دیدنی های داورزن و مهمترین مناطق گردشگری آن


داورزن یک شهر کوچک اما با جاذبه های تاریخی مهمی است که علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند شما می توانید در این بخش با دیدنی های داورزن که در استان خراسان رضوی قرار دارد، آشنا شوید و جاذبه های این ناحیه را بیشتر بشناسید.

دیدنی تاریخی داورزن

معرفی دیدنی های داورزن:

این شهر کوچک مکان مناسبی برای شما گردشگران در استان خراسان رضوی بوده که شما می توانید از جذابیت های آن بازدید کنید. این شهر با وجود پتانسیل  توریستی خود کمتر شناخته شده است اما در سال های اخیر جذب توریستان علاقه مندان به تاریخ در این نواحی بیشتر شده است. این ناحیه از  مکان های دیدنی خراسن رضوی  نیز محسوب می شود.

دیدنی های داورزن

این شهر کوچک از نواحی شرق و غرب به شهرهای مهم دیگری در این استان متصل می شود. فاصله این شهر تا مشهد مقدس ۳۲۰ کیلومتر بوده و یکی از شهرهای دیدنی با جاذبه های فرهنگی خاص است. این ناحیه در سال ۳۷۵ از یک روستا به شهر تبدیل شد که روز به روز بر رونق آن افزود.

آتشکده آذر برزین مهر:

این آتشکده باستانی در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد و جزو آتشکده های مهم دوران ساسانی است. بنایی که امروزه تنها چهار طاق از آن باقی مانده و تخریب شده است. این بنا بر روی یک تپه واقع شده و دارای نمونه هایی از تزیینات می باشد. نمونه هایی از سنگ و محراب نیز در این سازه قابل مشاهده هستند که از آن بازدید می کنید.

آثار باستانی داورزن

دره بفره:

این دره نیز ویژگی های گردشگری زیادی برای علاقه مندان دارد. این دره دارای کوه های مرتفع و بلندی است و یک آبشار بلند در آن قرار دارد که از آن بازدید می کنید. در این منطقه بیش از ۳۰ آبشار بلند وجود داشته که هر یک مرتفع تر از دیگری است. برای عبور از این آبشارها نیازمند تجهیزات هستید زیرا کوه های این نواحی بلند هستند.

جاذبه تفریحی داورزن

روستای تاریخی مزینان:

یک روستای تاریخی با تجربه کویرگردی که حتما باید از آن دیدن کنید. این روستا قدتی ۱۲۰۰ ساله داشته و جایگاه بسیاری از اندیشمندان بزرگ در طی تاریخ می باشد. این کویر به کویر فراموش شده ایران لقب داشته و به همین دلیل اهمیت کمتری به آن داده می شود. این بنا یکی دیگر از دیدنی های داروزن است.

جاذبه های داورزن

رباط تاریخی شاه عباس داروزن:

این رباط که کاروانسری مزینان شهرت دارد دارای جذابیت های مختلف دیگری می باشد. قدمت این بنا به ۱۰۶۴ باز می گردد. معماری این کاروانسرا بسیار دیدنی است و شامل بخش های مختلفی می بباشد. ایوان های قرینه و غرفه های گوناگون با معماری های زیبا از جذابیت های این سازه هستند.

جذابیت تاریخی داورزن

شما علاقه مندان در این با مهم ترین دیدنی های حومه مشهد آشنا شدید. شما می توانید در لینک با جاذبه های بیشتری از این استان نیز آشنا شوید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو


نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد.
برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

منبع :

برچسب :



Source link