۱۵ غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید!

رژیم کتوژنیک چه بخوریم غذاهای مجاز برای رژیم غذایی کتوژنیک همیشه مورد سئوال علاقهمندان و طرفداران این رژیم غذایی هفت کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک 1402 بوده است. این امر میتواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. مقدار کربوهیدرات موجود در محصولات سویا مانند توفو و تمپه متفاوت است اما به طور میانگین در نصف فنجان از این مواد پخته شده 1 تا 3 گرم کربوهیدرات خالص قرار دارد. خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد. با اینکه این محصولات مقداری کربوهیدرات در ترکیب خود دارند، می توانید با رعایت اعتدال آنها را به غذاهای رژیم کتو اضافه کنید. مرغها را نیز روی آنها بچینید. با این حال که دریافت کربوهیدرات در رژیم کتو به شدت محدود میشود و بسیاری از غذاها باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند باز هم غذاهایی وجود دارند که با خیال راحت میتوانید آنها را مصرف کنید و از رژیم کتوژنیک خودتان لذت ببرید. اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

نمونه رژیم های کتوژنیک سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین).11) حبوبات (لوبیا، نخود، عدس، بادام زمینی و غیره). بر اساس مطالعه ای 12 هفته ای که روی افراد مسن انجام شد،بزرگسالان مسن که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر ریکوتا مصرف می کردند قدرت و توده عضلانی آنها کمتر از افراد دیگر کاهش یافت. ورزشکارانی که از رژیم کتو پیروی میکنند، باید از مکملهای خاصی بهرهمند شوند که توده عضلانی را حفظ میکند، عملکرد را افزایش میدهد و از خستگی جلوگیری میکند. علاوه بر کاهش وزن و انرژی، رژیم کتو به حفظ پوست سالم و تعادل هورمونی کمک میکند. غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک نیز عموما بر مبنای اینکه چربی زیاد و یا کربوهیدرات کمی داشته باشند انتخاب می شوند. این محصول لبنی ارزشمند میزان کربوهیدارت بسیار کم و چربی بالایی داشته و یکی از مهمترین غذاهای مجاز و مخصوص رژیم کتو محسوب می شود. نودل شیراتکی یکی از مواد غذایی عالی برای جای گیری در لیست غذاهای مخصوص رژیم کتو است. ᠎A᠎rt ic​le h as  been c​reated by  GSA ᠎Cont en​t ​Ge᠎nerator ​DEMO​!

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم نی نی سایت

شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. در اینجا 20 غذای سالم برای خوردن در رژیم کتو آورده شده است. برخلاف بسیاری از رژیمهای غذایی، کتو پس از خوردن مقدار کالری از پیش تعیینشده در روز، احساس گرسنگی در شما ایجاد نمیکند. به اندازهای غذا بخورید که فقط گرسنگی رفع شود. این عمل می تواند به کاهش گرسنگی و افزایش قند خون کمک کند، و بدن را برای کاهش وزن و مدیریت دیابت کمک کند. اگر در رژیم کتوژنیک تازه کار هستید، احتمالاً بزرگترین سوالی که در ذهن شما وجود دارد این اسن که غذاهای کم کربوهیدرات و پرچرب کدام است. شایان ذکر است که این دو محصولی لبنی پرچرب آنطور هم که مردم تصور می کنند، برای سلامتی مضر نیستند. زیتون و آووکادو با اینکه هر دو از لحاظ فنی میوه هستند، اما به عنوان سبزیجات منحصر به فرد و حاوی چربی نسبتاً بالا شناخته می شوند. A rtic le h​as been creat​ed by G᠎SA Content  Ge​nerator DEMO !

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

این نودل ها از فیبر چسبناکی به نام گلوکومانان که دارای فواید بسیار زیاد هستند، تشکیل می شوند. روغن زیتون فواید بی شماری برای سلامت قلب دارد. این نوع آنتی اکسیدان ها ترکیبات گیاهی هستند که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان ها سبب حفظ سلامت قلب می شوند. از دیگر روغن های گیاهی مورد استفاده در رژیم کتو، روغن نارگیل و روغن آووکادو است. چندین سبزیجات غیر نشاسته ای دیگر کالری و کربوهیدرات کمی دارند اما سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. گوشت و مرغ حاوی کربوهیدرات نیستند و سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و چندین ماده مغذی هستند. گوشت و مرغ جزو غذاهای اصلی رژیم کتوژنیک محسوب میشوند. در رژیم کتوژنیک بدن به جای استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت از چربی استفاده می کند. از گل کلم می توان به عنوان جایگزین برنج یا پوره سیب زمینی استفاده کرد. همچنین کدو یک جایگزین عالی برای اسپاگتی و سبزیجات دارای ریشه کم کربوهیدرات (مانند جیکاما و شلغم) جایگزین بسیار مناسبی برای سیب زمینی سوخاری یا سرخ کرده هستند. از مصرف این خوراکی ها به طور کامل پرهیز کنید: غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده.1) تمام غلات، (گندم، گندم سیاه یا چاودار، جو، ذرت، جو، ارزن، بلغور، ذرت خوشهای یا سورگوم، برنج، گندم سیاه، دانههای جوانه زده، دانههای کوینوآ و سیب زمینی سفید. This c᠎ontent was c​reated with the ᠎help of G᠎SA C on tent Generator DEMO.

رژیم کتوژنیک در نی نی سایت

اگر چه شیر کامل غنی تر از چربی است، اما این باعث نمی شود آن را با کتو سازگار کنیم. شیر به چند دلیل توصیه نمیشود. سس کچاپ، سس باربیکیو و سس فلفل دلمه ای شیرین چند نمونه از چاشنی های بسته بندی شده با شکر هستند که از نظر مواد مغذی یا فیبر چندانی ندارند. فلفل ها انواع مختلفی دارند که تمامی آنها جزء غذاهای مجاز رژیم کتو هستند. ماست یونانی ساده و پنیر کوتاژ جزء محصولات لبنی غنی از پروتئین به شمار می روند. این محصول لبنی کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی داشته و جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو به شمار می رود. 1- منبع حیوانی (گیاهخوار و وحشی)- گوشت حیوانات علف خوار(گوشت گاو، گوشت گوسفند، بز، گوشت گوزن)، ماهی و غذاهای دریایی (از خوردن ماهیهای پرورشی اجتناب کنید)، گوشت خوک و مرغ، تخم مرغ، ژلاتین، کره ، روغن حیوانی- این موارد دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. براساس تاعلام انجمن قلب آمریکا مصرف 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته برای بدن لازم است. یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد.

به جای آن می توانید از میان وعده ی جلبک دریایی استفاده کنید. از این رو می توانید از این قبیل غذاهای دریایی را در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. در حالی که آنها حاوی مقداری کربوهیدرات هستند، می توانید آنها را در حد اعتدال روی کتو مصرف کنید. مصرف بیش از حد غذاهای موجود در این رژیم ممکن است موجب ایجاد آکنه نیز بشود. با این حال، مهم است که شکلات تلخ 70٪ را انتخاب کنید و ترجیحاً میزان کاکائو در آن بیشتر باشد و بعد در حد متوسط غذا بخورید. بعد از تخلیه آب بادام ها را همراه با وانیل و آب داخل مخلوط کن می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم . طرز تهیه: ابتدا تخم مرغ ها را داخل ظرفی ریخته و چند دقیقه هم می زنیم. اما اگر شما میخواهید به مقدار خیلی کم از میوههای کم کربوهیدرات استفاده کنید، در ادامه برای شما چند پیشنهاد داریم. ابتدا گل کلم ها رو به چند تیکه تقسیم میکنیم و داخل یک قابلمه قرار میدهیم تا به مدت ۷ دقیقه بجوشد، سپس گل کلم ها را درون غذا ساز قرار می دهیم و خرد می کنیم . طرز تهیه: یک قابلمه بزرگ را برای پختن سوپ انتخاب کنید، آنرا روی گاز قرار دهید و روغن گیاهی را داخل قابلمه بریزید، کمی پس از آنکه روغن گرم شد، سیر، زنجبیل و پیاز را به آن اضافه کنید.

انواع مختلفی از شیر های گیاهی از جمله شیرهای سویا، بادام و نارگیل انتخاب های مناسبی برای رژیم کتوژنیک هستند. پنیرهای سفت تر و پرچرب کربوهیدرات کمتری دارند، در حالی که شیر کم چرب و پنیرهای نرمتر کربوهیدرات بیشتری دارند. روغن حیوانی از حرارت دادن کره و از بین بردن مواد جامد شیر به دست می آید. یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، این بدان معناست که شما ممکن است کل واحد کربوهیدرات تعیین شده یک روز خود را روی یک واحد موز از دست بدهید. در هر ۱/۴ فنجان پنیر پرچرب ۰.۵ تا ۱.۵ گرم کربوهیدرات خالص دارد. پنیر کلبی جک: نوعی پنیر نیمه سخت که از طریق فرآیند کشک به دست می آید. علاوه بر افراد چاق، افرادی که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم میکنن، میتونن از این رژیم برای لاغری و البته تنظیم قند و انسولین بدنشو استفاده کنن. بهترین کار اضافه کردن انواع چربیهای گفته شده به رژیم غذایی روزانه است و بر روی چربی های اشباع شده بیشتر تاکید داشته باشید. بهترین کاری که در این دوره میتوانید انجام دهید هدایتکردن این انرژی به کانالی ارزشمند یعنی افزایش فعالیت بدنی است.

بهترین راه برای رسیدن به کتوز، کاهش شدید مصرف کربوهیدرات است. رژیم کتو اغلب تغییر شدید عادات غذایی را نشان می دهد. اغلب میوه ها به دلیل داشتن کربوهیدرات زیاد، در لیست خوراکی های رژیم کتو جایی ندارند. همچنین این میوه ها به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان برای کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری ها موثر هستند. آجیل ها و دانه های سالم مقادیر زیادی چربی و مقادیر کمی کربوهیدرات ارائه می دهند. کدوهای تابستانی همچون کدو سبز و کدو حلوایی سبز دارای تنوع زیادی بوده و حاوی کربوهیدارت کمی هستند. لوبیا در مرحله بعدی گزینه خوبی برای شروع است همچنین پاستاهایی که به جای نشاسته از لوبیا و یا نخود سبز تشکیل شدهاند انتخاب مناسبی برای بازگرداندن کربوهیدراتها به رژیم غذایی به حساب میآیند. کتوژنیک، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که بدن شما شروع به چربی سوزی کند. اگر برای کاهش وزن رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، باید توجه داشته باشید که این رژیم فقط برای مدت کمی قابل اجرا می باشد، زیرا بدن انسان برای سلامت و تندرستی نیاز به همه گروه های غذایی مفید دارد.

خوردن کل تخم مرغ مهم است، زیرا بیشتر مواد مغذی تخم مرغ در زرده وجود دارد. پروتئین آب پنیر ( از مواد افزودنی، شیرین کنندههای مصنوعی، هورمونها و لسیتین سویا که یکی از مواد افزاینده و نگهدارنده محصولات غذایی است پرهیز کنید)، پروتئین سفیده تخم مرغ و ژلاتین حیوانات فاقد هورمون و علف خوار (ژلاتین ماده پروتئینی که از کلاژن موجود در پوست و استخوان جانوران بهدست میآید). پنیر پارمزان: یکی از پنیرهای ایتالیایی که خشک، ترد و سفت است و بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می شود. به عنوان اولین موضوع از این بخش میخوایم راجع به این صحبت کنیم که چه کسایی میتونن با این رژیم لاغر بشن. رژیم کتوژنیک، یک رژیم “کمکربوهیدرات” و “پرچرب” است که اولین بار، برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد؛ اما در حال حاضر، یکی از محبوبترین رژیمهایغذایی، برای کاهش وزن است. برخی تحقیقات رژیم کتوژنیک را در درمان برخی سرطان ها، بیماری آلزایمر و غیره موثر می دانند. شواهد اولیه همچنین نشان میدهد که این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است به درمان برخی سرطانها، بیماری آلزایمر و سایر شرایط سلامتی کمک کند. نتایج یک تحقیق روی زنان مسن نشان داد که مصرف زیاد گوشت چرب در رژیم غذایی منجر به افزایش 8% کلسترول HDL (خوب) نسبت به رژیم های کم چربی و با کربوهیدرات بالا می شود.