استرالیا اولین کشوری است که به بیماران مبتلا به افسردگی یا PTSD اجازه تجویز داروهای روانگردان را داد


استرالیا اولین کشوری است که به بیماران مبتلا به افسردگی یا PTSD اجازه تجویز داروهای روانگردان را داد

آثار هنری به نمایش گذاشته شده در کنفرانس علوم روانگردان در مرکز کنوانسیون کلرادو در چهارشنبه، 21 ژوئن 2023، در دنور دیده می شود. استرالیا اولین کشوری است که به روانپزشکان اجازه می دهد برخی از مواد روانگردان را برای بیماران مبتلا به افسردگی یا اختلال استرس پس از سانحه تجویز کنند. در روز شنبه، 1 ژوئیه، پزشکان استرالیایی اکنون می توانند دوزهای MDMA، که به عنوان اکستازی نیز شناخته می شود، برای PTSD تجویز کنند. اعتبار: AP Photo/David Zalubowski, File

استرالیا اکنون اولین کشوری است که به روانپزشکان اجازه می دهد برای بیماران مبتلا به افسردگی یا اختلال استرس پس از سانحه، مواد روانگردان خاصی را تجویز کنند.

از روز شنبه، پزشکان استرالیایی می توانند دوزهای MDMA، که به عنوان اکستازی نیز شناخته می شود، برای PTSD تجویز کنند. سیلوسایبین، ماده روان‌گردان قارچ‌های روانگردان، می‌تواند به افرادی که به سختی درمان افسردگی دارند داده شود. این کشور این دو دارو را در فهرست داروهای تایید شده توسط اداره کالاهای درمانی قرار داد.

دانشمندان استرالیایی از این اقدام که در ماه فوریه اعلام شد اما در 1 ژوئیه اجرایی شد شگفت زده شدند. یکی از دانشمندان گفت که استرالیا را “در خط مقدم تحقیقات در این زمینه” قرار می دهد.

کریس لانگمید، معاون مرکز کشف نورومدیسین در انستیتوی علوم دارویی موناش، گفت که در 50 سال گذشته پیشرفت‌های بسیار کمی در درمان مسائل بهداشت روانی مداوم صورت گرفته است.

استقبال رو به رشد فرهنگی دو ایالت ایالات متحده را به تصویب اقداماتی برای استفاده از آنها سوق داده است: اورگان اولین کشوری بود که استفاده بزرگسالان از سیلوسایبین را قانونی کرد و رای دهندگان کلرادو در سال 2022 سیلوسایبین را غیرقانونی کردند. چند روز پیش، کوچکترین برادر رئیس جمهور جو بایدن در یک مصاحبه رادیویی گفت که رئیس جمهور در گفتگوهایی که این دو درباره فواید داروهای روانگردان به عنوان نوعی درمان پزشکی داشته اند، “بسیار باز” بوده است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده سیلوسایبین را در سال 2018 به عنوان یک “درمان موفقیت آمیز” معرفی کرد، برچسبی که برای سرعت بخشیدن به توسعه و بررسی داروها برای درمان یک بیماری جدی طراحی شده است. محققان داروهای روانگردان از کمک های مالی فدرال از جمله جان هاپکینز بهره مند شده اند و FDA در اواخر ماه گذشته پیش نویس راهنمایی را برای محققانی که آزمایش های بالینی آزمایش داروهای روانگردان را به عنوان درمان های بالقوه برای انواع شرایط پزشکی طراحی می کنند، منتشر کرد.

با این حال، انجمن روانپزشکی آمریکا استفاده از روانگردان ها را در درمان تایید نکرده است و خاطرنشان می کند که FDA هنوز تصمیم نهایی را ارائه نکرده است.

و کارشناسان پزشکی در ایالات متحده و جاهای دیگر، از جمله استرالیا، هشدار داده اند که تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی داروها و میزان خطرات روانگردان ها، که می تواند باعث توهم شود، مورد نیاز است.

“نگرانی هایی وجود دارد که شواهد ناکافی باقی می مانند و انتقال به خدمات بالینی زودرس است؛ پزشکان نالایق یا ضعیف می توانند فضا را هجوم آورند؛ اینکه درمان برای اکثر افراد مقرون به صرفه نیست؛ نظارت رسمی بر آموزش، درمان و نتایج بیمار حداقل خواهد بود یا دکتر پاول لیکنایتزکی، رئیس آزمایشگاه روانگردان بالینی دانشگاه موناش، گفت: ناآگاه هستم.

به علاوه، این داروها در استرالیا گران خواهند بود – حدود 10000 دلار (تقریباً 6600 دلار آمریکا) برای هر بیمار برای درمان.

لیتنیتزکی گفت که فرصت دسترسی استرالیایی ها به داروها برای شرایط خاص منحصر به فرد است.

او گفت: “هیجانی در مورد پیشرفت سیاست دارویی وجود دارد.”

© 2023 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: استرالیا اولین کشوری است که به بیماران مبتلا به افسردگی یا PTSD اجازه تجویز داروهای روانگردان را داد (2023، 1 ژوئیه) بازیابی شده در 1 ژوئیه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-07-australia-country-patients-depression-ptsd .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.