رژیم کتوژنیک و مواد غذایی مجاز در آن چیست؟

اگر در مورد مکمل های غذایی رژیم کتوژنیک اطلاعات کافی ندارین، پیشنهاد میشه حتما مقاله ای که در این مورد نوشته شده هفت کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک 1402 رو مطالعه کنید. یک مطالعه دیگر روی 34 فرد مسن نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را به مدت هشت هفته دنبال کردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی داشتند، چربی کل بدن خود را از دست دادند. بنابراین میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک سبب می شوند تا قند خون شما به عنوان سوخت با شتاب بالاتری در بدن به مصرف برسند و هرگز ذخیره نشوند. هنگامی که این اتفاق میافتد، بدن در سوزاندن چربی برای تامین انرژی، فوقالعاده کارآمد میشود، همچنین شبیه به رژیم کاهش وزن عمل میکند. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این بیماری کمک هم کند.پنیر همچنین حاوی CLA است که خود CLA با کاهش چربی بدن مرتبط است.همچنین خوردن منظم پنیر خود می تواند باعث کاهش عضله سوزی در اثر افزایش سن شود.

می تواند به بهبود جنبه های دیگر سلامتی کمک کند.

غذا برای رژیم کتوژنیک وسط اجرای فن که حریف روی شما قرار گرفته میتوانید با سینه

خود ضربهای به پشت حریف بزنید تا فرصت رو کردن را از حریف بگیرید و امتیاز از دست ندهید. شواهد اولیه همچنین نشان می دهد که این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند. رژیم کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فوایدی داشته باشند. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از بین بردن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند. می تواند به بهبود جنبه های دیگر سلامتی کمک کند. از طرف دیگر لیزی کتو لزوماً یک رژیم ناسالم نیست.آیا هنوز هم می توانید با رژیم کتو کثیف وزن کم کنید؟ در حالی که این نوع رژیم به عنوان یک رژیم کتو سخت گیرانه، ممکن است به شما کمک نکند که به آسانی وارد کتوز غذایی شوید، بسیاری می گویند که هنوز هم از نظر اهداف کاهش وزن و سایر مزایا می تواند مفید باشد.در قسمت پایین به مزایای رژیم لیزی کتو می پردازیم.

اگر شما چربی کافی مصرف نمی کنید و پروتئین زیادی مصرف می کنید پس بدن شما ممکن است تلاش کند تا کتون ها (Ketones) را بسازد، که مسئول بسیاری از مزایای منحصر به فرد رژیم غذایی با چربی بالا هستند. چربی منبع اصلی انرژی در رژیم کتوژنیک است.بنابراین مطمئن شوید که بدن خود را به اندازه کافی از آن تغذیه می کنید. با این حال از آنجایی که رژیم لیزی کتو همیشه منجر به کتوز نمی شود، ممکن است به اندازه رژیم غذایی کتو باعث کاهش وزن نشود.ممکن است افرادی که درشت مغذی های خود را ردیابی نمی کنند دچار کمبود کالری که برای کاهش وزن لازم است، نشوند. افرادی که تمایلی به ردیابی همه درشت مغذی های خود ندارند می توانند به جای رژیم غذایی کتو از رژیم غذایی لیزی کتو استفاده کنند. شاید همانگونه که خود نیز تجربه کردهاید، متوجه شدهاید که بسیاری از برنامههای غذایی توام با احساس گرسنگی زیاد یا عدم رضایت از نتیجه نهایی هستند. برخی علائم همچنین ممکن است نشان دهنده شروع کتوز باشد از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی کلیدی را در این نتیجه ایفا کند. همچنین به خاطر داشته باشید که رژیم کتو به دنبال داشتن چربی بالا است تا انرژی بدن شما را تامین کند. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. علاوه بر این، رژیم کتو منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید نیز میشود. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده میشود. با وجود روشهای ثابتشده علمی برای لاغری سریع، نیازی به پیروی از روشهای دروغین ندارید. تنها 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی کلسیم برای بدن را تامین می کند.پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما این موضوع این موضوع ربطی به خطر ابتلا به بیماری قلبی ندارد. بدن ما نیز، شبیه به همین ماشین است.

تمرین روزهداری متناوب نیز میتواند به شما در ورود سریعتر به کتوز کمک کند. آزمایشهای خون، ادرار و تنفس میتوانند با اندازهگیری میزان تولید کتونهای بدن شما تعیین کنند که آیا وارد کتوز شدهاید یا چنین اتفاقی نیفتاده است. جایگزینی کربوهیدراتها با چربیها باعث میشود اسیدهایی به نام کتون در بدن شما تجمع پیدا کنند. این رژیم غذایی شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. با اینکه که هر نوع آجیل کربوهیدرات کمی دارد، ولی میزان کربوهیدرات در هر نوع آن ها متفاوت است. آجیل و نان تست را روی شعله ملایم حدود ۵ دقیقه اضافه کنید. در تحقیقات دیگر روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 این نتیجه حاصل شد، افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکردند به طور متوسط 11.9 کیلوگرم در یک دوره 2 ساله از دست دادند. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتو ممکن است به اندازه رژیم کم چرب برای کاهش وزن موثر باشد. رژیم کتو در بعضی از گروههای غذایی معلوم نیست که به نفع افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است یا ضرر بیمار. همانطور که درمان های زیبایی غیر تهاجمی در بین افراد مختلف پرطرفدار تر می شود تقاضای آن در میان مردان هم زیاد شده است.

Th is artic᠎le h᠎as be​en generated by GSA Content G​en er᠎at​or Demoversion .

نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

فشار بر روی کلیه ها: مصرف شایع و زیاد تخم مرغ ، گوشت و پنیر و پروتئین و چربی های حیوانی در رژیم کتو به علت نداشتن کربوهیدرات میتواند خطر ابتلا به سنگ کلیه رابه دلیل اسیدی شدن خون و ادرار و افزایش میزان کلسیم دفعی از طریق ادرار افزایش دهد. چربی های سالم، از جمله روغن ام سی تی (MCT Oil)، روغن نارگیل، روغن زیتون، کره حیوان تغذیه شده با چمن، کره ی مایع، آووکادو و چربی هایی که به طور طبیعی در گوشت، تخم مرغ و ماهی وجود دارد. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما متداولترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی به مدت 16 ساعت باقی مانده است. چون اجسام کتونی دارای غلظت های بسیار پایین هستند و زمانی که در PH خون تولید می شوند بدون هیچ گونه تغییری باقی می مانند. رژیمهای کتوژنیک میتوانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. برخی مطالعات نشان می دهد که رژیم هایی که به مصرف غذاهای گیاهی تاکید دارند در مقایسه با رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات پرچرب مثل کتوژنیک که به مصرف غذاهای جانوری تاکید بیشتری دارد برای سلامتی افراد مفید تر هستند.

تخم مرغ یکی از بهترین غذاهای سرشار از پروتئین و یک انتخاب ایده آل و مخصوص برای رژیم کتوژنیک نیز می باشد. شما می توانید در طی مدت زمان کوتاهی با رعایت کردن رژیم کتوژنیک به وزن ایده آل خود برسید. زمانی که فردی در حال خوردن رژیم غذایی کتو کثیف است، به طور معمول تنها بر به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات خود تمرکز دارد، اما رژیم غذایی او به طور هدفمند شامل غذاهای سالم و مغذی مانند سبزیجات نیست.نقطه مقابل رژیم کتو کثیف کم کربوهیدرات، “رژیم کتو تمیز” است، این برنامه غذایی بر غذاهای کامل مانند سبزیجات غیر نشاسته ای، گیاهان دارویی، ماهی های صید شده وحشی، گوشت حیوانات تغذیه شده با چمن و… شما به سادگی میتوانید بدون شمارش کالری و حذف غذاهای مشخص شده، رژیم بگیرید و لذت کاهش وزن را تجربه کنید. پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوز است. حتما برای تان این سوال پیش آمده که هنگام پیروی از رژیم لیزی کتو چه چیزهایی می توانیم بخوریم؟ پروتیین و چربی احساس سیری زیادی ایجاد می کنند، بنابراین بسیاری از افراد متوجه می شوند که هنگام حذف کربوهیدرات و شکر از رژیم غذایی خود، کم تر غذا می خورند.

در این وضعیت مغز نیز پروتئین ها را به عنوان انرژی برای ایجاد گلوکز بیشتر بازخوانی میکند. رژیم های غذایی محدودکننده مانند رژیم غذایی کتو و رژیم غذایی لیزی کتو به طور بلندمدت منجر به عواقب سلامتی می شوند. افرادی که رژیم کتو را دنبال میکردند به طور متوسط 0.9 کیلوگرم بیشتر از گروهی که رژیم کم چربی را رعایت میکردند، از دست دادند. در رژیم کتوژنیک میزان دریافت کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، از آنجایی که بسیاری از غذاهایی که ما مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات است محدودیت کربوهیدرات میتواند یک چالش به شمار رود. از لحاظ تئوری افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 که انسولین دریافت می کنند، میتوانند در معرض هایپوگلایسمی قرار بمیگیرند که با وجود محدودیت مصرف کربوهیدرات در رژیم کتو این خطر افزایش میباد. همچنین مطالعات نشان می دهد که در رژیم کتو میزان سیترات ترشحی به ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از بروز سنگ کلیه در افراد می شود پس در نتیجه با کاهش سیترات ترشحی در افرادی که رژیم کتو دارند امکان ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد. اگر رژیم غذایی کتوژنیک را رعایت می کنید کربوهیدرات به طور معمول باید به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش یابد.

از آنجا که رژیم غذایی لیزی کتو کم کربوهیدرات، به خصوص قند اضافه شده و غلات تصفیه شده است، این رژیم غذایی می تواند در بهبود بسیاری از نشانگرهای سلامتی از جمله قند خون، حساسیت به انسولین، وزن بدن، فشار خون و… به عنوان مثال، غذاهایی مانند گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن، پنیر و کره با کیفیت پایین و روغن های تصفیه شده ممکن است کالری روزانه زیادی را در هنگام رژیم کتو کثیف تامین کنند. از آنجا که هر نوع رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالا معمولاً مدت زمان سیری را طولانی تر می کند و منجر به کاهش گرسنگی می شود، در این رژیم های غذایی مصرف کالری کمتر، آسان تر است. بیشتر بخوانید: هنگام گرسنگی چه بخوریم که چاق نشویم؟ بیشتر بخوانید: مواد غذایی کم کالری | هنگام گرسنگی چی بخوریم که چاق نشویم؟ افراد باید مطمئن شوند که تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای سلامتی را مصرف می کنند. این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. در واقع بسیاری از مطالعات نشان میدهند که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند به کاهش وزن، چربی سوزی و بهبود سلامت شما کمک کند. در نتیجه افرادی که دارای بیماری های مزمن کلیوی هستند به علت بالا بودن مصرف پروتین در رژیم کتو کلیه نمیتواند به علت اسیدی و بازی بودن خون کار خود را به خوبی انجام دهد و سبب بدتر شدن بیماری کلیه میشود از گرفتن رژیم کتوژنیک خودداری نمانید.