فلج اطفال مو چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن


فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن

فلج اطفال مو چیست؟ لکه ای از موهای سفید یا خاکستری روی پوست سر، مژه ها یا سایر قسمت های بدن شما است که به عنوان قفل سفید نیز نامیده می شود. ممکن است در بدو تولد رخ دهد یا در هر سنی به طور ناگهانی ظاهر شود. راه های درمان فلج اطفال مو متعدد است . این بیماری به خودی خود مضر نیست، اما ممکن است توسط برخی شرایط پزشکی مانند اختلالات تیروئید و کمبود ویتامین B12 ایجاد شود. در این مقاله فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی سلامتی و زیبایی به بررسی موضوع فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن پرداخته است ، با ما همراه باشید.

فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن
فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن

معرفی

چسب موی سفید یا فلج اطفال وضعیتی است که باعث کمبود رنگدانه، ملانین در فولیکول‌های مو می‌شود ، که منجر به سفید شدن مو می‌شود. بیشتر با موهای روی سر مرتبط است، همچنین می تواند سایر نواحی بدن از جمله ابروها و مژه ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

فلج اطفال یک بیماری مضر نیست و در بیشتر موارد جای نگرانی ندارد این یک اختلال موی بی ضرر است که سلامت شما را به خطر نمی اندازد. اما می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای جدی مانند التهاب مزمن، ویتیلیگو، سرطان پوست ملانوما یا اختلالات تیروئید باشد و بنابراین، ایده خوبی است که وقتی علائم فلج اطفال برای اولین بار ظاهر شد با پزشک خود مشورت کنید.

فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن

پولیوز مو

ابتلا به فلج اطفال مو برای بسیاری از افراد می تواند از نظر روانی آزاردهنده باشد زیرا این وضعیتی نیست که همه را تحت تاثیر قرار دهد.  از آنجایی که فلج اطفال یک نگرانی جدی برای سلامتی نیست، اکثر مردم فقط موهای خود را رنگ می کنند تا نواحی سفید را پنهان کنند. مطالعات نشان می‌دهد که انجام اقداماتی برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، مانند کاهش استرس و حفظ یک رژیم غذایی مغذی، می‌تواند تارهای موی سفید نازک را کاهش دهد.

انواع مختلف فلج اطفال

ژنتیکی / مادرزادی

 این لکه های سفید مو ممکن است گاهی ارثی باشند. آنها می توانند در زمان تولد به دلیل جهش برخی ژن ها یا سایر مسائل ژنتیکی وجود داشته باشند .

اکتسابی

 اگر مادرزادی نباشد، فلج اطفال اکتسابی در نظر گرفته می شود. این می تواند عوارض جانبی یا پس از یک بیماری خاص باشد که در مراحل بعدی زندگی قابل مشاهده است.

لذت داشتن بهترین موها تنها با شامپو ضد ریزش مو بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفول

به موهایتان با استفاده از بهترین شامپو رشد مو زندگی ببخشید. ترکیباتی ارگانیک و فاقد ماینوکسیدیل این محصول جریان خود و زندگی مجدد را برای موهای شما به ارمغان می آورد.

شما حتی پس از اولین استفاده از این شامپو رشد مو کانادایی متوجه تغییر خواهید شد و یک درمان قطعی برای موهای خود را تجربه خواهید کرد.

خانم هستید یا آقا فرقی نمی کند، حتی با هر الگوی ریزش مویی هم که دارید باز هم خرید بهترین شامپو ضد ریزش مو بایوفل بهترین انتخاب برای شماست.

چه چیزی باعث فلج اطفال می شود؟

نگاه کردن به آینه حمام و مشاهده رگه هایی از موهای سفید که قبلا وجود نداشتند، می تواند تجربه نگران کننده ای باشد. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، فلج اطفال وقتی درک شود کمتر ترسناک است.

گزارش‌ها نشان داده‌اند که افراد به‌دلیل استرس شدید روان‌شناختی ناگهانی فلج اطفال را تجربه می‌کنند – همانطور که استرس باعث ریزش مو می‌شود.

دلایل مختلفی در پشت ایجاد لکه های موی سفید روی پوست سر وجود دارد .

اختلالات ژنتیکی: فلج اطفال می تواند به دلیل اختلالات ارثی یا ژنتیکی مانند پیبالدیسم، سندرم  Waardenburg، سندرم مارفان، توبروس اسکلروزیس، سندرم (VKH)، خال مادرزادی غول پیکر و سندرم الساندرینی ایجاد شود.

فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن
فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن

بیماری های خود ایمنی:

بیماری های خود ایمنی می توانند باعث از بین رفتن رنگدانه ملانین شوند. شرایطی مانند ویتیلیگو، هیپوگنادیسم، هیپوفیز، سرطان پوست، بیماری های تیروئید، سارکوئیدوز، سندرم GAPO، نوروفیبروماتوز، یووئیت ایدیوپاتیک، خال داخل جلدی، درماتوزهای پس از التهاب، هاله خال، پس از ضربه و کم خونی خطرناک اغلب با فلج اطفال همراه هستند.

سایرین: فلج اطفال همچنین با موجودات نئوپلاستیک التهابی، خوش خیم و بدخیم مرتبط است . همچنین ممکن است با آلوپسی آره آتا، ملانوما، هرپس زوستر (زونا)، هاله مولزی، رادیوتراپی، هیپو یا هیپرپیگمانتاسیون چشم، نقص ملانیزاسیون، سندرم روبینشتاین طیبی، درماتیت، آلبینو، جذام، جراحات، پیری، استرس و داروهای خاص مرتبط باشد.

علائم و ظاهر

فلج اطفال به راحتی قابل تشخیص است. در هر ناحیه ای از بدن که مو دارد به صورت لکه های سفید یا خاکستری ظاهر می شود. معمولاً زمانی که موهای سر را تحت تأثیر قرار می دهد به راحتی قابل مشاهده است، اما می تواند در هر جای دیگری نیز رخ دهد.

فلج اطفال ممکن است در هر سنی به طور ناگهانی ظاهر شود. همچنین ممکن است فردی از بدو تولد به آن مبتلا شود.

فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن

علل

یک فرد ممکن است به دلیل شرایط ژنتیکی، مانند موارد زیر، به فلج اطفال مبتلا شود:

توبروس اسکلروزیس

پیبالدیسم

سندرم وااردنبورگ

افراد همچنین ممکن است به دلیل استفاده از برخی داروها یا ابتلا به شرایط دیگر مانند اختلالات التهابی به فلج اطفال مبتلا شوند.

داروهایی که می توانند باعث فلج اطفال شوند عبارتند از آنتی بیوتیک کلرامفنیکل منبع معتبر و داروی ضد سرطان ستوکسیماب.

همچنین بسیاری از گزارش های تاریخی مستند از افرادی وجود دارد که به طور ناگهانی فلج اطفال را به دلیل استرس روانی شدید، درد یا بیماری تجربه می کنند.

مشکل موی شما، دیگر مشکل شما نیست ، مشکل ماست و ما بهترین راه را برای درمان آن در دست داریم، ماسک مو ضد ریزش بایوفل

برای اینکه بهترین ظاهر خود را داشته باشید شما نیازمند استفاده از یک محصول از دل طبیعت و فاقد مواد شیمیایی هستید، پس حتما از  ماسک مو ضد موخوره بایوفل کانادا استفاده کنید.

اگر از خشکی ، شکنندگی، وزی، ریزش موهای خود کلافه شده اید تنها با اولین استفاده معجزه را در موهای خود خواهید دید.

این ماسک مو ضد ریزش مناسب استفاده داخل حمام ، هم بر روی ریشه و هم ساقه می باشد، و مثبت ترین نکته این است که در ساخت این محصول از ماینوکسیدیل استفاده نشده است.

با خرید بهترین ماسک مو گیاهی برای موهات وقت بذار و نتیجه لذت بخشش رو خیلی سریع ببین.

آیا فلج اطفال ویتیلیگو است؟

خیر، فلج اطفال و ویتیلیگو شرایط متفاوتی هستند. فلج اطفال مو فقدان ملانین و ملانوسیت در فولیکول های مو است. ویتیلیگو کمبود ملانین در پوست است. با این حال، فلج اطفال و ویتیلیگو ممکن است همزمان رخ دهند.

فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن
فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن

وضعیت چگونه تشخیص داده می شود؟

از نظر ظاهری، تشخیص فلج اطفال بسیار آسان است. لکه های سفید مو نشانه واضح و قطعی فلج اطفال است. ممکن است در هر سنی به طور ناگهانی ظاهر شود، اما ممکن است برخی از بدو تولد نیز به آن مبتلا شوند.

از آنجایی که این اختلال مو با یک عارضه پزشکی همراه نیست، مهم است که برای تشخیص صحیح یک معاینه کامل انجام دهید. اگر کودکی دچار موهای سفید لکه دار شود، می توان آن را به عنوان فلج اطفال تشخیص داد، زیرا موهای سفید در کودکان غیر معمول است.

انجام معاینه ضروری است زیرا فلج اطفال می تواند نشانه یک بیماری جدی پزشکی مانند التهاب یا سرطان پوست باشد. پزشک متخصص تاریخچه پزشکی دقیق، ژنتیک و سوابق خانوادگی بیمار را بررسی می کند . متعاقباً ارزیابی های زیر انجام خواهد شد:

بازرسی کامل فیزیکی

نظرسنجی تغذیه

بررسی غدد درون ریز

آزمایش خون

تجزیه و تحلیل نمونه پوست

علل عصبی

چه شرایطی با فلج اطفال مرتبط است؟

برخی از شرایط مضر سلامتی که ممکن است فلج اطفال در کنار آنها ظاهر شود شامل موارد زیر است:

شرایط پوستی

ملانوما یک سرطان پوست است که از سلول هایی که رنگ پوست را تامین می کنند، ایجاد می شود. در موارد خاصی از ملانوم، فلج اطفال می تواند اولین علامت این سرطان باشد.

شرایط چشم

منبع تحقیقاتی معتبر نشان داد که فلج اطفال در افرادی که یووئیت بیماری چشمی را تجربه می‌کنند، شایع‌تر است.

یووئیت شامل التهاب چشم است. اگر درمان نشود، ممکن است به سایر بیماری های چشمی، از جمله آب سیاه و آب مروارید منجر شود.

بنابراین، فلج اطفال می تواند یک علامت هشدار دهنده مفید برای کسی باشد که قبل از ایجاد بیماری چشمی به دنبال درمان باشد.

بیماری های التهابی

فلج اطفال به عنوان یک عارضه جانبی دیررس بیماری (VKH) شناخته شده است.

VKH یک اختلال التهابی است که چندین سیستم را در سراسر بدن تحت تاثیر قرار می دهد. اینها از چشم و گوش گرفته تا پوست و سیستم عصبی مرکزی را شامل می شود.  این بیماری در افراد با پوست تیره به ویژه آسیایی ها شایع تر است.

اختلالات تیروئید

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ که در مجله بین‌المللی پوست منتشر شد، نشان داد که کودکان مبتلا به ویتیلیگو، بیماری مرتبط با فلج اطفال که پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بیشتر احتمال دارد که اختلالات تیروئید و خود ایمنی را تجربه کنند.

موی زیبا دنیای شما را متحول می کند و شما سزاوار آن هستید...
محلول ضد ریزش مو شوک

همیشه وقت برای جبران هست .تغذیه نامناسب، استرس و بسیاری عوامل دیگر باعث شده بسیاری از افراد با ریزش موی شدید مواجه شده باشند. ما به شما درمان به وسیله قوی ترین محلول رویش مجدد مو بایوفول کانادا را معرفی می کنیم.

درمان کننده قطعی فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی و ماینوکسیدیل و دوره ی درمانی مشخص و بدون وابستگی از برترین مزایای تونیک رشد مو شوک بایوفول می باشد.

خرید بهترین محلول رشد موی گیاهی بایوفول کانادا راهی به سوی زیبایی برای هر خانم و آقایی می باشد.

آیا درمان موثری وجود دارد؟

اکثر افراد مبتلا به فلج اطفال مو ترجیح می دهند به دنبال درمان پزشکی نباشند و اجازه دهند موها به همان شکلی که هستند باقی بمانند، یا به عنوان راهی آسان برای پوشاندن آن ها، آن ها را رنگ کنند. برخی از درمان‌ها می‌توانند کارساز باشند، با این حال، بسیار فشرده و زمان‌بر هستند، مانند پیوند پوست و نوردرمانی که برای بیشتر افراد، باید طی یک دوره ۴ تا ۱۱ ماهه کامل شود.

اگرچه گزینه های درمانی زیادی برای فلج اطفال وجود ندارد، اما برخی از درمان های قابل قبول برای معکوس کردن فلج اطفال در صورت همراهی با سایر بیماری ها وجود دارد.

تحقیقات نشان می دهد که پیوند پوست و به دنبال آن نور درمانی می تواند فلج اطفال مربوط به ویتیلیگو را معکوس کند.

درمان فلج اطفال ارثی هنوز کشف نشده است. از آنجایی که فلج اطفال به خودی خود یک دلیل جدی برای نگرانی نیست، اکثر مردم به سادگی موهای خود را رنگ می کنند تا لکه های سفید را بپوشانند .

چه چیزی باعث سفیدی مو می شود؟

سفیدی مو زمانی اتفاق می‌افتد که فولیکول‌های مو ملانین، رنگدانه‌ای که به موهای شما رنگ می‌دهد، از دست می‌دهند. اگر موهای شما در سنین پایین تری سفید می شود، ممکن است به دلیل ژنتیک یا یک بیماری زمینه ای باشد. در مقاله ای با عنوان پیشگیری از سفیدی مو به طور کامل درمورد این مبحث توضیح داده ایم ، لطفا مطالعه بفرمایید.

آیا موهای سفید طبیعی است؟

موهای سفید معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست، مگر اینکه علائم دیگری داشته باشید که نشان دهد ممکن است یک بیماری پزشکی داشته باشید.

غیر معمول نیست که موهای شما با افزایش سن تغییر کند. به عنوان یک فرد جوان، ممکن است موهای شما قهوه ای، سیاه، قرمز یا بلوند باشد. اکنون که بزرگتر شده اید، ممکن است متوجه نازکی در نواحی خاصی از سر خود شوید، یا ممکن است موهایتان از رنگ اصلی خود به خاکستری یا سفید تغییر کند.

علت سفیدی مو در سنین پایین چیست؟

موهای سفید در افرادی که رنگ موی تیره تری دارند بیشتر به چشم می خورد. اگرچه موهای سفید مشخصه پیری است، تارهای موی بی رنگ می توانند در هر سنی ظاهر شوند – حتی زمانی که هنوز در دبیرستان یا دانشگاه هستید. اگر یک نوجوان یا در ۲۰ سالگی هستید، ممکن است یک یا چند تار موی سفید پیدا کنید.

فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن

ممکن است راه‌هایی برای بازگرداندن رنگدانه وجود داشته باشد، اما بستگی به علت آن دارد.

ژنتیک

آرایش شما نقش مهمی در زمانی که (یا اگر) موهایتان سفید می شود بازی می کند. اگر در سنین پایین متوجه موهای سفید شده اید، احتمالاً والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما نیز در سنین پایین موهای سفید یا سفیدی داشته اند.

استرس

استرس می تواند روی موهای شما تأثیر بگذارد ، همه گهگاهی با استرس دست و پنجه نرم می کنند. پیامدهای استرس مزمن می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشکلات خواب

اضطراب

تغییر در اشتها

فشار خون بالا

یک بیماری خودایمنی نیز می تواند باعث سفیدی زودرس مو شود. این زمانی است که سیستم ایمنی بدن به سلول های خود حمله می کند. در مورد آلوپسی و ویتیلیگو، سیستم ایمنی می تواند به مو حمله کند و باعث از بین رفتن رنگدانه شود.

فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن
فلج اطفال مو یا چسب موی سفید چیست؟ علل ایجاد فلج اطفال مو و راه های درمان آن
اختلال تیروئید

تغییرات هورمونی ناشی از مشکل تیروئید – مانند پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید – نیز ممکن است مسئول سفیدی زودرس مو باشد. تیروئید غده ای پروانه ای شکل است که در قاعده گردن شما قرار دارد. به کنترل بسیاری از عملکردهای بدن مانند متابولیسم کمک می کند. سلامت تیروئید شما نیز می تواند بر رنگ موهای شما تأثیر بگذارد. تیروئید پرکار یا کم کار می تواند باعث شود بدن شما ملانین کمتری تولید کند.

کمبود ویتامین B-12

سفیدی مو در سنین پایین نیز می تواند نشان دهنده کمبود ویتامین B-12 باشد. این ویتامین نقش مهمی در بدن شما دارد. به شما انرژی می دهد، به علاوه به رشد موی سالم و رنگ مو کمک می کند.

سیگار کشیدن

همچنین ارتباطی بین سفیدی زودرس مو و سیگار کشیدن وجود دارد . اثرات طولانی مدت آن می تواند فراتر از قلب و ریه ها باشد و موها را تحت تاثیر قرار دهد. سیگار کشیدن رگ های خونی را منقبض می کند که می تواند جریان خون را در فولیکول های مو کاهش داده و باعث ریزش مو شود. علاوه بر این، سموم موجود در سیگار می تواند به بخش هایی از بدن شما از جمله فولیکول های مو آسیب برساند و باعث سفید شدن زودرس موها شود.

آیا می توان از سفیدی مو جلوگیری کرد؟

توانایی معکوس کردن یا جلوگیری از سفیدی مو به علت آن بستگی دارد. وقتی علت ژنتیکی باشد، هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری یا معکوس کردن دائمی تغییر رنگ انجام دهید.

اگر مشکوک به یک مشکل سلامتی هستید، با پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا یک بیماری زمینه ای مسئول سفیدی مو است یا خیر. اگر مشکل سلامت زمینه ای را درمان کنید، ممکن است رنگدانه ها برگردند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد.

سوالات متداول در مورد بیماری فلج اطفال مو

آیا فلج اطفال گسترش می یابد؟

فلج اطفال یک بیماری مزمن نادر است که می تواند مادرزادی یا اکتسابی به عنوان نشانه ای از سایر مشکلات زمینه ای سلامتی باشد، اما مسری نیست. این بیماری به خودی خود از فردی به فرد دیگر سرایت نمی کند. نمی تواند از طریق تماس فیزیکی، ذرات معلق در هوا یا هر حالت دیگری منتقل شود. ایجاد فلج اطفال تنها به عوامل داخلی بستگی دارد.

آیا فلج اطفال نادر است؟

بله . فلج اطفال نادر است. مستند شده است که از هر ۴۰۰۰۰ نفر ۱ نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا فلج اطفال باعث ایجاد لکه های بلوند روی موها می شود؟

بله . فلج اطفال معمولاً باعث ایجاد رگه ها یا لکه های سفید روی مو می شود، اما برخی از افراد ممکن است متوجه رگه های بلوند یا تکه های مو نیز شوند.

سخن پایانی

درمان های پزشکی وجود دارد که به نظر می رسد فلج اطفال مو را معکوس می کند، اما این درمان ها اغلب وقت گیر، خسته کننده و گران هستند. گفته می شود، بسیاری از مردم راحت هستند که موهای خود را نیز رها کنند.

بعضی دیگر نیز پس از مراجعه به پزشک برای اطمینان از وجود بیماری زمینه‌ای، فرد مبتلا به فلج اطفال ممکن است به راحتی اجازه دهد موهایش به همان شکلی که هستند باقی بمانند، یا رنگ کردن آن‌ها، به جای جستجوی درمان دیگری.

منبع: www.stylecraze.com



Source link