مطالعه نشان می‌دهد رستوران‌ها، کافه‌هایی که هنوز مشروبات الکلی را برای مشتریان مست سرو می‌کنند


بار

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تقریباً در هر ایالت قوانینی وجود دارد که رستوران ها و بارها را از سرو الکل به مشتریانی که به وضوح مست هستند منع می کند. اما، حداقل در یک منطقه، به نظر می رسد که تعداد کمی از مؤسسات مطابق با یک مطالعه جدید در این منطقه هستند مجله مطالعات الکل و مواد مخدر.

محققان دریافتند که در 300 کافه و رستوران در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، کارکنان به ندرت زمانی که با یک فرد کاملاً مست که الکل سفارش می‌داد مواجه می‌شوند، تماس درستی برقرار می‌کنند: فقط 21 درصد از موسسات خدمات را رد کردند.

خوشبختانه، در این مورد، مشتریان در واقع “شبه مشتریان” بودند که با محققان کار می کردند و وانمود می کردند که مست شده اند. اما پیامدها هنوز نگران کننده هستند.

دکتر روبرت سالتز، دانشمند ارشد مرکز تحقیقات پیشگیری در موسسه تحقیقات و ارزیابی اقیانوس آرام، در برکلی، کالیفرنیا، گفت: «این ناامیدکننده است که فکر کنیم این قوانین تأثیر کمی داشته اند.

در تمام ایالت های ایالات متحده به جز دو ایالت (فلوریدا و نوادا)، سرو کردن مشروبات الکلی به مشتریان آشکارا مست غیرقانونی است. اما یک چالش اجرای قوانین بوده است. برخی از مطالعات نشان داده اند که آموزش سرورها در سرویس نوشیدنی مسئول می تواند کمک کند. سالتز گفت، با این حال، همه ایالت‌ها به چنین آموزش‌هایی نیاز ندارند، و حتی در صورت نیاز، کیفیت آن آموزش ممکن است بسیار متفاوت باشد.

سالتز گفت که این موضوع مهمی است، زیرا اگر قوانین مربوط به کتاب ها اجرا شود، به طور بالقوه می تواند از آسیب های زیادی جلوگیری کند. تقریباً یک سوم از تصادفات رانندگی در ایالات متحده مربوط به الکل است و تحقیقات نشان داده است که رانندگانی که از بارها به خانه می آیند اغلب درگیر آن هستند.

سالتز و همکارانش برای مطالعه خود نه تنها می خواستند ببینند که آیا موسسات مشروبات الکلی را برای مشتریان شبه “مست” سرو می کنند یا خیر، بلکه همچنین می خواستند ببینند که آیا عواملی این احتمال را کم یا زیاد می کند: آیا یک بار شلوغ و پر سر و صدا کمتر از خدمات خودداری می کند. مثلا یک رستوران ساکت تر؟

در طول یک سال، هشت جوان آموزش دیده برای این مطالعه از 300 بار و رستوران بازدید کردند. آن‌ها دوتایی کار می‌کردند، یکی از آنها رفتارهای معمول یک حامی مست را نشان می‌داد و دیگری به‌عنوان ناظری که جزئیات خاصی را ثبت می‌کرد، عمل می‌کرد.

به طور کلی، سرورها به ندرت از ارائه خدمات به شبه حامی امتناع می‌ورزیدند، اگرچه احتمال نه گفتن به زنان بیشتر از مردان بود: 31 درصد از مشتریان زن در مقابل 8 درصد از مردان رد شدند. تنها عامل دیگری که به نظر می‌رسید با امتناع‌ها مرتبط بود این بود که آیا این مؤسسه «مقدم» است. سالتز خاطرنشان کرد: تقریباً یک سوم رستوران‌های با غذاخوری از خدمات خودداری کردند – که هنوز هم به وضوح یک نرخ ناامیدکننده است.

هیچ راه حل واحدی برای مشکل وجود ندارد. Saltz گفت که آموزش بیشتر و بهتر برای سرورها احتمالا کمک خواهد کرد، اما احتمالاً به تنهایی کافی نخواهد بود. محققان می گویند ممکن است ترکیبی از قوانین، آموزش، اجرای پلیس و آگاهی جامعه برای حرکت سوزن مورد نیاز باشد.

اطلاعات بیشتر:
Saltz, R., Paschall, MJ, O’Hara, S., Buller, DB, Woodall, WG, & Martinez, L. (2024). ارائه مشروبات الکلی به حامی “به وضوح مست”. مجله مطالعات الکل و مواد مخدر، 85 (2)، 168-174. doi.org/10.15288/jsad.23-00253

ارائه شده توسط مجله مطالعات الکل و مواد مخدر

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد رستوران‌ها، کافه‌ها هنوز مشروبات الکلی را برای مشتریان مست (2024، 12 مارس) بازیابی شده در 12 مارس 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-03-restaurants-bars-alcohol-intoxicated-patrons.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.