علائم تستوسترون بالا در زنان بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان


علائم تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان

هر زمان که به تستوسترون فکر می کنید، احتمالاً آن را به مردان مربوط می کنید. حتی اگر به عنوان یک هورمون جنسی مردانه در نظر گرفته می شود، زنان نیز در اندام های تناسلی خود تستوسترون تولید می کنند. در حالی که سطوح بهینه تستوسترون به عملکردهای اصلی بدن کمک می کند، اما اگر تستوسترون بیش از حد در بدن شما وجود داشته باشد، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.  این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع علائم تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان علائم تستوسترون بالا را مورد بحث قرار می دهد و اینکه چگونه تغذیه یا برخی غذاها ممکن است به طور طبیعی تستوسترون را در زنان کاهش دهند.

 تغییرات در سطح تستوسترون با شرایط سلامتی مانند دیابت نوع ۲ و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) مرتبط است . مصرف بیش از حد الکل، غذاهای فرآوری شده و شکر نیز می تواند بر سطح تستوسترون زنان تأثیر منفی بگذارد و منجر به مشکلاتی در مدیریت وزن شود. 

تستوسترون برای یک زن چه می کند؟

علائم  تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان
علائم تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان

تحقیقات نشان می دهد که تستوسترون همراه با استروژن برای سلامت استخوان، سلامت روان و عملکرد شناختی ضروری است. در مردان، سطح نرمال تستوسترون بین ۲۶۴ تا ۹۱۶ نانوگرم در دسی لیتر در نظر گرفته می شود، در حالی که در زنان بین ۱۵ تا ۴۶ نانوگرم در دسی لیتر کاهش می یابد. حفظ سطح نرمال تستوسترون برای حفظ توده عضلانی، عملکرد جنسی و قدرت ضروری است. سطوح بالای تستوسترون در زنان با مجموعه علائم خاص خود همراه است.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

علائم تستوسترون بالا در زنان

سطوح بالای تستوسترون در زنان می تواند منجر به علائمی شود که بر سلامت کلی آنها تأثیر می گذارد:

  • رشد بیش از حد موهای صورت
  • آکنه
  • پریودهای نامنظم
  • آلوپسی آندروژنیک – ریزش مو
  • آکانتوز نیگریکانس – لکه های تیره پوست
  • تشدید پرخاشگری

در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا، با پزشک خود مشورت کنید. سطوح بالای تستوسترون می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد.

علل احتمالی سطح تستوسترون بالا در زنان

بیماری های هورمونی مختلف می تواند باعث تغییرات هورمونی در زنان شود. بعضی از آنها عبارتند از:

سندرم تخمدان پلی کیستیک

مطالعات نشان می دهد که هیپرآندروژنیسم  یا سطوح بالای تستوسترون یکی از علائم بارز PCOS است. PCOS یک اختلال هورمونی است که با تخمدان های بزرگ با کیست های کوچک متعدد و پریودهای نامنظم مشخص می شود.

مصرف گردو و بادام ممکن است به تنظیم سطح آندروژن در زنان مبتلا به PCOS کمک کند. اسیدهای چرب تک غیراشباع و n-3 چند غیراشباع موجود در آنها اثر مفیدی دارند.

هیپرپلازی مادرزادی آدرنال (CAH)

افزایش سطح تستوسترون و پروژسترون با هیپرپلازی مادرزادی آدرنال مرتبط است. این گروهی از اختلالات ژنتیکی است که بر غدد آدرنال شما تأثیر می گذارد که هورمون هایی مانند کورتیزول و تستوسترون ترشح می کنند. افراد مبتلا به CAH فاقد یکی از آنزیم‌های لازم برای تنظیم این هورمون‌ها هستند که می‌تواند منجر به تستوسترون بیش از حد شود.

هیرسوتیسم

مطالعات نشان می دهد که هیرسوتیسم یا موهای بیش از حد صورت در زنان می تواند باعث سطوح بالای تستوسترون در بدن شود. هیرسوتیسم وضعیتی است که منجر به رشد موهای زبر و تیره روی صورت، سینه و پشت زنان می شود. این به دلیل تولید بیش از حد هورمون های مردانه مانند تستوسترون رخ می دهد.

در حالی که عوامل متعددی در تنظیم تستوسترون دخیل هستند، یک رژیم غذایی سالم کلیدی برای کنترل سطح تستوسترون است.

بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان

علائم  تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان
علائم تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان

در اینجا چند غذا وجود دارد که ممکن است به کاهش سطح تستوسترون شما کمک کند:

محصولات مبتنی بر سویا

تحقیقات نشان می دهد که مصرف محصولات سویا به طور منظم ممکن است باعث کاهش سطح تستوسترون شود. مطالعه ای برای مشاهده تاثیر پروتئین سویا بر هورمون های تولید مثل در مردان انجام شد. نتایج نشان داد که مصرف پروتئین سویا به مدت ۵۴ روز شاهد کاهش تستوسترون بود. سویا دارای مقدار قابل توجهی ایزوفلاون است، شکلی از فیتواستروژن که عملکردی مشابه با استروژن انسانی دارد. مطالعه دیگری نشان داد که سویا باعث کاهش وزن پروستات و سطح تستوسترون در موش ها شد. حتی اگر نتایج امیدوارکننده به نظر می رسند، مطالعات بیشتری روی زنان برای درک ارتباط بین محصولات سویا و سطح تستوسترون ضروری است.

نعناع

از نعناع بیشتر برای تسکین بیماری های معده استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که نعناع ممکن است باعث کاهش سطح تستوسترون شما شود. مطالعه ای برای مشاهده تاثیر چای نعناع بر روی زنان مبتلا به PCOS انجام شد. پس از ۳۰ روز، محققان دریافتند که کاهش قابل توجهی در سطح تستوسترون کل وجود دارد. به طور مشابه، در یک مطالعه حیوانی، تجویز چای نعناع به مدت ۲۰ روز کاهش سطح تستوسترون و وزن بدن را در موش‌های مبتلا به PCOS نشان داد.

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان سال ها به دلیل خواص دارویی آن به عنوان یک دارو در طب چینی استفاده می شود. اخیراً مطالعات نشان داده اند که ریشه شیرین بیان اساساً بر تعادل هورمونی در بدن تأثیر می گذارد. مطالعه ای برای مشاهده تاثیر شیرین بیان بر سطح تستوسترون سرم زنان سالم در طول دوره قاعدگی انجام شد. این مطالعه کاهش قابل توجهی در سطح تستوسترون در خود ماه اول نشان داد.

دانه کتان

چند مطالعه نشان می دهد که دانه کتان ممکن است در کاهش سطح تستوسترون نقش داشته باشد. یک مطالعه مقدماتی بر روی مردان مبتلا به سرطان پروستات انجام شد که به آنها دستور داده شد به مدت ۳۴ روز از رژیم غذایی کم چرب و مکمل دانه کتان استفاده کنند. نتایج حاکی از کاهش معنی داری در سطح تستوسترون تام و سرمی بود. مطالعه موردی دیگری که بر روی یک زن مبتلا به PCOS انجام شد، کاهش سطح تستوسترون را پس از مصرف مکمل‌های بذر کتان به مدت ۴ ماه گزارش کرد.

چای

برخی شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن چای ممکن است بر سطوح تستوسترون در بدن شما تأثیر بگذارد. مطالعه ای برای مشاهده اثرات چای نعناع بر سطح تستوسترون زنان مبتلا به PCOS انجام شد. از شرکت کنندگان خواسته شد در مقایسه با یک چای گیاهی دارونما، دو بار در روز به مدت یک ماه، چای نعناع بنوشند. پس از ۳۰ روز، شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در سطح تستوسترون تام و آزاد نشان دادند .

ماهی

ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که با کاهش سطح آندروژن در زنان مرتبط است. مطالعه ای به منظور بررسی تاثیر مکمل های امگا ۳ بر زنان دارای اضافه وزن مبتلا به PCOS انجام شد. به زنان ۳ گرم مکمل امگا ۳ یا دارونما به مدت ۸ هفته داده شد. نتایج نشان داد که زنانی که مکمل‌های امگا ۳ مصرف می‌کردند سطوح پایین‌تری از تستوسترون را نسبت به گروه دارونما نشان دادند. ترکیب ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبود سطح تستوسترون در زنان کمک کند.
در حالی که نتایج امیدوارکننده هستند، مطالعات بیشتری برای درک ارتباط بین اسیدهای چرب امگا ۳ و سطح تستوسترون ضروری است.

protip_iconماهی به خصوص ماهی های آب سرد مانند سالمون، تن و قزل آلا منابع خوبی از امگا ۳ هستند و به کاهش تستوسترون کمک می کنند.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

علائم تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان

علائم  تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان
علائم تستوسترون بالا در زنان، علل سطح تستوسترون بالا در زنان و بهترین غذا برای کاهش تستوسترون در زنان

تستوسترون همراه با استروژن به بهبود عملکرد شناختی، سلامت استخوان و سلامت روان کمک می کند. بنابراین، حفظ سطح بهینه این هورمون برای عملکرد جنسی و توده عضلانی زنان ضروری است.

تستوسترون که در درجه اول یک هورمون مردانه در نظر گرفته می شود، به مقدار کم در تخمدان ها و غدد فوق کلیوی زنان تولید می شود. در حالی که سطوح سالم تستوسترون برای عملکردهای بدن ضروری است، سطوح بالای تستوسترون با شرایط پزشکی مانند PCOS و هیپرپلازی آدرنال مرتبط است. خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد غذایی مانند دانه کتان و محصولات مبتنی بر سویا ممکن است به کاهش تستوسترون در زنان کمک کند. درگیر شدن در تکنیک های مدیریت استرس مانند مدیتیشن و یوگا نیز می تواند تاثیر مثبتی بر سطح تستوسترون داشته باشد و به حفظ وزن سالم کمک کند.

سخن پایانی
  • تستوسترون برای سلامت استخوان، سلامت روان و عملکرد شناختی ضروری است.
  • رشد بیش از حد موهای صورت، آکنه، پریودهای نامنظم، آلوپسی آندروژنیک (ریزش مو)، آکانتوز نیگریکانس (لکه های تیره پوست) و پرخاشگری شدید نشان دهنده وجود تستوسترون بالا در زنان است.
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک، هیپرپلازی مادرزادی آدرنال (CAH) و هیرسوتیسم می تواند علت سطوح بالای تستوسترون در زنان باشد.

پاسخ به سوالات متداول

آیا موز باعث کاهش تستوسترون می شود؟

احتمالا خیر. شواهد حکایتی مصرف موز را با سطوح بالاتر تستوسترون مرتبط می‌دانند. با این حال، شواهد علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

آیا زردچوبه باعث کاهش تستوسترون می شود؟

احتمالا خیر. مطالعه ای بر روی موش های مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که مکمل های غذایی با زردچوبه و زنجبیل به طور قابل توجهی سطح تستوسترون را افزایش می دهد. 

آیا قهوه باعث افزایش تستوسترون می شود؟

احتمالا در مردان یک مطالعه نشان داد که مصرف قهوه کافئین دار باعث افزایش سطح کل تستوسترون در مردان می شود. و مصرف بدون کافئین و قهوه بدون کافئین باعث کاهش سطح تستوسترون در زنان شد. 

آیا کره بادام زمینی تستوسترون را کاهش می دهد؟

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف کره بادام زمینی ممکن است بر سطح تستوسترون شما تأثیر بگذارد.

آیا کلم بروکلی باعث کاهش تستوسترون می شود؟

احتمالا خیر. یک مطالعه تحقیقاتی روی موش های نر نشان داد که عصاره کلم بروکلی به طور قابل توجهی سطح تستوسترون را افزایش می دهد.

منبع



Source link