مقامات ایالات متحده: قطعات ویروسی آنفولانزای پرندگان در شیر پاستوریزه یافت شده است


بسته بندی شیر

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

مقامات بهداشتی ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کردند که در طی یک مطالعه بزرگ، قطعاتی از ویروس آنفولانزای پرندگان را در شیر گاو پاستوریزه این کشور کشف کرده‌اند، اما این نمونه‌ها احتمالاً هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارند.

شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) در میان گله های گاو شیری در سراسر کشور گسترش یافته و یک انسان را مبتلا کرده است که علائم خفیفی داشت.

اگرچه سویه H5N1 از HPAI میلیون ها طیور را در طول موج کنونی کشته است، گاوهای مبتلا به شدت بیمار نشده اند.

سازمان غذا و دارو در بیانیه ای اعلام کرد که طی یک بررسی ملی، ذرات ویروسی را در “شیر حیوانات مبتلا، در سیستم فرآوری و در قفسه ها” کشف کرده است.

اما نمونه‌ها از طریق آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز کمی (qPCR) بسیار حساس اجرا شدند، که قادر است بقایای مواد ژنتیکی پاتوژن را حتی اگر خود ویروس در اثر گرمای فرآیند پاستوریزاسیون غیرفعال شده باشد، تشخیص دهد.

این آژانس گفت: “فرآیند پاستوریزه سازی برای بیش از 100 سال به سلامت عمومی کمک کرده است.”

حتی اگر ویروس در شیر خام تشخیص داده شود، معمولاً انتظار می رود پاستوریزاسیون پاتوژن ها را تا حدی از بین ببرد که خطری برای سلامت مصرف کننده نداشته باشد.

دانشمندان آژانس در حال کار بر روی نمونه های مثبت با استفاده از “مطالعات زنده ماندن تخم” هستند. این شامل تزریق یک نمونه تخم مرغ جنین شده و سپس مشاهده اینکه آیا ویروس فعالی تکثیر می شود یا خیر.

FDA افزود: “تجزیه و تحلیل اضافی شیر در قفسه‌های فروشگاه‌ها در سراسر کشور در حال انجام است، علاوه بر کار برای ارزیابی هرگونه تمایز احتمالی برای انواع مختلف محصولات لبنی (مانند شیر کامل، خامه).

آنفولانزای پرندگان قبلاً در شیر خام تشخیص داده شده بود که مقامات بهداشتی مدت‌هاست از مصرف آن توصیه می‌کردند.

© 2024 AFP

نقل قول: قطعات ویروسی آنفولانزای پرندگان در شیر پاستوریزه یافت شد: مقامات ایالات متحده (2024، 24 آوریل) در 24 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-bird-flu-viral-fragments-pasteurized.html بازیابی شدند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.