بهترین کود درخت گوجه سبز و نحوه استفاده از کود گوگرد برای گوجه سبز


به طور کلی باردهی درخت گوجه سبز زمانی حاصل می شود که شما علاوه بر تامین مواد غذایی برای محصول دو عامل تقویت خاک و تقویت درختان را نیز در دستور کار قرار دهید،البته که استفاده از کود های دامی گاوی و یا هیومیک اسید در تقویت خاک و تامین ماده الی بسیار موثر خواهند بود.

کود درخت گوجه سبز

بهتر است بدانید با فرا رسیدن فصل بهار درختان میوه کم کم شروع به شکوفه زدن می کنند و هر چه می گذرد شکوفه ها نیز کم کم به میوه تبدیل خواهند شد. یکی از نکات میوه های فصل بهار که قابل توجه است وارد شدن آلوهای ایرانی از تبریز می باشد. این آلوها زمانی که هنوز رنگ سبزی دارند چیده شده و در میان کودکان و بزرگسالان نیز محبوبیت خود را دارند.

انواع کود درخت گوجه سبز

اما با این حال باردهی این درختان نیز مانند دیگر درختان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به همین خاطر لازم است تا برای بهتر بودن محصول آن از کود هایی که بتوانند نیاز های درخت را برطرف کنند استفاده نمود. گوجه سبز ها در واقع دارای درختی تقریبا کوچک هستند که در مناطق سردتر دقیقا زمانی که درخت خاموش است رشد می کنند.

زمانی که میوه را برداشت می کنند شکلی سبز و گرد و کوچک دارد. پس از اگر احیانا هنگام رنگ سبز میوه این درخت برداشت نشود میوه رگ طلایی به خود می گیرد که در این قسمت میوه نرم و آبدار و شیرین خواهد شد. امروزه انواع مختلف آلو در کشور ما در شهر تبریز که در قسمت های شمالی ایران است یافت می شود.

گوجه سبز ایرانی را نیز به صورت خام در کنار نمک مصرف می شود و علاوه بر این در غذاهای ایران نیز از آن استفاده می شود. در فرهنگ خاورمیانه آلوی پرشیا نیز شهرت دارد. درخت گوجه سبز زمانی بار می دهد که علاوه بر تامین کردن مواد غذایی دو عامل دیگر مانند تقویت خاک گلدان و تقویت کردن درختان نیز مورد توجه قرار گیرند.

توجه داشته باشید کود های دامی گاوی یا هیومیک اسید می تواند خاک بستر گیاه را تقویت نماید و ماده آلی آن را نیز تامین کند. اما بر اساس تحقیقات انجام شده خاک های ما از لحاظ مواد آلی خیلی فقیر می باشند از لحاظ شیمیایی نیز شوری و آهک بالایی خواهند داشت که همه این ها با هم عواملی هستند برای اینکه مواد غذایی دریافت نشود.

استفاده از کود ددامی برای درختان گوجه سبز

استفاده از گوگرد و ترکیبات آلی آن:

بهتر است بدانید گوگرد مایع الی در واقع شامل دو عنصر گوگرد و ماده آلی می باشد یعنی نیتروژن ۱۵ درصد و کربن ۶ درصد، گوگرد آن به شکل سولفات بوده و بسیار عالی در خاک اکسید شده و جذب هم می شود. به میزان ۲۰ درصد گوگرد دارد و این مقدار برای کشاورزی بسیار متعادل خواهد بود و مقدار ناخالصی آن نیز بسیار پایین خواهد بود.

در این ترکیب مواد های غذایی مختلفی مانند فسفر و پتاسیم ۲ درصد و ریز مغذی هایی همچون منیزیم و منگنز و آهن ۴ درصد موجود است. علاوه بر این ویژگی های فنی و ساختاری نیز دارا می باشند که شامل موارد فوق خواهد بود:

  • خیلی سریع و آنی تاثیر می گذارد
  • به طور ۱۰۰ درصدی می تواند بدون نیاز به ماده خاص دیگر در آب حل شده و با آب ترکیب شود
  • در آبیاری قطره ای و بارانی نیز کاربرد ساده و بدون محدودیت دارد
  • در مقایسه با سایر گوگرد های مایع به خاطر ارزش غذایی بالاتر عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.

استفاده از کود گوگرد برای درخت

مزیت کود گوگرد بر باردهی درخت گوجه سبز:

در واقع گوگرد آلی وجود پروتئین در درختان را فعال کرده و کارکرد و فتوسنتز موجود در درخت ها را افزایش می دهد که همین مسئله موجب می شود تا درخت مواد غذایی بهتری به میوه برساند. همچنین گوگرد درختان میوه را تقویت کرده و خاک بستر را اصلاح می کند. علاوه بر این احتمال جذب کردن عناصر را افزایش می دهد، آفات و بیماری ها را دفع و کنترل خواهد کرد.

  • سایز مزیت های گوگرد آلی برای درخت گوجه سبز شامل موارد فوق خواهد بود:
  • باردهی گوجه سبز را افزایش داده و جذب عناصر غذایی به ریشه را زیاد می کند.
  • آلودگی خاک و مصرف سم را کاهش می دهد
  • مقاوم بودن درخت در برابر تنش ها، آفات، بیماری ها را افزایش می دهد.
  • PH بالا و شوری خاک را کم می کند.
  • اندازه و سایز محصول را از لحاظ کیفیتی بالا می برد
  • فعالیت میکروارگانیسم را به خاطر داشتن ماده آلی نیتروژن و کربن بهبود می بخشد.

مزیت های کود گوگرد برای درخت گوجه سبز

دستورالعمل استفاده از کود گوگرد برای درخت گوجه سبز:

برای اینکه بتوانید باردهی درخت گوجه سبز را با گوگرد آلی افزایش دهید بایستی سه مرحله فوق را انجام دهید:

برای هر ۲۰۰ درخت به مقدار ۲۰ تا استفاده گردد

می توان برای محلول پاشی ۵ در ۱۰۰۰ ترکیب نمود

در مرحله اول پیش از جوانه زدن مصرف گردد و در مرحله دوم پیش از گل دادن و در مرحله سوم نیز به هنگام سفت بودن دانه مورد استفاده قرار گیرد.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link