چرا باید موها را شست؟ روش شستشوی مو بدون شامپو


چرا باید موها را شست؟

نشستن مو یا شستشوی مو بدون شامپو به معنای عدم استفاده از شامپوهایی است که مملو از مواد شیمیایی مضر هستند و روغن طبیعی مو را از بین می برند. در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی با ما همراه باشید تا بدانید چرا باید موها را شست؟ و اینکه چند بار باید موها را شست؟ کاهش استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی برای شستشوی مو در چند سال اخیر با قدرت در حال پیشرفت است. مواد شیمیایی مختلف مانند سولفات  و فتالات باعث آسیب مو شده و پوست سر را خشک، پوسته پوسته و تحریک می کند. ویدیوهای زیادی منتشر شده است که نتایج شگفت انگیز افرادی را نشان می دهد که شامپو شیمیایی را کنار گذاشته اند و در عین حال موهایی زیبا، مرطوب و شاداب دارند! 

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • چند بار باید موها را شست؟
  • چرا باید موها را شست؟
  • شستشوی مو بدون شامپو
  • وقتی هر روز موهای خود را بشویید چه اتفاقی می افتد؟
  • مزایای زندگی بدون شامپو
  • عوارض عدم شستشوی موها
  • چگونه می توانید زمان بین شستشوی مو را طولانی کنید؟
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

چند بار باید موها را شست؟

هنگامی که شستن موهای خود را متوقف می کنید، اولین چیزی که روی پوست سر شما ظاهر می شود سبوم یا روغن است و به دنبال آن کثیفی و کثیفی است. حتی ممکن است شامل بقایای محصولات حالت دهنده مو و تجمع باکتری ها باشد. با این حال، این تجربه در انواع موها متفاوت است.

عوامل زیادی تعیین می‌کنند که چند بار باید موهای خود را بشویید. برخی از موارد رایج عبارتند از:

چند بار باید موها را شست؟ یا شستشوی مو بدون شامپو

ترکیب ژنتیکی شما تعیین کننده اصلی نوع موی شماست. این نشان می دهد که غدد شما چقدر سبوم تولید می کنند. در نهایت، همچنین تصمیم می‌گیرد که موهای شما چه زمانی نیاز به شستشو دارد.

  • شرایط اقلیمی منطقه شما

اگر در یک منطقه گرم و مرطوب زندگی می کنید، ممکن است مجبور شوید موهای خود را بیشتر از مناطق خشک بشویید. این به این دلیل است که رطوبت هوا تمایل دارد موهای شما را سنگین کند و باعث چرب شدن و مدیریت آن سخت شود.

کسانی که موهای فرفری دارند بیشتر مستعد ابتلا به پوست سر چرب و موهای خشک هستند. تجمع روی پوست سر می تواند ریشه های مو را ضعیف کرده و حتی منجر به التهاب شود. ممکن است بخواهید موهای خود را حداقل دو بار در هفته بشویید تا از شوره سر و ریزش مو جلوگیری کنید. در مقابل، تجمع چربی در افرادی که موهای صاف دارند می تواند ظرف دو روز پس از شستشو ظاهر شود.

موهای بافته شده حداقل هر ۲ تا ۳ هفته یکبار باید شسته شوند تا از خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری شود.

چرا باید موها را شست؟

چرا باید موها را شست؟ شستشوی مو
چند بار باید موها را شست؟

چند بار باید موها را شست؟ یا شستشوی مو بدون شامپو

  • محصولات حالت دهنده مو

اگر از محصولات حالت دهنده مانند ژل مو، نرم کننده و شامپوی خشک استفاده می کنید، باقیمانده آنها می تواند روی پوست سر شما جمع شود. اغلب، تنها راه شستشوی آنها با شامپو گیاهی است. به عبارت ساده، تعداد محصولات موی مورد استفاده شما نیز تعیین می کند که موهای شما چه زمانی نیاز به شستشو دارد.

افرادی که از یک برنامه ورزشی شدید پیروی می کنند ممکن است مجبور شوند موهای خود را بیشتر از دیگران بشویند. افراد فعال بدنی زیاد عرق می کنند و بیشتر مستعد تجمع کثیفی، التهاب پوست سر و عفونت هستند. حذف طولانی مدت از شستشوی مو باعث می شود موهای آنها بوی بدی بدهد.

  • نوسانات هورمونی

تغییرات هورمونی در بدن همچنین مسئول تعیین میزان چربی پوست سر شما هستند. به عنوان مثال، غدد چربی در زمان بلوغ سبوم اضافی تولید می کنند.

گاهی اوقات، حتی دارویی که مصرف می کنید می تواند بر تعداد دفعات نیاز به شستشوی مو تأثیر بگذارد. برخی از داروها نحوه تولید سبوم بدن را تغییر می دهند و منجر به چرب شدن پوست سر می شوند.

این عوامل تعیین کننده بر زمانی تأثیر می گذارد که موهای شما به اندازه ای چرب به نظر می رسد که نیاز به شستشو داشته باشد. اما آیا شامپو زدن هر روز موهایی نرم و ابریشمی به شما می دهد؟

در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، شامپویی کاملا ارگانیک و بدون هیچگونه مواد شیمیایی بوده و کاملا درمانی میباشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

شامپو رشد مو گیاهی بایوفول کانادا دارای ترکیبات صد در صد ارگانیک

این شامپو ضد ریزش مو فاقد ترکیبات مضر و شیمیایی بوده و به صورت کامل به عمق موهای شما نفوذ کرده فولیکول و کوتیکول مو را درمان و مستحکم کرده و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و نهایتا
باعث قطع ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس مو می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

وقتی هر روز موهای خود را بشویید چه اتفاقی می افتد؟

چند بار باید موها را شست؟ در کل، شامپو زدن هر روز یا مکرر موهایتان بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد. لایه چربی و باکتری های خوب را از پوست سر پاک می کند.

برخلاف تصور رایج، موهای چرب بیش از حد معمولاً در نتیجه شستشوی بیش از حد با شامپوهای معمولی است. افزودنی های شیمیایی مورد استفاده در اکثر شامپوها روی موهای شما خشن است. آنها به طور کامل تمام روغن های طبیعی را از موهای شما پاک می کنند، آنها را خشک می کنند و باعث شکستن آن می شوند. به عنوان یک مکانیسم دفاعی، پوست سر شما شروع به تولید روغن بیشتری برای مبارزه با خشکی می کند. این یک چرخه شستشوی بیشتر و سبوم بیشتر ایجاد می کند.

با طولانی کردن دوره بین شستشوی مو، می توانید به پوست سر خود زمان دهید تا با روش طبیعی تولید روغن خود سازگار شود. در اصل، شما به موهای خود کمی فضای تنفسی می دهید تا از محصولات مملو از مواد شیمیایی سم زدایی شود و در نتیجه آن را سالم نگه دارید.

چرا باید موها را شست؟ مزایای زندگی بدون شامپو

چرا باید موها را شست؟ شستشوی مو
چند بار باید موها را شست؟

چند بار باید موها را شست؟ و چرا باید موها را شست؟
مزایای کنار گذاشتن شستشوی مو با شامپو عبارتند از:

شستشوی مو بدون شامپو

  • شما از شامپوهای مضر پر از مواد شیمیایی اجتناب می کنید، بنابراین از آسیب بیشتر موهای خود جلوگیری می کنید.
  • شما تمام روغن های طبیعی را که پوست سرتان تولید می کند، از موهایتان نمی ربایید. بنابراین موهای شما رطوبت را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.
  • در دوش آب کمتری مصرف می کنید.
  • شما همچنین زمان صرف شده برای شستشو، خشک کردن و حالت دادن به موهای خود را کاهش می دهید.
  • پس از دوره تنظیم اولیه، ممکن است در نهایت موهایی سالم تر و براق تر داشته باشید.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

محلول ضد ریزش مو بایوفل کانادا، کاملا ارگانیک بوده و باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد مو می شود.

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری از ترکیبات شیمیایی دارد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

این سرم ضد ریزش مو شوک فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

طولانی کردن دوره های بین شستشوی مو می تواند از بسیاری جهات برای موهای شما مفید باشد. اما، چه اتفاقی می‌افتد وقتی موهایتان را نشویید؟ در بخش بعدی بدانید.

عوارض عدم شستشوی موها

آبکشی طبیعی، شستشوی مشترک، یا به سادگی کشش دوره شست و شو – عدم شستن موهایتان دارای معایبی است. بیایید چالش های نادیده گرفتن شامپو را دریابیم.

۱٫ چربی، کثیفی و محصول روی مو و پوست سر ایجاد می شود

همانطور که قبلا ذکر شد، اولین چیزی که بعد از چند روز نشستن موهایتان متوجه آن می شوید روغن است.

روغن طبیعی پوست سر (سبوم) موها را نرم تر می کند. با این حال، همانطور که به روش زندگی بدون پوس می روید، روغن به تدریج کثیفی و گرد و غبار را از محیط اطراف به موهای شما جذب می کند.

علاوه بر این، بدون هیچ شامپویی برای شستشوی آنها، تمام محصولات موی مورد استفاده شما شروع به تجمع روی پوست سر شما می کند. آنها نه تنها موهای شما را به هم می ریزند، بلکه آنها را به خانه ای برای بسیاری از باکتری ها تبدیل می کنند. به عبارت دیگر، موهای شما ممکن است کثیف شود.

۲٫ بوی آزاردهنده موهای شما

یکی از معایب عدم شستشوی موها این است که بعد از چند روز متوجه بوی بد آن خواهید شد. با آن همه کثیفی و چربی روی پوست سر، موهای شما ممکن است بویی شبیه به کپک زدگی، ترش یا شیر به مشام بدهند.

اگرچه بو بی ضرر است، اما می تواند افراد فعال بدنی را که زیاد عرق می کنند آزار دهد. اگر ساعت‌ها را در باشگاه سپری کنید، ممکن است متوجه شوید که موهای شما تنها چند روز پس از شستشوی مو شروع به بد بو شدن می‌کند.

۳٫ پوست سر شما شروع به درد می کند

چرا باید موها را شست؟

پس از چند روز عدم شستن موهایتان، ممکن است پوست سرتان حساس به لمس شود. حتی کشیدن کمی مو می تواند به پوست سر شما آسیب برساند. با این حال، شواهد تجربی کمی وجود دارد که درد را توضیح دهد، و دلایل ممکن است متفاوت باشد.

این امکان وجود دارد که روغن های پوست سر موهای شما را سنگین کنند و افزودن یک دم اسبی محکم به آن می تواند فشار بیشتری بر انتهای عصبی نزدیک فولیکول های مو وارد کند.

حتی تجمع مخمر یا باکتری می تواند منجر به التهاب و حساسیت پوست سر شود. پوست سر چرب محل مناسبی برای رشد قارچ خاصی به نام مالاسزیا فورفور است. این قارچ از سبوم تغذیه می کند و به طور بالقوه می تواند پوست سر شما را تحریک کند.

۴٫ رشد مو و رشد کندتر مو

وقتی استفاده از شامپو را متوقف می کنید، مثل همیشه نمی توانید پوست سر خود را ماساژ دهید. ممکن است منجر به ریزگردها و مسدود شدن منافذ شود که باعث رشد مو می شود، که می تواند یک تجربه آزاردهنده و دردناک باشد.

علاوه بر این، هرچه فاصله بین شستشوها بیشتر باشد، کثیفی و روغن بیشتری روی پوست سر شما جمع می‌شود که می‌تواند باعث رشد موهای درونی شود.

این تجمع پوست سر همچنین پتانسیل ایجاد احتقان در پوست سر شما را دارد. در نتیجه، می تواند باعث اختلال در رشد مو شود و حتی پس از مدتی رشد کامل موهای شما را متوقف کند.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، با ترکیباتی کاملا ارگانیک موها را آبرسانی و احیاء کرده و باعث رشد طولی موها میشود.

محلول رشد مو و تقویت مو سی کمپلکس

محلول رشد مو سی کمپلکس

محلول رشد مجدد و آبرسان سی کمپلکس حاوی پلاسنتا کمپلکس گیاهی و ویتامین F

این محلول رشد مو گیاهی حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها جهت جوانسازی و احیاء مو

سرم رشد مو بایوفول مدل سی کمپلکس کمک به پیشگیری از ریزش مو و افزایش ضخامت مو می کند.

این محلول رشد مو قوی و ترمیم کننده، آبرسان قوی مو بوده و موها را بازسازی،احیاء و ویتامینه می کند.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

۵٫ ممکن است منجر به شوره سر و خارش سر شود

گرچه شوره سر معمولاً یک مشکل خشکی پوست سر است، حتی یک پوست سر معمولی نیز می تواند در عرض ۱ یا ۲ هفته درجاتی از پوسته پوسته شدن پوست سر را در صورت عدم شستشو ایجاد کند.

شامپو به پاک کردن مخمری که اغلب روی پوست سر وجود دارد کمک می کند. با این حال، هنگامی که شستن موهای خود را متوقف می کنید، تشکیل مخمر افزایش می یابد. این افزایش مخمر باعث ایجاد پوسته های شوره سر می شود.

خارش پوست سر یا نتیجه التهاب پوست سر است که با شوره سر همراه است یا اینکه سر شما به سادگی با روال جدید مراقبت از مو سازگار می شود.

کاهش دفعات شستشوی مو می تواند نتایج بهتری را برای پوست، مو و پوست سر شما به همراه داشته باشد، البته به شرطی که زمان کافی برای آن بگذارید. اما، چربی و کثیفی اولیه ممکن است شما را از ادامه کار منصرف کند.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید زمان بین شستشو را طولانی کنید و مواد شیمیایی مضر را از موهای خود دور نگه دارید.

چگونه می توانید زمان بین شستشوی مو را طولانی کنید؟

چرا باید موها را شست؟ شستشوی مو
چرا باید موها را شست؟

اگر شما فردی هستید که روزانه موها را می شوید، این راهنمای گام به گام را امتحان کنید تا انتقال خود را آسان تر کند:

  • با شستن یک روز در میان شروع کنید.
  • سپس، می توانید به تدریج فاصله را تا یک روز دیگر افزایش دهید.
  • اگر موهای شما فقط چرب یا کثیف است، به این کار ادامه دهید زیرا آسیبی به موهایتان نمی زند.
  • اگر متوجه خارش یا قرمزی پوست سر شدید، با یک متخصص پوست تماس بگیرید.

چرا باید موها را شست؟

برای افزایش بیشتر فاصله زمانی بین شستشوی مو، می توانید نکات زیر را امتحان کنید:

از روغن های طبیعی استفاده کنید

ذهن ما به این واقعیت عادت کرده است که فقط موهای تمیز جیرجیر و تازه شسته شده بهترین به نظر می رسند. در نتیجه، اهمیت موهایی که به خوبی مرطوب شده اند را نادیده می گیریم.

موهایی که اصلاً سبوم ندارند به راحتی گره می‌خورند و کدر و زبر به نظر می‌رسند . اما، کمی روغن طبیعی در مو برای سلامت آن بهترین کار را انجام می دهد. بنابراین، لازم نیست در لحظه ای که موهای روغنی را می بینید آن را بشویید.

موهای خود را ماساژ دهید و برس بزنید

تجمع چربی روی پوست سر برای ریشه های شما سنگین است. سبوم در ابتدا در طول موهای شما به سمت پایین حرکت نمی کند، در نتیجه باعث صاف شدن موها در بالا و وز شدن به سمت انتهای مو می شود.

برای جلوگیری از سست شدن ریشه هایتان، باید روغن را به طور مساوی در سراسر موهایتان پخش کنید. پوست سر خود را با نوک انگشتان ماساژ دهید و موهای خود را برس بزنید، از ریشه شروع کنید و به سمت انتها حرکت کنید.

این عمل چند روز دیگر قبل از رسیدن به شامپو، بافت و ظاهر مو را بهبود می بخشد.

در بین شستشوها به سراغ آبکشی های طبیعی بروید

می توانید موهای خود را با آب معمولی آبکشی کنید. این به شما امکان می دهد تا مقداری کثیفی را بدون ایجاد مزاحمت برای روغن های طبیعی روی پوست سر خود بشویید.

می توانید از شامپو خشک به عنوان جایگزینی برای شامپو استفاده کنید. به جذب چربی از پوست سر کمک می کند و زمان بین شستشوی مو را افزایش می دهد.

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، با ترکیباتی کاملا ارگانیک باعث ابریشمی شدن موها شده و باعث درمان موخوره، درمان آسیب دیدگی و درمان وزی موها میشود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین 

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد (هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو را به آن می رساند و تأمین می کند.

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

چرا باید موها را شست؟ صبور باشید و فقط در صورت نیاز موهای خود را بشویید

مقاومت در برابر شستن موهایتان سخت است، مخصوصاً زمانی که حتی به احساس چربی کمی در موهایتان عادت ندارید. با این حال، برای سلامتی موهایتان، آن ها را فقط زمانی بشویید که نیاز به آبکشی دارند نه هر زمان که هوس کردید. تسلیم نشدن و صبور بودن به شما کمک می کند تا یک روز دیگر را بدون شستشوی مو پشت سر بگذارید.

شامپوهای معمولی حاوی مواد خشن مانند پارابن  و سولفات هستند که بیشتر از اینکه مفید باشند آسیب می رسانند.

به همین دلیل است که جنبش بدون پوچی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این حرکت شما را از استفاده از شامپو و صرف زمان بیشتر بین شستشوی مو منصرف می کند. تصمیم برای توقف شستشوی موها یا کاهش شستن موها به نوع و بافت موی شما بستگی دارد. اما همانطور که در بالا ذکر شد، این جنبش دارای مزایا و معایبی است.

در حالی که می توانید برای تمیز نگه داشتن موهای خود از آبکشی ها و شستشو با مواد طبیعی استفاده کنید، اما این محصولات به اندازه شامپو قوی نیستند. این می تواند منجر به تجمع سبوم و محصول در پوست سر شود که می تواند منجر به بوی ناخواسته و سایر معایب شود. در برخی موارد، عدم شستشوی منظم موها می تواند منجر به التهاب یا عفونت پوست سر شود.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم حتما از شامپو ضد ریزش مو گیاهی برای شستشوی موهای خود و حفظ سلامت موهای خود استفاده نمایید.

چرا باید موها را شست؟

پاسخ به سوالات متداول

آیا شستن موها یک بار در ماه اشکالی ندارد؟

این به نوع مو، بافت و میزان تولید سبوم بستگی دارد. با این حال، مهم است که برنامه شستشوی موی خود را زمانی که متوجه شدید چه چیزی برای شما بهتر است حفظ کنید.

آیا خوب است موهای خود را خیس کنید اما آنها را نشویید؟

بله. می‌توانید موهایتان را خیس کنید و آبکشی کنید و آن‌ها را نشویید، اما مطمئن شوید که آن‌ها را برای مدت طولانی خیس نگذارید.

آیا شستن موهایتان یک بار در هفته به رشد مو کمک می کند؟

خیر. این یک افسانه است که موهای کثیف سریعتر رشد می کنند. شما باید ۲ تا ۳ بار در هفته موهای خود را بشویید تا موهای خود را تمیز و سالم نگه دارید.

سخن پایانی
  • عدم شستشوی منظم موها با شامپو یا شستشوی مو بدون شامپو مزایای خاصی مانند صرفه جویی در هزینه و زمان، کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و خطر کمتر آسیب به مو دارد.
  • با این حال، ممکن است خطر تحریک و عفونت پوست سر را به دلیل تجمع سبوم، کثیفی و عرق افزایش دهد.
  • تمدید آهسته روزهای بین شستشو با شامپو، شانه کردن و برس زدن منظم موها، و شستن موها با آب ساده، اگر تصمیم به حذف شامپو دارید، روش‌های خوبی هستند.
  • حتما برای شستشوی موها از شامپو رشد مو گیاهی استفاده نمایید.

منبع: stylecraze.com



Source link