خلبان سابق بوئینگ 737 MAX متهم به کلاهبرداری شد


واشنگتن ، 14 اکتبر (رویترز) – یک خلبان فنی سابق شرکت بوئینگ (BA.N) روز پنجشنبه متهم شد که به دلیل ارزیابی هواپیماهای 737 MAX این شرکت برای صرفه جویی در هزینه تولیدکننده هواپیمای آمریکایی ، دادگستری آمریکایی ، به تنظیم مقررات فدرال فریب داده است. دپارتمان گفت.

مارک فورکنر 49 ساله متهم به کلاهبرداری برای کلاهبرداری از مشتریان شرکت هواپیمایی آمریکایی بوئینگ برای دریافت ده ها میلیون دلار برای بوئینگ بود.

بوئینگ و وکیل فورکنر فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

در کیفرخواست آمده است که فورکنر “اطلاعات مادی نادرست ، نادرست و ناقص” در اختیار بخش هوانوردی فدرال (FAA) در مورد بخش جدیدی از کنترل های پرواز بوئینگ 737 MAX ، به نام سیستم تقویت ویژگی ها ، مانور (MCAS) قرار داده است.

MCAS با دو تصادف مرگبار 737 MAX در یک دوره پنج ماهه مرتبط بود که منجر به کشته شدن 346 نفر و فرود FAA در زمین شد ، که در نوامبر 2020 برداشته شد.

FAA از اظهارنظر خودداری کرد.

در ماه ژانویه ، بوئینگ موافقت کرد که بیش از 2.5 میلیارد دلار جریمه و غرامت بپردازد و پس از دستیابی به موافقتنامه پردازش با وزارت دادگستری ایالات متحده برای تصادفات MAX ، موافقت کرد.

دادستان ها خاطرنشان کردند که یک سند کلیدی FAA هیچ اشاره ای به MCAS ندارد و در نتیجه ، کتابچه های هواپیما و مطالب آموزشی خلبانان برای خطوط هوایی ایالات متحده نیز هیچ مرجعی ندارند.

چاد ای میچم ، سرپرست دادگستری ایالات متحده در شمال تگزاس گفت: “در تلاش برای صرفه جویی در هزینه بوئینگ ، ظاهراً فورکنر اطلاعات مهم از تنظیم کننده ها را مخفی کرده است.” “انتخاب ظالمانه او برای فریب FAA ، توانایی آژانس را برای محافظت از پروازهای عمومی مختل کرد و خلبانان را در معرض خطر قرار داد ، بدون اینکه اطلاعاتی در مورد برخی از پروازهای 737 MAX داشته باشد.”

در پیامی از سوی فورکنر ، که در نوامبر 2016 منتشر شد ، در سال 2019 منتشر شد ، گفته می شود که او بر روی “تنظیم کننده های تله های جدی برای پذیرش آموزشی که من برای FAA پذیرفته ام” کار می کند.

فورکنر به دو مورد کلاهبرداری مربوط به قطعات هواپیما در تجارت بین ایالتی و چهار مورد کلاهبرداری از طریق کابل متهم است. انتظار می رود که او اولین جلسه دادگاه خود را روز جمعه در فورت ورث ، تگزاس برگزار کند.

در صورت محکومیت ، وی حداکثر 20 سال زندان برای هر اتهام کلاهبرداری در کابل و 10 سال حبس برای هر اتهام کلاهبرداری مربوط به قطعات هواپیما در تجارت بین المللی محکوم می شود.

گزارشهای دیوید شپاردسون ، گزارشهای تکمیلی اریک بیچ ؛ ویرایش توسط لزلی آدلر و رزالبا اوبراین

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

دیدگاهتان را بنویسید