بار اقتصادی آزار کلامی دوران کودکی توسط بزرگسالان 300 میلیارد دلار در جهان برآورد شده است


پدر و مادر عصبانی

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

یافته‌های ارائه شده در اولین کنفرانس بین‌المللی آزار کلامی دوران کودکی که توسط UCL، Words Matter و سازمان بهداشت جهانی (WHO) برگزار شد، نشان می‌دهد که آزار کلامی بزرگسالان در دوران کودکی، سالانه 300 میلیارد دلار (239 میلیارد پوند) در سطح جهان به جامعه ضرر وارد می‌کند.

کنفرانس واژه ها مهم است: تأثیر و پیشگیری از سوء استفاده کلامی در دوران کودکی اولین بار است که کارشناسان از سراسر جهان گرد هم می آیند تا توجه خود را بر آسیب های مادام العمر سوء استفاده کلامی در دوران کودکی و نیاز به ایجاد راه حل ها متمرکز کنند.

آزار کلامی دوران کودکی شامل رفتارهایی می شود که می تواند برای سلامتی کودک مضر باشد، مانند تحقیر، فریاد زدن و زبان تهدید.

مطالعه جدید به رهبری پروفسور Xiangming Fang (دانشگاه کشاورزی چین و دانشگاه ایالتی جورجیا) از داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در نظرسنجی خشونت علیه کودکان در چهار کشور استفاده کرد: کامبوج (1212 شرکت‌کننده)، کنیا (1099 شرکت‌کننده). ، کلمبیا (1415 شرکت کننده) و مولداوی (906 شرکت کننده)، برای تجزیه و تحلیل اثرات سوء استفاده کلامی دوران کودکی بر پیامدهای سلامت انتخاب شده، از جمله پریشانی روانی، آسیب رساندن به خود، مصرف مواد مخدر و مشروب خواری.

سپس این مطالعه سال‌های زندگی تعدیل‌شده با ناتوانی (DALY) را برآورد کرد (مجموع سال‌های زندگی سالم از دست رفته به دلیل مرگ زودرس یا زندگی با ناتوانی ناشی از یک بیماری یا مشکل سلامت رایج در جامعه) به دلیل پیامدهای سلامتی نسبت داده شده به آزار کلامی دوران کودکی برای برآورد بار اقتصادی آن.

این زیان‌های DALY سپس به ارزش پولی تبدیل شدند – با فرض اینکه یک DALY برابر با سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور باشد.

میانگین بار اقتصادی آزار کلامی دوران کودکی در چهار کشور 0.34 درصد تولید ناخالص داخلی است. هنگامی که این رقم برای تولید ناخالص داخلی جهانی اعمال شد، تقریباً معادل 300 میلیارد دلار در هر سال بود.

در همین حال، تلفات DALY برای پیامدهای منتسب به آزار کلامی دوران کودکی به طور قابل‌توجهی بیشتر از تخمین‌های مربوط به سرطان سینه و سرطان کبد در چهار کشور مورد مطالعه بود و مشابه سال‌های زندگی تعدیل‌شده با ناتوانی از دست رفته به دلیل بیماری فشار خون بالا بود.

پروفسور پیتر فوناگی، رئیس کنفرانس (روانشناسی و علوم زبان UCL)، گفت: “سوءاستفاده کلامی از کودکان توسط بزرگسالان بسیار رایج است، اما یکی از مهم ترین علل قابل اصلاح اختلالات سلامت روان مادام العمر است. مقابله با آن به ما یک قدرت قدرتمند می دهد. اهرمی برای جلوگیری از اختلالات سلامت روان و هزینه هنگفت آن برای بریتانیا و اقتصاد جهانی.

“من خوشحالم که با خیریه Words Matter، ما بالاخره سازمانی داریم که بر این مشکل تمرکز می کند. آگاهی بیشتر در مورد آزار کلامی دوران کودکی می تواند به طور چشمگیری بار اقتصادی و روانی اختلالات روانپزشکی را کاهش دهد.”

تحقیقات قبلی از کارشناسان دانشگاه UCL و Wingate نشان داده بود که آزار کلامی در دوران کودکی می تواند به اندازه سایر اشکال سوء استفاده مضر باشد و اثرات نامطلوب قابل توجهی بر سلامت روان و جسم و رشد کودکان داشته باشد که منجر به اضطراب، افسردگی، اختلالات خوردن، آسیب به خود می شود. ، سوء مصرف مواد و حتی خودکشی.

پروفسور Xiangming Fang گفت: “بار اقتصادی آزار کلامی در دوران کودکی توسط بزرگسالان که ما اندازه گیری کرده ایم، به وضوح هزینه پنهان تکان دهنده آسیبی را که به کودکان در طول زندگی آنها وارد می کند برجسته می کند. با این حال، با توجه به تاثیر کلامی دوران کودکی، این احتمالاً دست کم گرفته شده است. سوء استفاده از چندین پیامد از جمله هزینه‌های استفاده از مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌های سیستم قانونی، که به دلیل در دسترس نبودن داده‌ها در تجزیه و تحلیل لحاظ نشدند.

“به وضوح فرصت قابل توجهی برای رشد اقتصادی با پایان دادن به آزارهای کلامی دوران کودکی وجود دارد، و با افشای این ارقام، امیدواریم به این شکل از بدرفتاری در دوران کودکی توجهی که شایسته آن است، شود. ویتال اکنون در حال انجام تحقیقات بیشتر و اختصاص بودجه و منابع برای پیشگیری است. بنابراین می توان هزینه های جامعه را کاهش داد.”

جسیکا باندی، بنیانگذار Words Matter، افزود: “برای مدت طولانی، آزار و اذیت کلامی دوران کودکی توسط بزرگسالان مورد توجه قرار گرفته است، اما در اطراف ما وجود دارد. امیدواریم این کنفرانس کمک کند تا این موضوع به طور محکم روی نقشه قرار گیرد و اقدام را تقویت کند. پایان دادن به آزار کلامی دوران کودکی با آگاهی، درک و همکاری بیشتر در سراسر جهان برای ابداع راه حل ممکن است. با توجه به تأثیر مادام العمر بر سلامت و رفاه روانی و جسمی کودکان و هزینه های بسیار زیاد برای جامعه، باید از هم اکنون اقدام کنیم. بیایید بچه ها را بسازیم، نه اینکه آنها را زمین بزنیم و آینده بهتری برای بچه ها بسازیم.”

تیم لافتون نماینده مجلس، رئیس گروه پارلمانی همه حزبی برای کودکان و وزیر سابق کودکان خاطرنشان کرد: با تشکیل این کنفرانس، کار Words Matter و مشاوران متخصص آن خلأ را در درک آسیب هایی که می تواند به کودکان وارد کند پر می کند. از نحوه ارتباط بزرگسالان با آنها و راه‌های پیشگیری. در حالی که همه ما با آسیب‌های وارد شده به کودکان در نتیجه خشونت فیزیکی آشنا هستیم، آزار کلامی موذی‌تر و فراگیرتر است و بر بسیاری از افرادی که سلامت روانی آنها قبلاً عمیقاً آسیب دیده است، تأثیر می‌گذارد. تحت تاثیر همه گیری کووید.

“همه ما وظیفه داریم با احترام با کودکان رفتار کنیم و این شامل کلمات و زبانی است که با آنها استفاده می کنیم. این کنفرانس نشان می دهد که چقدر کلمات واقعاً اهمیت دارند و چگونه اگر ضعیف استفاده شوند، می توانند پیامدهای ماندگاری برای کودکان و اقتصاد ما داشته باشند. “

لرد فیلیپ هانت از کینگز هیث، وزیر سابق بهداشت و رئیس اجرایی کنفدراسیون NHS و اپوزیسیون فعلی، اظهار داشت: «همه کودکان شایسته این هستند که شاد و سالم رشد کنند، اما میلیون‌ها نفر از بزرگسالان از آزار کلامی رنج می‌برند که برای مدت طولانی است. در سایه ها پنهان شده است. به لطف کار Words Matter، اکنون می دانیم که این نه تنها بر سلامت روانی و رشد کودکان تأثیر می گذارد، بلکه همانطور که این مطالعه جدید نشان می دهد هزینه زیادی برای کل جامعه دارد. همه ما می خواهیم کودکان باید با ابزارهایی برای داشتن زندگی بزرگسالی مطمئن و سازنده رشد کنند و کلماتی که از بزرگسالان می شنوند در ایجاد عزت نفس و اعتماد به نفس بسیار مهم هستند.

محدودیت های مطالعه

300 میلیارد دلار احتمالاً با توجه به تأثیر سوء استفاده کلامی در دوران کودکی بر چندین پیامد، از جمله هزینه‌های استفاده از مراقبت‌های بهداشتی و هزینه‌های سیستم قانونی، که به دلیل در دسترس نبودن داده‌ها در تجزیه و تحلیل لحاظ نشده‌اند، دست‌کم‌گرفته است.

علاوه بر این، هزینه های مرتبط با بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان در نظر گرفته نشد.

عوامل خطر متعددی می توانند در بروز هر بیماری نقش داشته باشند. هنگام نسبت دادن یک بیماری به این عوامل، حداکثر انتساب 100٪ محدود می شود. با این حال، اگر عوامل خطر متعددی دخیل باشند و همپوشانی داشته باشند، مجموع تخمین‌های DALY برای همه عوامل خطر ممکن است از 100% تجاوز کند. عدم توضیح کامل این همبستگی‌ها می‌تواند به طور بالقوه منجر به تخمین بیش از حد ارقام شود.

این زمینه فاقد داده های طولی قابل اعتماد برای ارزیابی عواقب طولانی مدت سوء استفاده کلامی دوران کودکی است.

فقدان مطالعات کوهورت با کیفیت بالا که دیدگاه مادام العمر را در برآورد داده های اقتصادی اتخاذ می کنند، ممکن است منجر به دست کم گرفتن قابل توجهی از تأثیر اقتصادی سوء استفاده کلامی دوران کودکی شود. اولویت دادن به جمع آوری داده های طولی در مورد پیامدهای سوء استفاده کلامی در دوران کودکی باید تمرکز اصلی تلاش های آینده باشد.

ارائه شده توسط دانشگاه کالج لندن

نقل قول: بار اقتصادی آزار کلامی دوران کودکی توسط بزرگسالان با برآورد 300 میلیارد دلار در سطح جهان (2024، 10 آوریل) در 10 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-economic-burden-childhood-abuse-adults.html بازیابی شده است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.