زنان سیاه‌پوست در بیمارستان‌های ایالات متحده با عفونت خون مقاوم به آنتی‌بیوتیک آخرین راه‌حل با افزایش خطر مرگ در بیمارستان بستری شدند


زن سیاه پوست

اعتبار: فاکسل از Pexels

تحقیقات جدیدی که در کنگره جهانی ESCIMD امسال (ECCMID سابق) در بارسلون اسپانیا (27 تا 30 آوریل) ارائه شده است، نشان می دهد که احتمال مرگ در زنان سیاه پوست مبتلا به عفونت جریان خون (BSI) ناشی از انتروباکترال های مقاوم به کارباپنم (CRE) وجود دارد. -خانواده‌ای از مقاوم‌ترین باکتری‌های مقاوم به دارو در جهان- حتی پس از تنظیم سن، منبع BSI، بیماری کبدی، شروع بیمارستان، نژاد و جنسیت و تداخل نژاد و جنسیت، دو برابر مردان سیاه‌پوست یا زنان سفیدپوست بود.

دکتر فلیسیا رافین، نویسنده اصلی، از دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی، می‌گوید: «این یافته‌ها عمیقاً نگران‌کننده هستند. با افزایش خطر مرگ مرتبط است.”

“مطالعه ما دلایل این نابرابری ها را بررسی نکرد، اما تفاوت در شرایط همراه موثر بر پاسخ ایمنی به عنوان یک احتمال برای تفاوت در نتایج ظاهر شد. تحقیقات بیشتری برای کشف عوامل اجتماعی تعیین کننده پیامدهای سلامتی مورد نیاز است.

موانع دسترسی به مراقبت های پزشکی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، تفاوت در استفاده از آنتی بیوتیک، و سواد سلامت در مورد مقاومت در برابر میکروب ها (AMR) نیز ممکن است به این نابرابری ها کمک کنند، که همگی می توانند با نابرابری های جنسی نژادی و بیولوژیکی مرتبط باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) تخمین می زند که 2.8 میلیون نفر هر ساله به باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک آلوده می شوند که منجر به مرگ حداقل 35000 نفر می شود. انتروباکترال ها بزرگترین گروه از باکتری های بیماری زا در انسان هستند.

انتروباکترال‌های مقاوم به کارباپنم (CREs) به آنتی‌بیوتیک‌هایی که معمولاً تجویز می‌شوند به نام کارباپنم‌ها که آخرین راه‌حل برای درمان عفونت‌های شدید محسوب می‌شوند، مقاوم هستند. در ایالات متحده، حدود 2 تا 3 درصد از انتروباکترال های مرتبط با عفونت های مراقبت های بهداشتی به کارباپنم ها مقاوم هستند.

عفونت های ناشی از این ارگانیسم ها با نرخ بالای مرگ و میر در بین بیماران بستری در بیمارستان همراه است که در برخی مطالعات تا 50 درصد می رسد. با این حال، رابطه بین نژاد و جنسیت بر روی پیامدهای بالینی پس از عفونت های جریان خون ناشی از CRE ها مشخص نیست.

برای یافتن اطلاعات بیشتر، محققان داده های 362 بیمار تحت درمان در 29 بیمارستان ایالات متحده در 17 ایالت از جمله ناحیه کلمبیا (DC) را برای عفونت های جریان خون ناشی از CRE تعریف شده توسط CDC (مقاومت در شرایط آزمایشگاهی به یک یا چند کارباپنم – از جمله ارتاپنم) بدون درمان بررسی کردند. هرگونه نیاز به مقاومت به سفالوسپورین) بین آوریل 2016 و نوامبر 2019.

همه بیماران در مطالعه CRACKLE-2 (دومین کنسرسیوم مقاومت در برابر کارباپنم ها در کلبسیلا و سایر انتروباکتریاسه ها) ثبت نام کردند – یک مطالعه آینده نگر، چند مرکزی و کوهورت با ثبت نام متوالی بیماران بستری در بیمارستان.

از 362 بیمار (49 تا 71 ساله) که در این مطالعه شرکت کردند، 117 (32%) سیاه پوست و 60 (17%) زن سیاه پوست بودند. 245 (68%) سفیدپوست و 104 (29%) زن سفیدپوست بودند.

احتمال اینکه بیماران سیاه پوست از مراکز مراقبت طولانی مدت در بیمارستان بستری شوند (32% در مقابل 20%)، مبتلا به بیماری عروق محیطی (17% در مقابل 6%) یا بیماری عروق مغزی (26% در مقابل 12%) بودند. و وابسته به همودیالیز باشد (17% در مقابل 8%). بیماران سفید پوست نرخ بالاتری از بیماری کبدی (17 درصد در مقابل 7 درصد) و سرطان (39 درصد در مقابل 16 درصد) داشتند.

محققان بررسی کردند که آیا نژاد، جنس، و تعامل نژاد و جنس، و متغیرهای بالینی با مرگ و میر 30 روزه مرتبط است یا خیر.

مطالعات قبلی نشان داده است که میزان مرگ و میر 30 روزه پس از عفونت های جریان خون CRE بین 24 تا 50 درصد بوده است. در این گروه، میزان کلی مرگ و میر 30 روزه به هر علتی در کل گروه 28٪ بود (101/362). این شامل 35٪ (21/60) از بیماران زن سیاه پوست و 23٪ (24/104) از بیماران زن سفید پوست، و 18٪ (10/57) از بیماران مرد سیاه پوست و 33٪ (46/141) از بیماران مرد سفیدپوست بود. .

پس از تعدیل عوامل مخدوش کننده بالقوه، از جمله سن، منبع عفونت جریان خون، بیماری کبد و شروع بیمارستان، آنالیز نشان داد که نژاد و جنسیت به طور جداگانه با مرگ و میر 30 روزه مرتبط نیستند. با این حال، برهمکنش بین نژاد و جنس پیش‌بینی‌کننده مستقل مرگ و میر 30 روزه بود.

به طور خاص، بیماران زن سیاه‌پوست در مقایسه با بیماران زن سفیدپوست (2.15 برابر افزایش خطر) و بیماران مرد سیاه‌پوست (2.59 برابر افزایش خطر) شانس بیشتری برای مرگ در 30 روز داشتند. روند افزایش مرگ و میر نیز در مردان سفیدپوست در مقایسه با زنان سفیدپوست و مردان سیاه پوست مشاهده شد، اما پس از محاسبه سایر تفاوت‌ها بین بیماران، این روند از نظر آماری معنی‌دار نبود.

دکتر رافین می‌گوید: «یافته‌های ما مبنی بر اینکه زنان سیاه‌پوست پس از عفونت‌های جریان خون (CRE) مرگ‌ومیر بیشتری را در مقایسه با زنان سفیدپوست و مردان سیاه‌پوست تجربه می‌کنند، اهمیت ترکیب نژاد و جنسیت را هنگام ارزیابی تفاوت‌های نژادی و جنسی در پیامدهای بیماری‌های عفونی در مطالعات آینده نشان می‌دهد. “

“توزیع شرایط همراه بین بیماران سیاه و سفید متفاوت بود و ممکن است به نابرابری ها کمک کند. علل ریشه ای نابرابری در عفونت های AMR به حجم نمونه بزرگتر و تجزیه و تحلیل های عمیق تر از منابع عفونت در گروه های بیمار نیاز دارد. مداخلات مورد نیاز است. که به مدیریت بیماری های همراهی می پردازد که خطر ابتلا به عفونت را در بیماران افزایش می دهد.”

نویسندگان به چندین محدودیت مطالعه اشاره می‌کنند، از جمله تمرکز بر بیماران سیاه‌پوست و سفیدپوست تا کنار گذاشتن سایر گروه‌های نژادی و قومی، و ماهیت مشاهده‌ای مطالعه، که ممکن است سایر عوامل کمک‌کننده را از دست داده باشد. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که این مطالعه به عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت توجه نکرده است، بنابراین نتایج قادر به نسبت دادن علیت نیستند.

ارائه شده توسط انجمن میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی اروپا

نقل قول: زنان سیاه‌پوست بستری در ایالات متحده با عفونت خون مقاوم به آنتی‌بیوتیک آخرین راه‌حل با افزایش خطر مرگ (2024، 19 آوریل) در 19 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-black-women-hospitalized بازیابی شده است. -blood-infection.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.