علوم ورزشی چه مکمل هایی را باید برای بهترین نتیجه در کنار هم مصرف کنیم؟


آنچه در این مقاله می خوانید

ترکیب مکمل های ورزشی می تواند در دستیابی به بالاترین سطح عملکرد ورزشی بسیار مثر باشد ، بنابراین دانستن نحوه مصرف مکمل ها و ترکیب همزمان آنها ضروری است. با این حال ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهترین ترکیب مکمل ها کدام است؟

تفاوت های زیادی بین عملکرد مکمل های غذایی و واکنش ترکیب مکمل ها وجود دارد. اگر این تفاوت را مشاهده نکنید ، چیزی جز سردرگمی در رژیم غذایی خود نخواهید داشت.

ترکیبی از مکمل های ورزشی: هم افزایی یا هم افزایی

در دنیای داروسازی ، موضوع مهمی به نام هم افزایی وجود دارد که موضوع اصلی مقاله ما است. مکمل ها ، مانند همه داروها ، اثرات خود را دارند و در صورت ترکیب ، می توانند بر عملکرد دیگری تأثیر بگذارند یا می توانند تأثیر بیشتری بر عملکرد دیگری داشته باشند یا می توانند مخرب باشند.

هدف ما ارزیابی اثربخشی و عملکرد مکمل هایی است که برای مقاصد خاصی ترکیب کرده و مصرف می کنیم. به عنوان مثال ، اگر از دو مکمل برای افزایش توده عضلانی بدون چربی استفاده می کنید و این مکمل ها برای افزایش توده عضلانی شما 1 امتیاز جداگانه می گیرند ، ما می خواهیم ترکیب این دو نتیجه 1 + 1 = 3 باشد ، نه 1 + 1 = 2 که تعریف دقیق اثر هم افزایی

مکمل های مکمل که کارایی را افزایش می دهند همیشه برای ورزشکاران در اولویت هستند ، ما همچنین مکمل هایی را بررسی می کنیم که بهترین ترکیب را با یکدیگر دارند و در نهایت به شما این امکان را می دهند که سریعتر به هدف خود برسید.

بهترین ترکیب مکمل ها با هدف افزایش عملکرد ورزشی

مفهوم عملکرد ورزشی در ورزشهای مختلف می تواند تعاریف متفاوتی داشته باشد: در ورزشهای استقامتی ، افزایش استقامت در ورزشهای خستگی و قدرتی ، افزایش انقباض ماهیچه ها.

بهترین ترکیب مکمل ها برای ورزشکاران استقامتی

مهمترین هدف افزایش انقباضات مکرر و تولید قدرت ثابت در دراز مدت (مقابله با خستگی ناشی از فشار تمرین) است. مکمل جوش شیرین برای این فرایند توصیه می شود. با این حال ، مکمل کافئین با جوش شیرین عملکرد شما را در میان مدت و بلند مدت بهبود می بخشد. علاوه بر این ، مکمل بتا آلانین به شما در حفظ عملکرد ، به ویژه در طول تمرینات طولانی مدت کمک می کند.

در نتیجه ، جوش شیرین + بتا آلانین + کافئین برای ورزشکاران استقامتی توصیه می شود.

بهترین ترکیب مکمل برای ورزشکاران قدرتی

ورزشکاران قدرتی به قدرت عضلانی نیاز دارند. منظور ما از قدرت مطلق است که در همه ورزش ها و بدنسازان به عنوان بخشی از تمرینات سالانه برنامه ریزی قدرت آنها تمرین می شود.

اولین مکمل مورد استفاده در تمرینات قدرتی کراتین است. کراتین به عضله سازی و افزایش قدرت و در نهایت عملکرد ورزشی کمک می کند. مکمل دوم سیترولین است که می توان گفت در تولید اکسید نیتریک از آرژنین برتر است ، بنابراین ترکیب این مکمل با کراتین یک ترکیب موثر برای افزایش عملکرد ورزشی شما خواهد بود.

نتیجه گیری: برای ورزشکاران قدرتی ، استفاده همزمان از کراتین + L-citrulline توصیه می شود.

بهترین مکمل برای افزایش حجم ماهیچه ها

برای بهترین نتیجه چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

گزینه های مکمل برای افزایش حجم عضلات در بازار تقریباً نامحدود است. اما تقریباً همه آنها برای تکمیل گروه های غذایی خاص طراحی شده اند. متأسفانه ، هیچ مکمل به تنهایی نمی تواند آنابولیسم پروتئین های تولید شده در ماهیچه ها را تغییر دهد ، بنابراین می توان نتیجه گرفت که هیچ مکمل به تنهایی نمی تواند شما را به هدف شما برای افزایش توده عضلانی بدون چربی برساند. در اینجا بهترین ترکیب را ارائه می دهیم:

اولین پیشنهاد کراتین

اولویت اول ما مطمئناً مکمل های پروتئینی نخواهد بود. اکثر مردم تصور می کنند که مکمل های پروتئینی برای افزایش توده عضلانی آنها کافی است ، اما فراموش نکنید که پروتئین در مواقعی که پروتئین در رژیم غذایی روزانه شما محدود و ناکافی است ، برای شما مفید خواهد بود. البته مصرف بیش از حد آن بر توده عضلانی تأثیر نمی گذارد. کراتین به افزایش حجم عضلات کمک می کند و ما اولین پیشنهاد شما هستیم.

دومین پیشنهاد BCAA

توصیه دوم ما BCAA است. خوردن اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری ، به ویژه لوسین ، به افزایش توده عضلانی کمک می کند. از آنجا که شما نمی توانید لوسین مورد نیاز بدن خود را با رژیم غذایی معمولی دریافت کنید ، BCAA ها و به ویژه لوسین برای افزایش عضلات ضروری هستند و با مکمل های کراتین بسیار سازگار هستند.

سومین پیشنهاد ترکیب کراتین با بتا آلانین است

ترکیب کراتین با بتا آلانین ، که باعث افزایش عملکرد در تمرینات فشار قوی می شود. می تواند نتایج بدست آمده را بیشتر افزایش دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که کراتین و بتا آلانین هنگامی که جداگانه مصرف شوند م moreثرتر هستند.

در یک مطالعه ، افرادی که بتا آلانین و کراتین مصرف کردند ، پس از ده هفته تمرین ، حجم عضلانی بیشتری و افزایش قدرت سه برابری را نسبت به افرادی که این کار را نکرده بودند ، مشاهده کردند. مزایای مصرف بتا آلانین و کراتین محدود به افزایش حجم و قدرت نیست ، بلکه باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود.

نتیجه گیری: اگر می خواهید توده عضلانی را افزایش دهید ، توصیه می کنیم از مکمل کراتین با BCAA یا بتا آلانین استفاده کنید.

مصرف همزمان پروتئین های وی و گینر

اگر این دو را با هم ترکیب کنید ، کالری دریافتی خود را افزایش می دهید. این ترکیب برای یک دوره حجم دهی و افزایش تمرینات عضلانی یا افزایش وزن مناسب خواهد بود. اگر برنامه افزایش وزن و حجم همزمان برای ورزشکار نوشته شود ، مصرف همزمان پروتئین وی و گینر مفید است. در این شرایط ، ورزشکار می تواند علاوه بر عضله سازی ، وزن خود را افزایش دهد. بهتر است بسته به میزان نیاز بدن و توصیه مربی ، این دو مکمل را با هم مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل های کاهش وزن

برای بهترین نتیجه چه مکمل هایی را با هم مصرف می کنیم؟

بسیاری از مکمل های کاهش وزن ذکر شده است ، اما بسیاری از آنها به دلیل وجود محرک ها اصلا توصیه نمی شود. در میان آنها ، دو مکمل L-carnitine و CLA بیشترین ملاحظه را دارند و در مورد هر دو تردید و ابهامات زیادی وجود دارد.

اما اگر مجبور باشید بین این دو مکمل یکی را انتخاب کنید ، ال کارنیتین در اولویت است و مکمل دیگری که تعادل انرژی شما را بهبود می بخشد و عملکرد شما را در حین ورزش بهبود می بخشد ، کافئین است که از جمله مکمل های کاهش وزن است. به همین دلیل است که طبق تحقیقات و تحقیقات علمی ، مکمل های ال کارنیتین + کافئین بهترین و مطمئن ترین ترکیبی هستند که می توانید مصرف کنید.

بهترین ترکیب مکمل ها برای جلوگیری از سوزش ماهیچه ها (ضد کاتابولیسم)

پس از در نظر گرفتن عضله سازی و مکمل های کاهش وزن ، ترکیبی که به حفظ ماهیچه کمک می کند بسیار مهم است و نباید فراموش شود. هدف همه ورزشکاران در فصل رژیم و رقابت حفظ توده عضلانی و جلوگیری از پارگی ماهیچه است. از آنجا که استرس بیش از حد ، گرسنگی طولانی مدت و شرایط سخت بسیاری از ورزشکاران را در معرض تخریب عضلات قرار می دهد ، برای جلوگیری از کاتابولیسم ماهیچه ها به یک مکمل مثر نیاز دارید.

اولین پیشنهاد ما برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلات ، مصرف مکمل گلوتامین است. گلوتامین یک مکمل بسیار م forثر برای حفظ ماهیچه ها در وضعیتی است که بدن تحت استرس است. گلوتامین همچنین برای تسریع بهبود و بهبود سلامت بیماران تحت مراقبت های ویژه یا جراحی استفاده می شود.

توصیه دوم ما مصرف مکمل های HMB است. این مکمل ، به ویژه در طول رژیم غذایی که میزان کالری دریافتی بسیار کم است. مثر خواهد بود. این مکمل نقش بسیار مهمی در محافظت از سلول های ماهیچه ای ایفا می کند. به همین دلیل ، استفاده از آن برای جلوگیری از پارگی ماهیچه توصیه می شود. ترکیب عالی گلوتامین و HMB باعث افزایش اثر هم افزایی بر مکانیسم های درون سلولی شده و آن را به یک ترکیب عالی تبدیل می کند.

نتیجه برای حفظ توده عضلانی ، توصیه می شود همزمان مکمل گلوتامین + HMB را ترکیب کرده و مصرف کنید.

نتیجه

استفاده همزمان از مکمل ها و بهترین ترکیب آنها با یکدیگر: تقریباً همه مکمل ها را می توان برای بیش از یک منظور استفاده کرد. افزودن مکمل هایی با حداقل کارایی ممکن است م workثر واقع نشود و فقط سوپی از مکمل های مختلف در حال آماده سازی است که برای شما م workثر نخواهد بود و می تواند بیش از آنکه به بدن شما آسیب برساند ، ضرر داشته باشد.

به همین دلیل ما انتخاب کردیم “بهترین ترکیب مکمل های ورزشیما از دو مکمل یا در نهایت سه مکمل استفاده کردیم. اگر به دنبال بیش از یک هدف در یک بازه زمانی مشخص هستید ، ترکیب بیش از این تعداد مفید خواهد بود. اما توصیه می کنیم قبل از مصرف هرگونه مکمل ورزشی با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید.

استفاده خود به خود از مکمل های ورزشی بدون بررسی سابقه پزشکی شما می تواند باعث آسیب جدی یا کوتاه مدت شود. با انتخاب هدف مناسب و مشاوره مناسب مربیان علمی ، می توانید خطر مصرف مکمل های ورزشی را به حداقل برسانید و به حداکثر عملکرد ورزشی برسید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید