آرایش کردن چشم های حساس نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس


نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس

داشتن چشم های حساس به این معنی نیست که باید برای همیشه با آرایش چشم خداحافظی کنید. درعوض، می‌توانید آن‌ها را بوم نقاشی خود کنید و با چند نکته آرایش چشم برای چشم‌های حساس، به هنر چشم خلاقانه و زیبا بپردازید . با استفاده از نکات و ترفندهای صحیح، می‌توانید از آبریزش و خارش چشم‌ها جلوگیری کنید و در عین حال ظاهر چشم‌گیر دودی را به خود جلب کنید. آیا برای دانستن بیشتر در مورد این نکات و ترفندها هیجان زده هستید؟ پس در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس با ما همراه باشید.

همچنین می توانید از آب میسلار برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید زیرا می تواند روی پوست حساس اطراف چشم شما بی خطر باشد.

  • خط چشم : خط چشمی با نوک نمدی با رنگدانه بالا انتخاب کنید تا روی چشمان شما ملایم باشد و با کوچکترین اعمال به عمق دلخواه برسید.
  • مواد تشکیل دهنده : به دنبال مواد آرام بخش مانند عصاره چای سبز و آلوئه ورا باشید که می تواند از چشم محافظت و آرام کند. گلیسیرین همچنین به حفظ رطوبت کمک می کند.
  • زمان درست است : چشم‌ها در صبح حساس‌تر و پف‌کرده‌تر هستند، بنابراین با پرایمر، ریمل و خط چشم آن را ساده نگه دارید و ظاهری ظریف را برای عصر حفظ کنید.
  • خنک کن: برای جلوگیری از التهاب و تسکین چشم ها قبل از آرایش، از یک قاشق فلزی سرد زیر چشم و روی پلک ها استفاده کنید.

چرا وقتی آرایش می کنم چشمانم تحریک می شود؟

نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس
نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس

افرادی که چشم‌های حساس دارند می‌دانند که اگر آرایش یا لوازم آرایشی اطراف چشم‌هایشان را لمس کند، چشم‌هایشان تحریک می‌شود. با این حال، افراد زیادی نیز هستند که به مرور زمان نسبت به آرایش چشم حساسیت پیدا می کنند. این نوع واکنش به آرایش چشم را می توان در درماتیت تماسی مقصر دانست.

درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که در آن ماده ای سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می کند و در نتیجه پوست شما خارش و تحریک می شود.

درماتیت تماسی ناشی از آرایش چشم می تواند دو نوع باشد – درماتیت تماسی آلرژیک یا درماتیت تماسی تحریک کننده:

  1. درماتیت تماسی آلرژیک: ممکن است به یک یا چند ماده استفاده شده در محصولات آرایشی حساسیت داشته باشید. این سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می کند و در نتیجه چشمان شما خارش و قرمز می شود. علائم دیگر درماتیت تماسی آلرژیک کهیر و تورم است.
  2. درماتیت تماسی تحریک کننده: این بیماری در طول زمان با قرار گرفتن مداوم و بیش از حد در معرض محصولات آرایشی ایجاد می شود. به همین دلیل است که ممکن است متوجه شوید که پوستتان به برخی از محصولات آرایشی که در گذشته بدون هیچ مشکلی استفاده می‌کردید واکنش نشان می‌دهد. علائم شایع درماتیت تماسی تحریک کننده خارش، سوزش و سوزش چشم است. وقتی شدید باشد، ممکن است به دلیل درماتیت تحریک‌کننده، تاول‌هایی ایجاد کنید.

آیا میدانستید؟ فعال شدن سلول های T خاص آلرژن باعث درماتیت تماسی آلرژیک (ACD) می شود.
مواد تشکیل دهنده خاصی در محصولات آرایش چشم وجود دارد که می تواند باعث آلرژی شود و برای سلامت چشم شما مفید نیست. بیایید این مواد را در زیر بررسی کنیم.

چه موادی در محصولات آرایش چشم باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود؟

  • تالک: اگر به لیست مواد تشکیل دهنده هر سایه چشم دقت کنید، می بینید که ماده اصلی پودر تالک است. استفاده بیش از حد از تالک در اطراف چشم ممکن است باعث تحریک شود.
  • مواد نگهدارنده: تقریباً تمام محصولات آرایش چشم حاوی نوعی مواد نگهدارنده مانند برونوپول یا دایمتیکون هستند که ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود.
  • رنگ ها: رنگ های استفاده شده در سایه چشم نیز ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند.
  • عطرها: بیشتر اوقات، عطرهایی که در محصولات آرایشی استفاده می شوند، دلیل اصلی واکنش آلرژیک هستند.

بنابراین، وقتی عاشق آرایش هستید اما چشمان حساسی دارید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب، چند نکته آرایشی وجود دارد که می توانید آنها را دنبال کنید. آنها را در بخش بعدی بررسی کنید!

نکات آرایشی چشم برای چشم های حساس

۱٫ لوازم آرایش ضد حساسیت را انتخاب کنید

اولین قانون خرید لوازم آرایش برای چشمان حساس این است که به سراغ محصولاتی بروید که ضد حساسیت هستند. محصولات ضد حساسیت حاوی هیچ ماده ای نیستند که ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک در داخل و اطراف چشم شما شود. علاوه بر این، می‌توانید به سراغ محصولات آرایشی بدون عطر بروید تا احتمال ایجاد هرگونه سوزش دیگر برای چشم‌هایتان را کاهش دهید. همچنین، محصولات ارگانیک با مواد شیمیایی کمتر و مواد طبیعی بیشتر احتمال تحریک کمتری دارند.

پیشنهاد ما به شما همراهان گرامی ریمل مینرال و ارگانیک سمپیور انگلستان می باشد.

ریمل حجم دهنده سمپیور انگلستان

ریمل مینرال و ارگانیک سمپیور انگلستان

 ریمل حجم دهنده و بلند کننده سمپیور انگلستان، با ترکیبات کاملا ارگانیک، می تواند پاسخگوی نیاز خانمهای خاص، زیبا و شیک باشد.

این اریمل حجم دهنده سمپیور انگلستان، غنی شده با روغن زیتون، روغن جوجوبا، و انواع روغنهای معدنی و با ماندگاری طولانی

ضمن تقویت کردن مژه ها ،باعث حفاظت از فولیکول مو شده و مژه ها را بلند تر و ضخیم تر می کند و زیبایی چشمگیری را برای مژه ها و چشمها، ایجاد میکند.

ریمل اصل سمپیور انگلستان، فاقد سرب، پارابن، الکل، تالک، مواد آرایشی تهاجمی و هر گونه مواد شیمیایی می باشد.

این ریمل منحصر به فرد، مژه ها را خشک نکرده و بهترین ریمل برای مژه ها و چشم های حساس می باشد. بنابراین سنگینی و خشکی روی مژه ها، در مدت زمان طولانی احساس نمی شود.

سمپیور انگلستان، اولین برند آرایشی اروپایی است که گواهی حلال دارد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی سمپیور انگلستان در ایران و امارات می باشد.

۲٫ سایه چشم کرم روی سایه چشم پودری

انتخاب سایه چشم کرم به جای سایه چشم پودری می تواند انتخاب خوبی برای جلوگیری از هرگونه واکنش آلرژیک باشد. اساساً سایه چشم پودری حاوی تالک است که یک محرک شناخته شده است. سایه چشم پودری نیز می تواند در اطراف چشم پخش شده و بیفتد و باعث واکنش آلرژیک شود.

۳٫ روش آرایش چشم را تغییر دهید

به غیر از محصولات آرایشی، نحوه آرایش شما نیز می تواند باعث سوزش چشم شود. استفاده از ضربه های سخت برای آرایش روی پلک ها می تواند باعث تحریک شود. بنابراین، ملایمت در هنگام استفاده از سایه چشم باید هدف اصلی شما باشد. بهترین راه برای آرایش روی چشم‌های حساس، استفاده از حرکت نوازش و ترکیب کردن آن‌ها بدون اعمال فشار زیاد است.

۴٫ برس های با کیفیت بالا را انتخاب کنید

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از برس های نجس یا برس هایی با موهای زبر نیز می تواند باعث سوزش چشم شود. در عوض، از برس هایی استفاده کنید که موهای نرم دارند و مرتباً برس های خود را بشویید تا هرگونه سوزش چشم را به حداقل برسانید.

۵٫ از خط چشم ارگانیک استفاده کنید

استفاده از خط چشم روی پلک زیبایی چشمان شما را افزایش می دهد . اما اگر چشمان حساسی دارید بهتر است از خط چشم ارگانیک استفاده نمایید تا چشمان شما تحریک نشود. 

۶٫ چشمان خود را کم آرایش کنید

اگر چشمان حساسی دارید، بهتر است از استفاده بیش از حد از محصولات آرایش چشم خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از خط چشم استفاده کنید، می توانید بدون سایه چشم برای آن ظاهر استفاده کنید. استفاده همزمان از چندین محصول آرایش چشم ممکن است باعث تحریک چشم و ایجاد واکنش آلرژیک شود. و یا اینکه فقط از سایه چشم استفاده نمایید.

پیشنهاد ما به شما مخاطبین محترم سایه چشم پودری مینرال ارگانیک سمپیور انگلستان می باشد.

سایه چشم سمپیور انگلستان

سایه چشم پودری مینرال ارگانیک سمپیور انگلستان

سایه چشم سمپیور انگلستان، دارای ماندگاری طولانی است.

بافت پودری سایه چشم ارگانیک سمپیور انگلستان، بسیار نرم و لطیف است و از آنجا که ترکیبات کاملا طبیعی دارد هیچگونه حساسیتی را برای چشم و پوست بسیار حساس پلک ها، ایجاد نمی کند.

از سایه چشم اصل سمپیور،می توان هم به عنوان سایه و هم به عنوان خط چشم استفاده کرد. سمپیور انگلستان

اولین برند آرایشی اروپایی است که گواهی حلال دارد و سرشار از مواد معدنی و کاملا ارگانیک میباشد.

سایه چشم پودری سمپیور انگلستان ،فاقد سرب، پارابن، تالک، الکل و مواد آرایشی تهاجمی است و قابل استفاده برای تمام سنین میباشد.

با توجه به پوست نرم و لطیف و حساس دور چشم از بهترین سایه چشم استفاده نمایید.

۷٫ آرایش خود را به طور کامل پاک کنید

پاک کردن صحیح آرایش چشم در پایان روز یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای ایمن نگه داشتن چشم های حساس خود انجام دهید. از خوابیدن با آرایش خودداری کنید. از یک پاک کننده آرایش یا مومیایی کننده خوب استفاده کنید تا به آرامی تمام آرایش چشم خود را پاک کنید.

نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس

نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس
نکات آرایشی چشم برای آرایش کردن چشم های حساس

وقتی چشمان حساس هستند و به راحتی پاره می شوند، انجام هر کاری با چشمانتان می تواند ترسناک باشد. استفاده از آرایش در اطراف آنها به نظر می رسد کشش بیش از حد است. اما ما به شما اطمینان می دهیم که به دلیل ترس از آرایش چشم خودداری کنید. با استفاده از ترفندهای آرایشی مناسب و محصولات مناسب می توانید از آرایش چشم استفاده کنید بدون اینکه حساسیت چشم هایتان را تحریک کند. این مراحل را از نکات آرایش چشم ما برای چشم های حساس دنبال کنید و کمی احتیاط را رعایت کنید. شما می توانید چشمانی براق داشته باشید تا مناسب موقعیت های مختلف و ظاهری تازه باشد.

پاسخ به سوالات متداول

بهترین آرایش چشم برای چشم های بسیار حساس چیست؟

اگر پوست حساسی دارید، حداقل آرایش را انتخاب کنید. اگر می خواهید آرایشی سنگین داشته باشید، به جای چندین برند، از محصولات یک برند استفاده کنید. برندهای مختلف ممکن است حاوی مواد مختلفی باشند که با هم خوب نیستند.

آیا سایه چشم می تواند باعث واکنش آلرژیک شود؟

بله، سایه چشم ممکن است حاوی رنگ های مصنوعی و مواد خشن باشد که می تواند پوست شما را تحریک کند.بنابراین از سایه چشم ارگانیک استفاده نمایید.

چرا هنگام استفاده از خط چشم چشمانم می سوزد؟

خط چشم ممکن است حاوی موادی باشد که مناسب پوست شما نباشد.

چرا چشمان من ناگهان به ریمل حساسیت دارند؟

ممکن است از برند جدیدی از ریمل استفاده کنید یا فرمول ریمل معمولی شما تغییر کرده باشد. ریمل ممکن است حاوی موادی باشد که پوست ظریف اطراف چشم شما را تحریک می کند.بنابراین از ریمل ارگانیک استفاده نمایید.

سخن پایانی
  • محصولات ضد حساسیت را انتخاب کنید. آنها حاوی موادی نیستند که باعث واکنش های آلرژیک در داخل و اطراف چشم شما شوند.
  • از کشیدن خط چشم با خط چشم خودداری کنید تا تحریک نشود.
  • در پایان روز آرایش چشم خود را به درستی پاک کنید و مراقبت مناسب از چشم را انجام دهید.

منبع



Source link