تأثیر کم خوابی بر ریزش مو مهمترین علت کم خوابی و ریزش مو و درمان آن


تأثیر کم خوابی بر ریزش مو

فشار خون بالا، دیابت، حمله قلبی و موارد دیگر – این مشکلات با کمبود خواب مرتبط هستند. اما آیا کم خوابی باعث ریزش مو هم می شود؟ متاسفانه پاسخ مثبت است. کم خوابی می تواند فولیکول های مو را ضعیف کرده و منجر به ریزش مو شود. علاوه بر این، استرس و کمبود خواب می تواند باعث آلوپسی آندروژنتیک یا  ریزش مو شود. این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی به بررسی علت کم خوابی و ریزش مو و تأثیر کم خوابی بر ریزش مو می پردازد. 

در این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی

  • تأثیر کم خوابی بر ریزش مو
  • علت کم خوابی و ریزش مو
  • علت کم خوابی، استرس و ریزش مو – چرخه ای باطل
  • نکاتی برای بهبود بهداشت خواب
  • سوالات متداول
  • سخن پایانی
شامپو ضد ریزش مو

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان را بدون بازگشت درمان میکند.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

علت کم خوابی، استرس و ریزش مو – چرخه ای باطل

خواب کافی برای سالم ماندن و حفظ تندرستی ضروری است. یک خواب آرام به مدت ۷ تا ۸ ساعت برای فرآیند ترمیم و تنظیم طبیعی بدن مورد نیاز است . همچنین به سیستم فیزیولوژیکی شما کمک می کند تا از استرس بهبود یابد. خواب ناکافی عواقب منفی بر سلامتی دارد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به نازک شدن موها می شود .

بدن ما تحت چرخه های مختلف خواب یا شبانه روزی قرار می گیرد که سلول های بنیادی و رشد فولیکول های مو را تنظیم می کند. در مرحله آناژن (مرحله رشد مو) چرخه رشد مو، یک نوسان شبانه روزی منجر به رشد سلول های بنیادی فولیکول های مو می شود که رشد مو را در یک دوره خاص از روز تحریک می کند.

خواب ضعیف و چرخه شبانه روزی نامناسب باعث افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) می شود که منجر به ریزش مو می شود. مطالعه ای که در مجله آمریکایی پاتولوژی منتشر شد ، رابطه بین سطح استرس و رشد مو را نشان داد. ترشح هورمون‌های عصبی، انتقال‌دهنده‌های عصبی و سیتوکین‌های مرتبط با سطح استرس بیش از حد بر چرخه رشد مو تأثیر می‌گذارد. 

تأثیر کم خوابی بر ریزش مو

تأثیر کم خوابی بر ریزش مو
علت کم خوابی و ریزش مو

با این حال، بی خوابی یا کمبود خواب بر عملکرد هورمون رشد انسانی (HGH) تأثیر می گذارد. یک مطالعه نشان می دهد که افزایش شبانه هورمون رشد به چرخه خواب بستگی دارد . خواب نامنظم، محدود یا آشفته سطوح HGH را کاهش می دهد که منجر به نازک شدن مو یا طاسی الگوی مردانه/زنانه می شود.

بنابراین، خواب منظم ۷ تا ۸ ساعته ممکن است به مدیریت استرس و کاهش ریزش زودرس مو کمک کند.

چرخه شبانه روزی یا ریتم شبانه روزی توسط ساختاری (مانند یک ساعت اصلی) واقع در هیپوتالاموس به نام “هسته سوپراکیاسماتیک” کنترل می شود.

تغییرات سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و چرخه منظم خواب و بیداری برای بهبود کیفیت مو و کاهش ریزش مو (تلوژن افلوویوم) مهم هستند. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می تواند به بهبود محیط خواب شما کمک کند.

نتایج و اثرات سوء کمبود خواب روی زیبایی و سلامت موها

  • از دست دادن درخشندگی مو
  • از دست دادن حجم مو
  • موهایی پراکنده در سراسر پوست سر
  • دور شدن خط مو
  • فولیکول های نهفته مو

تنها راه غلبه بر این مشکل، تغییر سبک زندگی می باشد که شامل یک رژیم غذایی مناسب و داشتن خوابی خوب است . پزشکان توصیه می کنند حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید تا از یک سبک زندگی سالم اطمینان حاصل کنید زیرا برای پیشگیری از ریزش زودرس مو امری ضروری می باشد .

تأثیر کم خوابی بر ریزش مو

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفل کانادا، روشی قطعی و فوری برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها می باشد.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک 

محلول ضد ریزش و رشد مو شوک بایوفول کانادا درمان قطعی ریزش مو بوده تارهای مو را ضخیم کرده

و رشد مجدد مو های ریخته شده را به همراه دارد.

تونیک ضد ریزش مو شوک بایوفول عملکردی استثنایی برای درمان ریزش مو بدون بهره گیری

از ترکیبات شیمیایی دارد.

این تونیک ضد ریزش مو فوری مناسب درمان انواع الگوهای ریزش مو و رشد مجدد مو نیز می باشد.

این سرم ضد ریزش مو شوک فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.

بهترین زمان خواب برای سلامت پوست و مو

بهترین زمان خواب برای پوست شاداب، چه موقع است؟ براساس تحقیقات صورت گرفته خواب شبانه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی به مراتب بهتر از خواب روزانه است. به همین دلیل توصیه شده تا در ساعات آغازین شب به خواب بروید و صبح زود بیدار شوید. در واقع بازه پیشنهادی بسیاری از کارشناسان ۱۰-۱۱ الی ۶-۷ صبح است که با توجه به سبک زندگی خود می‌توانید الگوی خوابتان را تنظیم کنید.

این تفکر که شب دیرتر به خواب بروید و از آن طرف صبح دیرتر از خواب بلند شوید اشتباه است. در واقع اگرچه شما بازه ۸ ساعته را به خواب رفته‌اید اما کیفیت خواب روز با شب قابل مقایسه نیست. علت این موضوع نیز به ترشح هورمون ملاتونین و ماده موثر کلاژن مربوط می‌شود. توجه داشته باشید برای اینکه شادابی و جوانی پوست و موی شما در طول شبانه روز حفظ شود، باید حداکثر ساعت ۱۱ شب به خواب بروید. بازه زمانی ۱۰-۱۱ الی ۶-۷ صبح بهترین زمان برای ترمیم و بازسازی پوست و مو است.

نکاتی برای بهبود بهداشت خواب

تأثیر کم خوابی بر ریزش مو
تأثیر کم خوابی بر ریزش مو
  • یک روال خواب ثابت را حفظ کنید. این به تنظیم عملکرد طبیعی بدن شما کمک می کند، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و بر تکثیر سلول های بنیادی فولیکول های مو تأثیر مثبت می گذارد .
  • اتاق خود را تاریک نگه دارید و نور دستگاه های الکترونیکی را محدود کنید. یک مطالعه نشان داد که تاریکی ترشح ملاتونین  را تحریک می کند که کیفیت خواب را بهبود می بخشد. همچنین می توانید برای خواب بهتر از ماسک چشم یا پد چشم استفاده کنید.
  • اگر اطرافتان ساکت باشد راحت‌تر می‌خوابید. بنابراین، اتاق خود را ضد صدا کنید یا در را ببندید تا خوابی راحت داشته باشید.
  • یک تخت و بالش راحت برای بهبود کیفیت خواب شما ضروری است.
  • مصرف الکل در هنگام خواب نیز کیفیت خواب و بهداشت را مختل می کند. بنابراین، قبل از رفتن به رختخواب از مصرف الکل خودداری کنید.
  • قبل از خواب غذای سنگین نخورید. حداقل ۲-۳ ساعت بین شام و زمان خواب فاصله داشته باشید.
  • استرس را در زندگی روزمره خود کاهش دهید. تمرینات تنفسی و یوگا را برای و آرامش ذهن انجام دهید .

از زیاد خوابیدن خودداری کنید زیرا خواب اضافی نیز می تواند ساعت داخلی شما را از بین ببرد و ریتم شبانه روزی شما را مختل کند.

آیا درمان دارویی برای اختلالات خواب توصیه می‌شود؟

علت کم خوابی

در حال حاضر از داروهای بسیاری برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود، اما متأسفانه اثرات این داروها عموماً موقتی و کوتاه‌مدت است. مصرف مداوم قرص‌های خواب‌آور نیز می‌تواند منجر به وابستگی شود و در شکل‌گیری عادت‌های خواب مستقل از دارو اختلال ایجاد کند. این مسئله در نهایت مشکلات خواب را بیشتر می‌کند.

البته شما می‌توانید درباره دارودرمانی اختلالات خواب و علت کم خوابی  با یک متخصص صحبت کنید و از راهکارهای تخصصی که می‌توانند برای شما مناسب باشند مطلع شوید. اما در هر حال، رعایت اصول بهداشت خواب به شدت توصیه می‌شود. این اصول نقش مهمی در درمان بی‌خوابی دارند؛ چه همراه با سایر راهکارها (مانند دارودرمانی یا شناخت‌درمانی) و چه به‌ تنهایی.

رعایت اصول بهداشت خواب ممکن است دشوار و گاهی غیر ممکن به نظر برسد، اما شدنی است و بهترین راه برای دستیابی به خواب مورد نیاز شما در شبانه‌روز است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، دارای ترکیباتی خاص و منحصر به فرد بوده که ریزش موها را درمان کرده، موها را ابریشمی می کند و خشکی مو، وزی مو، موخوره و آسیب دیدگی موها را نیز درمان می کند.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

ماسک کراتینه مو

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .

تمرینات تنفسی برای خواب بهتر

تأثیر کم خوابی بر ریزش مو

هفت تمرین تنفسی زیر می تواند به راحتی و به تنهایی انجام شوند تا بدن و ذهن شما را برای آرامش و خوابی راحت ترغیب کنند.

تنفس شکمی

تنفس شکمی به معنای تنفس عمیق شکم است تا تنفس کم عمق در قفسه سینه.

با مراحل زیر اطمینان حاصل می کنید که از دیافراگم نفس می کشید:

۱٫ دراز بکشید و پاهای خود را صاف و کمی از هم دور کنید. انگشتان پا را به سمت بیرون قرار دهید ، دستان خود را به آرامی در کنار پهلو قرار دهید ، مطمئن شوید که کف دستانتان رو به بالا هستند و چشمان خود را ببندید.

۲٫ یک دست را روی شکم و دست دیگر را روی سینه قرار دهید.

۳٫ توجه داشته باشید که هنگام استنشاق کدام دست بیشتر از همه بالا می رود.

۴٫ اگر هنگام استنشاق بیشترین دست روی سینه شما بالا می رود ، تمرکز خود را بر پر کردن معده (پایین ریه ها) قبل از رسیدن به قسمت بالای آن بگذارید . راه آسان برای این کار این است که سعی کنید هنگام تنفس شکم خود را حرکت دهید با گذشت زمان ، این کار آسان تر می شود.

هنگامی که نفس می کشید ، حتما از طریق بینی نفس بکشید و سپس از طریق دهان بازدم کنید.

هنگام انجام این کار صورت خود را آرام نگه دارید. مطمئن شوید که آهسته نفس می کشید. آرام باشید و روی صدای نفس خود تمرکز کنید.

نفس کشیدن را برای مدت زمانی مانند ۵ یا ۱۰ دقیقه ادامه دهید.

این نوع تنفس را به طور منظم مانند یک بار در روز تمرین کنید.

تأثیر کم خوابی بر ریزش مو

تأثیر کم خوابی بر ریزش مو
تأثیر کم خوابی بر ریزش مو

خواب ناکافی یا کم خوابی می تواند منجر به ریزش مو شود. در حالی که یک روال مراقبت از مو مناسب و یک رژیم غذایی متعادل برای موهای سالم ضروری است، بهبود بهداشت خواب می تواند ریزش مو را کاهش دهد و سلامت مو را بهبود بخشد. 

کمبود خواب بر سلامت موهای شما تأثیر می گذارد. بر روند ترمیم طبیعی بدن تأثیر می گذارد و باعث بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو می شود. کیفیت پایین خواب سطح هورمون استرس را بالا می برد و باعث ریزش مو می شود. بنابراین، خواب و سلامت مو به هم مرتبط هستند و شما باید یک چرخه خواب سالم را برای بهبود سلامت موهای خود حفظ کنید. رعایت نکات ذکر شده در مقاله می تواند به شما در بهبود کیفیت خواب و جلوگیری از ریزش موی ناشی از بی خوابی کمک کند. همچنین، بهتر است برای تشخیص بیماری زمینه‌ای ریزش مو با پزشک مشورت کنید.

محلول رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، به طور مؤثری موها را آبرسانی می کند و باعث رشد طولی موها می شود.

محلول رشد مو سی کمپلکس

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم  و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو میشود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

پاسخ به سوالات متداول

آیا خواب زیاد باعث ریزش مو می شود؟

خیر، زیاد خوابیدن باعث ریزش مو نمی شود.

آیا ۶ ساعت خواب باعث ریزش مو می شود؟

بزرگسالان حداقل به ۷ ساعت خواب یا بیشتر در هر شب نیاز دارند. بنابراین، ۶ ساعت خواب ممکن است باعث ریزش مو شود. خواب ضعیف و ریتم شبانه روزی نامنظم ممکن است باعث افزایش هورمون های استرس و ریزش مو شود.

آیا بالش می تواند باعث ریزش مو شود؟

بالش ها به خودی خود باعث ریزش مو نمی شوند. با این حال، روبالشی‌هایی با بافت خشن ممکن است منجر به آسیب مو و در نتیجه ریزش مو شوند.

سخن پایانی
  • کم خوابی می تواند باعث تخریب فولیکول های مو و در نتیجه ریزش مو شود. همچنین ممکن است به آلوپسی آندروژنتیک یا ریزش مو منجر شود.
  • کیفیت و ریزش مو را می توان با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و چرخه منظم خواب و بیداری بهبود بخشید.
  • با این حال، اگر دچار ریزش مو شدید، باید به متخصص پوست مراجعه کنید تا علت اصلی آن را پیدا کنید.

منبع



Source link