احتمال بستری شدن افراد تراجنسیتی در اورژانس بسیار بیشتر از افراد سیس جندر در بیمارستان است


تغییر جنسیت

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

بر اساس مطالعه‌ای که روز شنبه در ENDO 2023 ارائه شد، تراجنسیتی‌هایی که برای مراقبت به اورژانس مراجعه می‌کنند، نسبت به افراد سیس‌جنسیتی که شباهت زیادی به آنها دارند، بیمارتر هستند و احتمال اینکه پس از مراجعه به اورژانس در بیمارستان بستری شوند، بسیار بیشتر است. ، نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در شیکاگو، ایل.

دافنا استرومسا، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که کاهش تبعیض علیه افراد تراجنسیتی در جامعه و مراقبت‌های بهداشتی، و بهبود مراقبت‌های سرپایی که می‌توانند در جامعه به آن‌ها دسترسی داشته باشند، ممکن است آنها را سالم‌تر نگه دارد و به آنها کمک کند از مراجعه به اورژانس اجتناب کنند.» MD، MPH، از دانشگاه میشیگان در آن آربور، میش. “بهبود دسترسی به مراقبت های بهداشتی دوستدار ترنس ها می تواند سلامت این جمعیت را بهبود بخشد و به کاهش بار روی اورژانس ها و بیمارستان ها کمک کند.”

بیش از 1.6 میلیون نفر بالای 13 سال در ایالات متحده ترنسجندر و دارای تنوع جنسیتی هستند. استرومسا گفت که به دلیل تبعیض اجتماعی، آنها برای دریافت مراقبت های بهداشتی مورد نیاز خود با مشکلات زیادی روبرو هستند. از ترس تبعیض از سوی برخی از ارائه دهندگان پزشکی – یک تجربه رایج در بین افراد تراجنسیتی – آنها اغلب تا زمانی که خیلی بیمار شوند از مراقبت اجتناب می کنند. افراد تراجنسیتی ممکن است نیاز به استفاده از خدمات اتاق اورژانس برای خدمات اولیه داشته باشند یا به دلیل عدم درمان بیماری های مزمن آنها. این مطالعه ویزیت‌های اورژانسی غیرمرتبط با مراقبت‌های پزشکی تأییدکننده جنسیت را مورد بررسی قرار داد.

در مطالعه جدید، محققان داده‌های گروهی از پایگاه‌های داده موسوم به نمونه بخش اورژانس سراسری را تجزیه و تحلیل کردند. در مجموع 66382 بازدید توسط افرادی که تراجنسیتی شناخته شده اند بین سال های 2006 تا 2018 انجام شده است.

محققان افزایش سریعی در نسبت ویزیت توسط افرادی که به عنوان تراجنسیتی شناسایی شده‌اند، از 0.001% بازدیدها در سال 2006 به 0.016% در سال 2018 دریافتند. تفاوت‌های جمعیتی قابل‌توجهی بین بیماران ترنس‌جندر و cisgender وجود داشت. تراجنسیتی‌ها و افراد دارای تنوع جنسیتی به‌طور قابل‌توجهی احتمال بیشتری داشت که برای پرداخت، گروه سنی، منطقه، درآمد و وضعیت سلامت روانی پذیرش شوند (به طور کلی 52.4٪ در مقابل 17.3٪). بخش بزرگی از بازدیدهای ED توسط افراد تراجنسیتی و دارای تنوع جنسیتی با یک بیماری مزمن (58.2٪ در مقابل 19.2٪) و/یا با تشخیص سلامت روان (28.7٪ در مقایسه با 3.9٪ برای دیگران) همراه بود. بستری شدن در بیمارستان در میان افراد تراجنسیتی و دارای تنوع جنسیتی بسیار بیشتر با یک بیماری مزمن (67.3٪ در مقابل 41.3٪) یا یک وضعیت سلامت روان (37.2٪ در مقابل 5.3٪) مرتبط بود.

«نرخ بالای پذیرش، و نسبت بالای افراد ترنسجندر و دارای تنوع جنسیتی با یک بیماری مزمن یا دارای وضعیت سلامت روان، ممکن است نشان دهنده سلامت کلی بدتر به دلیل فقدان مراقبت های اولیه یا تاخیر در جستجوی مراقبت های اضطراری در بین ترنس ها و جنسیت باشد. استرومسا گفت: افراد مختلف. “تبعیض و ترنس هراسی عواقب مستقیم دارد، سلامت افراد ترنسجندر را بدتر می کند و منجر به استفاده ضعیف از منابع مراقبت های بهداشتی می شود. نیاز به افزایش دسترسی به تایید مراقبت های بهداشتی اولیه و روانی در میان افراد ترنسجندر و دارای تنوع جنسیتی وجود دارد.”

اطلاعات بیشتر:
پخش زنده کنفرانس در endomediastream.com.

ارائه شده توسط انجمن غدد درون ریز

نقل قول: احتمال بستری شدن افراد تراجنسیتی در اورژانس بسیار بیشتر از افراد سیس جندر در بیمارستان است (2023، 17 ژوئن) در 17 ژوئن 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-06-transgender-people-er-cisgender بازیابی شده است. -hospital.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.