گزارش آژانس کار سازمان ملل نسبت به افزایش تهدید گرمای بیش از حد و تغییرات آب و هوایی بر کارگران جهان هشدار می دهد


گرمای اضافی

اعتبار: neerja panchal از Pexels

سازمان کار سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که بیش از 70 درصد از نیروی کار جهان احتمالاً در طول دوران شغلی خود در معرض گرمای بیش از حد قرار خواهند گرفت، و دلیل آن افزایش نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. همچنین نسبت به آلودگی هوا، آفت کش ها و سایر خطراتی که می تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله سرطان شود، هشدار داد.

سازمان بین‌المللی کار در گزارشی جدید راه‌هایی را پیشنهاد کرد که دولت‌ها می‌توانند قوانین خود را بهبود بخشند و به مقابله با اثرات فزاینده تغییرات آب و هوایی بر کارگران کمک کنند.

Manal Azzi، سرپرست تیم ایمنی و بهداشت شغلی این سازمان، گفت: «واضح است که تغییرات آب و هوایی در حال حاضر خطرات بهداشتی قابل توجهی را برای کارگران ایجاد کرده است. ضروری است که به این هشدارها توجه کنیم.»

طبق آخرین ارقام موجود، از سال 2020، بیش از 2.4 میلیارد کارگر – بیش از 70 درصد نیروی کار جهانی – احتمالاً در برخی مواقع به عنوان بخشی از مشاغل خود با گرمای بیش از حد مواجه خواهند شد. در سال 2000.

این نهاد مستقر در ژنو به ارتباط فزاینده بین تغییرات آب و هوایی و آسیب به سلامت انسان از جمله سرطان، بیماری های قلبی عروقی، مشکلات تنفسی و سلامت روان اشاره کرد.

به عنوان مثال، تخمین می‌زند که 1.6 میلیارد کارگر به عنوان بخشی از شغل خود در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرند و به این موضوع اشاره می‌کند که سالانه نزدیک به 19000 مرگ ناشی از سرطان پوست غیرملانومی و بیماری‌های مختلفی مانند آفتاب‌سوختگی، تاول‌های پوستی و آسیب چشم، آب مروارید و شبکیه را ذکر می‌کند. مشکلاتی مانند دژنراسیون ماکولا

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که همین تعداد کارگر – 1.6 میلیارد – در معرض آلودگی هوای محل کار قرار دارند که منجر به مرگ 860000 نفر از کارگران در فضای باز در سال می شود.

در این گزارش آمده است که برخی از زیرمجموعه‌های کارگران آسیب‌پذیر هستند، مانند آتش‌نشانان در ایالات متحده که با آتش‌سوزی‌های جنگلی مبارزه می‌کنند، که کارشناسان می‌گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی به دلیل گرمای زیاد و شرایط خشکی بیش از حد، این آتش‌سوزی‌ها بزرگ‌تر و متداول‌تر شده‌اند.

عزیز گفت: «وقتی در مورد تغییرات اقلیمی صحبت می‌کنیم، کارگران اغلب فراموش می‌شوند و تأثیرات بسیار شدیدی بر سلامتی ناشی از مرگ، برای میلیون‌ها نفر بیمار به دلیل خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی و همچنین میلیون‌ها نفر که با بیماری‌های مزمن زندگی می‌کنند، فراموش می‌شوند.

برخی از کشورها با وضع قوانینی که خواستار نظارت منظم بر کارگرانی است که به طور منظم در معرض گرما، نور بیش از حد خورشید، آلودگی هوا و سایر خطرات بهداشتی در محل کار هستند، اقدام کرده اند. در موارد دیگر، ILO می گوید که قراردادهای چانه زنی جمعی بین رهبران کارگری و تجاری به کاهش خطرات کمک کرده است.

آژانس های سازمان ملل متحد و فعالان محیط زیست به طور فزاینده ای به دنبال برجسته کردن ارتباط بین تغییرات آب و هوا و سلامت انسان هستند. بر اساس گزارش آژانس آب و هوای اتحادیه اروپا، سیاره زمین در ماه مارس برای دهمین ماه متوالی رکورد دمای ماهانه را ثبت کرد.

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که بین سال های 2030 تا 2050، تنها تعداد انگشت شماری از تهدیدات مرتبط با آب و هوا، مانند مالاریا و ناامنی آبی، سالانه ربع میلیون جان دیگر را می گیرد.

© 2024 آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است. این مطالب را نمی توان بدون اجازه منتشر کرد، پخش کرد، بازنویسی کرد یا دوباره توزیع کرد.

نقل قول: گزارش آژانس کار سازمان ملل درباره افزایش تهدید گرمای بیش از حد، تغییرات آب و هوایی بر کارگران جهان هشدار می دهد (2024، 22 آوریل) بازیابی شده در 22 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-labor-agency-threat-excess -climate.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.