مراقبت از پوست چرب با تغذیه بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب


بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

غذایی که می خورید تاثیر زیادی بر وضعیت پوست شما به خصوص پوست چرب دارد. بنابراین بله، پیروی از یک رژیم غذایی برای پوست های چرب به شما کمک می کند تا بسیاری از مشکلات پوستی مانند تولید بیش از حد چربی، چربی، بزرگ شدن منافذ، آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید را برطرف کنید. بسیاری از ما چندین درمان موضعی را برای حل این مشکلات امتحان می‌کنیم، اما روی چیزی که مصرف می‌کنیم تمرکز نمی‌کنیم. پس چرا از یک رژیم غذایی متعادل پیروی نکنید که به شما در مبارزه با پوست چرب کمک می کند؟ ما در این مقاله از فروشگاه لوازم آرایشی سلامتی و زیبایی با موضوع بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه فهرستی از بهترین غذاها برای پوست چرب و غذاهایی که باید از آن اجتناب کنید برای کمک به مدیریت مشکلات رایج آماده کرده ایم.

برای داشتن پوستی زیبا باید از پوست خود مراقبت کرده و به آن توجه زیادی داشته باشید.

شفاف نگه داشتن صورت و بدون آکنه می تواند دشوار باشد. علاوه بر این، داشتن پوست چرب یک کابوس رایج برای بسیاری از افراد است. اگرچه ژنتیک شما علت واقعی چربی پوست را تعیین می کند، اما راه حل های متعددی در دسترس است. یکی از آنها درست غذا خوردن است. رژیم غذایی شما تاثیر زیادی بر میزان مراقبت از پوست شما دارد. ترکیب پروتئین بدون چربی، پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها در انتخاب های غذایی شما، همراه با غذاهای با GI پایین، می تواند نه تنها تغذیه شما، بلکه سلامت کلی شما، از جمله نگرانی های مراقبت از پوست، مانند پوست چرب را بهبود بخشد. بنابراین، درک اینکه برای جلوگیری از چربی پوست چه بخوریم و چه چیزی نخوریم می تواند در دراز مدت مفید باشد. برای دستیابی به پوستی سالم، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

بهترین راهکار برای درمان کوچکی سینه بدون جراحی و عوارض جانبی استفاده از کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا می باشد.

با خرید بهترین کرم حجم دهنده سینه در مدت زمان یک هفته کوچکی و شلی سینه ها را درمان کنید.

کرم‌ حجم دهنده سینه میبلین، مستقیماً روی سینه‌ها اعمال می‌شوند و دارای ترکیباتی خاص و کاملا ارگانیک بوده که هدفشان تقلید از هورمون طبیعی استروژن به منظور تحریک سینه‌ها برای رشد و بزرگ کردن سینه ها است. 

لوسیون حجم دهنده سینه میبلین، دارای ظرفیت جذب قوی و مناسب برای انواع پوست می باشد، به راحتی جذب می شود و از نوبت اول استفاده کارایی خود را دارا می باشد.

بنابراین اگر به دنبال راه هایی برای رشد سینه های خود و حجم دهی به آن ها به طور طبیعی هستید، ماساژ سینه با کرم بزرگ کننده سینه یکی از بهترین راه های طبیعی برای بزرگ کردن سریع سینه ها است.

این کرم حجم دهنده باسن، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات آرایشی و بهداشتی میبلین نیویورک در ایران و امارات میباشد.

بهترین غذاها برای پوست های چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه
بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

۱٫ خیار

خیار در هر ۱۰۰ گرم ۹۵٫۲۳ گرم آب دارد. یعنی بیشتر از آب تشکیل شده اند. همانطور که همه می دانیم، آبرسانی برای داشتن پوستی خوب بسیار مهم است. آب سموم را از بدن شما دفع می کند و ترشح مناسب هورمون ها را تسهیل می کند. علاوه بر این، خیار دارای محتوای آنتی اکسیدانی بالایی است که برای داشتن پوستی خوب ضروری است. آنها همچنین ضد التهاب هستند، که به کاهش آکنه کمک می کند.

خیار همچنین خاصیت ضد الاستاز دارد. آنها می توانند به سفت شدن پوست شما و جلوگیری از افتادگی آن کمک کنند.

۲٫ غلات کامل

مصرف غلات کامل به جای کربوهیدرات های فرآوری شده بافت پوست را بهبود می بخشد و چهره شما را بهبود می بخشد. همیشه غذاهایی را انتخاب کنید که حداقل فرآوری شده باشند – به عنوان مثال، نان گندم کامل را به جای نان سفید انتخاب کنید. غذاهایی مانند گندم سیاه سبوس دار حاوی آنتی اکسیدان روتین هستند که به جلوگیری از آسیب پوستی مرتبط با التهاب کمک می کند. جوانه گندم حاوی بیوتین، یک ویتامین B است که به پردازش چربی ها کمک می کند. اگر سطوح پایینی از بیوتین در بدن خود داشته باشید، پوست شما خشک، خارش دار و پوسته پوسته می شود.

غذاهای سرشار از فیبر ، مانند جو و برنج قهوه ای، به دفع سموم از بدن شما کمک می کنند و پوست، مو و سلامتی شما را بهتر می کنند. فیبر می تواند به مبارزه با یبوست کمک کند، که منجر به عدم تعادل در بدن می شود و عامل اصلی مسدود شدن منافذ، آکنه و سایر مشکلات پوستی است.

۳٫ آجیل

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای داشتن پوستی شفاف و سالم ضروری است. آنها همچنین دارای خواص ضد التهابی هستند و به تقویت بافت پوست شما کمک می کنند. اما، مراقب باشید، زیاد از آنها مصرف نکنید، در غیر این صورت ممکن است تأثیر معکوس بر روی پوست شما داشته باشند. آن را به یک مشت در روز محدود کنید (باید در مشت شما باشد)، یا کمتر.

غذاهایی مانند سویا، آووکادو، آجیل، ماهی قزل آلا و ماهی تن حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای پوست بسیار عالی هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهاب هستند و در تنظیم التهاب سیستمیک نقش دارند. افزایش چربی های امگا ۳ در رژیم غذایی باعث بهبودی پوست می شود. مصرف منظم اسیدهای چرب امگا ۳ التهاب را کاهش می دهد و ممکن است با کاهش فاکتور رشد شبه انسولین (IGF-1) و جلوگیری از هیپرکراتینه شدن فولیکول های چربی  خطر آکنه و سایر مشکلات پوستی را کاهش دهد. 

مقاله جذاب غذاهایی که برای درمان موهای نازک باید خورد و تغذیه برای درمان ریزش مو را بخوانید.

۴٫ موز

موز حاوی ویتامین E، فسفات و پتاسیم است که سلامت پوست را افزایش می دهد. آنها همچنین سم زدایی های شگفت انگیزی هستند. خوردن یک موز در روز می تواند به کاهش منافذ کمک کند، که از ورود کثیفی به داخل آنها جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در موز همچنین به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می  کند.

۵٫ آووکادو

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه
بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

یکی دیگر از میوه های عالی برای پوست سالم آووکادو است. حاوی اسیدهای چرب فوق العاده برای پوست است و از ترشح چربی اضافی از غدد چربی جلوگیری می کند. این منبع عالی از کاروتنوئیدهای آنتی اکسیدانی مانند آلفا کاروتن، بتا کریپتوکسانتین، بتاکاروتن، زآگزانتین و لوتئین است. مقادیر کافی کاروتنوئیدها در رژیم غذایی شما باعث بهبود تراکم، ضخامت، رنگ و بافت پوست شما می شود.

۶٫ اسفناج

سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج، کلم پیچ و کلم بروکلی حاوی روغن نیستند. آنها سرشار از فیبر هستند، که همانطور که قبلا ذکر کردم، به پاکسازی پوست و تنظیم تولید چربی کمک می کند. اسفناج همچنین فواید ضد پیری دارد. یک فنجان اسفناج حاوی حدود ۱۶۴ گرم آب است. تغذیه سالم همچنین شامل مقدار مناسبی از مصرف آب است. بدون آب کافی، پوست کم آب، خشک، سفت و پوسته پوسته می شود و غدد چربی شما ممکن است در تلاش برای مقابله با این مشکل بیش از حد کار کنند و در نتیجه پوست چرب ایجاد شود.

کلم بروکلی نیز یک غذای فوق العاده است. حاوی ویتامین C، منیزیم و ویتامین A است که از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. همچنین ضد التهاب است و پوست را تسکین می دهد. این به کنترل تولید روغن کمک می کند، که خطر آکنه و سایر مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

۷٫ عدس و حبوبات

عدس دارای مواد مغذی است . مصرف منظم آنها در مقادیر مناسب می تواند به کنترل تولید چربی کمک کند و باعث شفافیت پوست شود. حبوبات نیز تولید روغن در بدن را کنترل می کنند. آنها حاوی آمینو اسیدهایی هستند که هنگام مصرف به قند تجزیه نمی شوند، که در واقع ترشح روغن را تشدید می کند.

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

۸٫ پرتقال

مرکبات مانند پرتقال و لیمو حاوی ویتامین C هستند که برای پوست شگفت انگیز است. آنها همچنین حاوی عوامل سم زدایی هستند که چربی اضافی را از پوست شما خارج می کند و آن را سالم تر می کند. روغن های طبیعی موجود در پرتقال به مرطوب شدن پوست کمک می کند. آنها همچنین حاوی اسید سیتریک هستند که به خشک شدن آکنه کمک می کند و بافت پوست شما را بهبود می بخشد .

از طرف دیگر، لیمو به دفع سموم از بدن کمک می کند و عملکرد سالم کبد را تسهیل می کند، که باعث شفافیت و لطافت پوست می شود.

۹٫ شکلات تلخ

بله، شما می توانید شکلات تلخ بخورید – فقط باید مقداری کنترل مصرف کنید. محتوای کاکائوی بیشتر، شکلات تلخ حاوی سطوح بالاتری از پلی فنول ها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که از پوست محافظت و بهبود می بخشند. از سوی دیگر، مطالعات دیگر نشان می دهد که مصرف مداوم شکلات تلخ می تواند منجر به شیوع آکنه شود. از این رو، اعتدال کلیدی است.

۱۰٫ آب نارگیل

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه
بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

آب نارگیل برای آبرسانی پوست عالی است. به شفاف و لطیف نگه داشتن پوست کمک می کند و از جوش، آکنه و لک جلوگیری می کند. منبع خوبی از ویتامین C، ریبوفلاوین و کلسیم است و حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و منگنز است. همچنین ممکن است اثرات ضد التهابی بالقوه داشته باشد.

۱۱٫ آب لیمو

آب لیمو به دفع سموم از بدن کمک می کند و عملکرد سالم کبد را تسهیل می کند که باعث شفافیت و لطافت پوست می شود. ویتامین C موجود در لیمو به جوانسازی داخلی پوست کمک می کند و از ایجاد لکه های پیری جلوگیری می کند. مصرف منظم آب لیموترش تازه می تواند آکنه، جوش های سرسیاه و تمام عفونت های پوستی از این قبیل را درمان کند و تولید روغن را کنترل کند.

۱۲٫ هویج

هویج فواید زیادی برای پوست دارد و آن را به یک نیروگاه طبیعی مراقبت از پوست تبدیل می کند. این سبزیجات ریشه ای غنی از کاروتنوئیدها هستند که با ظاهری جوان تر مرتبط هستند. افزودن هویج به رژیم غذایی یا استفاده موضعی از آن می تواند رنگ پوست را به طور طبیعی سالم و درخشان کند. با این حال، رعایت اعتدال مهم است، زیرا مصرف بیش از حد هویج ممکن است منجر به کاروتنمی شود، وضعیتی که با رنگ زرد یا نارنجی در پوست مشخص می شود. به یاد داشته باشید، تعادل در استفاده از خواص قابل توجه افزایش دهنده پوست این سبزی پر جنب و جوش و در عین حال اجتناب از عوارض جانبی بالقوه کلیدی است.

بهترین راهکار برای لاغری فوری بدون نیاز به رژیم غذایی استفاده از ژل لاغری هات چیلی می باشد.

خرید بهترین ژل لاغری برای لاغری فوری و سفت شدن بدن

این کرم لاغری جریان خون را در ناحیه اعمال شده بهبود می‌بخشد و در نهایت باعث ایجاد عضلات لاغر و سفت می‌شود.

ترکیبات خاص و منحصر به فرد این ژل لاغری از جمله ال کارنتین، کافئین و کاتچین، گردش خون را تقویت کرده و بهبود می بخشد در نتیجه متابولیسم بدن را بالا برده و باعث کاهش وزن فوری می شود.

همچنین وجود ترکیباتی چون اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین در این ژل لاغری شکم و پهلو، پوست بدن را بعد از چربی سوزی سفت و محکم کرده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند و در نتیجه به بدن فرم می دهد.

ترکیبی از ترکیبات گیاهان طبیعی،  این کرم را به عنوان یک درمان موثر و موفق برای درمان سلولیت مهیا کرده است و از این جهت کرم ضد سلولیت نیز بوده و برای درمان فوری سلولیت قابل استفاده می باشد.

اکنون که می دانیم چه چیزهایی باید مصرف کنیم، بیایید نگاهی به تمام غذاهایی که اصلاً نباید بخوریم بیاندازیم.

غذاهایی که برای پوست های چرب باید از آنها اجتناب کرد

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه
بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

اینها به معنای واقعی کلمه بدترین غذاها برای پوست چرب هستند زیرا تولید چربی در پوست را افزایش می دهند. تا حد امکان از آنها دوری کنید.

۱٫ محصولات لبنی

آنها ممکن است بخش بزرگی از رژیم غذایی شما باشند، اما تأثیر منفی روی پوست شما دارند، به خصوص اگر چرب باشد. آنها سطوح بالایی از هورمون ها (مانند تستوسترون) دارند که غدد چربی پوست را تحریک می کند و آن را چرب می کند.

۲٫ کافئین

یک مطالعه بیان می‌کند که قهوه حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد. این بدان معناست که سطح قند خون شما برای مدت طولانی‌تر از حد معمول پس از نوشیدن قهوه بالا می‌ماند. این ممکن است التهاب را افزایش دهد و آکنه شما را بدتر کند.

۳٫ کربوهیدرات های تصفیه شده

غلات تصفیه شده مانند ماکارونی سفید، آرد سفید (مایدا)، غذاهای ناسالم، و آب میوه های فرآوری شده می توانند به پوست شما آسیب برسانند، زیرا سطح قند خون شما را افزایش می دهند و تولید روغن را بیش از حد می کنند.

۴٫ چربی های التهابی (چربی های اشباع و ترانس)

اگر پوست چرب دارید، از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید. مصرف زیاد چربی های اشباع شده می تواند باعث افزایش التهاب در پوست شود که می تواند منجر به تولید بیش از حد چربی شود. از مصرف گوشت قرمز مانند گوشت بره، سوسیس، گوشت گاو و بیکن و همچنین پیتزا، کره، خامه، پنیر، کیک و شیرینی پرهیز کنید.

چربی های ترانس نیز برای پوست شما بسیار مضر هستند. روغن از طریق فرآیند سخت شدن به نام هیدروژناسیون (همچنین به عنوان چربی های هیدروژنه شناخته می شود) تشکیل می شود. چربی های ترانس را می توان در بیشتر غذاهای فرآوری شده یافت. بنابراین، قبل از خرید برچسب ها را بررسی کنید.

۵٫ قندهای اضافه شده

مصرف قند باعث افزایش سطح قند خون شما می شود. این منجر به تولید انسولین بیشتر می شود که به نوبه خود باعث می شود غدد چربی بیشتری تولید کنند. این منجر به پوست چرب و آکنه می شود. از کیک ها، کلوچه ها، مرباها و شیرینی ها و همچنین غلات، میله های غلات، کراکر و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. قندهای طبیعی را که در میوه ها و سبزیجات وجود دارد، به میزان متعادل مصرف کنید.

۶٫ تنقلات شور

نمک بیش از حد می تواند منجر به احتباس آب و التهاب شود. همچنین می تواند باعث افزایش سطح چربی پوست شود زیرا سعی می کند با کم آبی ناشی از نمک مبارزه کند. از ترشی، آجیل شور، چیپس، سس، سس سالاد، سوپ های فروشگاهی، گوشت های پخته شده و بیکن، چیپس و کراکر خودداری کنید.

۷٫ الکل

الکل بدن را کم آب می کند که باعث می شود پوست چربی بیشتری برای جبران آن تولید کند. این اغلب منجر به آکنه و جوش می شود.

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

۸٫ گوشت های چرب

گوشت حاوی مقادیر بسیار بالایی سدیم است که منجر به احتباس آب می شود. این باعث التهاب و چربی می شود و در نتیجه پوست بسیار چرب می شود .

۹٫ غذاهای تند

غذاهای تند را نمی توان به راحتی هضم کرد و مصرف بیش از حد ادویه ها باعث ایجاد سموم در بدن می شود. فلفل قرمز می تواند گرمای زیادی در بدن ایجاد کند که می تواند پوست را چرب کند و باعث ایجاد جوش های زیادی شود – به خصوص اگر مستعد ابتلا به آنها هستید. اگر پوست چرب دارید، سوپ و سالاد بیشتری مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: برای بزرگ شدن طبیعی سینه ها چه غذاهایی بخوریم؟

نکات اضافی

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه
بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

در اینجا چند نکته وجود دارد که اگر پوست چرب دارید به کارتان می آید.

  1. برای شستن صورت خود از صابون استفاده نکنید. شستشوی صورت با کنترل روغن را ترجیح دهید .
  2. از کاغذهای لکه دار استفاده کنید.
  3. از داروهای طبیعی مانند عسل و خاک رس برای کنترل چربی صورت خود استفاده کنید.
  4. به طور منظم ورزش کنید.
  5. یوگا را امتحان کنید – این یوگا هورمون های شما را متعادل می کند.
  6. پوست خود را با مالش دادن بیش از حد سخت یا شستن چندین بار در روز برای مبارزه با چربی تنبیه نکنید.

برای پوست های چرب، صورت خود را دو بار در روز بشویید. علاوه بر این، پس از تمرین یا هر فعالیتی که باعث تعریق شما می شود، صورت خود را بشویید.

بهترین روش برای برنزه کردن بدن بدون ایجاد حساسیت پوستی و ماندگاریه طولانی استفاده از لوسیون برنزه کننده فلورسان می باشد.

با خرید بهترین برنزه کننده تا ۴ ماه برنزه ای خوشرنگ دارید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید

به علت داشتن فیکساتورها در این اسپری برنزه کننده به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و ماندگاری آن تا ۴ ماه ثابت است و می توانید با استفاده از این لوسیون سولار خاص طراوت و جذابیت پوست خود را همزمان حفظ کنید کرم سولاریوم و آفتاب فلورسان قابل استفاده برای انواع دستگاه سولاریوم و حتی حمام آفتاب می باشد به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا خوردن تخم مرغ برای پوست چرب مفید است؟

خیر. تخم مرغ سرشار از پروژسترون است، هورمونی که در صورت مصرف بیش از حد باعث ایجاد آکنه می شود. از این رو افرادی که پوست چرب دارند باید از خوردن تخم مرغ خودداری کنند.

آیا نوشیدن آب می تواند به پوست چرب کمک کند؟

بله، آب آشامیدنی ممکن است از تولید چربی اضافی جلوگیری کند و میزان چربی و آب موجود در پوست شما را متعادل کند.

آیا زردچوبه برای پوست چرب مفید است؟

بله، زردچوبه ممکن است برای پوست های چرب مفید باشد. کورکومین، جزء فعال در زردچوبه، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ممکن است تولید سبوم را کنترل کرده و آکنه را مدیریت کند .

بهترین و بدترین غذاها برای پوست چرب و مراقبت از پوست چرب با تغذیه

سخن پایانی
  • غذاهای غنی از ویتامین مانند موز، کلم بروکلی و مرکبات می توانند با تنظیم تولید سبوم، سلامت پوست شما را بهبود بخشند.
  • شما می توانید با عدم مصرف الکل از بروز بیماری جلوگیری کنید زیرا می تواند پوست را کم آب کند.
  • مصرف قند خود را محدود کنید زیرا می تواند پوست چرب را تشدید کند و باعث افزایش سطح قند خون شود.
  • غذاهایی که به کاهش التهاب پوست کمک می کنند مانند شکلات تلخ، آووکادو و خیار بخورید زیرا آنتی اکسیدان های زیادی دارند.

منبع



Source link