آیا غذاهای فوق فرآوری شده می توانند قاتل “بی صدا” جدید باشند؟


آیا غذاهای فوق فرآوری شده می توانند قاتل

غذاهای فوق فرآوری شده مملو از مواد افزودنی و امولسیفایرهایی هستند که مواد غذایی را از مواد سالمی که می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد پاک می کند. اعتبار: الکس دولچه، دانشگاه آتلانتیک فلوریدا

از نوشابه های گازدار گرفته تا غلات و تنقلات بسته بندی شده تا گوشت فرآوری شده، غذاهای فوق فرآوری شده مملو از مواد افزودنی هستند. روغن، چربی، شکر، نشاسته و سدیم و همچنین امولسیفایرهایی مانند کاراگینان، مونو و دی گلیسیریدها، کربوکسی متیل سلولز، پلی سوربات و لسیتین سویا، همچنان مواد مغذی سالم را از مواد غذایی پاک می کنند و در عین حال مواد دیگری را معرفی می کنند که می توانند برای انسان مضر باشند. سلامتی.

صدها ماده جدید که فیزیولوژی انسان هرگز با آنها مواجه نشده است، اکنون در تقریباً 60 درصد از رژیم غذایی متوسط ​​بزرگسالان و نزدیک به 70 درصد از رژیم غذایی کودکان در ایالات متحده یافت می شود.

در حالی که چاقی و فقدان فعالیت بدنی به خوبی از عوامل موثر در بروز عوارض و مرگ و میر قابل اجتناب در ایالات متحده هستند، یکی دیگر از خطرات نوظهور مصرف بی سابقه این غذاهای فوق فرآوری شده در رژیم غذایی استاندارد آمریکایی است. این ممکن است قاتل جدید “ساکت” باشد، همانطور که در دهه های گذشته فشار خون بالا شناخته نشده بود.

پزشکان کالج پزشکی اشمیت دانشگاه آتلانتیک فلوریدا این فرضیه را بررسی کردند و بینش های مهمی را در نبردی که صنعت سرگرمی، صنعت غذا و سیاست های عمومی با نیازهای بیمارانشان مطابقت ندارد به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارائه کردند. یافته های آنها در تفسیری در منتشر شده است مجله پزشکی آمریکا.

داون اچ. شرلینگ، دکتر دان اچ. شرلینگ، گفت: «کسانی از ما که امروزه در ایالات متحده طبابت می‌کنیم، خود را در موقعیتی شرم‌آور و منحصربه‌فرد می‌یابیم – ما اولین گروهی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستیم که در صد سال گذشته شاهد کاهش امید به زندگی هستیم. نویسنده مسئول، معاون مدیر برنامه برای رزیدنتی پزشکی داخلی و دانشیار پزشکی، دانشکده پزشکی FAU اشمیت.

امید به زندگی ما کمتر از سایر کشورهایی است که از نظر اقتصادی قابل مقایسه هستند. وقتی به افزایش نرخ بیماری‌های غیرواگیر در کشورهای کمتر توسعه‌یافته نگاه می‌کنیم، می‌توانیم شاهد ردیابی این افزایش همراه با افزایش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده در رژیم غذایی آنها باشیم.

اگرچه سازمان‌های حرفه‌ای مانند کالج قلب و عروق آمریکا به بیماران هشدار می‌دهند که «غذاهای فرآوری‌شده را به جای غذاهای فوق‌فرآوری‌شده انتخاب کنند» در دستورالعمل‌های رژیم غذایی سال ۲۰۲۱ خود، یک هشدار وجود دارد که «هیچ تعریف پذیرفته‌شده‌ای برای غذاهای فوق‌فرآوری‌شده وجود ندارد، و برخی از غذاهای سالم ممکن است در دسته مواد غذایی فوق فرآوری شده وجود داشته باشند.”

هنگامی که اجزای یک غذا در یک ماتریکس طبیعی و کامل مواد غذایی قرار می‌گیرند، آهسته‌تر و ناکارآمدتر هضم می‌شوند، که منجر به استخراج کالری کمتر، به طور کلی کاهش بار گلیسمی و افزایش کمتر لیپوپروتئین‌های غنی از تری گلیسیرید پس از خوردن غذا می‌شود. می تواند منجر به پلاک آترواسکلروتیک شود.

بنابراین، حتی اگر افزودنی‌های دردسرساز از مواد غذایی فوق‌فرآوری‌شده حذف شوند، باز هم نگرانی در مورد مصرف بیش از حد این محصولات که احتمالاً منجر به چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود، وجود دارد.

نویسندگان اضافه می‌کنند که سازمان‌های بهداشت عمومی به طور فزاینده‌ای از سیستم طبقه‌بندی NOVA استفاده می‌کنند، که غذاها را به چهار دسته تقسیم می‌کند: غذاهای کامل، مواد آشپزی (اقلامی مانند کره، روغن و نمک)، غذاهای فرآوری شده سنتی (مانند نان و ماست تهیه‌شده). با مواد کم)، و غذاهای فوق فرآوری شده – یا غذاهایی که به صورت صنعتی ساخته می شوند و از موادی استفاده می کنند که معمولاً در آشپزخانه های خانگی یافت نمی شوند.

به گفته نویسندگان، یک مکانیسم قابل قبول برای توضیح این خطرات این است که غذاهای فوق فرآوری شده حاوی امولسیفایرها و سایر مواد افزودنی هستند که دستگاه گوارش پستانداران عمدتاً آنها را هضم نمی کند. آنها ممکن است به عنوان یک منبع غذایی برای میکروبیوتای ما عمل کنند و به همین ترتیب، ممکن است یک میکروبیوم دیس بیوتیک ایجاد کنند که می تواند در میزبان مناسب، بیماری را ترویج کند.

شرلینگ می‌گوید: «افزودنی‌هایی مانند مالتودکسترین ممکن است لایه‌ای مخاطی را تقویت کنند که برای گونه‌های خاصی از باکتری‌ها که به وفور در بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده یافت می‌شوند، دوستانه است.»

هنگامی که لایه مخاطی به درستی نگهداری نمی شود، لایه سلول های اپیتلیال ممکن است در برابر آسیب آسیب پذیر شود، همانطور که در مطالعات تغذیه با استفاده از کاراگینان در انسان و سایر مطالعات روی مدل های موش نشان داده شده است، با استفاده از پلی سوربات-80 و صمغ سلولز، که باعث ایجاد پاسخ های ایمنی در بدن می شود. میزبان.”

نویسندگان اضافه می کنند که افزایش قابل توجهی در سرطان کولورکتال در ایالات متحده، به ویژه در میان بزرگسالان جوان وجود دارد. آنها معتقدند که افزایش مصرف مواد غذایی فوق فرآوری شده ممکن است به چندین بیماری گوارشی دیگر نیز کمک کند.

چارلز اچ. هنکنز، MD، FACPM، یکی از نویسندگان اولین عروسک سر ریچارد، گفت: «اینکه غذاهای فوق فرآوری شده در افزایش نرخ بیماری های غیرواگیر ما نقش دارند یا خیر، نیاز به آزمایش مستقیم در مطالعات تحلیلی دارد که پیش از این برای انجام این کار طراحی شده است. استاد پزشکی و مشاور ارشد دانشگاهی، دانشکده پزشکی FAU اشمیت.

در این بین، ما معتقدیم که این وظیفه همه متخصصان مراقبت های بهداشتی است که در مورد مزایای افزایش مصرف غذاهای کامل و کاهش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده با بیماران خود بحث کنند.

نویسندگان همچنین معتقدند که درست زمانی که خطرات تنباکو در اواسط قرن قبل ظاهر شد، دهه‌ها قبل از غلبه شواهد و تلاش‌های مقامات بهداشتی آینده‌نگر باعث تغییر سیاست‌ها برای جلوگیری از استفاده از سیگار شد. آنها می گویند احتمالاً مسیر مشابهی برای غذاهای فوق فرآوری شده وجود دارد.

شرکت‌های چندملیتی که غذاهای فوق‌العاده فرآوری‌شده تولید می‌کنند، اگر نگوییم قدرتمندتر از شرکت‌های تنباکو در قرن گذشته هستند، و بعید است که دولت‌ها بتوانند به سرعت سیاست‌هایی را اتخاذ کنند که مواد غذایی کامل را ترویج می‌کند و دلسرد می‌کند. شرلینگ گفت: مصرف غذاهای فوق فرآوری شده.

مهمتر از همه، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نیز باید از مشکلاتی که بسیاری از بیماران ما در توانایی پرداخت هزینه های مالی و یافتن گزینه های سالم تر دارند، آگاه بمانند، که پاسخ بهداشت عمومی گسترده تری را می طلبد.

اطلاعات بیشتر:
داون هریس شرلینگ و همکاران، جدیدترین به روز رسانی به ارائه دهندگان بهداشت در مورد خطرات غذاهای فوق فرآوری شده و راه حل های پیشنهادی، مجله پزشکی آمریکا (2024). DOI: 10.1016/j.amjmed.2024.02.001

ارائه شده توسط دانشگاه آتلانتیک فلوریدا

نقل قول: آیا غذاهای فوق فرآوری شده می توانند قاتل “بی صدا” جدید باشند؟ (20 فوریه 2024) در 20 فوریه 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-02-ultra-foods-silent-killer.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.