طرز تهیه مربای توت سیاه خوشمزه و خوش طعم


برای داشتن انواعی از مرباهای خانگی و سالم می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه مربای توت سیاه آشنا شوید. این مربا ویژه و خوشمزه است. این مربا برای میان وعده عالی است.


شما علاقه مندان به آشپزی می‌ توانید در این بخش با تهیه انواع از مربای خانگی آشنا شوید.  مربا آلبالو و طرز تهیه مربای فندق با طعم های متنوع را در لینک مطالعه کنید.

طرز تهیه مربای توت سیاه

مواد اولیه:

  • توت سیاه: ۵۰۰ گرم
  • هل: به میزان لازم
  • شکر: ۵۰۰ گرم
  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱ لیوان
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه مربای توت سیاه:

این مربا پخت ساده‌ ای داشته و می‌ توانید در کمتر از یک ساعت یک مربای فوق العاده خوشمزه داشته باشید. اولین مرحله برای آماده‌ سازی این مربا شست و شوی توت‌ های سیاه می‌ باشد. توت‌ ها را به خوبی پاک کرده و درون یک ظرف با مقداری آب سرد ریخته و چند مرتبه این کار را انجام دهید تا به خوبی آشغال‌ ها و مواد اضافی خارج شود. آب را ریخته و توت‌ ها را آبکش کنید.

توت‌ ها را درون قابلمه‌ ای ریخته و با کمی آب روی حرارت بگذارید. هل گلاب و آبلیمو را نیز اضافه کرده مربا را روی حرارت ملایم گذاشته تا به آرامی جا بیفتد. در این مدت با استفاده از قاشق مربا را کمی هم زده تا به جداره‌ های قابلمه نچسبد. برای اینکه مربای خوشرنگ‌ تری داشته باشید. کف روی مربا را با قاشق جدا کنید.

رسپی مربای توت سیاه

شما می‌ توانید این مربا را بعد از پخت درون شیشه بریزید. همچنین می‌ توانید این مربا را با استفاده از گوش کوب له کرده تا به صورت مارمالاد آن را استفاده کنید. این مربای ویژه و خوشمزه را می‌ توانید با انواع از مواد تهیه کنید.

اگر توت‌ های شما شیرین بوده می‌ توانید آن را بدون شکر تهیه کنید و در صورتی که طعم شیرین‌ تری می‌خواهید به آن مقدار شکر اضافه نمایید. استفاده از آب لیمو در این مربا ضروری بوده زیرا به نگهداری طولانی مدت این مربا کمک می‌کند و مانع شکرک زدن آن می‌ شود.

این مربای خانگی و خوشمزه را می‌ توان در کنار خامه و کره نیز سرو کنید. شما می‌ توانید با این رسپی انواعی از مربا های خانگی را داشته باشید. مربای توت فرنگی مربای آلبالو و غیره با همین رسپی تهیه می‌ شود.

مربای توت سیاه

در این مرحله از طرز تهیه مربای توت سیاه برای این مربا حتماً باید از توت سالم و تازه استفاده کنید. توت خراب ممکن است، مربای شما را فاسد کرده و به مرور زمان کپک بزند. این مربای خوشمزه و ویژه را به روش مارمالاد نیز تهیه کرده و لذت شما می‌ توانید از مقداری وانیل برای معطر کردن این مربا استفاده کنید.

افزودن چند قطره رنگ در این مربا موجب شده تا رنگ بهتری داشته باشد و یک مربای خانگی خوش رنگ و زیبا داشته باشید. تهیه مربای خانگی خوشمزه را می‌ توانید با همین رسپی داشته باشید.

منبع :



Source link