بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن: دکتر رویا خادمیان


خرما و بادام: بهترین میان وعده برای افزایش متابولیسم بدن

بهترین میان وعده ها برای افزایش متابولیسم بدن

محققان می گویند خوردن برخی میان وعده ها می تواند متابولیسم بدن را در صبح افزایش دهد. داشتن یک رژیم غذایی مغذی و سالم همیشه دغدغه انسان بوده است. متخصصان تغذیه می گویند وقتی مردم شب را در استراحت می گذرانند ، بدن هنگام بیدار شدن به مواد مغذی سبک و مغذی نیاز دارد.

به گزارش ایندین اکسپرس ، توصیه می شود روز را با آب گرم یا میان وعده کم حجم و انرژی فراوان برای شروع متابولیسم شروع کنید. دو گزینه جذاب در این زمینه بادام و خرمای خیس خورده است. مصرف این دو ماده مغذی در ساعات اولیه صبح به دلیل خواص بی شمار متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

بادام خیس شده

بادام خیس می تواند نیازهای ویتامین و مواد معدنی بدن را در ساعات اولیه صبح تامین کند. در واقع خیساندن بادام در طول شب خواص آن را افزایش می دهد. توصیه می شود بعد از بیدار شدن 5 تا 10 عدد بادام خیس خورده بخورید. این باعث می شود مواد مغذی به بدن برسد ، سلامت و احساس سیری در طول روز تضمین می شود.

دلیل اینکه متخصصان تغذیه همیشه بر عدم مصرف پوست بادام اصرار دارند این است که پوست بادام قهوه ای حاوی تانن است که مانع جذب مناسب مواد مغذی آن می شود. وقتی بادام را یک شبه می مکید ، پوست قهوه ای هنگام مصرف به راحتی از بین می رود و فرآیند جذب مواد مغذی آن در معده به راحتی انجام می شود.

داده ها

خرما یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که در ساعات اولیه صبح انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. خرما همچنین دارای فیبر محلول زیادی است. این باعث می شود آب بیشتری وارد روده شود و سلامت دستگاه گوارش را ارتقا می بخشد.

خوردن خرما به درمان یبوست و سوء هاضمه کمک می کند. علاوه بر این ، چون خرما دارای سطح قابل توجهی پتاسیم است ، می تواند به درمان سوء هاضمه و اسهال کمک کند.

توصیه می شود بادام مورد نظر خود را شب قبل در آب خیس کنید. خرما و بادام خیس بهترین مواد مغذی هستند که می توانید صبح ها به عنوان میان وعده بخورید. مصرف این دو ماده ، با افزایش متابولیسم ، انرژی لازم را برای بدن در ساعات اولیه روز تأمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید