از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر


از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر

آلودگی به شپش یک مشکل رایج است. اگر قصد دارید کچل کنید یا سر خود را بتراشید تا از شر شپش خلاص شوید، تیغه را برای یک دقیقه زمین بگذارید و ابتدا این مقاله را مرور کنید. ما می دانیم که شپش می تواند کیفیت زندگی شما را به دلیل خارش مداوم تحت تاثیر قرار دهد . اما، قبل از انجام هر گونه اقدامات شدید، اجازه دهید در این مقاله از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی سلامتی و زیبایی با موضوع از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر در مورد اینکه آیا تراشیدن سر به خلاص شدن از شر شپش کمک می کند یا خیر، بحث کنیم. 

آیا تراشیدن سر می تواند شپش را از بین ببرد؟

خیر، تراشیدن سر شپش را از بین نمی برد. شپش‌ها روی پوست سر زندگی می‌کنند و شپش‌های فعال به پوست سر نزدیک‌تر هستند. شپش هایی که در تارهای موی خود می بینید فعال نیستند. این یکی از دلایلی است که تراشیدن مو باعث از بین رفتن شپش سر نمی شود. بنابراین، بهترین راه برای خلاص شدن از شر این انگل های مکنده خون چیست؟ برای یافتن پاسخ مطالعه را ادامه دهید. 

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، با ترکیباتی ارگانیک، انواع الگوهای ریزش مو را درمان می کند.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

بهترین راه برای از بین بردن شپش سر چیست؟

از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر
از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر

خلاص شدن از شر شپش نیازمند توجه ویژه است. روال ذکر شده در زیر می تواند به شما کمک کند تا همه آثار شپش را در عرض چند هفته از بین ببرید. 

  • از روغن درمان شپش OTC استفاده کنید: بسیاری از روغن های درمان شپش بدون نسخه را در بازار خواهید یافت. یک روز در میان از یکی استفاده کنید. اینها در فلج کردن شپش هایی که به راحتی در شانه شپش گیر می کنند بسیار موثر هستند. روغن را به پوست سر و تارهای موی خود بمالید. روسری یا کلاه دوش بپوشید. ممکن است میل به خارش داشته باشید. اما حداقل ۳۰ دقیقه روسری را باز نکنید.
  • استفاده از شانه شپش: هر روز دو تا سه بار موهای خود را با شانه شپش شانه کنید. دندانه های شانه شپش فضای بسیار کمی در بین آنها دارند و می توانند شپش ها را به راحتی به دام بیندازند. با برس زدن موهای خود با یک شانه دندانه پهن شروع کنید تا از شر گره ها خلاص شوید. سپس از شانه شپش استفاده کنید. 

روش های ساده برای از بین بردن شپش سر

  • از شامپوی ضد شپش استفاده کنید: شامپوهای درمان شپش محصولات دارویی هستند که از روغن رزماری ، روغن درخت چای یا پیپرونیل بوتاکسید ساخته شده اند که به فلج شدن شپش کمک می کند. پس از استفاده از شامپو ۱۰ دقیقه صبر کنید. بشویید و از نرم کننده استفاده کنید. موهای خود را خشک کنید و از شانه شپش استفاده کنید تا از شر شپش های فلج خلاص شوید.
  • نیت ها را انتخاب کنید: نیت ها تخم های شپش هستند که به تارهای مو نزدیک پوست سر متصل می شوند. نیتس های بیرون آمده به سمت پایین می لغزند و فضایی را برای گره های جدید ایجاد می کنند. انتخاب آنها بهترین راه برای خلاص شدن از شر آنها است. از پشت گردن شروع کنید تا پشت گوش، قبل از اینکه به سمت وسط و ناحیه تاج کار کنید. این کار را هر روز انجام دهید و شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد شپش های جدید خواهید بود. این روش مؤثرترین روش است، زیرا شانه ها ممکن است همیشه در برابر شپش ها کارآمد نباشند.

می توانید از لوسیون کالامین برای تسکین خارش و تحریک پوست سر ناشی از شپش سر استفاده کنید یا پس از مشورت با پزشک از آنتی هیستامین OTC استفاده کنید.

آیا درمان خانگی برای از بین بردن شپش وجود دارد؟

از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر
از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر

بله، برخی از درمان های خانگی موثر می توانند به شما در از بین بردن شپش کمک کنند. 

  • روغن چریش: ۲ تا ۳ قطره روغن چریش را با ۱۰ قطره روغن زیتون مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ دهید، روسری بپوشید و ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپوی ضد شپش بشویید. همچنین می توانید ۴ تا ۵ قطره روغن چریش را به شامپو خود اضافه کرده و از آن استفاده کنید.
  • روغن درخت چای: ۱ قطره روغن درخت چای را با ۲۰ قطره روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید . روسری بپوشید و قبل از شستن ۳۰ دقیقه صبر کنید. همچنین می توانید ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را به شامپو خود اضافه کنید.
  • روغن اکالیپتوس: ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را با ۱۰۰ میلی لیتر روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود بمالید و روسری بپوشید. قبل از شستن موهای خود ۳۰ دقیقه صبر کنید .
  • اسپری CAY: اسپری CAY (اسپری روغن نارگیل، انیسون و یلانگ یلانگ) به عنوان یک حشره کش فیزیکی عمل می کند. آن را روی پوست سر و موهای خود اسپری کنید و روسری بپوشید. 30 دقیقه صبر کنید و از شانه شپش برای شانه زدن شپش های فلج شده استفاده کنید. برای شستن موهای خود از شامپوی ضد شپش استفاده کنید.

همچنین می توانید کافور را با هر یک از روغن ها مخلوط کرده و برای از بین بردن شپش سر از آن استفاده کنید. گفته می شود که کافور آنها را خفه می کند.
به غیر از درمان های خانگی، می توانید از متخصصان نیز کمک بگیرید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان موخوره، درمان وزی و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

آیا سالن محلی من به خلاص شدن از شر شپش کمک می کند؟

سالن محل شما ممکن است نتواند در این زمینه کمک کند. ممکن است بخواهید در عوض برای مشاوره تخصصی به یک مرکز درمان شپش مراجعه کنید. می توانید درمان را با داروهای خانگی ذکر شده در بالا تکمیل کنید (پس از مشورت با متخصص). با یک متخصص آرایش مو صحبت کنید تا جلساتی را برای از بین بردن سریع و موثر شپش سر تعیین کند.

اما این درمان های شپش با تراشیدن سر چگونه مقایسه می شود؟

اصلاح سر در مقابل درمان شپش، کدام یک بی خطر است؟

اصلاح ممکن است از شر شپش سر خلاص نشود. اما اگر موهای بلند و پرپشتی داشته باشید می‌تواند نیش زدن را آسان‌تر کند. با این حال، اصلاح می تواند باعث تحریک و بریدگی پوست سر شود. از سوی دیگر، روغن ها و شامپوهای درمان شپش OTC می توانند بسیار موثر باشند، اگرچه می توانند موهای شما را بسیار خشک و زبر کنند.

ترفند اینجاست، از روغن های درمان شپش یا داروهای خانگی یک روز در میان برای حداقل دو هفته استفاده کنید. از شامپوی ضد شپش و نرم کننده خوب استفاده کنید. از شانه شپش به طور منظم دو بار در روز به مدت دو هفته استفاده کنید. به یاد داشته باشید که یک بار در هفته از ماسک استفاده کنید. اگر موهای شما هنوز زبر و خشک است، آن ها را تا اندازه ای خرد کنید. پس از خلاص شدن از شر شپش، به سراغ درمان های اسپا و ماساژ با روغن داغ بروید. 

نتیجه

خلاص شدن از شر شپش می تواند سخت باشد. اما با کمی صبر و تلاش امکان پذیر است. از به اشتراک گذاشتن شانه، بالش، کلاه و حوله با سایر اعضای خانواده خودداری کنید. اگر متوجه شدید که انگل دارید، لباس‌ها، روکش‌های بالش و ملحفه‌های تخت خود را در آب داغ و مواد شوینده خیس کنید. راه حل های ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید و همچنین با یک متخصص مشورت کنید. این اقدامات را برای جلوگیری از عود شپش سر انجام دهید.

از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر

از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر
از بین بردن شپش با تراشیدن سر و بهترین روش برای از بین بردن شپش سر

مقابله با شپش سر می تواند یک تجربه چالش برانگیز و خسته کننده باشد. خوشبختانه، تکنیک های موثری برای از بین بردن این انگل های مزاحم وجود دارد. 

در صورت مشاهده هجوم، تراشیدن سر برای از بین بردن شپش تنها گزینه باقیمانده نیست. اگرچه مدیریت شرایط دشوار است، اما با کمی تلاش و حوصله اضافی غیرممکن نیست. رعایت نکات ذکر شده در بالا می تواند به شما کمک کند تا از شر شپش سر خلاص شوید. استفاده از شانه ها، حوله ها و بالش های خود و به اشتراک نگذاشتن آنها با سایر اعضای خانواده به شما کمک می کند تا مشکل را کنترل کنید. داروهای ذکر شده در بالا می توانند به شما در جلوگیری از هجوم شپش نیز کمک کنند. در صورت تداوم آلودگی با پزشک مشورت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا شپش سر در ریش زندگی می کند؟

بله، شپش سر می تواند در ریش و ابرو زندگی کند.

معمولاً چند شپش روی سر وجود دارد؟

تعداد شپش بستگی به بهداشت فرد و مدیریت شپش دارد. با این حال، یک فرد آلوده ممکن است حداقل ۲۰ شپش بالغ روی سر خود داشته باشد.

برای از بین بردن شپش با الکل، چه مدت باید الکل را روی موهای خود بگذارید؟

می توانید حدود یک ساعت آن را بگذارید و آن را بشویید. با این حال، مالش الکل برای از بین بردن شپش ثابت نشده است و ممکن است پوست سر و مو را خشک کند.

آیا پراکسید هیدروژن برای از بین بردن شپش مفید است؟

کشتن شپش از نظر علمی ثابت نشده است. با این حال، اگر می خواهید آن را امتحان کنید، می توانید شانه شپش خود را در حین شانه زدن در پراکسید هیدروژن آغشته کنید.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها بدون بازگشت می شود.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل
سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی
  • شپش سر روی تار مو زندگی نمی کند بلکه روی پوست سر زندگی می کند.
  • استفاده از روغن ها و شامپوهای درمان شپش می تواند به خلاص شدن از شر این انگل های کوچک کمک کند.
  • بسیاری از درمان های خانگی مانند چریش، درخت چای، روغن اکالیپتوس نیز موثر هستند.
  • برای جلوگیری از انتشار، باید از اشتراک شانه، بالش، کلاه و حوله با دیگران خودداری کنید.

منبع



Source link