پرستاران بریتانیا آماده اعتصاب تا کریسمس: رهبر اتحادیه


رهبر اتحادیه پرستاری این کشور روز یکشنبه گفت، پرستاران در بریتانیا آماده اند تا اگر نتوانند با دولت در مورد دستمزد به توافق برسند تا کریسمس اعتصاب کنند.

پت کالن، رهبر اتحادیه گفت که اعضای کالج سلطنتی پرستاری (RCN) در پایان آوریل و اوایل ماه مه قبل از برگزاری رای گیری برای ادامه اعتصاب تا پایان سال اعتصاب خواهند کرد.

کالن در برنامه یکشنبه بی‌بی‌سی با لورا کوئنسبرگ گفت: «اگر آن رای‌گیری موفقیت‌آمیز باشد، به معنای اقدامات اعتصابی بیشتر تا کریسمس خواهد بود.

اعضای این اتحادیه روز جمعه پیشنهاد دستمزد دولت را رد کردند و بلافاصله از تشدید اعتصابات خبر دادند.

امیدها زیاد بود که پرستاران در انگلیس پیشنهاد دستمزد پنج درصدی را که توسط RCN و دولت در ماه مارس ارائه شده بود، بپذیرند.

اما پس از ارائه این پیشنهاد به اعضای خود، RCN گفت 54 درصد آن را رد کردند.

اعضای RCN از ساعت 20:00 (1900 GMT) در تاریخ 30 آوریل به مدت 48 ساعت از خانه خارج خواهند شد و این اقدام برای اولین بار به کارکنان بخش های اورژانس، مراقبت های ویژه و واحدهای مراقبت از سرطان تعمیم داده شد.

این امتناع، عقب‌نشینی برای دولت است که امیدوار بود به اعتصاب فلج‌کننده بخش بهداشت که منجر به لغو هزاران عمل و قرار ملاقات شده است، پایان دهد.

‘به شدت ناامید کننده’

پزشکان بیمارستان های زیر سطح مشاور این هفته در اعتصاب چهار روزه خواستار حقوق و شرایط بهتر شده اند.

کالن گفت که نامه ای از وزیر بهداشت استیو بارکلی صبح یکشنبه پس از درخواست مذاکره با او در مورد پیشنهاد دستمزد هفته گذشته دریافت کرده است.

اعضای RCN برای اولین بار در تاریخ 108 ساله اتحادیه اواخر سال گذشته کنار رفتند و به موجی از کارگران بخش دولتی و خصوصی پیوستند که خواستار افزایش دستمزدها با افزایش تورم بودند.

دولت گفت که رد پیشنهاد پرداخت از سوی RCN “بسیار ناامیدکننده” بود و گفت که “عادلانه و سخاوتمندانه” بود.

علاوه بر افزایش پنج درصدی دستمزد در سال مالی بعدی، این پیشنهاد شامل یک جایزه به ارزش حداقل 1250 پوند (1510 دلار) برای هر نفر بود.

دو اتحادیه دیگر به نمایندگی از کارکنان مراقبت های بهداشتی هنوز نتایج رای گیری خود را در مورد پیشنهاد اعلام نکرده اند.

روسای مراقبت های بهداشتی می گویند که اعتصابات بیشتر بر کاهش لیست های انتظار طولانی مدت برای درمان تأثیر می گذارد که نخست وزیر ریشی سوناک متعهد به کاهش آن ها شده است.

© 2023 AFP

نقل قول: پرستاران بریتانیا آماده اعتصاب تا کریسمس: رهبر اتحادیه (2023، 16 آوریل) در 16 آوریل 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-04-uk-nurses-christmas-union-leader.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.