مراقبت از ریش و نکاتی برای داشتن ریش های زیباتر


زیبایی موهای صورت آقایان زمانی دل فریبنده است که با تمرکز کامل به تکرار روتین مراقبت از ریش آن ها پرداخته شود. عموما اکثر آقایان آگاهی از چگونگی مراقبت ریش های خود را ندارند و پس از گذشت زمان با رشد بی اندازه ریش کلافه می شوند تا جایی که تن به اصلاح آن می دهند چون دیگر ظاهر مطلوبی ندارد. در نتیجه برای جلوگیری از این اشکال باید وقت گذاری بیشتری صرف نگهداری از ریش شود.

پس رعایت برخی نکات لازم می تواند زیبایی موهای ریش را در آقایان افزایش دهد به گونه ای که موها نرم تر و خوش حالت تر شده در نتیجه از شدت وزش شدگی آن ها کاسته می شود.

آگاهی از نکات لازم برای رسیدگی بهتر مراقبت از ریش آقایان

فرصت دهید تا اندازه ریش بلند شود:

هنگامی که بلندی ریش در مراحل ابتدایی قرار دارد، کمی با خارش همراه است که شاید برای آقایان کمی ناراحت کننده باشد. صبر داشته باشید چون بعد از گذشت چند هفته برطرف خواهد شد.

پس از بلندی ریش ها به فاصله چند ماه، نوبت به فرم دهی آن می رسد حتی اگر هم تمایل دارید که ریش کوتاه و نزدیک به هاله صورت باشد باز هم نیاز به گذشت چندین ماه زمانی دارد تا به اندازه ۲.۵ تا ۳ سانتی متر برسد. فرم دهی و کوتاه کردن بیش از حد ریش اشتباه جوان های تازه کار است که از روی بی تجربگی با کمی بلندی ریش شروع به کوتاهی آن می کنند.

اما آیا شما آقایان آگاهی ای از این موضوع دارید که چه زمانی باید از بلند کردن ریش های خود دست بردارید؟

باید گفت که همه مردان توانایی بلند کردن ریش های خود را به علت ژنتیک ندارند. اگر با گذشت ۲ تا ۳ ماه زمانی، موهای ریش با فرم تکه تکه ای رشد داشتند برای بهبود این مشکل کاری نمی توان انجام داد.

به موهای ریش رسیدگی کنید:

حال با بلند شدن موهای ریش چه باید کرد؟

بسیاری از آقایان موهای ریش خود را شست و شو نمی دهند حتی اگر هم تمایل به پاکسازی آن ها داشته باشند از صابون های قالبی کمک می گیرند اما اصلا انتخاب درستی نیست چون با این حرکت اشتباه تار های مو کم کم خشک و آسیب پذیر می شوند. بهتر است خیلی سریعا دست از تکرار این اشتباه بردارید و از شامپوی مرطوب کننده برای شست و شوی ریش های خود به کار بگیرید.

شست وشو نکته مهمی برای مراقبت از ریش

اگر باز هم ریش دچار خشکی و زبر شدگی شد، از حالت دهنده های ریش استفاده نمایید به گونه ای که باید کاندیشتر یا همان حالت دهنده روی موهای ریش باقی بماند تا زمانی که خود نیاز به آبکشی را احساس کنید چون این محصول نیاز به آبکشی ندارد.

اگر بیشتر تمایل به مراقبت از ریش های خود داشتید، استفاده از فرآورده های پوستی را اولویت قرار دهید. هر محصولی که به ریش ها مالش دهید، به پوست هم راه پیدا خواهد کرد. به این منظور از کرم هایی استفاده کنید که با بسته شدن منافذ پوستی، اشکال جوش را پیش نیآورد.

اگر می خواهید که برای همیشه ریش های بلندی داشته باشید، کار پیچیده ای نیست. هر دو ماه یکبار ریش ها را کوتاه نمایید تا از شر موهای شکسته شده ریش رهایی پیدا کنید.

برای کوتاهی و اصلاح موهای صورت از ابزار های مناسب استفاده نمایید برای شکل دادن به توده ریش از انواع قیچی و شانه، و برای ایجاد خط ریش موزن های برقی گزینه مناسبی می باشند. با این انتخاب درست و اصولی احتمال خطای کوتاهی بی اندازه موهای ریش در کار نخواهد بود.

برای مراقبت از ریش فعالیت های دیگری انجام دهید از جمله:

برای رشد ریش خوراکی خاصی وجود ندارد اما رعایت رژیم غذایی سالم، سلامت پوست و مو را به رشدی متعادل می رساند. آیا برای این منظور می توان از مکمل های غذایی استفاده کرد؟ بسیاری از افراد مکمل بیوتین را گزینه مناسبی برای تقویت موها می دانند اما شواهد قطعی ای بر حقیقت اصل این فرض وجود ندارد. توجه داشته باشید که پیش از مصرف هر گونه مکمل غذایی و دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

پژوهشگران به نتیجه ای دست پیدا کرده اند که اشاره به کم خوابی دارد. کم خوابی رشد ریش را کند می کند پس اگر می خواهید که همیشه موهای ریش بلندی داشته باشید، به کیفیت ریتم خواب خود دقت نمایید.

زمانی که به تغذیه بدن خود می رسید حتما لقمه های کوچک بردارید و هر چند وقت یکبار صورت خود را پاک کنید تا هیچ گونه مواد غذایی ای با ریش ها برخورد نداشته باشند. به این منظور در هر فضایی غیر از منزل از افراد درخواست دستمال اضافی کنید.

اصلاح کردن ریش چگونه باید انجام شود؟

موهای ریش را به هر اندازه ای که تمایل دارید، کوتاه کنید. برای اطمینان از اصلاح تمامی موهای زائد بهتر است اصلاح را در چندین جهت متفاوت انجام دهید.

بهتر است انتخاب نمایید که موها را در کدام بخش از صورت قرار دهید اگر بخش های خاصی را علاقمند نیستید، با کمک اصلاح رشد آن را متوقف نمایید.

هر روز و هر شب صورت را منظم گونه شست و شو نمایید و پس از شست و شو اولویت را به خشک کردن بسپارید ( حوله ای تمیز که تمام آب اضافی را به خود جذب کند. ).

حفظ سلامتی موهای ریش همچون موهای سر قابل اهمیت است به این منظور برای ریش و موهای سر خود از شامپو و نرم کننده استفاده نمایید.

حتی اگر ریش خیلی کوتاه باشد استفاده از صابون آسیبی به دنبال نمی آورد.

مراقبت از ریش با کمک روش اصلاح صورت

 

نکات تکمیل کننده مراقبت از ریش در آقایان

بهتر است پس از هر بار اصلاح صورت از افتر شیو استفاده نمایید. مواد شیمیایی مضر را کنار بگذارید و به جای آن از مواد باکیفیت با رایحه خوشیو کمک بگیرید.

پس از افتر شیو برای بازگشت رطوبت بیشتر، چند قطره روغن به پوست مالش دهید. یک روغن ریش خوب می تواند تا به عمق تار های ریش نفوذ کند و از خشکی آن پیشگیری نماید.

موم برای آقایانی مناسب است که می خواهند ریش های طولانی تری داشته باشند ( این موم با موم رفع موهای زائد تفاوت دارد. ) اما در مسیر درست رشد کنند و به ریش های بلند و خشن خود فرم دهند. موم ریش را پس از تهیه در داروخانه ها با انگشت خود مقدار کمی از آن را بگیرید و به روی ریش خود استفاده نمایید.

فرآیند روتین منظم داشته باشید از روغن تراپی، موم، افتر شیو، شست شو شو گرفته تا رعایت رژیم غذایی مناسب که باید به آن ها پرداخته شود. پس اگر علاقمند به ریش هایی سالم با رایحه ای از عطر خوش دارید، بهتر است تمامی مراحل لازم را انجام دهید.

بهترین محصولات نگهداری از ریش آقایان کدام موارد هستند؟

شامپو و نرم کننده های مناسب ریش آقایان به تمیزی، نرم شدگی و جذابیت موهای آن کمک می کنند.

روغن های حیاتی حالت دهی و آبرسان موهای ریش ترکیبی از جوجویا، آرگان و نارگیل هستند که می توانند در کاهش خشکی پوست، خارش و پوسته پوسته ریش کمک کنند.

واکس یا موم ریش، برای فرم دادن و حالت دهی به موها گزینه مناسبی می باشند.

برس های چوبی با باز کردن تار های ریش به خوبی آن ها را فرم می دهند تا زیبایی خاصی به صورت نقش بزنند.

برای حفظ زیبایی ریش لازم است که طول آن مداوم کوتاه شود و برای این منظور نیاز به ابزار هایی چون قیچی است تا طول و شکل دلخواهی را به ریش ها نقش بزنید. برای دقت بیشتر موزن یا همان ریش تراش های برقی کاملا برای اصلاح آقایان کمک کننده می باشند.

شست و شو با اسکراب ریش تمامی آلودگی ها، چربی های اضافه و سلول های مرده را از ریش و پوست پاکسازی می کند.

سرم های ریش عموما سرشار از مواد مغذی ای هستند که می توانند هیدراتاسیون و محافظت بیشتری از ریش داشته باشند.

کیت های نظافت ریش تمامی مشکلات پیش آمده را برای آقایان برطرف می کنند از جمله؛ خشکی پوست، شوره ریش، حساسیت های پوستی و ….

کیت های نظافت روشی برای مراقبت از ریش در آقایان

روش های خانگی برای ریش های پر پشت و خوش فرم در آقایان

ژل آلوئه ورا:

یکی از انواع روش های مناسب و تاثیر گذار برای نرم کردن تارهای مو ریش آقایان استفاده از ژل آلوئه ورا می باشد. ژل آلوئه ورا شفافیت و درخشندگی بی نظیری به پوست صورت می بخشد که به همین منظور پیشنهاد می شود تمامی افراد ژل گیاه را در روز ۲ بار روی پوست خود مالش دهند و پس از مدتی از نتایج آن شگفت زده شوند.

روغن های گیاهی شفا بخش:

برای مراقبت از ریش و موهای صورت روغن های گیاهی متفاوتی وجود دارد که آقایان می توانند از آن ها بهره بگیرند از جمله روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن اکالیپتوس و … که تاثیرات بسیاری به حفظ حالت و شادابی تارهای ریش می گذارند. به این منظور کمی از روغن را به روی ریش مالش دهید تا پس از گذشت یک ساعت به خوبی جذب شود اگر همراه با شانه زنی باشد نتیجه کار حتمی تر است.

مراقبت از ریش با کمک روش اصلاح صورت برای آقایان

ترکیب عسل و لیمو:

یکی دیگر از انواع روش های خانگی نگهداری از موهای ریش، ترکیب یک قاشق مربا خوری از عسل با کمی آب لیموی تازه می باشد. ترکیب تهیه شده را برای مدت ۱۰ دقیقه روی ریش قرار داده و پس از آن با آب سرد به خوبی شست و شو دهید. این ترکیب فوق العاده، به نرمی و رشد ریش های صورت کمک می کند.

در پایان برای آگاهی از موضوعات درمان شوره ریش، از بین بردن جوش زیر ریش و  پر پشت شدن ریش لینک ها را کلیک نمایید.

منبع :

برچسب :



Source link