سهیم شدن در رختخواب، سیگار کشیدن مادر، خواب معده چگونه به مرگ ناگهانی نوزاد کمک می کند


شیوه های خواب ناایمن زمینه ساز بیشتر مرگ و میرهای غیرمنتظره نوزادان در ایالات متحده است، به طوری که سه چهارم نوزادان در زمان مرگ تحت تأثیر چندین روش ناایمن قرار می گیرند و تقریباً 60 درصد از آنها سطح خواب را با فرد دیگری به اشتراک می گذارند. اینها یافته های کلیدی از مطالعه اخیر ما هستند که در اطفال.

مرگ ناگهانی و غیرمنتظره نوزاد یا SUID در نوزادان کمتر از یک سال رخ می دهد که به طور ناگهانی و غیرمنتظره بدون علت واضح قبل از بررسی می میرند و حدود 3400 مرگ سالانه در ایالات متحده را شامل می شود. این نوزادان به دلیل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد یا SIDS، خفگی تصادفی و خفه شدن در رختخواب یا سایر علل نامشخص و ناشناخته می میرند.

آکادمی اطفال آمریکا و بسیاری از آژانس های دیگر به شدت از خوابیدن نوزادان با والدین، سایر بزرگسالان یا سایر نوزادان یا کودکان جلوگیری می کند زیرا می تواند خطر این مرگ و میرها را افزایش دهد.

بنابراین وقوع بالای اشتراک‌گذاری سطح – که به آن اشتراک بستر نیز گفته می‌شود – در مطالعه ما هشدار دهنده است. این مطالعه شامل 7595 نوزادی بود که در طول دوره 2011 تا 2020 بر اثر SUID جان باختند و در ثبت پرونده SUID مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری بودند که داده‌های تیم‌های بررسی مرگ کودکان را در 23 ایالت، شهر یا شهرستان جمع‌آوری می‌کند.

ما ویژگی های نوزادانی را که در زمان مرگ در بستر مشترک بودند بررسی کردیم.

در مقایسه با نوزادان غیرمشترک در مطالعه ما، نوزادانی که در رختخواب به اشتراک گذاشته می‌شوند بیشتر احتمال دارد ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • 0 تا 3 ماهه، سیاه پوست غیر اسپانیایی و بیمه شده توسط Medicaid یا سایر طرح های عمومی
  • در حالی که به پشت در تخت، صندلی یا کاناپه بزرگسالان دراز کشیده بودند
  • تحت تأثیر تعداد بیشتری از عوامل خواب ناایمن قرار گرفتند
  • در دوران بارداری در معرض سیگار کشیدن مادر قرار گرفته بود
  • تحت نظارت فردی بودند که در زمان مرگ به دلیل مواد مخدر یا الکل آسیب دیده بود
  • گهواره در خانه نداشت

در میان نوزادان غیرمشترک در این مطالعه، تنها یک سوم در وضعیت توصیه شده پشتی می‌خوابیدند و سه‌چهارم در نواحی خوابی بودند که دارای ملافه‌های نرم مانند بالش، بالشتک یا پد ضربه‌گیر در زمان مرگ بودند.

سه چهارم مرگ‌های غیرمنتظره نوزادان در مطالعه ما تحت تأثیر عوامل متعدد خواب ناایمن قرار گرفتند.

چرا مهم است

میزان مرگ و میرهای ناگهانی و غیرمنتظره نوزادان در ایالات متحده به طور کلی در 20 سال گذشته تغییر کرده است، اما تفاوت های نژادی-قومی [in these deaths are widening] به دلیل افزایش نرخ در میان نوزادان سیاه پوست غیر اسپانیایی.

مطالعه ما نشان می دهد که اکثر این مرگ و میرها با پیروی از دستورالعمل های خواب ایمن نوزاد که توسط آکادمی اطفال آمریکا و موسسه ملی سلامت کودک و توسعه انسانی بیان شده است قابل پیشگیری هستند.

این دستورالعمل ها عبارتند از:

  • قرار دادن نوزاد برای خوابیدن روی یک سطح خواب سفت و صاف
  • قرار دادن نوزاد برای خوابیدن در اتاق والدینش برای شش ماه اول روی یک سطح خواب جداگانه که برای خواب نوزاد طراحی شده است، نزدیک به تخت والدین.
  • فضای خواب کودک را عاری از اشیاء نرم مانند بالش و ملافه های شل نگه دارید
  • اجتناب از مصرف الکل، ماری جوانا، مواد افیونی و مواد مخدر غیرقانونی در دوران بارداری و پس از تولد
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض دود و نیکوتین در دوران بارداری و پس از تولد

پس چرا نرخ مرگ و میر ناگهانی نوزادان تغییر نمی کند؟ حتی با آگاهی از شیوه های توصیه شده، بسیاری از والدین به سختی از توصیه ها پیروی می کنند. دیگران ممکن است تصمیم بگیرند که آنها را دنبال نکنند یا ممکن است همیشه آنها را دنبال نکنند.

به عنوان مثال، یک مادر خسته ممکن است نوزاد خود را به رختخواب بیاورد تا به او شیر بدهد و سپس با کودک در تخت بخوابد. یا ممکن است والدین کودک خود را روی بالش بگذارند زیرا فکر می کنند کودک راحت تر خواهد بود و بهتر می خوابد. به اشتراک گذاشتن رختخواب ممکن است یک عمل رایج فرهنگی یا ترجیحی باشد، بنابراین انجام ندادن آن ممکن است برخلاف عقاید یا ترجیحات فرد باشد.

برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ضروری است که این عوامل را هنگام مشاوره به خانواده ها در نظر بگیرند. برای اطمینان از فضای خواب ایمن، بسیاری از شهرها برنامه هایی دارند که به والدینی که قادر به پرداخت هزینه نیستند، تخت رایگان ارائه می دهند.

بعدش چی

تحقیقات بیشتری برای یافتن مؤثرترین راه‌ها برای آموزش خانواده‌ها در مورد خواب ایمن نوزاد مورد نیاز است. در حال حاضر تعدادی از مطالعات با استفاده از روش‌های نوآورانه برای تعامل و آموزش والدین در حال انجام است که از بارداری شروع می‌شود و پس از تولد نوزاد ادامه می‌یابد.

تمرکز بر خانواده‌هایی که دارای بالاترین خطر هستند، مانند خانواده‌های مطالعه ما، برای کمک به حذف مرگ‌های غیرمنتظره نوزادان و نابرابری‌های نژادی-قومی که تا به امروز سرسختانه در برابر تغییر مقاوم بوده‌اند، بسیار مهم است.

ارائه شده توسط The Conversation

این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی را بخوانید.گفتگو

نقل قول: چگونه اشتراک تخت، سیگار کشیدن مادر، خواب معده به مرگ‌های غیرمنتظره نوزاد کمک می‌کند (۲۰۲۴، ۱۹ آوریل) در ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ از https://medicalxpress.com/news/2024-04-bedsharing-maternal-stomach-contribute-sudden بازیابی شده است. html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.