روش استفاده از سرم مو بهترین روش استفاده از انواع سرم مو چیست؟


روش استفاده از سرم مو

سرم های مو محصولات شگفت انگیزی هستند که می توانید در قفسه لوازم آرایشی خود داشته باشید، به لطف مزایای همه جانبه آنها. آنها به درمان ریزش مو، تقویت رشد مو، صاف کردن موهای شما، از بین بردن موخوره، افزایش درخشندگی، و به عنوان سپری در برابر عوامل محیطی خشن مانند گرما، گرد و غبار و آلودگی کمک می کنند. علاوه بر این، استفاده از آنها بسیار آسان است و معمولاً بعد از شستن مو و قبل از حالت دادن به آن استفاده می شود. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی به بررسی: سرم مو چیست؟، روش استفاده از سرم مو، انواع آن ها، طرز تهیه در منزل و تفاوت آن ها با روغن های مو بیشتر آشنا می شویم. 

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • سرم مو چیست؟
  • فواید سرم مو
  • چگونه می دانید که آیا باید از سرم استفاده کنید؟
  • چگونه از سرم مو استفاده کنیم؟
  • انواع سرم مو
  • چگونه سرم مناسب برای نوع موی خود را انتخاب کنید
  • چه مقدار سرم باید استفاده کرد؟
  • سرم مو برای انواع مو: دستور العمل ها
  • آیا سرم مو عوارض جانبی دارد؟
  • تفاوت بین روغن مو و سرم مو چیست؟
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

انواع سرم مو چیست؟

روش استفاده از سرم مو
روش استفاده از سرم مو برای درمان ریزش مو

انواع سرم مو چیست؟

سرم مو یک محصول مایع است که سطح موهای شما را می پوشاند. برخلاف روغن مو، به کوتیکول مو نفوذ نمی کند و باعث تغییر در ساختار مو نمی شود. در عوض، مجعدی و صافی مو را افزایش می دهد. همچنین، موها را صاف می کند، درخشندگی می بخشد و از موهای شما در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

سرم مو به تقویت و درخشان شدن موهای شما کمک می کند. همچنین به کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو کمک می کند. سرم های مو آسیب مو را به حداقل میرسانند. سرم مو برای جلوگیری از آسیب حرارتی استفاده میشود. مواد فعال و اسیدهای آمینه موجود در سرم مو به عمق موهای شما نفوذ کرده و شکستگی مو را به حداقل می رساند. علاوه بر این، سرم‌های مو روان‌سازی فوق‌العاده‌ای به مو می‌دهند که مدیریت آن را آسان‌تر می‌کند. 

سرم مو تعداد زیادی از مزایای دیگر را ارائه می دهد که در بخش بعدی ذکر شده است.

فواید سرم مو چیست؟

  • سرم مو موهای شما را درخشان تر و سالم تر می کند و گره خوردن را کاهش می دهد.
  • از آنجایی که سرم نور را منعکس می کند، موها را درخشان و سالم نشان می دهد. همچنین از موهای شما در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت می کند.
  • سطح pH پایین آن از تورم جلوگیری می کند و الیاف مو را در کنار هم نگه می دارد، بنابراین از آسیب جلوگیری کرده و به درمان ریزش مو کمک میکند.
  • سرم مو همچنین از موهای شما در برابر اثرات مضر خورشید، آلاینده ها، سایر مواد شیمیایی مضر و ابزارهای حالت دهنده حرارتی محافظت می کند.
  • این به مرطوب کردن موهای خشک یا موهای آسیب دیده از رنگ کمک می کند.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

محلول ضد ریزش مو بایوفل کانادا، درمان قطعی ریزش مو و رشد مجدد موها میباشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفول کانادا مخصوص موهای ضعیف نازک و کم حجم می باشد.

سرم ضد ریزش مو و رشد مو، انرژی، درخشش و استحکام مو را بازیابی می کند. این محصول غنی شده با پروکپیل کمپلکس برای محافظت و تقویت مو می باشد.

 سرم ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

حالا بیایید به سوالی که احتمالا در ذهن شماست پاسخ دهیم.

چگونه می دانید که آیا باید از سرم استفاده کنید؟

اگر به طور مرتب از ابزارهای حالت دهنده مانند فر یا اتوهای صاف استفاده می کنید، یا اگر احساس می کنید که موهایتان این جهش را ندارند، به شکل سرم مو به آن مقداری رطوبت و تغذیه اضافی بدهید. موهای شما زمانی که تمام رطوبت خود را از دست می دهند ممکن است کدر و شکننده به نظر برسند. همچنین، اگر دائماً با برس موهای خود را شانه ، به کمی تجدید حیات نیاز دارد.

بیشتر افراد از سرم مو برای جلوگیری از خشکی و آسیب دیدگی مو استفاده می کنند. بعضی از افراد برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مو از سرم مو استفاده میکنند و برخی زمانی که موهایشان کدر یا درهم می‌شود، شروع به استفاده از آن می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از آن برای محافظت از مو در برابر گرمای ابزارهای حالت‌دهنده مو استفاده کنند. مراحل زیر باید به شما در انتخاب و استفاده از سرم موی مناسب کمک کند .

چگونه از سرم مو استفاده کنیم؟

۱٫محلول مناسب برای نوع موی خود را پیدا کنید

  • مانند هر محصول آرایشی دیگر، هر برندی از ترکیبات مختلفی استفاده می کند که ممکن است برای انواع خاصی از موها مفید باشد و برای دیگران بسیار کم باشد.
  • شما باید بهترین محصول مناسب برای نوع موهای خود را پیدا کنید. همچنین باید از مواد استفاده شده آگاه باشید. این اغلب می تواند به معنای آزمایش با چند محصول قبل از یافتن محصول مناسب باشد. همچنین این تصور غلط وجود دارد که افرادی که موهای نازکی دارند نمی توانند از هیچ سرمی استفاده کنند زیرا سرم ها موهایشان را صاف می کند. اما در واقع، کسانی که موهای نازکی دارند نیز می توانند از سرم هایی با فرمول های سبک تر استفاده کنند.
  • اگر شما اغلب موهای خود را حالت می دهید، باید محصولاتی را انتخاب کنید که در برابر آسیب حرارت ناشی از ابزارهای حالت دهنده مانند فر یا اتوهای صاف و سشوار نیز عمل کنند.
  • اگر شما ریزش مو دارید برای درمان ریزش مو و تقویت رشد مو باید از محصولی استفاده کنید که ویتامین های لازم برای قطع ریزش مو راداشته باشد.
  • اگر موهای شما از قبل آسیب دیده است، همیشه سرم های مو با کراتین را به عنوان یک ماده انتخاب کنید. می تواند به بازگشت پروتئین به مو کمک کند.
  • اگر موهای شما کدر و خشک به نظر می‌رسد، می‌توانید از سرم‌های مو به‌عنوان لمس سریع روی موهایتان در هر زمانی در طول روز استفاده کنید.

۲٫ روش استفاده از سرم مو چیست؟، قبل از استفاده، موهای خود را کاملا بشویید

  • باید به یاد داشته باشید که سرم مو فقط برای موهای شامپو شده استفاده می شود. بر خلاف موس مو یا اسپری مو، سرم مو در درجه اول منبع تغذیه موهای شما است، حتی اگر به حالت دادن و باز کردن آن نیز کمک کند. هدف اصلی سرم مو محافظت از موهای شما در برابر گرد و غبار و کثیفی است. از این رو، استفاده از آن بر روی موهای شسته نشده، هدف را از بین می برد.
  • اغلب، برندهای معروف طیف کاملی از محصولات درمانی را تولید می کنند که شامل شامپو، نرم کننده و سرم مو هستند که مکمل یکدیگر هستند. استفاده از سرم مو قبل از شستن موها مرحله اختیاری است. برخی افراد متوجه می شوند که می تواند به کاهش موخوره و خشکی کمک کند.
  • اگر برای اولین بار است که سرم مو را امتحان می کنید، از آن استفاده کنید که با شامپو و نرم کننده سازگار در همان محدوده مراقبت از مو عرضه می شود. موهای خود را کاملا شامپو بزنید، با نرم کننده آن را دنبال کنید و در نهایت سرم مو را بمالید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو، باعث ضخیم شدن تار موها شده و رشد مجدد مو را ایجاد میکند.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو رشد مو گیاهی و ضد ریزش فوری ویتامینه، گیاهی و ارگانیک بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است.

این محصول را به جرات می توان بهترین شامپو ضد ریزش مو معرفی کرد زیرا با قطع درمان ریزش مو برگشت پذیر نبود و از بهترین ترکیبات ارگانیک و گیاهی بهره مند است.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

شامپو ضدریزش گیاهی و ارگانیک، ضدشوره و ضد پیری بایوفول دارای ترکیبات مؤثر ارگانیک بوده و به عنوان شامپو ضد شوره مو سر هم می توان از آن استفاده کرد همچنین به خاطر دارا بودن ترکیبات پروتئین کراتین ارگانیک نیز به عنوان شامپو کراتینه ارگانیک مو کاربرد دارد.

۳٫ روش استفاده از سرم مو چیست؟، چگونه سرم مو را به موهای خود بمالید

  • بسته به طول و تراکم موهایتان، دو تا شش قطره از سرم مو را بردارید و آن را بین کف دست خود بمالید.
  • سرم مو بهتر است روی موهایی که تازه شسته شده اند استفاده شود، بنابراین مطمئن شوید که موهای شما با حوله خشک شده یا کمی مرطوب است.
  • موهای خود را به سمت جلو برگردانید و شروع به مالیدن سرم روی موهایی که روی صورتتان می ریزند، از نوک موهایتان به سمت بالا بروید. نوک ها را ماساژ دهید، زیرا سرم مو به خوبی روی نوک های شکافته شده کار می کند. دوباره موها را به عقب برگردانید، دو تا چهار قطره دیگر از سرم را بردارید و آن را به خوبی ماساژ دهید، از پشت شروع کنید و به سمت جلوی مو حرکت کنید.
  • پس از انجام این کار، می توانید چند قطره دیگر را بریزید و سرم را روی تمام موهای خود بمالید تا کارآمد باشد.
  • سرم های مو روی موهای مرطوب بهترین عملکرد را دارند.

۴٫ روش استفاده از سرم مو، مراقبت از مو پس از استفاده از سرم مو

  • هنگامی که سرم را به طور موثر روی موهای خود مالیدید، آن را به سمت پایین برس بزنید. این به شما کمک می کند تا به راحتی موهای خود را باز کنید .
  • پس از استفاده از سرم، حتما موهای خود را با سشوار خشک کنید تا کاملا خشک شوند. این مهم است زیرا موهای مرطوب می تواند باعث چسبیدن گرد و غبار یا کثیفی به مو و پوست سر شما شود.
  • اگر اغلب از اتو مو استفاده می کنید، بهتر است ابتدا سرم بزنید و سپس به سراغ اتو مو بروید. این سرم همچنین از موهای شما در برابر هر گونه آسیب ناشی از گرمای بیش از حد و شکستگی ناشی از آن محافظت می کند.
  • حتما موهای خود را به آرامی برس بزنید تا گره یا گره مو از بین برود.

انواع مختلفی از سرم های مو برای نوع و هدف شما در بازار موجود است. در زیر تمام انواع سرم های مو ذکر شده است. به پایین بروید!

انواع سرم مو چیست؟ ، روش استفاده از سرم مو چیست؟

۱٫ سرم مو مرطوب کننده شدید

سرم موی مرطوب کننده قوی برای افرادی که موهایی غیر قابل کنترل با انتهای دوشاخه و پرپوز دارند مناسب است. به تغذیه، نرم شدن و بازسازی موهای خشک کمک می کند و بدون ایجاد چربی، به موهای شما درخشندگی می بخشد. این نوع سرم مو همچنین از موهای شما در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند و رطوبت لازم را به موها می دهد.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

محلول تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو ، باعث درمان موخوره، درمان آسیب دیدگی مو و درمان وزی موها میشود.

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس

محلول تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس
محلول تقویت کننده مو پلاسنتا پلاس

سرم تقویت کننده پلاسنتا پلاس بایوفول کانادا با استفاده از پلاسنتای گیاهی، روغن زیتون ارگانیک، پروتئین های گیاهی و نرم کنندگی پانتنول زیبایی را از ریشه تا ساقه به مو باز می گرداند،

این درمان بدون نیاز به شست و شو، موها را از ریشه تا ساقه وهمچنین پوست سر را بازسازی می کند، فرمول فوق العاده این محلول ضد موخوره به صورت عمقی و فوری  منجر به انعطاف پذیری و نرمی ساقه مو می شود،

درمان موخوره، خشکی و شکنندگی نیز می باشد نیروبخش، نرم کننده و احیاکننده حالت طبیعی مو به طوری که

این سرم ضد موخوره از ریزش آن جلوگیری و موجب رشد مجدد مو می شود و در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

۲٫ سرم صاف کننده مو

سرم های صاف کننده مو به طور ویژه برای حالت دادن به مو طراحی شده اند. آنها به کاهش موخوره و صاف کردن مو کمک می کنند. آنها با فرمول های مقاوم در برابر رطوبت فرموله شده اند و موهایی فوق العاده صاف، بدون وز و صاف را ارائه می دهند که برای مدت طولانی دوام می آورند. همچنین می‌توانید سرم‌های مو را برای مشکلات خاص مو مانند دوشاخه شدن مو استفاده کنید.

۳٫ سرم رشد مو

این نوع سرم با ترکیبات فعالی فرموله شده است که پوست سر شما را مرطوب می کند و جریان خون را بهبود می بخشد که به نوبه خود سلامت پوست سر را بهبود می بخشد. همچنین به جلوگیری از شکستگی مو و بهبود استحکام مو و تشویق فولیکول های مو برای رشد موهای ضخیم تر و درخشان تر و در نتیجه درمان ریزش مو کمک می کند.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، علاوه بر درمان ریزش مو با آبرسانی و احیاء موها، باعث تقویت رشد طولی موها نیز میشود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس

سرم رشد مو و آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند

محلول مو آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

این محلول رشد مو قوی و ترمیم کننده، آبرسان قوی مو بوده و موها را بازسازی،احیاء و ویتامینه می کند. اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

سرم های مو می توانند از موهای شما در برابر آسیب گرما محافظت کنند، موخوره را کاهش دهند و همچنین خشکی را به حداقل برسانند. با این حال، هنگام انتخاب سرم مناسب برای نوع موی خود، باید نکات زیر را در نظر بگیرید.

چگونه سرم مو مناسب برای نوع موی خود را انتخاب کنیم؟

روش استفاده از سرم مو چیست؟

  • همیشه به دنبال یک برند خوب بروید حتی اگر قیمت آن کمی بیشتر باشد. زمانی که می خواهید نتایج دلخواه را برای موهای خود داشته باشید، تلاش برای کاهش هزینه ممکن است ایده خوبی نباشد.
  • هنگام استفاده از سرم مو، مطمئن شوید که آن را به پوست سر خود بمالید و با نوک انگشتان ماساژ دهید.
  • اگر بعد از استفاده از سرم احساس می کنید موهایتان به طور غیرعادی سریع خشک می شود، سعی کنید محصول را عوض کنید. ممکن است محصولی که استفاده کرده اید برای نوع موی شما مناسب نباشد. تغییر به برند دیگری ممکن است مشکل را حل کند.
  • در حالی که از سرم مو استفاده می کنید، سایر محصولات موی جدید مانند یک شامپو و نرم کننده جدید را امتحان کنید تا بفهمید چه ترکیبی برای موهای شما بهتر است.
  • استفاده بیش از حد از هر چیزی بد است و این در مورد سرم مو نیز صادق است. استفاده از سرم در مقادیر متوسط ​​خوب است. سعی کنید هر روز از آن استفاده نکنید. اگر نیاز به استفاده روزانه دارید، این کار را در مقادیر کم انجام دهید.
  • سرم مو را زمانی استفاده کنید که موهایتان مرطوب یا با حوله خشک شده است و نه زمانی که موهایتان مرطوب است.

روش استفاده از سرم مو

روش استفاده از سرم مو
سرم مو چیست؟
  • بدون شستن موها به طور مکرر از سرم مو استفاده نکنید. این ممکن است منجر به موهای چرب و شوره سر شود. قبل از استفاده از سرم مو، مطمئن شوید که موهایتان شسته و تمیز است.
  • همیشه به دنبال سرم مو بر اساس نوع موی خود باشید. به دنبال موادی باشید که به طور خاص برای انواع موی خاص طراحی شده اند. اگر موهای آسیب دیده دارید، سرم های موی غنی شده با روغن جوجوبا یا اسطوخودوس را انتخاب کنید. این نوع سرم های مو سبک هستند و به باز شدن موهای شما کمک می کنند.
  • برای انواع موهای ضخیم، سرم‌های مو غنی‌شده با روغن آرگان مراکشی عالی عمل می‌کنند. برای انواع موهای مجعد، به دنبال موادی مانند روغن جوجوبا، بادام شیرین، مارولا و روغن آرگان برای آبرسانی بیشتر باشید.
  • اگر دوست دارید رنگ موهایتان را آزمایش کنید یا موهایتان تحت درمان شیمیایی است، سرم مو با عصاره چای سبز و روغن نارگیل را به عنوان مواد فعال انتخاب کنید.
  • این یک تصور اشتباه است که موهای نازک ممکن است با استفاده از سرم صاف شوند. اگر موهایتان نازک و چرب است، به سراغ فرمول سبک تر بروید و اگر موهای نازک و خشکی دارید، از سرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • استفاده بیش از حد از سرم مو می تواند موهای شما را به جای حجیم شدن، شل به نظر برساند. بنابراین، مقدار سرم را در هنگام استفاده محدود کنید. بیایید در بخش بعدی بفهمیم که چقدر برای نوع موی شما کافی است.

چه مقدار سرم باید استفاده کرد؟

به یاد داشته باشید که مقدار کمی سرم مو به شما کمک می کند. مهم نیست که موهای شما چقدر ضخیم یا بلند باشد، استفاده بیش از حد از سرم مو می تواند موهای شما را به جای براق بودن، سفت و لخت نشان دهد. بنابراین، استفاده از سرم را فقط با استفاده از مقدار کمتر از یک نخود برای موهای نازک و یک چهارم اندازه برای موهای ضخیم محدود کنید.

نحوه ساخت سرمی که به تغذیه موهای شما در خانه کمک می کند را در بخش بعدی بیاموزید.

سرم مو برای انواع مو: دستور العمل ها

در اینجا سه ​​دستور ساده و موثر برای سرم مو وجود دارد که برای انواع موهای خشک، چرب و شکننده مفید است. از آنجایی که این روغن ها حاوی روغن های طبیعی و ضروری هستند، به تغذیه موهای شما و درمان ریزش مو کمک می کنند.

سرم مو برای موهای چرب

کسانی که موهای چرب دارند بهتر است از روغن سبک به عنوان پایه ای برای ساخت سرم مو استفاده کنند. روغن هایی مانند روغن نارگیل و روغن جوجوبا سبک تر از روغن های دیگر هستند. از این رو، آنها می توانند برای موهای چرب و پوست سر عالی باشند. چربی بیش از حد مو به دلیل سبوم اضافی تولید شده توسط غدد چربی است که  باعث می شود موهای شما همیشه چرب به نظر برسد. بنابراین باید اسانسی را انتخاب کنید که بتواند این غدد را کنترل کند. اسانس های لیمو، نعناع و شمعدانی سبک هستند و مناسب موهای چرب هستند. 

روش تهیه سرم مو برای موهای چرب

  • چند قطره از هر اسانس ذکر شده در بالا را با ۱۰۰ میلی لیتر روغن نارگیل یا جوجوبا مخلوط کنید.
  • خوب تکان دهید و این سرم را در مکانی تاریک در یک بطری پیچی محکم نگهداری کنید.
  • این روغن را روی موهای خشک یا مرطوب بمالید تا رطوبت را حفظ کرده و از چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.
  • روش استفاده از سرم مو: اگر نمی خواهید در طول روز از آن استفاده کنید (چون ممکن است موهایتان را چرب نشان دهد)، همیشه می توانید از این سرم در شب استفاده کنید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب این سرم را روی تمام موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

بسرم مو برای موهای خشک

آنهایی که موهای خشک دارند معمولاً مستعد شکافتن و شکستگی هستند. روغن های غلیظ، غلیظ و مرطوب کننده مانند روغن کرچک باید به عنوان پایه سرم انتخاب شوند. برای پوست سر خشک، روغن های ضروری مانند گل رز و اسطوخودوس به خوبی کار می کنند.

روش تهیه سرم مو برای موهای خشک

  • چند قطره از هر یک از این اسانس ها را با ۱۰۰ میلی لیتر روغن کرچک خالص مخلوط کنید.
  • خوب تکان دهید و در یک بطری دربسته نگهداری کنید.
  • اگر احساس می کنید قوام روغن کرچک بسیار غلیظ است، می توانید ۲۰ میلی لیتر روغن نارگیل اضافه کنید تا قوام آن کمرنگ شود.
  • ماساژ روزانه با این سرم بر روی پوست سر خشک می تواند موهایی زیبا، درخشان و مغذی بدون هیچ گونه شکاف یا خشکی داشته باشد.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی

سرم تقویت کننده مو پلاسنتا  موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده مو پلاسنتا کمپلکس

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ترمیم کننده مو به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی، جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

سرم مو برای موهای شکننده

ترکیبی از روغن اسطوخودوس و ژل آلوئه ورا نه تنها به بازیابی سلامت موهای آسیب دیده کمک می کند، بلکه یک درمان فوق العاده برای موهای شکننده است و باعث رشد سالم مو می شود.

  • یک فنجان آب در تابه ای بریزید و آن را به جوش آورید.
  • از هر کدام از برگ های شنبلیله خشک و ریحان تازه یک قاشق غذاخوری به آب در حال جوش اضافه کنید.
  • این مخلوط را ۱۵ دقیقه دیگر گرم کنید. آن را صاف کنید و بگذارید خنک شود.
  • سپس ژل آلوئه ورا را به این مخلوط اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • ۱۰۰ میلی لیتر روغن اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید.
  • خوب تکان دهید و در یک بطری دربسته نگهداری کنید.
  • این سرم مو را هر روز متناوب روی موهای مرطوب یا درست قبل از رفتن به رختخواب بمالید تا موهای شکننده قوی‌تر شوند.

آیا سرم مو عوارض جانبی دارد؟

مواد شیمیایی موجود در سرم های مو، مانند سیلیکون، در صورت استفاده طولانی مدت می توانند اثرات نامطلوبی ایجاد کنند. استفاده بیش از حد از سرم می تواند باعث ریزش و شکستگی شدید مو شود. برخی از آنها ممکن است موهای شما را خشک کرده و باعث تحریک، التهاب، ریزش مو، بثورات یا خارش شوند. اگر می خواهید از هر یک از این عوارض جانبی دور بمانید، دفعات استفاده را کاهش دهید.

محصولات ضد ریزش مو بایوفل کانادا،کاملا ارگانیک بوده و فاقد پارابن، سیلیکون و ماینوکسیدیل میباشند.

تفاوت بین سرم مو و روغن مو

روش استفاده از سرم مو

روغن و سرم مو ممکن است بافت مشابهی داشته باشند اما یکسان نیستند. فرمول اولی برای نفوذ از پشت کوتیکول های مو به داخل قشر فیبر است و عمدتا برای تغذیه و بهبود سلامت مو استفاده می شود. سرم مو به عنوان یک محصول حالت دهنده برای محافظت از موهای شما، افزایش درخشندگی و کاهش موخوره استفاده می شود.

آیا می توان روزانه از سرم مو استفاده کرد؟

سرم های مو برای استفاده روزمره توصیه نمی شود. استفاده از سرم ها را محدود کنید تا از آسیب مو مانند شکستگی و ریزش مو جلوگیری کنید. اما اگر موهایی به شدت غیرقابل کنترل دارید، می توانید هر روز از سرم روغنی استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا میتوانیم سرم را روی موهای چرب شده بمالیم؟

خیر. سرم مو باید بعد از شستن مو استفاده شود تا موخوره را رام کند و از خشک شدن تارها جلوگیری کند. بنابراین، استفاده از آن بر روی موهای چرب هیچ هدفی ندارد.

آیا بعد از زدن سرم باید موهایم را بشوییم؟

اگر موهای خود را بیش از حد چرب کردید، می توانید پس از استفاده از سرم موهای خود را بشویید. اما لازم نیست.

سخن پایانی
  • سرم های مو از موهای شما در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند، موهای شما را باز می کند و آن را آبرسانی می کند.
  • بسیار مهم است که سرم موی مناسب برای نوع موهایتان را پیدا کنید که بتوانید بعد از شستن موها از آن استفاده کنید.
  • سرم رشد مو و سرم صاف کننده مو برخی از انواع سرم های مو هستند که می توانید برای داشتن موهایی بدون وز، قوی تر و ضخیم تر استفاده کنید.

منبع: stylecraze.com



Source link