محققان دریافته‌اند که اقلیت‌های قومی در مطالعات مربوط به چندین بیماری درازمدت کمتر حضور دارند


گروه قومی

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اقلیت‌های قومی در مطالعات مربوط به شرایط طولانی مدت چندگانه (MLTCs)، علیرغم احتمال بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتن، کمتر حضور دارند.

یک بررسی سیستماتیک منتشر شده در مجله انجمن سلطنتی پزشکی در مطالعات مداخله ای برای بهبود مدیریت MLTCها، گزارشی در مورد قومیت و عدم حضور گروه های اقلیت قومی وجود ندارد.

شیوع MLTCها به دلیل پیری جمعیت و تغییر شیوه زندگی در حال افزایش است. در انگلستان، تخمین زده می‌شود که از هر چهار بزرگسال، یک نفر دارای دو یا چند بیماری درازمدت است که بر کیفیت زندگی و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد. تحقیقات قبلی می‌گوید اقلیت‌های قومی به دلیل احتمال بیشتری برای تجربه سطوح بالاتری از محرومیت‌های اقتصادی-اجتماعی-یکی از عوامل کلیدی در توسعه MLTC-ها، با بار فزاینده‌ای روبرو هستند.

مرور جدید 13 مطالعه مداخله ای را بررسی کرد که بیش از 4000 شرکت کننده را در بر می گرفت. تجزیه و تحلیل نشان داد که تنها چهار مطالعه از 13 مطالعه اطلاعاتی در مورد تجزیه قومیتی جمعیت مورد مطالعه ارائه می‌دهند. علاوه بر این، گروه‌های اقلیت قومی در میان افرادی که در مطالعات شرکت کردند، کمتر حضور داشتند.

در هشت مورد از 13 مطالعه، سوگیری های انتخابی وجود داشت که به موجب آن معیارهای ورود به صراحت بیان می کردند که شرکت کنندگان باید بتوانند انگلیسی (یا زبان ملی کشور) صحبت کنند یا به مترجم دسترسی داشته باشند. هیچ مطالعه ای هیچ گونه انطباق فرهنگی یا خیاطی، مانند استفاده از مترجم یا مطالب ترجمه شده را گزارش نکرد.

در همین حال، وضعیت اجتماعی-اقتصادی (SES) در 12 مطالعه از 13 مطالعه گزارش شد، اما نمایش گروه‌های SES پایین در مطالعات مختلف به دلیل معیارهای مختلف مورد استفاده متفاوت بود. با توجه به اینکه گروه‌های SES پایین بیشتر تحت تأثیر MLTCها قرار می‌گیرند، این مقاله استانداردسازی و سازگاری در نحوه گزارش SES را می‌طلبد.

محققان گفتند که مهم است که تحقیقات بهداشتی در مورد افرادی که ممکن است بیشتر از آنها سود می برند گزارش دهد و شامل آنها شود. محقق ارشد، زارا کیانی از دانشگاه لستر، گفت: “داده های قومیتی باید به اندازه گزارش جنسی و سن شرکت کنندگان مهم شناخته شوند. بازنمایی بهتر از گروه های محروم در تحقیقات بهداشتی مورد نیاز است. این به کاهش نابرابری های سلامت کمک می کند. و اطمینان حاصل می کند که تحقیقات بهداشتی منعکس کننده گروه هایی است که ممکن است برای آنها سودمندتر باشد.”

محققان به این نتیجه رسیدند که مطالعات مداخله آتی MLTC باید بر روی بهبود استخدام گروه‌های اقلیت قومی تمرکز کند و اطمینان حاصل کند که آنها در مورد قومیت شرکت‌کنندگان گزارش می‌دهند. گروه‌های SES پایین نیز باید در مطالعات مداخله‌ای MLTC نشان داده شوند و باید تلاش‌هایی برای بهبود استخدام این گروه‌ها انجام شود زیرا مطالعات مداخلات ممکن است بیشترین سود را برای این گروه‌های خاص داشته باشد.

اطلاعات بیشتر:
گزارش و نمایش گروه‌های تحت پوشش در مطالعات مداخله‌ای برای بیماران با شرایط طولانی مدت چندگانه: یک مرور سیستماتیک، مجله انجمن سلطنتی پزشکی (2024). DOI: 10.1177/01410768241233109

ارائه شده توسط انتشارات SAGE

نقل قول: محققان دریافته‌اند که اقلیت‌های قومی در مطالعات مربوط به چندین بیماری درازمدت (2024، 16 آوریل) که در 16 آوریل 2024 از https://medicalxpress.com/news/2024-04-ethnic-minorities-underrepresented-multiple-term بازیابی شده است، کمتر حضور دارند. .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.