مقامات ایالات متحده: شیر پاستوریزه “ایمن” از آنفولانزای پرندگان است


شیر

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مقامات بهداشتی آمریکا روز جمعه پس از انتشار این عفونت در میان گله‌های گاو گفتند، شیری که در فروشگاه‌های ایالات متحده فروخته می‌شود در برابر آنفولانزای پرندگان “ایمن” است زیرا پاستوریزه کردن به طور موثر این بیماری را از بین می‌برد.

شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) در گله‌های گاو شیری در سراسر کشور راه یافته و یک انسان را مبتلا کرده است که علائم خفیفی داشت.

در روز پنجشنبه، FDA گزارش داد که نتایج اولیه از نمونه‌گیری تجاری نماینده ملی نشان می‌دهد که از هر پنج نمونه شیر خرده‌فروشی، یک مورد برای قطعات ویروسی مثبت بوده و نسبت بالاتری در مناطقی که گله‌ها آلوده هستند، بوده است.

FDA در اوایل این هفته اعلام کرده بود که به لطف فرآیند پاستوریزه کردن، بعید است که این ویروس از طریق شیر خطری برای سلامتی ایجاد کند. اما اعلام کرد که آزمایشات بیشتری لازم است.

FDA در بیانیه مطبوعاتی خود در روز جمعه گفت: نتایج اولیه نشان داد که “پاستوریزه کردن در غیرفعال کردن HPAI موثر است.”

آنفولانزای پرندگان قبلاً در شیر خام تشخیص داده شده بود که مقامات بهداشتی مدت‌هاست از مصرف آن توصیه می‌کردند.

اگرچه سویه H5N1 از HPAI میلیون ها طیور را در طول موج کنونی کشته است، گاوهای مبتلا به شدت بیمار نشده اند.

طبق بیانیه روز جمعه FDA، اطلاعات مقامات بهداشتی ایالات متحده همچنان “هیچ موردی از آنفولانزای انسانی و هیچ موردی از H5N1 را نشان نمی دهد، به ویژه، فراتر از یک مورد شناخته شده.”

در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر انتقال آنفولانزای پرندگان از انسان به انسان وجود ندارد، اما دانشمندان نگرانند که جهش در این ویروس باعث انتقال آن در بین مردم شود.

© 2024 AFP

نقل قول: شیر پاستوریزه “ایمن” از آنفولانزای پرندگان: مقامات ایالات متحده (2024، 27 آوریل) در 28 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-pasteurized-safe-bird-flu.html بازیابی شده اند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.