آیا شامپو منقضی می شود؟ بهترین روش تشخیص تاریخ انقضا شامپو


آیا شامپو منقضی می شود؟

آیا شامپو منقضی می شود؟ و آیا می توان شامپو را بعد از گذشتن از تاریخ انقضا استفاده کرد؟ استفاده از شامپوی تاریخ مصرف گذشته چه تاثیری روی موهای شما دارد؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید ماندگاری شامپو شما چه تاثیری بر آن دارد و آیا استفاده از آن پس از تاریخ انقضا و شامپو تاریخ مصرف گذشته بی خطر است یا خیر. برخی نیز معتقدند مصرف شامپو تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث آسیب مو شود. این چقدر صحت دارد؟ قبل از اینکه تصمیم بگیرید از یکی از آن بطری های شامپوی بی شماری که در طول سال ها احتکار کرده اید استفاده کنید، اطلاعات درست را دریافت کنید!

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • آیا شامپوها می توانند بد شوند؟
  • آیا شامپو منقضی می شود؟
  • ماندگاری شامپوها چقدر است؟
  • چگونه می توان تشخیص داد که شامپو تاریخ مصرف گذشته است؟
  • آیا استفاده از شامپو تاریخ مصرف گذشته بی خطر است؟
  • تاریخ انقضا شامپو چقدر است؟
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما مخاطبین محترم

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، باعث افزایش ضخامت تار موها شده و ریزش مو را قطع کرده و باعث رشد مجدد موها میشود.

شامپو ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و جلوگیری از ریزش آن میشود.

این شامپو رشد مو گیاهی فاقد ترکیبات مضر و شیمیایی بوده و به صورت کامل به عمق موهای شما نفوذ کرده فولیکول و کوتیکول مو را درمان و مستحکم کرده و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و نهایتا باعث قطع ریزش مو و جلوگیری از پیری زودرس مو می شود.

یک امتیاز بسیار مهمی که شامپو ضد ریزش فوری ویتامینه، گیاهی و ارگانیک بایوفول داراست خاصیت رشد مجدد مو آن است.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

آیا شامپوها می توانند بد شوند؟

هیچ مدرک مشخصی برای اثبات تاریخ مصرف شامپوها وجود ندارد. برای درک بهتر ماندگاری و پایداری، مهم است که بدانید چه چیزی در یک شامپو وجود دارد. اکثر شامپوها حاوی:

  • مواد شوینده یا سورفکتانت ها (مثلاً لوریل سولفات ها، سولفوسوکسینات ، آب صابون، آگاو)
  • حالت دهنده ها (مانند ابریشم هیدرولیز شده، دایمتیکون)
  • ضخیم کننده ها (به عنوان مثال، کلرید سدیم، PEG 150)
  • نگهدارنده ها (به عنوان مثال، بنزوات سدیم، پارابن  ، DM ​​هیدانتوئین)
  • افزودنی های ویژه (به عنوان مثال، ویتامین ها، روغن درخت چای)
  • عطرها (مانند اسانس، گلاب)
  • عوامل جداکننده  (مانند پلی فسفات ها، EDTA)
  • مات کننده (مانند گلیکول دی استئارات)
  • تنظیم کننده pH (به عنوان مثال، اسید گلیکولیک، اسید سیتریک)
  • عوامل پاک کننده فعال (فقط در شامپوهای دارویی) (به عنوان مثال، مشتقات قطران، اسید سالیسیلیک، سولفید سلنیوم)

تقریباً تمام مواد تشکیل دهنده مشتقات شیمیایی یا بیوشیمیایی پایدار هستند. با این حال، برخی از مواد ممکن است ماندگاری محدودی داشته باشند و در نتیجه بر فعالیت شامپو تأثیر بگذارند. کتوکونازول، جزء فعال شامپوهای ضد قارچ ، یکی از این مواد است که ماندگاری آن حدود ۱۵ ماه است.

بنابراین، اجازه دهید به مهمترین سوال پاسخ دهیم.

ماندگاری شامپوها چقدر است؟

آیا شامپو منقضی می شود؟، تاریخ مصرف شامپو

تخمین دوام محصولاتی مانند شامپو، نرم کننده و سایر لوازم آرایشی دشوار است. برخی حتی ۲ سال پس از باز شدن به خوبی کار می کنند در حالی که برخی در عرض ۶ ماه خراب می شوند. تاریخ انقضا شامپو به چند عامل بستگی دارد:

  • شرایط نگهداری

مطالعه ای که در سال ۱۹۸۶ در ایالات متحده انجام شد، نشان داد که مواد نگهدارنده شامپو وقتی در دماهای بالاتر نگهداری می شوند اثر خود را به مرور زمان از دست می دهند. زمانی که شامپوها در دمای ۴۹ درجه سانتیگراد نگهداری شوند، ممکن است ظرف ۱ تا ۳ ماه از بین بروند. بنابراین توصیه های سازنده را رعایت کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

  • جابجایی و آلودگی: مانند بسیاری از لوازم آرایشی، شامپوها نیز خطر آلودگی میکروبی را دارند. هنگامی که شامپو را با دست بیرون می آورید یا یک بطری شامپو را با فردی که از دست های کثیف استفاده کرده است به اشتراک می گذارید، ممکن است اوضاع خراب شود.

استفاده از دست یا انگشتان برای استخراج شامپو از ظرف ممکن است باکتری ها یا قارچ ها را وارد فرمول کند. وقتی این میکروب ها با شرایط نگهداری نامناسب همراه شوند، می توانند تا ۳۰ ماه در شامپو زنده بمانند . در چنین مواردی هیچ ماده نگهدارنده ای نمی تواند محصول را بازیابی یا حفظ کند.

  • اصالت: به دنبال مهرهای اصالت و ظروف شامپو مهر و موم شده باشید. شما ممکن است فریب بخورید و محصولات تقلبی و تاریخ مصرف گذشته را بخرید که با قیمت کمتری فروخته می شوند. شامپوهای تاریخ مصرف گذشته را می توان مجدداً بطری کرد و به عنوان شامپوهای جدید استفاده کرد. بنابراین، خرید از یک منبع/فروشنده معروف یا مستقیماً از سازنده مهم است.

بنابراین، چگونه می توانید بفهمید که تاریخ مصرف شامپوی شما تمام شده است؟ در بخش بعدی بدانید.

چگونه می توان تشخیص داد که شامپو تاریخ مصرف گذشته است؟

در بیشتر موارد، تشخیص خراب شدن شامپو فقط با نگاه کردن به بطری آسان نیست. همچنین، تعداد بسیار کمی از برندها/تولیدکنندگان عمر مفید محصولات خود را تأیید می‌کنند، زیرا اشتراک‌گذاری این جزئیات اجباری نیست .

بدتر از آن، هیچ قانون یا مقرراتی وجود ندارد که برخی لوازم آرایشی را ملزم به چاپ ماندگاری یا تاریخ انقضای خاصی بر روی برچسب آنها کند. نهادهای نظارتی مانند USFDA تولیدکنندگان را مسئول ایمنی محصول می دانند .

بنابراین، تا زمانی که تغییر فیزیکی آشکاری در شامپو ایجاد نشود، ممکن است ندانید که تاریخ مصرف آن تمام شده است یا خیر. در اینجا چند تغییر وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

  • چین خوردگی، پشت، پایین یا مواد بسته بندی را از نظر ساخت و تاریخ انقضا بررسی کنید.
  • اگر چنین اطلاعاتی چاپ نشد، به دنبال نمادی بگردید که شبیه یک ظرف کوچک با درب باز باشد. باید عددی با حرف M چاپ شده باشد. این نشان دهنده تعداد ماه هایی است که می توانید محصول را پس از باز کردن استفاده کنید. به عنوان مثال، ۱۲M 12 ماه، ۱۵M 15 ماه، ۲۴M 2 سال و غیره است.

آیا شامپو منقضی می شود؟

آیا شامپو منقضی می شود؟، تاریخ مصرف شامپو
  • اگر شامپو برای مدتی استفاده نشده است، بطری را بچرخانید تا خوب تکان بخورد. هرگونه توده یا تغییر رنگ را بررسی کنید.
  • برخی از فرمول های مبتنی بر روغن می توانند به لایه ها جدا شوند. اگر متمایز و غیر قابل اختلاط شدند، زمان آن رسیده که شامپو را دور بریزید.
  • بو یکی دیگر از شاخص های کلیدی است. اگر بوی غیرعادی از بطری شامپو خارج می شود از آن استفاده نکنید.
  • شامپوهای طبیعی، گیاهی و/یا آیورودا ممکن است عمر مفید کمتری داشته باشند. آنها همچنین ممکن است روغن ها را آزاد کنند و بسته بندی را خراب کنند. با احتیاط از چنین محصولاتی استفاده کرده و دور بیندازید.
  • در صورتی که شامپو باز بماند، قارچ ها، کپک ها و رشد باکتری ها ممکن است روی سطح فرمول ایجاد شود. چنین بطری هایی را باز نکنید، بو نکنید و دست نزنید.
  • شامپوهای قدیمی یا خوب کف نمی‌کنند یا کف صابون باقی می‌گذارند. آنها موهای شما را لثه ای و مانند نی می کنند .
  • اگر لمس آن درست نیست، از آن استفاده نکنید!

پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما همراهان گرامی

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، روشی قطعی برای درمان ریزش مو و رشد مجدد مو میباشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک

محلول ضد ریزش مو

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

سرم ضد ریزش مو گیاهی و سریع شوک بایوفول فاقد ترکیبات حساسیت زا بوده و کاملا ارگانیک می باشد. به همین منظور این سرم ضد ریزش و رشد مو مناسب برای استفاده افراد با بیماری های زمینه ای نیز می باشد.

این تونیک ضد ریزش مو  فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

آیا استفاده از شامپو تاریخ مصرف گذشته بی خطر است؟

پاسخ به این بستگی دارد که آیا از شامپوی بدون مواد نگهدارنده استفاده می کنید یا خیر. در غیاب مواد نگهدارنده، برخی از شامپوها ممکن است دچار تغییرات شیمیایی شوند. ذخیره سازی نامناسب می تواند چنین تغییراتی را تسریع کند.

چنین شامپوهایی ممکن است روی موهای شما احساس متفاوتی داشته باشند. آنها ممکن است شروع به ترک کف صابون کنند یا کمتر از حد معمول کف کنند.

آنها همچنین می توانند رشد باکتریایی یا قارچی نامرئی با چشم داشته باشند. استفاده از شامپوهای آلوده ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی بر روی مو، پوست سر و پوست شما ایجاد کند . این اغلب ممکن است با شامپوهای طبیعی یا ارگانیک و محصولات مراقبت از مو اتفاق بیفتد.

با این حال، هیچ مدرک علمی برای اثبات هر یک از این اثرات وجود ندارد. برخی از شامپوهای باز نشده از نظر شیمیایی پایدار ممکن است حتی پس از ۲ سال تولید یا خرید، کاملاً کار کنند.

مواد شیمیایی موجود در شامپوهای تاریخ مصرف گذشته ممکن است پس از اتمام انقضا، واکنش متفاوتی نشان دهند. اکثر شامپوهای مارک دار حاوی مواد شیمیایی مانند SLES، SLS، آمونیاک و غیره هستند که می توانند مضر باشند.

سخن پایانی

زمانی که شامپو شما منقضی می شود، فرمولاسیون آن شروع به تحلیل می کند و اگر تاریخ انقضای آن خیلی گذشته باشد، امکان رشد قارچ و کپک را نمی توان انکار کرد. توصیه می شود از خرید شامپوهایی که در راهرو باز شده یا رها شده اند خودداری کنید. ابتدا بطری را به طور کامل بررسی کنید تا تاریخ انقضا شامپو مشخص شود. سپس، شما باید شامپوهای تاریخ مصرف گذشته خود را برای هر گونه علائم بصری تغییر مشاهده و نظارت کنید. اگر چیزی غیرعادی را در بطری شامپوی باز نشده تشخیص نمی دهید، می توانید یک تست پچ را امتحان کنید. در هر شرایطی، شامپو را تا زمان انقضای آن روی قفسه حمام خود نگذارید. می توان از آن استفاده کرد، اهدا کرد یا دور انداخت. مهم‌تر از همه، آنچه را که خریداری کرده‌اید و میزان ولخرجی خود را پیگیری کنید. 

پاسخ به سوالات متداول

آیا شامپو بعد از ۵ سال قابل استفاده است؟

خیر، شامپو برای استفاده بعد از ۵ سال خوب نیست. در واقع، حتی پس از ۱۸ ماه از تاریخ تولید، ممکن است به اندازه کافی موثر نباشد.

آیا شامپوی قدیمی می تواند باعث طاسی شود؟

بعید است که شامپوی تاریخ مصرف گذشته یا قدیمی باعث ریزش مو یا طاسی شود. اما ممکن است به دلیل تغییر در مواد شیمیایی استفاده شده در فرمولاسیون آن باعث خارش شود.

شامپو برای چه مدت بعد از تاریخ انقضا خوب است؟

بسته به ترکیبات و مواد نگهدارنده به کار رفته در شامپوها، ماندگاری آنها از شش ماه تا هجده ماه می باشد. پس از انقضا، احتمال رشد قارچ یا کپک وجود دارد. یک بطری باز نشده شامپو می تواند ۲ تا ۴ سال دوام بیاورد.

نتیجه گیری

  • بیشتر ترکیبات موجود در شامپوها مشتقات شیمیایی یا بیوشیمیایی پایداری هستند، اما برخی از مواد ممکن است ماندگاری محدودی داشته باشند و پس از مدتی بر قابلیت استفاده محصول تأثیر بگذارند.
  • ذخیره سازی، ترکیب و نحوه کار عوامل کلیدی هستند که تعیین می کنند آیا شامپو خراب شده یا هنوز خوب و بی ضرر عمل می کند.
  • بو، تغییر در ظاهر فیزیکی یا وجود کپک یا قارچ می تواند نشان دهنده این باشد که شامپو منقضی شده است و برای استفاده بیشتر مناسب نیست.

منبع: stylecraze.com



Source link