قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا با افسردگی در اواخر عمر مرتبط است


قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا با افسردگی در اواخر عمر مرتبط است

بر اساس مطالعه ای که به صورت آنلاین در 10 فوریه منتشر شد، بین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا و افزایش خطر ابتلا به افسردگی در اواخر عمر، ارتباط مضری وجود دارد. شبکه JAMA باز است.

Xinye Qiu، Ph.D. از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan در بوستون، و همکارانش یک مطالعه کوهورت طولی مبتنی بر جمعیت را انجام دادند که شامل ثبت نام کنندگان Medicare ایالات متحده با سن بالای 64 سال بود. پس از یک دوره شستشوی پنج ساله در بدو ورود، 8,907,422 فرد منحصربه‌فرد (میانگین سنی پس از دوره تخلیه، 73.7 سال) طی سال‌های 2005 تا 2016 پیگیری شدند که در 1,526,690 تشخیص افسردگی دیررس نقش داشتند.

محققان دریافتند که بر اساس مدل سه‌آلاینده، هر 5 واحد افزایش در میانگین درازمدت قرار گرفتن در معرض ذرات ریز، دی اکسید نیتروژن و ازن با افزایش درصد تعدیل‌شده 0.91، 0.61 و 2.13 درصد در خطر افسردگی مرتبط است. به ترتیب. در میان جمعیت‌های فرعی، محققین ناهمگونی اندازه اثر را بر اساس شرایط همبودی و زمینه‌های زمینه‌ای محله مشاهده کردند.

ما امیدواریم که این مطالعه بتواند محققان را ترغیب کند تا عوامل خطرزای محیطی احتمالی (مانند آلودگی هوا و محیط زندگی) را برای پیشگیری از افسردگی سالمندان بررسی کنند، بیماری را بهتر درک کنند، و ارائه خدمات مراقبت از سلامت روان را در میان آنها بهبود بخشند. افراد مسن تر،” نویسندگان می نویسند.

یکی از نویسندگان شاهد کارشناس وزارت دادگستری ایالات متحده در پرونده ای است که مربوط به نقض قانون هوای پاک است.

اطلاعات بیشتر:
Xinye Qiu و همکاران، انجمن قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا با افسردگی اواخر عمر در بزرگسالان مسن در ایالات متحده، شبکه JAMA باز است (2023). DOI: 10.1001/jamanetworkopen.2022.53668

حق چاپ © 2023 HealthDay. تمامی حقوق محفوظ است.

نقل قول: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا درازمدت مرتبط با افسردگی اواخر عمر (2023، 11 فوریه) در 11 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-long-term-air-pollution-exposure-linked بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.