکان خردسال با آن روبرو هستند.

و از هر پنج والدین چهار نفر در یک نظرسنجی ملی جدید می‌گویند که برای بحث در مورد چنین مسائلی به یک مکان می‌روند: رسانه‌های اجتماعی.

طبق نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott دانشگاه میشیگان در مورد سلامت کودکان، تقریبا نیمی از والدین رسانه های اجتماعی را برای به دست آوردن ایده های جدید بسیار مفید ارزیابی می کنند.

سارا کلارک، یکی از مدیران نظرسنجی موت، گفت: «بسیاری از والدین برای تبادل مشاوره یا بحث در مورد چالش‌های فرزندپروری به جوامع آنلاین مراجعه می‌کنند، زیرا ممکن است سریع‌تر و آسان‌تر از درخواست از یک متخصص سلامت به نظر برسد.

یافتن رفاقت والدین در این فضا می‌تواند مزایایی داشته باشد، اما والدین باید در نظر داشته باشند که تجربه هر خانواده متفاوت است و هر چیزی که آنلاین می‌شنوند ممکن است درست یا برای فرزندشان درست نباشد.»

گزارش نماینده ملی بر اساس پاسخ های 614 والدین با حداقل یک فرزند 0 تا 4 ساله است. بیشتر مادران و بیش از دو سوم پدران کودکان در این سنین به رسانه های اجتماعی برای مشاوره والدین یا به اشتراک گذاشتن تجربیات خود مراجعه می کنند – که از زمان نظرسنجی قبلی Mott که در سال 2015 سوالات مشابهی را بررسی کرده بود، افزایش قابل توجهی داشته است.

رایج ترین بحث ها شامل آموزش توالت (44%)، خواب کودکان (42%) تغذیه/شیردهی (37%)، نظم و انضباط (37%)، مشکلات رفتاری (33%)، واکسیناسیون (26%)، مهدکودک/پیش دبستانی ( 24٪، و کنار آمدن با بچه های دیگر (21٪).

سه پنجم والدین می گویند که در مورد این موضوعات در رسانه های اجتماعی صحبت می کنند زیرا می خواهند ایده های متفاوتی را بشنوند در حالی که از هر چهار یک نفر می گویند این کار راحت است یا می خواهند کارها را متفاوت از والدین خود انجام دهند. کمتر کسی می‌گوید که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کند، زیرا خانواده یا دوستانی در نزدیکی ندارند، فرصت کافی برای درخواست از ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی فرزندشان را ندارند یا از پرسیدن حضوری خجالت می‌کشند.

کلارک گفت: «اغلب بهترین راه روشن برای انجام کارها وجود ندارد و بسیاری از والدین از روش آزمون و خطا برای یافتن آنچه برای فرزندشان مفید است استفاده می‌کنند.»

بیش از یک سوم از والدین همچنین رسانه های اجتماعی را برای ایجاد احساس تنها نبودن و یادگیری کارهایی که نباید انجام دهند بسیار مفید ارزیابی می کنند، در حالی که یک چهارم می گویند این به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا محصولات خاصی را بخرند یا خیر.

از هر ده والدین کودکان خردسال که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، یک نفر نیز آن را برای تصمیم‌گیری در مورد زمان بردن فرزندشان نزد پزشک بسیار مفید توصیف کرده‌اند. با این حال، کلارک خاطرنشان می کند که در مورد کودکان خردسال، “معمولاً عاقلانه است که در صورت هرگونه سوال با ارائه دهنده مراقبت های اولیه کودک تماس بگیرید.”

او می افزاید که بازدید از راه دور و ارسال پیام از طریق پورتال های بیمار، راه های کارآمدی برای والدین است تا راهنمایی بخواهند و تعیین کنند که آیا کودک نیاز به ملاقات حضوری دارد یا خیر.

به اشتراک گذاشتن نگرانی ها

اکثر والدین حداقل یکی از جنبه‌های اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی را که مربوط به آن‌ها است، شناسایی می‌کنند، مانند دیدن والدین دیگری که کاری ناسالم یا خطرناک برای فرزندشان انجام می‌دهند یا دیگران از اطلاعات خصوصی خانواده‌شان مطلع می‌شوند یا عکس‌های فرزندشان را بدون اجازه فرزندشان به اشتراک می‌گذارند.

نزدیک به 80 درصد از والدین همچنین احساس می‌کنند که والدین دیگر با لاف زدن درباره فرزندشان یا اشتراک‌گذاری بیش از حد در رسانه‌های اجتماعی، بیش از حد به اشتراک می‌گذارند. در همین حال، بیش از 60 درصد بر این باورند که والدین ممکن است اطلاعات شخصی را ارائه دهند که می تواند مکان کودک را شناسایی کند یا در بزرگتر شدن کودک را شرمنده کند.

نزدیک به نیمی از آنها همچنین می گویند که دیده اند والدین اطلاعاتی را ارسال کرده اند که نادرست است در حالی که بیش از یک چهارم متوجه شده اند که برخی از والدین عکس های نامناسبی از بدن کودک به اشتراک می گذارند.

کلارک گفت: “والدین نگرانی های مربوط به اشتراک گذاری بیش از حد در مورد فرزندان خود را در رسانه های اجتماعی تایید می کنند.”

“خانواده ها باید در نظر بگیرند که آیا ممکن است روزی فرزندشان از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی بدون رضایت آنها خجالت بکشد یا خیر؛ یک قانون خوب این است که اگر شک دارید، آن را به اشتراک نگذارید. علاوه بر این، والدین باید با والدین کودکان دیگر در عکس ها مشورت کنند. برای تایید قبل از اشتراک گذاری آنها در رسانه های اجتماعی.”

با این حال، بیش از نیمی از والدین از تنظیمات حریم خصوصی استفاده می‌کنند یا افرادی را که می‌توانند پست‌های مربوط به فرزندانشان را ببینند، محدود می‌کنند. نزدیک به یک سوم نیز از ارسال عکس یا فیلم از فرزند خود اجتناب می کنند در حالی که از هر پنج نفر یک نفر در گروه های بسته شرکت می کند.

درصد کمی از والدین به جای نام از حروف اول نام فرزندشان استفاده می کنند یا چهره فرزندشان را مسدود می کنند.

کلارک گفت: “قبل از ارسال پست، به این فکر کنید که آیا اطلاعات کافی برای دریافت توصیه های دیگران را بدون ارائه اطلاعات شخصی بیش از حد در مورد خانواده خود به اشتراک می گذارید یا خیر.” “این واقعاً در مورد توقف و فکر کردن قبل از ارسال پست است.”

او می‌گوید که اشتراک‌گذاری بیش از حد ممکن است خطراتی را ایجاد کند، برای مثال، اگر نشان دهد خانواده‌ای در تعطیلات هستند و خانه‌شان ممکن است بدون مراقبت باشد.

از بین بردن اطلاعات بد

یکی دیگر از نگرانی‌های در حال ظهور، این نظرسنجی نشان می‌دهد که والدین اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارند که آگاهانه یا ناآگاهانه نادرست یا نادرست است.

از هر پنج والدین دو نفر فکر می‌کنند که تشخیص توصیه‌های خوب و بد در رسانه‌های اجتماعی دشوار است.

کلارک می‌گوید، به‌ویژه برای والدینی که برای اولین بار می‌آیند، دسترسی به منابع بسیاری ممکن است هم مفید و هم سخت باشد. اما این به آنها بستگی دارد که صحت آنچه را که می شنوند تأیید کنند.

کلارک گفت: «تصمیمات زیادی در مورد بهترین راه برای مراقبت از کودکان در دوران نوزادی و نوپا وجود دارد که می تواند زمان هیجان انگیز و طاقت فرسایی باشد.

“رسانه های اجتماعی راهی مناسب برای والدین است تا اطلاعات مربوط به چالش های فرزندپروری را در زمان واقعی به دست آورند، به خصوص در بین معاینات. اما مهم است که والدین منابع معتبر اطلاعاتی در مورد سلامت و تربیت فرزندان را شناسایی کنند و قبل از تلاش برای راهبردهای جدید با آن منابع مشورت کنند. با بچه خودشان.”

ارائه شده توسط دانشگاه میشیگان

نقل قول: نظرسنجی ملی: والدین کودکان خردسال به طور فزاینده ای برای مشاوره والدین به رسانه های اجتماعی روی می آورند (2023، 20 نوامبر) در 20 نوامبر 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-11-national-poll-parents-young-children بازیابی شده است. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.