تحقیقات نشان می دهد که تنظیم تغییر یافته ژن های مرتبط با سرطان پروستات در میان آتش نشانان


آتش نشانان

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه آریزونا مل و کالج بهداشت عمومی انید زاکرمن و دانشگاه میشیگان با همکاری شرکای خدمات آتش نشانی و محققان در اطراف، آتش نشانان ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در محل کار، خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند. کشور از طریق مطالعه کوهورت سرطان آتش نشان.

سرطان پروستات اولین سرطان در بین مردان آمریکایی است. سرطان پروستات در آتش نشانان 1.21 برابر بیشتر از جمعیت عمومی تشخیص داده می شود که احتمالاً به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی از جمله دود و فوم آتش نشانی در حین اطفای حریق است.

برخی از این مواد شیمیایی می‌توانند بر نحوه بیان ژن‌ها از طریق فرآیندی به نام اصلاح اپی ژنتیک تأثیر بگذارند، و برخی تغییرات اپی ژنتیکی، از جمله متیلاسیون DNA، به توسعه سرطان کمک می‌کنند. محققان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد آتش‌نشانان با تجربه تغییرات اپی ژنتیکی متفاوتی نسبت به آتش‌نشانان جدید در مناطق مرتبط با سرطان پروستات دارند.

جف برگس، MD، MPH، مدیر مرکز تحقیقات مشترک سلامت آتش نشانان و استاد کالج زاکرمن گفت: با این یافته های منتشر شده، ما شواهد روشنی از خطرات سلامتی داریم که آتش نشان ها به دلیل قرار گرفتن در معرض تجمعی در محل کار با آن مواجه هستند. سلامت عمومی.

مقاله “آتش نشان دادن، مواد پر و پلی فلوروآلکیل، و متیلاسیون DNA ژن های مرتبط با خطر سرطان پروستات” در ژورنال منتشر شده است. جهش زایی محیطی و مولکولی.

برگس، همچنین یکی از اعضای مؤسسه BIO5، چندین دهه در مورد سلامت آتش نشانان تحقیق کرده است. او با نویسنده اصلی مارگارت کواید، MS، و محقق جکی گودریچ، دکتری، از دانشگاه میشیگان، که رهبری تجزیه و تحلیل متیلاسیون ژن ها را بر عهده داشتند، همکاری کرد.

آنها دریافتند که آتش نشانان باتجربه تغییرات اپی ژنتیکی متفاوتی در کروموزوم 8q24 دارند – ناحیه خاصی از ژنوم که در آن تغییرات اپی ژنتیکی با خطر سرطان پروستات مرتبط است – در مقایسه با آتش نشانان جدید.

یک دسته از مواد شیمیایی که با تغییرات اپی ژنتیکی مرتبط است، مواد پر و پلی فلوئوروآلکیل یا PFAS هستند که در فوم آتش نشانی و همچنین در بسیاری از اقلام خانگی، از جمله تابه های نچسب و لباس های مقاوم در برابر آب استفاده می شوند. تیم تحقیقاتی همچنین بررسی کردند که آیا ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض PFAS و اصلاح اپی ژنتیک وجود دارد یا خیر.

نتایج نشان داد که در بسیاری از واحدهای آتش نشانی، آتش نشانان جدید و باتجربه مواجهه مشابهی با PFAS داشتند. با این حال، قرار گرفتن در معرض یک ماده شیمیایی خاص PFAS-پرفلوروکتانوئیک اسید شاخه ای یا PFOA- با تغییرات اپی ژنتیکی مرتبط بود.

“این مطالعه قدرت مطالعه کوهورت سرطان آتش نشانان را در ترکیب داده ها از طریق کمک های مالی – در این مورد جوایز آژانس مدیریت اضطراری فدرال در سال های 2014، 2015 و 2018 – برای ارزیابی قوی تر سوالات از خدمات آتش نشانی، این بار در مورد مواجهه ها نشان می دهد. برگس گفت و خطر سرطان پروستات را افزایش داد.

سایر نویسندگان مشترک کالج بهداشت عمومی زاکرمن عبارتند از Shawn Beitel، متخصص سم شناسی، MSc، مسئول اداری برنامه تحقیقاتی برنامه تحقیقاتی مشترک سلامت آتش نشان، و سالی لیتاو، هماهنگ کننده تحقیقات بهداشتی. جان گولوتا و دارین والنتاین از سازمان آتش نشانی توسان نیز در این امر مشارکت داشتند.

تیم تحقیقاتی شامل اعضایی از دانشگاه میامی، دانشگاه راتگرز، موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، اداره آتش نشانی لس آنجلس، سازمان آتش نشانی اورنج کانتی، و بنیاد تحقیقات حفاظت از آتش بود. .

اطلاعات بیشتر:
مارگارت کوید و همکاران، آتش نشانی، مواد پر و پلی فلوروآلکیل، و متیلاسیون DNA ژن های مرتبط با خطر سرطان پروستات، جهش زایی محیطی و مولکولی (2024). DOI: 10.1002/em.22589

ارائه شده توسط دانشگاه آریزونا

نقل قول: تحقیقات نشان می‌دهد که تنظیم تغییر یافته ژن‌های مرتبط با سرطان پروستات در میان آتش‌نشانان (۲۰۲۴، ۷ مه) بازیابی شده در ۸ مه ۲۰۲۴ از https://medicalxpress.com/news/2024-05-genes-linked-prostate-cancer-firefighters.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.